Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ook mijn teefje Brianne is drachtig....Update!!!!

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Josee
Zeer actief
Mijn ras(sen): weimaraners
Contacteer:

Ongelezen bericht door Josee »

Bij ons valt de voorkeur voor reu of teef wel mee, we hebben nu 3 mensen die graag een teef willen, 3 voor een reu en 6 die geen specifieke voorkeur hebben maar waarmee we hebben afgesproken dat we het beste karaktertje voor hun uitzoeken (iets wat je toch altijd al probeert na te streven). Daarnaast hadden we ook mensen die perse een Reu willen maar waarvan wij het gevoel hebben dat dat niet goed zal gaan, dus die hebben na aandringen van ons toch besloten voor een teef te gaan!

En nu maar afwachten wat Era komend weekend voor ons in petto heeft!!!!
Josee
Zeer actief
Contacteer:

Bij ons valt de voorkeur voor reu of teef wel mee, we hebben nu 3 mensen die graag een teef willen, 3 voor een reu en 6 die geen specifieke voorkeur hebben maar waarmee we hebben afgesproken dat we het beste karaktertje voor hun uitzoeken (iets wat je toch altijd al probeert na te streven). Daarnaast hadden we ook mensen die perse een Reu willen maar waarvan wij het gevoel hebben dat dat niet goed zal gaan, dus die hebben na aandringen van ons toch besloten voor een teef te gaan!

En nu maar afwachten wat Era komend weekend voor ons in petto heeft!!!!
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

Amideso schreef:Op dit moment heb ik 4 aanvragen, 2 reuen en 2 teven...en dan wil ik er natuurlijk ook nog zelf één houden....
mochten er dan nog mensen zonder zitten stuur je ze maar door :wink:
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Hier is de vraag voor teven ook een stuk groter dan voor reuen. Maar beide geslachten krijg ik metgemak geplaatst. Ik heb zelf twee mensen die voor een reu gaan en de rest gaat via de rasvereniging (is bij ons gebruikelijk). Overigens heb ik wel het laatste woord wat dat betreft. Als de pupkopers die van de rasvereniging komen mij niet aanstaan gaat het feest niet door :wink:
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
Amideso
Actief

Ongelezen bericht door Amideso »

amiwoods schreef:
Amideso schreef:Op dit moment heb ik 4 aanvragen, 2 reuen en 2 teven...en dan wil ik er natuurlijk ook nog zelf één houden....
Komt wel goed hoor :wink:

Tot nu toe is alles nog redelijk rustig.Brianne verliest wel regelmatig dik, helder slijm.Haar temp zakt niet echt veel.Ook is ze kortademig...verder loopt ze met hangend hoofd en staart...dus ik hoop dat het door gaat zetten.
Ook is ze niet bij mij weg te slaan.Moet ik even boven zijn, is ze blij dat ik weer terug ben.

We wachten geduldig af...meer kan ik op dit moment ook niet doen
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Amideso schreef:
amiwoods schreef:
Komt wel goed hoor :wink:

Tot nu toe is alles nog redelijk rustig.Brianne verliest wel regelmatig dik, helder slijm.Haar temp zakt niet echt veel.Ook is ze kortademig...verder loopt ze met hangend hoofd en staart...dus ik hoop dat het door gaat zetten.
Ook is ze niet bij mij weg te slaan.Moet ik even boven zijn, is ze blij dat ik weer terug ben.

We wachten geduldig af...meer kan ik op dit moment ook niet doen
op wel dag is ze nu??
ik heb de meeste bevallingen op dag 61 bij de amies. bij mijn teven zakt de temperatuur dan naar rond de 36 soms daar nog onder. als de temperatuur weer stijgt naar rond de 37 gaan ze heel snel bevallen en kan ik binnen een aantla uur de eerste pup verwachten, dat slijm verliezen is normaal, mijn teefje geeft ook dikke klodders en die moet nog 33 dagen. ik ga op de temperatuur af, ik meet op vaste tijden 4 a 5 keer per dag. ik heb ook van alle bevallingen alle schema's bij gehouden en kan dan mooi vergelijken. scheelt wel dat mijn teefje al eerder moeder is geworden.
Afbeelding
www.nudos.nl
Amideso
Actief

Brianne zit nu op dag 63 van de eerste dekking en op dag 61 van de 2de dekking..Het is haar eerste nestje.Ook temp ik 4x per dag op vate tijden.
Ze schommelt wel wat maar niet extreem.Wel had ze vanavond ineens bijna 77,8

Hier de temp van woensdag 37,72 37,69 37,56 37,53....donderdag 37,72 37,12 37,59 37,71....vandaag: 37,67 37,35 37,5 37,88

Zo blijft ze tussen de 37,1 en 37,99 hangen.

Ik houd ook alles bij.Brianne slaapt wel heel veel.ik wacht wel gewoon af.Is het er maandag nog niet dan moet ik maar even met de dierenarts overleggen.
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Amideso schreef:Brianne zit nu op dag 63 van de eerste dekking en op dag 61 van de 2de dekking..Het is haar eerste nestje.Ook temp ik 4x per dag op vate tijden.
Ze schommelt wel wat maar niet extreem.Wel had ze vanavond ineens bijna 77,8

Hier de temp van woensdag 37,72 37,69 37,56 37,53....donderdag 37,72 37,12 37,59 37,71....vandaag: 37,67 37,35 37,5 37,88

Zo blijft ze tussen de 37,1 en 37,99 hangen.

Ik houd ook alles bij.Brianne slaapt wel heel veel.ik wacht wel gewoon af.Is het er maandag nog niet dan moet ik maar even met de dierenarts overleggen.
houd in de gaten dat er voldoende vruchtwater is, zo niet dan kunnen je pups uitdrogen. ik heb dat 1x gehad die Sabueso teef wilde maar geen weeen krijgen heb ze direct met de keizersnede laten halen, en dat was maar goed ook want de pups hadden het niet veel langer meer vol gehouden zonder vocht.
waarschijnlijk heeft je teef van de 2de dekking opgenomen ik heb nog nooit een Ami gehad die langer dan 63 dagen heeft gedragen, ook omdat ze in verhouding vrij grote puppen krijgen, teminste die van mij dan. ik heb gemiddelde geboorte gewichten tussen de 200 en 250gr met uitschieters naar 300gr.
maar hoor de laaste tijd van fokkers regelmatig dat ze kleine pups hebben van maar net tussen de 100 en 150 gr. dqat vind ik dan wel akelig klein.
geeft je teefje al melk? dat is ook een indicatie dat de bevalling niet lang meer op zich laat wachten. ik zou haar nu min.2x meer temparaturen zodat je een eventuele daling niet mist, een temperatuur kan dalen en een uur later alweer omhoog zijn dan heb je dus net de daling gemist
ik heb wel eens bij een teefje dat ook zo schommelde om de 2 uur getemperatuurt.
succes met de bevalling :ok:
Afbeelding
www.nudos.nl
Amideso
Actief

Bedankt voor de tip :ok:

Melk geeft ze al een paar dagen.De temp van Brianne was vanmorgen 37,84 en vanmiddag 37,17....dus wie weet...

Gisteravond heeft ze een poosje gehijgd maar dat zakte na een half uur weer weg.Ook piept ze regelmatig tijdens het ademhalen....Ik houd haar wel goed in de gaten.

Ik denk ook dat ze van de 2de dekking heeft opgenomen.

Hoe kun je trouwens zien dat een pup geen vruchtwater meer heeft?

Zodra er verandering is dan meld ik me wel weer :wink:
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Amideso schreef:Bedankt voor de tip :ok:

Melk geeft ze al een paar dagen.De temp van Brianne was vanmorgen 37,84 en vanmiddag 37,17....dus wie weet...

Gisteravond heeft ze een poosje gehijgd maar dat zakte na een half uur weer weg.Ook piept ze regelmatig tijdens het ademhalen....Ik houd haar wel goed in de gaten.

zien doe je dat alleen met een echo, maar je kan het voelen, je voelt of het harder word rondom een pup, normaal bij voldoende vruchtwater is het een soort kussentje dat je kan indrukken dat beschermt de pup, als er geen vruchtwater meer is, zit de pup dus in een loze zak en kan indrogen, het sponsachtige is er dan af, bij twijfel moet je gewoon meteen de DA inschakelen, verliest ze veel vocht?het onrustig worden(hijgen) is ook een voorteken ik denk dat de bevalling van je teef binnen 24 uur gaat beginnen. de mijne wachten altijd tot het nacht is dan is het rustig. heb je voldoende kleden in de werpkist gelegd dat ze lekker kan graven?
Afbeelding
www.nudos.nl
Amideso
Actief

amiwoods schreef:
Amideso schreef:Bedankt voor de tip :ok:

zien doe je dat alleen met een echo, maar je kan het voelen, je voelt of het harder word rondom een pup, normaal bij voldoende vruchtwater is het een soort kussentje dat je kan indrukken dat beschermt de pup, als er geen vruchtwater meer is, zit de pup dus in een loze zak en kan indrogen, het sponsachtige is er dan af, bij twijfel moet je gewoon meteen de DA inschakelen, verliest ze veel vocht?het onrustig worden(hijgen) is ook een voorteken ik denk dat de bevalling van je teef binnen 24 uur gaat beginnen. de mijne wachten altijd tot het nacht is dan is het rustig. heb je voldoende kleden in de werpkist gelegd dat ze lekker kan graven?
Ik heb van een kennis een vuilniszak vol met dekbedhoezen en handdoeken gekregen

Ik denk dat we binnen 24 uur pupjes kunnen verwachten.Haar temp was gezakt tot 36,93....
De hele dag verliest ze al kloddertjes dik slijm.Net was het echt een behoorlijke kwak en waar ze gelopen heeft zie je kleine druppels :denken:
Het hijgen doet ze op dit moment niet.Ik denk dat het haar nu nog te druk is met de kids erbij.
Vruchtwater is er nog genoeg...gelukkig

Als ik het niet meer vertrouw dan ga ik met haar naar boven....Wie weet......

:mrgreen:
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

dat is op de goede weg :ok:
het zakt nu duidelijk al sneller.
als het druk is in huis wachten ze vaak nog even, hier beginnen ze altijd tegen de avond of snachts/vroeg in de ochtend.
met een beetje geluk heb je vanacht het eerste pupje, zodra ze water gaat verliezen komt de eerste eraan.
kan ze al wel in de werpkist? leg haar desnoods alleen boven en zet er een babyfoon bij als je die nog hebt, kan je haar toch in de gaten houden.

spannend hoor, veel succes :ok:
Afbeelding
www.nudos.nl
Amideso
Actief

amiwoods schreef:dat is op de goede weg :ok:
het zakt nu duidelijk al sneller.
als het druk is in huis wachten ze vaak nog even, hier beginnen ze altijd tegen de avond of snachts/vroeg in de ochtend.
met een beetje geluk heb je vanacht het eerste pupje, zodra ze water gaat verliezen komt de eerste eraan.
kan ze al wel in de werpkist? leg haar desnoods alleen boven en zet er een babyfoon bij als je die nog hebt, kan je haar toch in de gaten houden.

spannend hoor, veel succes :ok:
Brianne slaapt al een week in de werpkist naast ons bed.....Ik vind het wel spannend worden maar ik moet natuurlijk wel rustig blijven en proberen me te ontspannen...Brianne voelt direkt aan hoe mijn stemming is...

Dank je wel...Ik hoop dat het doorzet en alles goed gaat.
Amideso
Actief

update!!!!

De eerste pup is om 11.15 geboren.
Mooie zwarte teef van 228 gram :cheer:
YaraWPM
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door YaraWPM »

Gefeliciteerd :cheer:
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

gefeliciteerd
:cheer:
Afbeelding
Josee
Zeer actief
Contacteer:

Hee top, op naar de rest :cheer:
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Gefeliciteerd! :cheer:
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Gefeliciteerd en succes met de rest :ok:
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Gefeliciteerd :ok:
Afbeelding
Amideso
Actief

Zo het zit er op.

Uiteindelijk zijn er geboren: 2 teven, 1 zwarte en 1 bruine...En 4 reuen 1 black/tan, 1 brui 2 bruin/tan...allemaal rond de 210 gram.Eén reutje is 100 gram maar hij drinkt goed.

Ik ben bang dat er 1 reutje een onder-voor beet heeft maar daar zal ik de dierenarts ook even naar laten kijken.
Foto's volgen nog.
Laatst gewijzigd door Amideso op 11 mar 2007 23:45, 2 keer totaal gewijzigd.
YaraWPM
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door YaraWPM »

bruin/ tan :mrgreen:
IK wil ook al heel lang een bruine ami!
ik kan beter niet naar de foto's kijken!haha.

Nogmaals Gefeliciteerd!
hondeponnetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hondeponnetje »

Gefelictieerd met de pupjes
Afbeelding
met dank aan Twinkel
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

GEFELICITEERD!
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Gefeliciteerd! :cheer: :cheer: :cheer:
Amideso
Actief

YaraWPM schreef:bruin/ tan :mrgreen:
IK wil ook al heel lang een bruine ami!
ik kan beter niet naar de foto's kijken!haha.

Nogmaals Gefeliciteerd!
Nou de dierenarts kwam rond 18.15 en heeft Brianne afgevoeld...en hij beweerde dat er nog een pup in zat :denken:

nadat hij oxytosine had gespoten (ik miste ook nog 3 placenta's) ging hij weer weg.Hij was de deur nog niet uit of er werd met een noodgang nog een teef geboren......een bruine :cheer:

Dus de uiteindelijke eindstand is: 3 teven: 1 zwart, 1 bruin en 1 bruin/tan en 4 reuen: 1 black/tan, 1 bruinen 2 bruin/tan.
De laatste 2 reuen kwamen binnen 10 minuten....dat was wel even aanpoten...en die 2 die hebben me daar toch een tan...echt ongelooflijk zo veel.

De bruine teef kwam in sytuitligging...op zich niets bijzonders...maar ze bleef hangen.Met behulp van Lia...via de telefoon, heb ik de teef eruit kunnen halen...na flink wat wrijven en utzuigen begon ze te piepen.

Alle pups hebben al lekker gedronken en liggen heerlijk te :slaap:

Ik ga van de week wel foto's plaatsen...met een beetje geluk draait volgende week mijn website...

Ik ga weer baby's kijken en eens aandacht aan de andere honden geven...zij hebben me ook nog helemaal niet gezien vandaag.
Laatst gewijzigd door Amideso op 12 mar 2007 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Proficiat :ok:
Afbeelding
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

pfffff wel spannend hoor. Maar gefeliciteerd :cheer: :cheer:
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Gefeliciteerd :cheer:
Amideso
Actief

Alles gaat goed.

Pup drinken goed en Brianne is helemaal gelukkig.

Van de week zal ik foto's plaatsen.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”