Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat doen?

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

getzen
nieuw lid

Wat doen?

Ongelezen bericht door getzen »

Hallo,

Ik heb een vraagje over onze hond Max.
Max is een mechelse herder reu van bijna 4 jaar.

We hebben 2 jaar geleden IPO met hem gedaan een paar maanden en dat vond Max erg leuk. Hij luistert nu ook erg goed aangezien IPO met straffen en belonen werkt. Daarvoor hadden we namelijk cursussen gedaan met alleen belonen maar dat werkt gewoon echt niet bij Max.

Nu wil ik wel weer wat gaan doen met Max ik weet alleen niet wat.
Aangezien we nu een dochter van 17 maanden hebben en mijn man meestal werkt in het weekend kan ik het ook niet maken om mijn dochter een hele ochtend en middag naar mijn moeder of zo te brengen. IPO begon namelijk om 8:30 tot 13:30 of zo en is nu gewoon te lang.

Ik zit misschien wel te denken aan flybal of behendigheid zo.
Ik weet alleen niet of Max daar geschikt voor is aangezien het een mechelse herder is die thuis wel rustig is maar met allemaal andere honden erbij wat nerveuser wordt.
Hebben meer mensen flybal of behendigheid met een mechelse herder gedaan?
Hoe lang ben je dan bezig? Is dat 1 keer per week?
Of heeft iemand misschien tips wat je ook kan doen met een mechelse herder? Ik woon in Assendelft is vlakbij Zaandam/Amsterdam dus misschien heeft iemand nog tips wat je in mijn omgeving kan doen?

Nou ja ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt.
Groetjes Elfi
Maaike
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maaike »

Je kan prima met je hond de behendigheid in. Meestal ben je dan 1 uur per week bezig. Als jij ervoor zorgt dat je je hond bezighoudt, tijdens het wachten totdat je het parcours mag lopen zie ik niet veel problemen met de overige honden. In Amsterdam en omgeving zitten volgens mij genoeg verenigingen waar je aan de slag zou kunnen. Ga gewoon bij een paar langs om te kijken hoe ze werken en wat jou bevalt. Have fun :ok:
Groetjes van mij en een poot van Casper
Afbeelding
**Ella**
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Je kunt vaak een proefles lopen voor behendigheid of flyball.
Volgens mij geeft de KC Zaanstad ook behendigheid.
Gewoon eens vragen of je daar mag komen kijken en een keertje mee mag doen bij de beginners.
Om te zien wat je er zelf van vindt en hoe de hond reageert.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
canisia meissie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): schotse herder langhaar, Harzer fuchs
Contacteer:

Ongelezen bericht door canisia meissie »

Wij hebben ook een mechelse herder t( teef van 20 maanden) en ik heb er behendigheid mee gedaan maar voor haar was het niets.
Ze is bang in donkere en kleine ruimte's zoals de tunnel en de slurf.
Nu ben ik bezig met flyball waar ze het heel goed doet omdat ze ook goed begeleid wordt ( ze heeft nare ervaring met mannen en ze wil alle ballen hebben ook die van andere honden).
Het gaat nu al na 5 lessen erg goed. ze is snel lerend binnen 1 les wist ze al het hoe het moest en ze wordt er vanzelf rustig van.

Gewoon om je heen kijken en vragen om een proefles.
Ik ging kijken maar dat mocht niet ik moest gelijk meedoen dan wist ik pas of de hond het leuk vind. Na de les mocht ik bepalen of we er mee zouden doorgaan.

veel succes
getzen
nieuw lid

Bedankt voor jullie reactie's.
Ik zal inderdaad nog even kijken bij mij in de buurt voor behendigheid of flyball.
Ik had al een mailtje gestuurd naar KC Zaanstreek maar kreeg een raar antwoord terug en heb nu al zoiets van dan niet hoor.
Ze zeiden namelijk:
Wat moet ik hier nu mee..
Ze doet PIPO met haar hond... Wat is dat? Ik zal het eens googelen.
Ik wil geen nerveuse Mechelse herder die je moet straffen bij flyball

Ze hadden dit mailtje naar mij gestuurd maar volgens mij moest het naar iemand anders van de vereniging of zo.
Ik heb al terug gemaild dat ik ook helemaal niet voor straffen ben of zo ik heb alleen meedegedeeld dat Max door IPO een rustigere hond is geworden aangezien we daarvoor alleen cursussen met belonen hadden gedaan en gewoon niet werkte met Max.
En enig hondenkenner moet toch wel weten wat IPO is toch? Of zie ik dat verkeerd. Nou ja ik vond het toch een rare reactie.
Misschien ga ik nog even verder zoeken maar je hebt niet zoveel in mijn omgeving volgens mij. Maar ga het nog wel even onderzoeken!

Als er nog meer mensen zijn met een mechelaar die flyball of behendigheid hebt gedaan hoor ik het graag of het gaat!
Ik wil het denk ik ook eerst 1 les proberen of het gaat of niet.
Jorda
Actief

zij

Ongelezen bericht door Jorda »

Ik heb zelf bij de KCZY agility getraind en met de flyballwedstrijden loopt hun team ook mee in de competitie. Ik vind het een goede vereniging en ik zou er toch nog eens en telefoontje aan wagen. Ik weet niet wat je in je mail hebt gezet, maar met flyball en agility moet je ook niet straffen. Het spel is de beloning en het is iets heel anders dan IPO, dus ik zou niet weten waarom je zou moeten straffen. Ga gewoon eens bij een les kijken en misschien kun je wel een proefles meedoen?
Veel plezier, greetz van Jorda.
Afbeelding
getzen
nieuw lid

Ik heb helemaal niks raars in de mail gezet eigenlijk bijna hetzelfde wat ik hier heb gezegd.
Ik heb alleen uitgelegd hoe IPO werkte dat wil niet zeggen dat het ook zo met behendigheid of flyball of zo moet.

Maar heb gisteren een uitgebreide excuusmail gehad dat het niet zo bedoelt was en zo.

Toch vind ik het raar dat ze zo reageerden en ga ik niet naar deze vereniging.
Ik zit nu nog te twijfelen tussen 2 verenigingen in Amsterdam.
Bij de ene vereniging kan ik misschien behendigheid doen maar daar word ik nog over terug gebeld of ze wel plek hebben. Als dit niet door gaat ga ik toch wel weer IPO doen alleen appel en pakwerk dan.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik heb met mijn Mechelaar behendigheid gedaan. Zij vond het helemaal geweldig en deed het ook heel erg goed. We hebben zelfs een keer aan het Nederlands Kampioenschap meegedaan bij de toen net opgerichte FHN (heel wat jaren geleden dus) en toen zijn we 4e geworden in onze klasse.

Behendigheid is een goede uitlaatklep voor een hond, en ik zie niet in waarom een Mechelaar daar niet geschikt voor zou kunnen zijn.
In de behendigheid van tegenwoordig zitten er meerdere die heel goed mee kunnen draaien in de top.

Houdt er wel rekening mee dat er vaak voordat je mag deelnemen aan een cursus behendigheid een bepaald niveau van gehoorzaamheid gevraagd wordt. Het zou kunnen dat je hiervoor eerst een examen moet afleggen, zodat ze kunnen zien dat je je hond goed onder controle hebt.
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”