Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bench, wat leert een hond daar precies van?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

starfleet schreef:
Rami schreef:
Iemand met een beetje gezond verstand en zijn/haar hart op de juiste plaats sluit zijn hond niet op in een kooi.
Of denk je echt dat er zoveel kortzichtige, onnozele en onwetende hondenbezitters zijn?
Ja. Ik woon in zo'n echt doorsnee nieuwbouwwijkje aan de rand van de Randstad. Hier woont veel publiek van Leen van Frisia, van de tupperparties, twee kinderen of die komen er nog, de echte Jan modaal pur sang. Ik schat zomaar dat jij niet in zo'n wijk woont en ook niet veel van deze mensen in je kennissenkring hebt. En voor ik mensen over me heen krijg: ik weet dat ik heel erg aan het generaliseren ben

:wink:

Anne
Haha, Anne, daar zou je je nog wel eens in kunnen vergissen. :wink:
Het gaat me er ook niet om of die mensen er nu wel of niet zijn (en waar en hoe!)) maar meer dat misbruik, mishandeling op veel meer gebieden voorkomt.
Met slipkettingen e.d. en met alle dagen alleen laten omdat de baas werkt, met dag en nacht in een kennel/tuin zetten, het vetmesten. Bench-gebruikers als groep over een kam scheren, vind ik gewoon niet helemaal eerlijk.
Als hier ooit een pup komt (denk het niet, maar goed...), zal ik me in ieder geval niet bij voorbaat anti-bench opstellen.
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

MARC_S schreef:
Moon schreef:Ik bedoelde niet slaan met riemen of kettingen, maar het beperken van bewegingsvrijheid.
Een hond mag wel beperkt worden, dat is een hond gewend en daar zijn ze ook op gemaakt.
Wat je echter nooit mag doen is een hond wegsperren van de roedel en zijn leven. Dat doe je wel met een bench. Soms zit een hond met een blafband om in een bench. Dat is toch idioot gewoon! :evil:

Wat mij betreft hoor je oog te hebben voor de behoeftes van je hond en dus hoor je hem de kans te geven zich te uiten en zich in beeld te werken. Op het moment dat je hem opsluit of in een kennel gooit terwijl je gewoon thuis bent ben je bezig afstand te creeeren tot de hond en dus actief en bewust aan het negeren. Aandacht is het leven van een hond dus wat mij betreft is dat gewoon absoluut onaanvaardbaar :neenee: .

Of je biedt je hond een andere hond en een grote buitenren met schuur of je houdt je aan je afspraak en geeft de hond aandacht en tijd binnen. Werken en dan de hond in de bench doen is en blijft in mijn ogen dierenmishandeling. Kan er echt niet meer van maken en ik zou voor geen goud mijn huidige honden zoiets aandoen.

Wij krijgen een pup en die zal evt een paar weekjes zo nu en dan in de bench zitten ivm de andere honden en de gewenperiode. Puur uit veiligheid dus en op momenten dat wij thuis zijn. Verder vind ik het gewoon ontoelaatbaar een eenzame hond op die manier echt alles te ontzeggen. :19:
Nou, dat is precies de manier waarop ík de bench gebruikt heb :ok:
Gr. Marijke
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Jaap* schreef:De bench is een hulpmiddel, geen middel op zich.
Je kunt de bench niet ergens de schuld van geven, net zoals de bench nergens krediet voor kan krijgen. Dat kunnen alleen de hond en de baas.
Net als met een halti bijvoorbeeld :mrgreen: :wink: De hond leert niks van het dragen van een halti alleen.

Als er onprettige situaties ontstaan mbt de bench is dat de baas aan te rekenen, niet de bench.

Persoonlijk houdt ik er niet van, maar ik kan me best voorstellen dat er omstandigheden zijn waarin het erg gemakkelijk kan zijn. We leiden immers niet allemaal hetzelfde leven.
Met een soeplepel kun je soep opscheppen, en je kunt er ook prima iemand mee doodslaan.
Dat ligt niet aan de soeplepel.

Het propageren van de bench als verblijfplaats heb ik wel problemen mee. Net zoals ik er problemen mee zou hebben als Blokker in elke advertentie zou zeggen dat je met een soeplepel iemand dood zou kunnen slaan en dat dat heel normaal is.
Een hond hoort m.i. niet te verblijven in een kooi, net zomin als hij vast hoort te liggen.

Mbt de educatieve doeleinden huldig ik het standpunt dat álles is geoorloofd om de hond te helpen het zelf te doen.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Moon
Zeer actief

Jaap* schreef:
Je kunt de bench niet ergens de schuld van geven, net zoals de bench nergens krediet voor kan krijgen. Dat kunnen alleen de hond en de baas.
Net als met een halti bijvoorbeeld :mrgreen: :wink: De hond leert niks van het dragen van een halti alleen.

Als er onprettige situaties ontstaan mbt de bench is dat de baas aan te rekenen, niet de bench.

Persoonlijk houdt ik er niet van, maar ik kan me best voorstellen dat er omstandigheden zijn waarin het erg gemakkelijk kan zijn. We leiden immers niet allemaal hetzelfde leven.
Met een soeplepel kun je soep opscheppen, en je kunt er ook prima iemand mee doodslaan.

Het propageren van de bench als verblijfplaats heb ik wel problemen mee. Net zoals ik er problemen mee zou hebben als Blokker in elke advertentie zou zeggen dat je met een soeplepel iemand dood zou kunnen slaan en dat dat heel normaal is.
Een hond hoort m.i. niet te verblijven in een kooi, net zomin als hij vast hoort te liggen.

Mbt de educatieve doeleinden huldig ik het standpunt dat álles is geoorloofd om de hond te helpen het zelf te doen.
Volgens mij zijn een heleboel mensen het eens in deze discussie :mrgreen: Alleen is er sprake van een spraakverwarring :denken: :wink:
Gr. Marijke
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Moon schreef:
Jaap* schreef:

Volgens mij zijn een heleboel mensen het eens in deze discussie :mrgreen: Alleen is er sprake van een spraakverwarring :denken: :wink:
:smile: :smile:
Dat geloof ik ook Marijke :wink:

En Martijn :ok: bedankt voor je redenering. Na zoveel extra posten reageer ik daar even niet apart op. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

MARC_S schreef:
Moon schreef:Ik bedoelde niet slaan met riemen of kettingen, maar het beperken van bewegingsvrijheid.
Een hond mag wel beperkt worden, dat is een hond gewend en daar zijn ze ook op gemaakt.
Wat je echter nooit mag doen is een hond wegsperren van de roedel en zijn leven. Dat doe je wel met een bench. Soms zit een hond met een blafband om in een bench. Dat is toch idioot gewoon! :evil:

Wat mij betreft hoor je oog te hebben voor de behoeftes van je hond en dus hoor je hem de kans te geven zich te uiten en zich in beeld te werken. Op het moment dat je hem opsluit of in een kennel gooit terwijl je gewoon thuis bent ben je bezig afstand te creeeren tot de hond en dus actief en bewust aan het negeren. Aandacht is het leven van een hond dus wat mij betreft is dat gewoon absoluut onaanvaardbaar :neenee: .

Of je biedt je hond een andere hond en een grote buitenren met schuur of je houdt je aan je afspraak en geeft de hond aandacht en tijd binnen. Werken en dan de hond in de bench doen is en blijft in mijn ogen dierenmishandeling. Kan er echt niet meer van maken en ik zou voor geen goud mijn huidige honden zoiets aandoen.

Wij krijgen een pup en die zal evt een paar weekjes zo nu en dan in de bench zitten ivm de andere honden en de gewenperiode. Puur uit veiligheid dus en op momenten dat wij thuis zijn. Verder vind ik het gewoon ontoelaatbaar een eenzame hond op die manier echt alles te ontzeggen. :19:
Dat is ook de reden dat ik de bench hier straks weer tevoorschijn haal.
Ik wil momenten van rust en veiligheid hebben voor beide honden, dus Puchu krijgt in eerste instantie rustig in de bench te eten zodat daar geen gesodemieter over kan ontstaan. Zo kunnen beide honden rustig eten en eerst aan elkaar wennen.
's Nachts slapen de honden hier beneden in de huiskamer omdat wij dus zo'n gevaarlijke trap hebben (wij slapen boven).
Kaya hadden we de eerste week op de slaapkamer, maar dit willen we met Puchu niet doen omdat we bang zijn dat Kaya dan jaloers wordt.
Dus in eerste instantie slapen wij beneden bij de twee honden en laten Puchu aan de bench wennen zodat we na een tijdje weer boven kunnen slapen en de honden nog niet zonder toezicht bij elkaar laten 's nachts, want dan kan Puchu in de bench 's nachts als we het niet 100% zouden vertrouwen.

Bij een pup alleen zou ik de bench denk ik niet meer gebruiken, maar voor nu vind ik het toch een prettige gedachten en wellicht gaat het gewoon zo goed tussen de honden dat de bench al heel snel weer opgeborgen kan worden.
Ik hoop het :wink:
Maar in eerste instantie wil ik dat Puchu ook gewoon een rustig plekje heeft voor zichzelf waar Kaya niet komt. Waar hij rustig kan eten, rustig kan slapen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Naar aanleiding van dit topic heb ik vanmiddag de bench in de schuur gezet en een nieuwe mand gehaald :ok: . We hadden een bench voor Xavier gehaald voor een eigen plekje zo dat hij rust had en afgezonderd kon zijn van Paco en Spyro. De eerste weken moesten we hem ook echt af en toe in de bench zetten anders ging hij maar door en door. Maar de bench is nooit echt zijn plekje geweest :19: Hij zocht zelf later zijn rust in de mand of op de bank. En nu zat hij er alleen nog maar in als we weg gingen zodat hij niks kon slopen. En ik zat dit topic dus te lezen en dacht, daar hoeft ie ook niet de bench voor in ook. Korte tijden was hij al wel eens los in de bench en langer dan 2 a 3 uur zijn ze toch nooit alleen. Dus de bench is de deur uit en een nieuwe mand staat er voor in de plek :cheer: Ik zat eens rond te kijken in huis maar zou zo niet weten wat Xavier nog kan slopen hij heeft nog nooit iets gesloopt. We zien het wel !!
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Ik denk dat het gewoon niet goed is dat de bench zo vaak echt aangeraden wordt zonder uitleg wat verantwoord gebruik ervan is. Helaas ook door fokkers.
Tuurlijk is er verantwoord gebruik, wat dat betreft vind ik dat Jaap het goed verwoord.
Of denk je echt dat er zoveel kortzichtige, onnozele en onwetende hondenbezitters zijn?
Ik ken ook te veel mensen die de bench echt uit gemakszucht gebruiken en helaas komt dat inderdaad vaak voor uit onwetendheid.
Niet alleen in mijn directe woonomgeving maar ook vanwege mijn werk.

De enige mensen die ik "ken" die er wel op een verantwoorde manier mee omgaan zijn van de verhalen hier van het forum, zoals in sommige in dit topic beschreven.
Goed voorbeeld hierbij vind ik Stang, zo even uit mijn hoofd.

Daarnaast denk ik bij "slecht" benchgebruik bijvoorbeeld ook aan showhonden en dan met name de gezelschapshondjes maar dat is, denk ik, weer een andere discussie.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Stang schreef:
MARC_S schreef:

Ik wil momenten van rust en veiligheid hebben voor beide honden, dus Puchu krijgt in eerste instantie rustig in de bench te eten zodat daar geen gesodemieter over kan ontstaan. Zo kunnen beide honden rustig eten en eerst aan elkaar wennen.
's Nachts slapen de honden hier beneden in de huiskamer omdat wij dus zo'n gevaarlijke trap hebben (wij slapen boven).
Kaya hadden we de eerste week op de slaapkamer, maar dit willen we met Puchu niet doen omdat we bang zijn dat Kaya dan jaloers wordt.
Dus in eerste instantie slapen wij beneden bij de twee honden en laten Puchu aan de bench wennen zodat we na een tijdje weer boven kunnen slapen en de honden nog niet zonder toezicht bij elkaar laten 's nachts, want dan kan Puchu in de bench 's nachts als we het niet 100% zouden vertrouwen.

Bij een pup alleen zou ik de bench denk ik niet meer gebruiken, maar voor nu vind ik het toch een prettige gedachten en wellicht gaat het gewoon zo goed tussen de honden dat de bench al heel snel weer opgeborgen kan worden.
Maar in eerste instantie wil ik dat Puchu ook gewoon een rustig plekje heeft voor zichzelf waar Kaya niet komt. Waar hij rustig kan eten, rustig kan slapen.
Ik ben heel benieuwd hoe dat bij jullie gaat. Wij hebben ook geen ervaring met een pup in huis en ook volwassen honden die dat niet gewend zijn.

Ik ga het dus allemaal zeer aandachtig volgen en kijken of ik zaken zie waar wij rekening mee moeten houden :ok:

Eten had ik ook al bedacht. Baknijd is hier wel aan de orde tussen de honden en nu eten ze ook apart. Met de evt pup willen we die inderdaad in een bench laten eten gezien het aantal keer dat een pup eet en de vraatzucht van de andere 2 :N: . Apart meenemen naar de keuken lokt natuurlijk jaloezie uit.
Verder met slapen. Hier liggen ze op slaapplekken in de slaapkamer die ook verdedigd worden onderling. Zo'n klein pupje moet dus wel rustig kunnen slapen zonder dat de slaapplek wordt afgepikt of het hondje te hard weggesnauwd in al de onnozelheid als hij gezellig bij een van de twee wil gaan liggen :wink: Dat zal dus een bench naast het bed worden de eerste weken tot we zien dat alles soepel gaat en de pup weet hoe onze honden daarin zijn. Misschien willen ze dan wel samen slapen maar de eerste dagen weet je dat zowiezo niet natuurlijk :19:

Ik ga het dus allemaal goed volgen :ok:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
Stang schreef:
MARC_S schreef:

Ik ben heel benieuwd hoe dat bij jullie gaat. Wij hebben ook geen ervaring met een pup in huis en ook volwassen honden die dat niet gewend zijn.

Ik ga het dus allemaal zeer aandachtig volgen en kijken of ik zaken zie waar wij rekening mee moeten houden :ok:

Eten had ik ook al bedacht. Baknijd is hier wel aan de orde tussen de honden en nu eten ze ook apart. Met de evt pup willen we die inderdaad in een bench laten eten gezien het aantal keer dat een pup eet en de vraatzucht van de andere 2 :N: . Apart meenemen naar de keuken lokt natuurlijk jaloezie uit.
Verder met slapen. Hier liggen ze op slaapplekken in de slaapkamer die ook verdedigd worden onderling. Zo'n klein pupje moet dus wel rustig kunnen slapen zonder dat de slaapplek wordt afgepikt of het hondje te hard weggesnauwd in al de onnozelheid als hij gezellig bij een van de twee wil gaan liggen :wink: Dat zal dus een bench naast het bed worden de eerste weken tot we zien dat alles soepel gaat en de pup weet hoe onze honden daarin zijn. Misschien willen ze dan wel samen slapen maar de eerste dagen weet je dat zowiezo niet natuurlijk :19:

Ik ga het dus allemaal goed volgen :ok:
Spannend he Marc :wink: Het is toch weer heel anders dan een pup alleen, waar je je aandacht niet hoeft te verdelen en niet hoeft te letten op een eventueel jaloerse volwassen hond.

Ik heb ook geen idee hoe tolerant Kaya zal zijn naar een echt kleine (nou ja :smile: ) pup in huis.
Volwassen honden gaan bijna altijd goed en in huis is Kaya erg spelerig, maar wel volgens haar regels.
Wat ik het meeste vrees zijn dus Kaya's harde correcties en ik hoop maar dat ze die bij een pup aanpast. Van wat ik van haar heb gezien buitenshuis, doet ze dit wel milder, maar het laatste jaar heb ik haar niet meer bij pups gelaten vanwege de mensen die vaak meteen hysterisch worden.
Is er een keer gecorrigeerd dan is het meteen weer in orde wat Kaya betreft en de honden die hier ooit in de buurt als pup zijn gekomen, daar kan Kaya allemaal prima mee overweg. Meestal zijn die honden na de eerste correctie wat beduusd en afstandig, maar na een tijdje trok dit altijd weer bij en wisten ze wat ze wel en niet konden doen bij Kaya.

In eerste instantie laten we de boel dus gaan en letten we alleen op dat we de boel niet uitlokken, zoals bv met het eten. Alhoewel Kaya geen voernijd heeft (met Xavier stond ze meteen al te lebberen uit dezelfde waterbak die direct naast haar voerbak staat), maar toch: geen risico wat dat betreft.
Mochten we vinden dat Kaya het te dol maakt, dan zullen we ingrijpen, maar liever niet natuurlijk.

Praktische dingen wat ik me afvraag, is bv wat te doen als ik met Kaya aan het kroelen ben en puppermans komt kijken. Dat gebeurt gegarandeerd natuurlijk en ik denk nu al te weten dat Kaya op zo'n moment haar lip op zal trekken omdat ze de aandacht op dat moment alleen wil.
Stuur ik de pup dan weg? Ga ik met allebei tegelijk kroelen en probeer zo duidelijk te maken dat het in orde is? (dit laatste doe ik meestal met de katten en Kaya blijft dan wat 'link' kijken, maar het gaat wel goed).
Als ik er tussenin zit, dan zal Kaya gewoon jaloers worden in het begin, dat weet ik haast zeker.

Hahaha, ik bedenk me ineens dat ik bij het enthousiasme van het belonen (yeahhhhhhh plasje buiten gedaan, enz. enz.) Kaya natuurlijk ook meteen op m'n nek krijg :smile: Als iemand gevoelig is voor beloningen en enthousiasme, dan is het Kaya wel: die komt natuurlijk ook meteen aanrennen 'koekiessssss want er is geplast' :smile:
Afbeelding
A good dog never dies...

jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Stang schreef: Praktische dingen wat ik me afvraag, is bv wat te doen als ik met Kaya aan het kroelen ben en puppermans komt kijken.
het gekke is hier dat de doggen helemaal niet jaloers zijn op de 3 nakers. Maar als ik met lance ga knuffen staan de andere 4 groters er wel gelijk bij .
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Stang schreef:Spannend he Marc :wink: Het is toch weer heel anders dan een pup alleen, waar je je aandacht niet hoeft te verdelen en niet hoeft te letten op een eventueel jaloerse volwassen hond.
Heel spannend! :mrgreen: Precies dat zijn wij nu ook aan het bedenken allemaal :ok:
Ik heb ook geen idee hoe tolerant Kaya zal zijn naar een echt kleine (nou ja :smile: ) pup in huis.
Volwassen honden gaan bijna altijd goed en in huis is Kaya erg spelerig, maar wel volgens haar regels.
Wat ik het meeste vrees zijn dus Kaya's harde correcties en ik hoop maar dat ze die bij een pup aanpast. Van wat ik van haar heb gezien buitenshuis, doet ze dit wel milder, maar het laatste jaar heb ik haar niet meer bij pups gelaten vanwege de mensen die vaak meteen hysterisch worden.
Hier komen nooit honden in huis maar buiten kunnen Dapper en Cleo prima met teven en Cleo natuurlijk ook met reuen. Wij wonen dan al buiten en in het nieuwe huis met veel meer ruimte. Dat zal zeker helpen want hier in het appartement is het simpelweg te klein.
Ik vrees ook dat Cleo gaat corrigeren maar hard zal ze dat niet doen denk ik. Wel erg heftig aangezien ze net een Coyote is en extreem veel lichaamshoudingen kan geven. Tanden laten zien, grommen, borstelen en flink duwen. Gelukkig gebruikt zij haar tanden nooit :wink:

Met pups laten wij ze ook nooit aangezien ik zoiets heb van laat de eigenaar daar zelf maar speelkameraadjes voor zoeken. Stel dat ze te hard doen dan heb je inderdaad meteen een probleem :roll:
Is er een keer gecorrigeerd dan is het meteen weer in orde wat Kaya betreft en de honden die hier ooit in de buurt als pup zijn gekomen, daar kan Kaya allemaal prima mee overweg. Meestal zijn die honden na de eerste correctie wat beduusd en afstandig, maar na een tijdje trok dit altijd weer bij en wisten ze wat ze wel en niet konden doen bij Kaya.

In eerste instantie laten we de boel dus gaan en letten we alleen op dat we de boel niet uitlokken, zoals bv met het eten. Alhoewel Kaya geen voernijd heeft (met Xavier stond ze meteen al te lebberen uit dezelfde waterbak die direct naast haar voerbak staat), maar toch: geen risico wat dat betreft.
Mochten we vinden dat Kaya het te dol maakt, dan zullen we ingrijpen, maar liever niet natuurlijk.
Dat hebben wij ook bedacht, lekker hond laten en een pup is natuurlijk ook niet stom. Die snapt een andere hond beter dan een mens en ik denk dat een pup binnen 10 tellen kan zien wie wel en wie niet zo'n zin heeft in spelen en aandacht. :19:
Praktische dingen wat ik me afvraag, is bv wat te doen als ik met Kaya aan het kroelen ben en puppermans komt kijken. Dat gebeurt gegarandeerd natuurlijk en ik denk nu al te weten dat Kaya op zo'n moment haar lip op zal trekken omdat ze de aandacht op dat moment alleen wil.
Ik denk dat de honden dat zelf kunnen regelen. Als je de pup niet steunt luisterd hij waarschijnlijk prima naar de taal die Kaya spreekt. Misschien ziet ze het wel als haar baby na een paar dagen en dan ben je van alle spanning af. Ik hoop dat Dapper en Cleo gaan moederen en dus erg lief worden. Zo niet dan letten we gewoon goed op en dat zal zeker goed gaan. Gewoon de eerste 2 weken erg scherp zijn en dan is het deel van de roedel waarvoor gewoon tolerantie is en een bijtrem verwacht ik :19:
Stuur ik de pup dan weg? Ga ik met allebei tegelijk kroelen en probeer zo duidelijk te maken dat het in orde is? (dit laatste doe ik meestal met de katten en Kaya blijft dan wat 'link' kijken, maar het gaat wel goed).
Als ik er tussenin zit, dan zal Kaya gewoon jaloers worden in het begin, dat weet ik haast zeker.

Cleo wordt ook jaloers, Dapper denk ik beteuterd. :mrgreen:
Hahaha, ik bedenk me ineens dat ik bij het enthousiasme van het belonen (yeahhhhhhh plasje buiten gedaan, enz. enz.) Kaya natuurlijk ook meteen op m'n nek krijg :smile: Als iemand gevoelig is voor beloningen en enthousiasme, dan is het Kaya wel: die komt natuurlijk ook meteen aanrennen 'koekiessssss want er is geplast' :smile:
Wat dacht je van de plasrondjes van de pup? Ga jij Kaya iedere keer meenemen? Wij hebben bedacht dat de honden elke keer meemogen tot ze het zat zijn. We gaan gewoon lekker op het gras staan en laten de pup lopen. Dapper en Cleo aan een korte riem en zitten, dan merken ze binnen 10 keer dat er geen reet aan is zodat ze niet meer meewillen. Hebben we meteen geregeld dat het normaal is dat de pup ook wel eens alleen meemoet. De andere honden denken dan dat we alleen wat gaan staan op het gras dus die blijven meuren terwijl we lekker naar de puppycursus gaan :mrgreen:

Hoe alles gaat uitpakken weet je nooit maar het lukt zelfs mensen die helemaal nergens over nadenken een pup erbij te zetten dus ons en ook jullie gaat dat gewoon lukken :ok: Waarschijnlijk gaat alles prima maar ik kan me je zorgen en stress wel HEEEEEEEL goed voorstellen :ok: :mrgreen:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

jip007 schreef:
Stang schreef: Praktische dingen wat ik me afvraag, is bv wat te doen als ik met Kaya aan het kroelen ben en puppermans komt kijken.
het gekke is hier dat de doggen helemaal niet jaloers zijn op de 3 nakers. Maar als ik met lance ga knuffen staan de andere 4 groters er wel gelijk bij .
Als ik met de katten kroel, doet Kaya ook nooit moeilijk... wie weet valt het ook wel reuze mee, alhoewel ik eigenlijk toch wel bemoeienissen van Kaya verwacht, want die is nu eenmaal een enorme regelteef :mrgreen:

En dan vind ik het nu al moeilijk bedenken wat ik wel of niet toesta: aan de ene kant ben ik de baas natuurlijk en níet Kaya met al haar geregel. Aan de andere kant wil ik het zoveel mogelijk z'n gang laten gaan zodat er zo weinig mogelijk spanning tussen de honden zal ontstaan.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
Stang schreef:Spannend he Marc :wink: Het is toch weer heel anders dan een pup alleen, waar je je aandacht niet hoeft te verdelen en niet hoeft te letten op een eventueel jaloerse volwassen hond.
Heel spannend! :mrgreen: Precies dat zijn wij nu ook aan het bedenken allemaal :ok:
Hier komen nooit honden in huis maar buiten kunnen Dapper en Cleo prima met teven en Cleo natuurlijk ook met reuen. Wij wonen dan al buiten en in het nieuwe huis met veel meer ruimte. Dat zal zeker helpen want hier in het appartement is het simpelweg te klein.
Ik vrees ook dat Cleo gaat corrigeren maar hard zal ze dat niet doen denk ik. Wel erg heftig aangezien ze net een Coyote is en extreem veel lichaamshoudingen kan geven. Tanden laten zien, grommen, borstelen en flink duwen. Gelukkig gebruikt zij haar tanden nooit :wink:

Met pups laten wij ze ook nooit aangezien ik zoiets heb van laat de eigenaar daar zelf maar speelkameraadjes voor zoeken. Stel dat ze te hard doen dan heb je inderdaad meteen een probleem :roll:

Dat hebben wij ook bedacht, lekker hond laten en een pup is natuurlijk ook niet stom. Die snapt een andere hond beter dan een mens en ik denk dat een pup binnen 10 tellen kan zien wie wel en wie niet zo'n zin heeft in spelen en aandacht. :19:
Ik denk dat de honden dat zelf kunnen regelen. Als je de pup niet steunt luisterd hij waarschijnlijk prima naar de taal die Kaya spreekt. Misschien ziet ze het wel als haar baby na een paar dagen en dan ben je van alle spanning af. Ik hoop dat Dapper en Cleo gaan moederen en dus erg lief worden. Zo niet dan letten we gewoon goed op en dat zal zeker goed gaan. Gewoon de eerste 2 weken erg scherp zijn en dan is het deel van de roedel waarvoor gewoon tolerantie is en een bijtrem verwacht ik :19:

Cleo wordt ook jaloers, Dapper denk ik beteuterd. :mrgreen:
Wat dacht je van de plasrondjes van de pup? Ga jij Kaya iedere keer meenemen? Wij hebben bedacht dat de honden elke keer meemogen tot ze het zat zijn. We gaan gewoon lekker op het gras staan en laten de pup lopen. Dapper en Cleo aan een korte riem en zitten, dan merken ze binnen 10 keer dat er geen reet aan is zodat ze niet meer meewillen. Hebben we meteen geregeld dat het normaal is dat de pup ook wel eens alleen meemoet. De andere honden denken dan dat we alleen wat gaan staan op het gras dus die blijven meuren terwijl we lekker naar de puppycursus gaan :mrgreen:

Hoe alles gaat uitpakken weet je nooit maar het lukt zelfs mensen die helemaal nergens over nadenken een pup erbij te zetten dus ons en ook jullie gaat dat gewoon lukken :ok: Waarschijnlijk gaat alles prima maar ik kan me je zorgen en stress wel HEEEEEEEL goed voorstellen :ok: :mrgreen:
Ik ben ook benieuwd.... het zou ook heel goed kunnen dat Kaya gaat moederen :19: Ik weet het gewoon niet. Wel verwacht ik dat ze snel de pup zal accepteren en uiteraard zal gaan verdedigen buiten ( :N: ). Dat is een punt waar we ook goed op moeten letten, want de pup moet kunnen spelen buiten met andere honden en dat gaat Kaya denk ik niet pikken.
Dat 'moederen' deed ze ook over Moritz, dus het zit wel in Kaya, maar geen idee natuurlijk in hoeverre ze het bij een nieuwkomer zal gaan doen.

Zoals we het nu bedacht hebben, zullen we een aantal rondes apart doen zowel met Kaya als met de pup. Tenslotte moet Kaya ook minimaal haar grote ronde hebben per dag en de pup kan dat nog niet lopen. Daarnaast moet puppermans natuurlijk gesocialiseerd worden met andere honden, dus wordt hij een deel daarvoor apart meegenomen alhoewel er hier ook zat honden zijn waar Kaya ook mee overweg kan. Shibo, Kaya's rottweilervriend, is bv ontzettend lief met pups.
Met de kleinere rondes, neem ik de pup mee en zal deze in het begin deels dragen, maar zo kan hij wel alles zien in ieder geval.
Verder hebben we de tuin.... en oooo wat is dat makkelijk met een pup :mrgreen: We hoeven dus geen 30 plasrondjes op een dag te doen, maar kunnen naast de standaard plasrondjes de pup gewoon in de tuin verder zindelijk maken.

Het ene moment loop ik te zenuwen (ik kan er niks aan doen, maar ben gewoon echt een zenuwenlijer :ugh: ) en het andere moment weer zo nuchter als wat 'ach, dat loopt allemaal wel los; niet nu alles bedenken, want het loopt straks toch heel anders dan dat je had kunnen bedenken' :19: :mrgreen:

Jullie hebben straks toch ook een tuin? volgens mij zelfs alle ruimte om jullie heen zoals ik het begrepen heb. Dat is zalig!! Het lijkt mij al stukken moeilijker als je op een flat woont, want dat betreft hebben we het hartstikke luxe :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

jip007
Erelid

Stang schreef:
jip007 schreef:
Als ik met de katten kroel, doet Kaya ook nooit moeilijk... wie weet valt het ook wel reuze mee, alhoewel ik eigenlijk toch wel bemoeienissen van Kaya verwacht, want die is nu eenmaal een enorme regelteef :mrgreen:

En dan vind ik het nu al moeilijk bedenken wat ik wel of niet toesta: aan de ene kant ben ik de baas natuurlijk en níet Kaya met al haar geregel. Aan de andere kant wil ik het zoveel mogelijk z'n gang laten gaan zodat er zo weinig mogelijk spanning tussen de honden zal ontstaan.
inky was ook zo'n regelteef , die pikte elke pup die hier binnen kwam of bleef in. Ze voede ze op en beschermde ze , was altijd prachtig om te zien . Eigenlijk is dat het mooiste wat je kan hebben , zij heeft hier alle puppen opgevoed, dat was haar lust en haar leven , en dat ging af en toe niet echt zachtjes.
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

MARC_S schreef:Wat dacht je van de plasrondjes van de pup? Ga jij Kaya iedere keer meenemen? Wij hebben bedacht dat de honden elke keer meemogen tot ze het zat zijn. We gaan gewoon lekker op het gras staan en laten de pup lopen. Dapper en Cleo aan een korte riem en zitten, dan merken ze binnen 10 keer dat er geen reet aan is zodat ze niet meer meewillen. Hebben we meteen geregeld dat het normaal is dat de pup ook wel eens alleen meemoet. De andere honden denken dan dat we alleen wat gaan staan op het gras dus die blijven meuren terwijl we lekker naar de puppycursus gaan :mrgreen:
Zou ik toch niet doen Marc. Wij hebben dat met Jari ervaren. Die hing toch wel heel erg zwaar op Tagor. Alleen zijn (dus zonder mens of hond) kon hij niet.
Verder loop je ook kans dat hij/zij daardoor wordt afgeschermd door Dapper en Cleo. Hun pup, hun roedelgenoot, dus andere honden moeten ophoepelen als ze dat wensen.
Mijn ouders hebben bij ons toekomstige pupje daarom ook besloten dat alleen het eerste en laatste rondje gezamelijk gaan. Verder wordt er apart gelopen met de honden. Voordeel is wel dat mijn ouders allebei thuis zijn en ieder dus met een hond op pad kan gaan.
Ondanks Tagor zich zeker met de opvoeding mag bemoeien, willen we ook voorkomen dat de pup te zwaar op Tagor gaat hangen. Want de realiteit is dat hij het over niet al te lang zonder Tagor zal moeten doen.
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Inge O schreef: tenzij je als baasje stikt van het (misplaatste) medelijden, en hun altijd allebei aandacht geeft als de ander ook reageert :oeps: :mrgreen: .
Dát zou een valkuil zijn waar ik zomaar in zou kunnen vallen :N: :mrgreen:
Gr. Marijke
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Moon schreef:
Inge O schreef: tenzij je als baasje stikt van het (misplaatste) medelijden, en hun altijd allebei aandacht geeft als de ander ook reageert :oeps: :mrgreen: .
Mwah, heb je snel genoeg door hoor :wink: Jari was weliswaar de ranglagere maar moest en zou ook altijd aandacht hebben als Tagor aandacht kreeg. Tja, wij bepaalden dat dus werd ie weggestuurd en pas als wij vonden dat hij het verdienden riepen we hem bij ons en kreeg hij een knuffel. Of iemand anders riep hem en dan was het ook al goed voor hem. Beiden hadden dan een stukje unieke eigen aandacht.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Stang schreef: Hahaha, ik bedenk me ineens dat ik bij het enthousiasme van het belonen (yeahhhhhhh plasje buiten gedaan, enz. enz.) Kaya natuurlijk ook meteen op m'n nek krijg :smile: Als iemand gevoelig is voor beloningen en enthousiasme, dan is het Kaya wel: die komt natuurlijk ook meteen aanrennen 'koekiessssss want er is geplast' :smile:
vreemd genoeg reageren mijn honden hier amper op onderling. het zal waarschijnlijk ook wel voor een deel aan mijn houding liggen, maar het is een hond toch wel vrij snel duidelijk wie er wel (en niet) aangesproken wordt. tenzij je als baasje stikt van het (misplaatste) medelijden, en hun altijd allebei aandacht geeft als de ander ook reageert :oeps: :mrgreen: .
En toch was het ook wel een beetje zo bij Moritz: bij hem moest ik super enthousiast doen om hem uit zijn tent te lokken en Kaya moet ik altijd indimmen.
Deed ik zo enthousiast tegen Moritz, dan kwam Kaya dus 9 van de 10 keer ook mee doen :19:
En tegenover Kaya heb ik echt nooit last gehad van medelijden hoor :mrgreen: (met Moritz wel, maar met Kaya echt niet).
Afbeelding
A good dog never dies...

jip007
Erelid

Inge O schreef:
Moon schreef:
een zeer goeie remedie : neem er een stuk of zes, en je leert dat zeer snel af :mrgreen: .
:hmmm:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Inge O schreef:
Moon schreef:
een zeer goeie remedie : neem er een stuk of zes, en je leert dat zeer snel af :mrgreen: .
:N:
Ik denk niet dat ik er zes aan zou kunnen :mrgreen: :smile:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Miranda*
Actief
Mijn ras(sen): Mezclar de Basura
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miranda* »

Anna Penta schreef:
Geer schreef:Waarom moet het altijd zo nodig anti of pro zijn. Sommige dingen kunnen ook in bepaalde gevallen goed werken, moet daar perse iets mis mee zijn? Moet alles een leermoment inhouden, of kunnen dingen ook gewoon goed zijn zoals ze zijn, zonder dat er nu waanzinnig educatieve consequenties aan kleven?
Ik denk dat je doelde op mijn opmerking over een antibenchartikel?

Dat zei ik zo omdat momenteel alles probench is in de media en bij de zgn. profs. Daarom eens een artikel waarin de bench niet als zaligmakend wordt afgeschilderd, dat zou heel verfrissend zijn.

Verder lijkt het me logisch, en dat is hiervoor ook al verschillende keren gezegd, dat doordacht gebruik van de bench prima kan zijn, of dat zelfs is.
Helaas kan ik er geen artikel over schrijven en hoewel dat ik van mening ben dat geen enkele honden bezitter de bench in huis neemt om daar de hond mee te sarren, krijg ik als ik soms dingen hoor/lees toch wel medelijden met de hond.

Zojuist nog op dit forum gelezen.
Hond is niet lekker, ligt 's-nachts in de bench, deurtje dicht, heeft gebraakt en 's-mogens blijkt dat hij heel de bench (kussen erin) heeft verbouwd om maar niet in zijn eigen braaksel te moeten liggen.
En dan denk ik wat zielig.
Hond voelt zich al niet lekker, voelt zich daarbij ook wellicht schuldig dat hij zijn nest heeft bevuilt en moet zich in allerlei bochten wringen om maar niet in de zooi te hoeven liggen.
Nu is het braaksel maar dit kan dus ook door plas of dergelijke worden ingevuld.
Un buen día, atentamente y una pierna de nuestros perros;
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Miranda* schreef:
Anna Penta schreef:
Geer schreef:Waarom moet het altijd zo nodig anti of pro zijn. Sommige dingen kunnen ook in bepaalde gevallen goed werken, moet daar perse iets mis mee zijn? Moet alles een leermoment inhouden, of kunnen dingen ook gewoon goed zijn zoals ze zijn, zonder dat er nu waanzinnig educatieve consequenties aan kleven?
Ik denk dat je doelde op mijn opmerking over een antibenchartikel?

Dat zei ik zo omdat momenteel alles probench is in de media en bij de zgn. profs. Daarom eens een artikel waarin de bench niet als zaligmakend wordt afgeschilderd, dat zou heel verfrissend zijn.

Verder lijkt het me logisch, en dat is hiervoor ook al verschillende keren gezegd, dat doordacht gebruik van de bench prima kan zijn, of dat zelfs is.
Helaas kan ik er geen artikel over schrijven en hoewel dat ik van mening ben dat geen enkele honden bezitter de bench in huis neemt om daar de hond mee te sarren, krijg ik als ik soms dingen hoor/lees toch wel medelijden met de hond.

Zojuist nog op dit forum gelezen.
Hond is niet lekker, ligt 's-nachts in de bench, deurtje dicht, heeft gebraakt en 's-mogens blijkt dat hij heel de bench (kussen erin) heeft verbouwd om maar niet in zijn eigen braaksel te moeten liggen.
En dan denk ik wat zielig.
Hond voelt zich al niet lekker, voelt zich daarbij ook wellicht schuldig dat hij zijn nest heeft bevuilt en moet zich in allerlei bochten wringen om maar niet in de zooi te hoeven liggen.
Nu is het braaksel maar dit kan dus ook door plas of dergelijke worden ingevuld.
ik , als bench gebruiker, heb nu in al die jaren 2 keer meegemaakt dateen hond heeft overgeven in de bench, nee niet leuk, ik vind een hond die moet kotsen nooit leuk, mijn honden hebben een ruime benck, dus die hoefde zich niet in een bocht te wringen om niet in de kots te liggen.

ik denk dat de verhalen van kotsende honden, pissende honden, in de poep liggende honden, behoorlijk weinig zijn ivm normale bench gebruikers. excessen heb je altijd.

vind je het erg, dat ik er voor kies, dat een teef eventueel een keer kotst ipv dat ik haar in stukken terug vind omdat er iets is gebeurt waardoor 2 teven elkaar in de haren vlogen?
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

yamie schreef: vind je het erg, dat ik er voor kies, dat een teef eventueel een keer kotst ipv dat ik haar in stukken terug vind omdat er iets is gebeurt waardoor 2 teven elkaar in de haren vlogen?
In jouw geval kan het duidelijk niet anders, dus is het benchgebruik-met-een-reden.

Maar heel vaak is de reden niet anders dan dat het 'nu eenmaal zo is'. En daar doelen de meeste antibenchgebruikers op. Ik denk ineens weer aan de fokker van Kit. Die had twee volwassen hondjes, en die gingen als zij aan het werk toog altijd in de bench, met daarin een krant. De fokker vertelde me dat ze ze soms vergat in de bench te doen en dat ze dan rustig op de bank lagen als zij terugkwam. Daarop vroeg ik natuurlijk: waarom doe je ze dan nog in de bench? 'Ach, dat zijn ze nu eenmaal gewend,' antwoordde ze :roll:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Anna Penta schreef:
yamie schreef: vind je het erg, dat ik er voor kies, dat een teef eventueel een keer kotst ipv dat ik haar in stukken terug vind omdat er iets is gebeurt waardoor 2 teven elkaar in de haren vlogen?
In jouw geval kan het duidelijk niet anders, dus is het benchgebruik-met-een-reden.

Maar heel vaak is de reden niet anders dan dat het 'nu eenmaal zo is'. En daar doelen de meeste antibenchgebruikers op. Ik denk ineens weer aan de fokker van Kit. Die had twee volwassen hondjes, en die gingen als zij aan het werk toog altijd in de bench, met daarin een krant. De fokker vertelde me dat ze ze soms vergat in de bench te doen en dat ze dan rustig op de bank lagen als zij terugkwam. Daarop vroeg ik natuurlijk: waarom doe je ze dan nog in de bench? 'Ach, dat zijn ze nu eenmaal gewend,' antwoordde ze :roll:
snap ik hoor, ik weet ook dat de bench veel of teveel gebruik word uit gewoonte of gemak, maar goed, voor de honden maakt het niet veel uit, of ik ze nou met een reden erin doe of dat iemand ze erin heeft zonder die reden.

al mijn honden ( behalve Oliver) kan en durf ik los te laten in huis als ik weg ben, ze slopen niet, ze zijn zindelijk enz. maar ik wil ze dus niet allemaal bij elkaar los hebben. dus er is er altijd 1 of soms 2 uit de bench als ik weg ben, en dat wissel ik af.. puur voor mijn eigen gevoel haha. ik promoot een bench ook niet, ik zie de bezwaren en snap ze ook, maar ik lees en hoor ook dingen dat ik denk :roll: pffff jullie scheren dingen over 1 kam, zoals bv twinkeltje, niks persoonlijks hoor, maar ze is mij te zwart wit, een bench, is net zoals een blafband, prikband, slip ketting enz enz. niet per definitie verkeerd of wanneer men er dus geen gebruik van maakt , dat hun methode beter is.

ik ga door het vuur voor mijn honden en vind het soms vervelend om te lezen , dat men vind, dat als de honden in een bench moeten, ze tekort komen of dat het puur uit gemak is :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik heb afgelopen week helaas weer kennis mogen maken van verkeerd benchgebruik. Dan springen je echt de tranen in de ogen. Een enorme Duitse herder van 9 maanden in een bench van (lxbxh) 70x40x60 :roll: voor minimaal 12 uur als dame en heer aan het werk zijn en als ze hem er dan uithalen is hij zo wild dat hij er maar meteen weer in moet voor straf. :jank:
De hond komt er helemaal stram uit, heeft in mijn ogen geen goede rug en ik heb zo'n naar vermoeden dat dit door die bench is. Hond komt niet verder dan de achtertuin 'want hij trekt zo'.
Wat kun je hier nu aan doen behalve het ze tig keer inwrijven dat dit niet normaal is. Heb wel gedreigd met de dierenbescherming maar of dat helpt :19: Volgens mij doen deze er ook niks aan want hij krijgt eten en drinken en ziet er verder gezond uit. :roll: Helaas mag de hond ook niet naar de africhting verkocht worden want dat is vreselijk zielig, had er eventueel wel iemand voor als de heupen goed zouden zijn maar ja..
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

yamie schreef:
ik ga door het vuur voor mijn honden en vind het soms vervelend om te lezen , dat men vind, dat als de honden in een bench moeten, ze tekort komen of dat het puur uit gemak is :wink:
Ik vind het lastig. Ik weet best (zover ik je van het forum ken)dat jouw honden een prima leven hebben en geen benchhonden zijn. Met het roedeltje dat je hebt lopen is een bench soms ook alleen maar handig en als ze het gewend zijn, heeft een hond er ook geen moeite mee.

In een ander forum loopt een topic waar iemand met een pup van 4 maanden aangeraden wordt niet de keuken of iets pupproof te maken, maar de hond in een heel kleine bench te stoppen. De hond is uren per dag alleen, af en toe zelfs 9 uur met een tussenpoze van een uur tussendoor. Met kleine bench is de ruimte niet bedreigend voor de pup (het is namelijk een klein ras, dat is eng zo'n keuken) , de hond hoeft alleen maar het deurtje in de gaten te houden dat is veel rustiger voor hem, het is beter voor het zindelijk worden en een pup hoeft ook echt niet de hele tijd water te hebben.

Dit dan niet van iemand die helemaal verder niks weet over honden. Op die manier en om die redenen wordt de bench aangeraden door hondenscholen, dierenartsen, fokkers etc. Het komt er tegenwoordig soms op neer dat het omgedraaid wordt en dat je eigenlijk heel verkeerd bezig bent als je geen bench koopt: je ontzegt je hond zijn fijne holletje :jank:

Die ontwikkeling maakt bij mij dat ik in principe bij voorbaat al tegen een bench ben als iemand die voor pup wil gaan gebruiken en ga steigeren, terwijl ik an sich helemaal niets tegen het ding heb bij heel beperkt gebruik en er ook een aan zou schaffen als ik een kleine pup bij Buffy zou zetten.

Ik begrijp ook niet waar die nepargumenten vandaan komen. Volgens mij gewoon uit Amerika overwaaien waar het de bedoeling is dat je zo weinig mogelijk last van een hond hebt en mensen vrijwel allemaal hele dagen werken. Het wordt dan maar goedgepraat met nepargumenten en iedereen praat elkaar blind na zodat het nog in het belang van de hond lijkt ook.

Anne (sorry voor het spuien, maar je kan het maar kwijt zijn :wink: )
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

starfleet schreef:
Ik begrijp ook niet waar die nepargumenten vandaan komen. Volgens mij gewoon uit Amerika overwaaien waar het de bedoeling is dat je zo weinig mogelijk last van een hond hebt en mensen vrijwel allemaal hele dagen werken. Het wordt dan maar goedgepraat met nepargumenten en iedereen praat elkaar blind na zodat het nog in het belang van de hond lijkt ook.

Anne (sorry voor het spuien, maar je kan het maar kwijt zijn :wink: )
Volgens mij komt dat ook uit Amerika. Het is daar vrij gewoon om hele dagen te werken en een pupje aan te schaffen.
Ik heb hier een puppyboek vertaald uit het Engels (Amerikaans Engels)liggen en daar staat het volgende in:

"Werk je de hele dag? Neem dan niet alleen een hondenuitlater in dienst, maar koop ook een hondenbox (ook wel bench of kamerkennel genoemd). Je puppy zit opgesloten in een hondenbox waardoor vernieling wordt voorkomen en hij tegelijkertijd voldoende ruimte heeft om zich uit te rekken en te bewegen ( :jank: ). Open de box tijdens werkuren en klap hem weer in als je thuisbent."

Dan vraag ik me ook af als je hem weer in moet klappen als je thuis bent, waar dat hele idee van dat veilige plekje dan heen gaat? :denken: Bovendien adviseren ze even verderop om een slaapplaats in de bench te maken, en een deel met kranten om op te plassen. Dus dat veilige hol wat niet bevuild wordt is het dan ook al niet meer. :19:

Ik ben verder ook helemaal niet anti-bench, maar wel tegen de manier van gebruiken die toch zeer regelmatig wordt aangeraden.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Wat voor boek is dat?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Jaap* schreef:Wat voor boek is dat?
Puppies voor Dummies.

Het is wel een boek dat lekker wegleest; maar er staan ook dingen in :N:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”