Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

apporteersportvraag

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

apporteersportvraag

Ongelezen bericht door M@scha »

ik moet voor lola een apporteerblok halen.. nu staat er hier: http://www.fhn.nl/downloads/Apporteren.pdf
pagina 4

dat ze dus minimaal 175 gram moet hebben maar verder niks.

nu zijn er 2 soorten houten blokken...

de vierkante en de ronde..

Afbeelding

mogen die allebei gewoon? ik kan ze allebei met het goede gewicht krijgen maar zou liever zo'n ronde hebben en die heb ik zelf nog nooit op een club gezien.

bij ons op de club hebben we ook alleen die vierkante maar maatje mega dus dat is een beetje lola met boomstam idee :cheer:
Afbeelding
flatcoatjrt
Zeer actief
Mijn ras(sen): *Jack Russel*
*Oudduitse Herder*
*Flatcoated Retriever*
Boerenfox

Re: apporteersportvraag

Ongelezen bericht door flatcoatjrt »

Ik weet niet of ze beide mogen. Maar de vierkante hebben wel als voordeel dat je hond hem makkelijker/beter oppakt zoals het hoort, in het midden dus. De ronde blokken daar zijn de zijkanten lager en die kan je hond dus makkelijker verkeerd oppakken bv aan een zijkant.

gr Mirjam
massam schreef:ik moet voor lola een apporteerblok halen.. nu staat er hier: http://www.fhn.nl/downloads/Apporteren.pdf
pagina 4

mogen die allebei gewoon? ik kan ze allebei met het goede gewicht krijgen maar zou liever zo'n ronde hebben en die heb ik zelf nog nooit op een club gezien.

bij ons op de club hebben we ook alleen die vierkante maar maatje mega dus dat is een beetje lola met boomstam idee :cheer:
flatcoatjrt
Zeer actief
Mijn ras(sen): *Jack Russel*
*Oudduitse Herder*
*Flatcoated Retriever*
Boerenfox

Re: apporteersportvraag

Ongelezen bericht door flatcoatjrt »

Ik weet niet of ze beide mogen. Maar de vierkante hebben wel als voordeel dat je hond hem makkelijker/beter oppakt zoals het hoort, in het midden dus. De ronde blokken daar zijn de zijkanten lager en die kan je hond dus makkelijker verkeerd oppakken bv aan een zijkant.

gr Mirjam
massam schreef:ik moet voor lola een apporteerblok halen.. nu staat er hier: http://www.fhn.nl/downloads/Apporteren.pdf
pagina 4

Ella46
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ella46 »

Als het verzenden niet zo duur zou zijn zou ik je die van mij sturen. Andy weigert een houten apporteervoorwerp te apporteren :roll: Ik persoonlijk vind trouwens na wat proberen de vierkante fijner, maakt het voor de hond wat makkelijker om echt in het vasthoudstuk te pakken, en niet naar de zijkanten toe.
Afbeelding
"Andy" Ground Zero Fifth Av. BH AD TT
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

bij de IPO moet je volgens mij een vierkanten blok hebben, weet niet of dat ook zo geld voor de GG. Neem aan dat je GG traint?
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”