Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
welk hondenras is geschikt mee te nemen naar je werk
Moderator: moderatorteam
-
Githa
- Zeer actief
- Contacteer:
Tobi gaat ook mee naar kantoor, sinds ie tien weken is (ik had twee weken vrij toen hij kwam).
Hij ligt uren in z'n mandje te slapen, tussen de middag maak ik een lange wandeling met hem (en 's avonds heb ik wel het een en ander in te halen natuurlijk). Met zindelijk maken viel het heel erg mee (hij heeft twee keer binnen geplast) en ook met het in- en uitlopen van mensen (hij is op kantoor niet erg waaks). Hij is ook niet zo groot (42 cm, elf kilo) dat scheelt misschien?
Wat hij wel heel erg heeft moeten leren (en ik ook!) is achterblijven als ik even ergens naartoe moest. Ik zit met meerdere mensen in één ruimte, maar toch ging hij dan piepen. Het wordt wel minder nu. Tobi is nu negen maanden.
Hij ligt uren in z'n mandje te slapen, tussen de middag maak ik een lange wandeling met hem (en 's avonds heb ik wel het een en ander in te halen natuurlijk). Met zindelijk maken viel het heel erg mee (hij heeft twee keer binnen geplast) en ook met het in- en uitlopen van mensen (hij is op kantoor niet erg waaks). Hij is ook niet zo groot (42 cm, elf kilo) dat scheelt misschien?
Wat hij wel heel erg heeft moeten leren (en ik ook!) is achterblijven als ik even ergens naartoe moest. Ik zit met meerdere mensen in één ruimte, maar toch ging hij dan piepen. Het wordt wel minder nu. Tobi is nu negen maanden.
-
MarW
- Vaste gebruiker
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Windhonden en halfwindhonden zijn inderdaad erg van buiten helemaal los gaan en dan thuis uren lekker slapen/doezelen zonder maar op te kijken als er iemand binnenstapt die toch geen koekies uitdeelt.Nanna schreef:Ik zou niet iets uit de waak-en verdedigingshoek nemen, voor je het weet staat het de tas of het bureau van de baas te bewaken. Bovendien komt zo'n hond vaak bedreigend over op mensen die bang voor honden zijn. En die ellende wil je niet.
Ik zou gaan voor een al wat ouder lief uitziend hondje uit het asiel. Een pup gaat toch lopen vervelen en knagen en vraagt en kost teveel aandacht.
Een oudere windhond is ook een optie. Er zijn zát sites waar je zo'n stakker uit kunt zoeken. Buiten willen ze rennen, maar binnen zijn ze meestal de rust zelve, zonder waaks te zijn.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Githa
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Addy
- basca
- Zeer actief
licht er ook een beetje aan of je een grote of een kleine hond wil maar bij de kleintjes is de chihauhua ofzoiets wel een aanrader die zijn niet zo heel erg druk maar ook weer niette veel beweging nodig. of een cocker spaniel.
bij de wat grotere honden zit ik toch al gauw aan een golden retriever of labrador te denken.
bij de wat grotere honden zit ik toch al gauw aan een golden retriever of labrador te denken.
- Mir@n
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
- Contacteer:
Ik zat een beetje te denken aan een Corgi... Is een kleine "grote" hond en valt onder de herdersoorten.
Totaal probleemloos binnen (tenminste de mijne wel) en heerlijk druk buiten, met een sterke will to please. Helemaal gek van de baas, met toch een sterke dosis zelfstandigheid.
Die van mij was trouwens heel erg gewend ook door derden uitgelaten te worden, dus wanneer er iemand thuis binnenkwam, was het feest...
Totaal probleemloos binnen (tenminste de mijne wel) en heerlijk druk buiten, met een sterke will to please. Helemaal gek van de baas, met toch een sterke dosis zelfstandigheid.
Die van mij was trouwens heel erg gewend ook door derden uitgelaten te worden, dus wanneer er iemand thuis binnenkwam, was het feest...
- LaRep
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tokkel
- Aantal honden: 1
- LaRep
- Zeer actief
Whoehahaha couperen heet dat tochInge O schreef:met geamputeerde potenLaRep schreef:Tja dan toch echt een DuitserMarW schreef:ja, had t goed begrepen.
een andere poging t goed onder woorden te brengen:
- een ras wat t prettig vind naar de baas te luisteren (te pleasen)
- geen hond die gehoorzaamheid niet echt prettig vindt. en/of in zijn aard heeft
- klein/midden formaat![]()
.
- LaRep
- Zeer actief
-
daanielle
- Vaste gebruiker
Ik wilde je al een ierse terrier voorstellen, omdat ik die zelf heb
en ook iedere dag meeneem naar mijn kantoor. Dat gaat prima
en ook als wij onze terrier meenemen op vakantie krijgen wij
regelmatig de opmerking dat de hond zo opvallend rustig is. Wij
dachten dus ook dat dit een raskenmerk is, maar het blijkt bij
jouw ier dus niet zo te zijn geweest.
Je hebt gelijk dat het niet in zijn aard ligt om te pleasen. Er is
bij mij op kantoor ook een Duitse Herder dus misschien heeft
onze ier daarvan zijn rustige gedrag overgenomen.
en ook iedere dag meeneem naar mijn kantoor. Dat gaat prima
en ook als wij onze terrier meenemen op vakantie krijgen wij
regelmatig de opmerking dat de hond zo opvallend rustig is. Wij
dachten dus ook dat dit een raskenmerk is, maar het blijkt bij
jouw ier dus niet zo te zijn geweest.
Je hebt gelijk dat het niet in zijn aard ligt om te pleasen. Er is
bij mij op kantoor ook een Duitse Herder dus misschien heeft
onze ier daarvan zijn rustige gedrag overgenomen.
- Femmel
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb Joy (Golden) vanaf de leeftijd van 8 weken meegenomen naar kantoor.
Voordelen aan dit ras vind ik :
*Binnen rustig, mits voldoende beweging buiten kantoortijden.
*Allemansvriend
*Ze leren redelijk snel goed gehoorzamen.
*Niet te groot
*Bijna niemand is bang voor een Golden (m.n. klanten)
*Niet blafferig of waaks
Bij Joy is het vanaf dag 2 ook perfect gegaan (dag 1 was voor ons beiden uiteraard even wennen).
Nadelen aan dit ras vind ik :
*Veel haren tijdens rui periode (ik pakte vaak zelf even de stofzuiger).
*Na een wandeling in de regen ruik je ze toch.
*Positieve vooroordelen tov een Golden waardoor mensen (collega's/klanten) denken dat ze maar alles kunnen doen met de hond.
In het begin heb ik Joy er aan gewend dat er 2 ruimten waren waar ze mocht liggen. Waarvan 1 ruimte de ruimte was waar ze tussen 08.00u en 09.30u zat met al haar spulletjes e.d. omdat ik dan echt geen aandacht aan haar kom geven. Later liet ik haar ook in die ruimte liggen als ze erg naar natte hond stonk en dan ging ik er zelf bij zitten werken (voordeel van 2 werkplekken). Als ze gewoon droog was dan mocht ze vanaf 09.30u in beiden ruimten komen en lag ze meestal onder mijn bureau te ronken
.
Voordelen aan dit ras vind ik :
*Binnen rustig, mits voldoende beweging buiten kantoortijden.
*Allemansvriend
*Ze leren redelijk snel goed gehoorzamen.
*Niet te groot
*Bijna niemand is bang voor een Golden (m.n. klanten)
*Niet blafferig of waaks
Bij Joy is het vanaf dag 2 ook perfect gegaan (dag 1 was voor ons beiden uiteraard even wennen).
Nadelen aan dit ras vind ik :
*Veel haren tijdens rui periode (ik pakte vaak zelf even de stofzuiger).
*Na een wandeling in de regen ruik je ze toch.
*Positieve vooroordelen tov een Golden waardoor mensen (collega's/klanten) denken dat ze maar alles kunnen doen met de hond.
In het begin heb ik Joy er aan gewend dat er 2 ruimten waren waar ze mocht liggen. Waarvan 1 ruimte de ruimte was waar ze tussen 08.00u en 09.30u zat met al haar spulletjes e.d. omdat ik dan echt geen aandacht aan haar kom geven. Later liet ik haar ook in die ruimte liggen als ze erg naar natte hond stonk en dan ging ik er zelf bij zitten werken (voordeel van 2 werkplekken). Als ze gewoon droog was dan mocht ze vanaf 09.30u in beiden ruimten komen en lag ze meestal onder mijn bureau te ronken
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer: