Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

phv oprichten

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Flip
Zeer actief

phv oprichten

Ongelezen bericht door Flip »

Dit is misschien een hele domme vraag, maar mag iedereen zomaar een phv oprichten?

En neemt de politie dan ook honden af van zo'n vereniging, of is het alleen bedoeld om wel de hond op te leiden maar meer "voor de lol" en niet om daadwerkelijk een politiehond af te leveren?

Ik dacht dat alleen politiekorpsen zelf hun honden trainen, om precies te weten hoe de hond is opgeleid.
Of kopen ze een jonge hond die al trainingen heeft gehad om daarmee verder te gaan?
Groetjes Marjolijn en Flip
Afbeelding
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Iedereen kan een vereniging oprichten, om een erkende vereniging te zijn, zijn wel enkele criteria voor. Om voor de keuring te gaan, moet je KNPV lid zijn.

Politie doet alleen extra dingen leren, die niet in KNPV programma zitten, veelal wordt voortbeduurd op al aangeleerde vaardigheden. Ga maar na: ongeveer 3 jr opleiding, heel veel uren werk...da´s onbetaalbaar als je dat omrekend naar manuren. Niet elke hond die PH1 cert heeft, is ook geschikt als diensthond. Sommigen zien het tegenwoordig idd als een sport, zoals bijv IPO.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Flip
Zeer actief

Ongelezen bericht door Flip »

Oké, bedankt voor je antwoord.

Een collega van mijn moeder zit bij een phv in Aalten, en toen ik op de site keek zag ik dat er een hond nu bij politie Utrecht zit.

Het kan me wel voorstellen dat de politie het dan op deze manier doet, maar het zal denk ik wel moeilijk zijn voor de trainer om afstand te moeten doen van zijn of haar hond na zo'n lange training.
Groetjes Marjolijn en Flip
Afbeelding
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

ach geld maakt veel goed
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

speurneus carola schreef:ach geld maakt veel goed
De prijs -gemiddeld 3750 euro-vergoedt nooit de uren(en plezier) en het geld die je in een hond hebt gestoken. Voor een groot deel is het ook de voldoening dat een hond het werk kan doen, waarvoor je hem beoefend hebt.

Dat de hond weggaat is ook een deel instelling, en de honden waar je echt supergek mee bent, gaan tegenwoordig vaak ook niet meer weg :wink: Die blijven, na wedstrijden meegedraaid te hebben, tot hun dood of als fokteef/dekreu, indien geschikt.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

je koopt zo'n hond ook met in je achterhoofd dat hij niet zal blijven, dat maakt denk ik wel een verschil, alhoewel het niet altijd makkelijk zal zijn. Ik zou het nooit kunnen maar ik kan me voorstellen dat een ander dat wel zou kunnen :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

kijk eens wat jullie eigen honden moeten kosten als je ze wilt verkopen Carola
Jan
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”