*Anna Penta* Ik heb een frans bulletje G&G 3 zien doen.
En hij had dikke pret
Ik heb zelf met een Teckel getraind tot vlak voor zijn dood (hij had G&G 3, VZH en drie jachtdiploma's). Ook hij had alleen maar pret.
Het gaat er toch om HOE je met de hond bezig bent?
Ik heb met al mijn honden periodes gehad dat het even wat minder ging. En meestal lag dat aan mij
Net een te grote stap voorwaarts genomen, of mijn duidelijkheid liet te wensen over
Dat kan de meesten overkomen.
Als je een hond overtraint, gebeurt dat meestal door eindeloos herhalen en herhalen van oefeningen die hij al kent.
Als ik een hond zie die goed over een hindernis gaat en die dat vervolgens voor de baas nog tig keer moet herhalen heeft hij er geen zin meer in. Als de baas eerst wat andere dingen zou doen met de hond en dan nog een keertje de hindernis laat nemen is er geen vuiltje aan de lucht.
Als een hondenschool traint op het examenrepertoire (alleen maar steeds de hele oefening doen) en daar geen variatie's in aanbrengt krijg je problemen met veel honden.
Je kunt alle oefeningen in zo veel variaties doen, dat het net een nieuwe oefening lijkt.
De hond pret en geen probleem bij het examen
Ik heb zo'n vermoeden dat Mary Ray best kan inschatten hoe ze voor een hond het plezier voorop kan laten staan.
Ook op het filmpje wisselde ze steeds af met spelltjes waar het hondje zich even kon "ontladen".
Voor overtraind zijn ben ik in zo'n geval niet zo beng.
Maar zo iets moet je wel aan professionals overlaten.