Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Haar rond tepels teef
Moderator: moderatorteam
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Haar rond tepels teef
Even een vraagje voor degenen die fokken met langharige honden, zoals mijn Markiesjes. Het haar op de buik van de teef, rondom de tepels, verdween dat bij jullie teven vanzelf voldoende of hebben jullie hieraan moeten knippen en / of scheren?
Ik meen me te herinneren dat ik het teefje van Ailena met een geschoren buikje zag.
Tara heeft met name rond haar voorste tepels (vanaf de kop geteld zeg maar) erg veel haar zitten en ik zie dat voorlopig nog niet allemaal uitvallen. Maar met deze bush kunnen de pups straks echt niet aan die tepels drinken. Ben benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn.
Ik meen me te herinneren dat ik het teefje van Ailena met een geschoren buikje zag.
Tara heeft met name rond haar voorste tepels (vanaf de kop geteld zeg maar) erg veel haar zitten en ik zie dat voorlopig nog niet allemaal uitvallen. Maar met deze bush kunnen de pups straks echt niet aan die tepels drinken. Ben benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn.
Laatst gewijzigd door Sietske* op 12 mar 2007 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik weet nog niks zeker maar ik heb wel goede hoop. Ze begint wat breder te worden. Als je op haar rug kijkt zie je duidelijk het haar in de flanken uitstaan. Verder zijn haar tepels opgezet en roze en ze krijgt een klein beetje een "buikje". Je voelt de melkstrengen ook duidelijk lopen.
Verder is ze nog steeds kroeleriger dan normaal en heeft ze sinds een week continu honger. Ze likt wel tien keer op een dag met veel kabaal haar voerbak leeg ("vrouwtje kijk dan, er zit helemaal niks meer in") en weet niet hoe vlug ze de keuken in moet rennen als ze iets meent te horen dat kan duiden op eten.
Ze is nog niet aangekomen, maar zelfs iets afgevallen maar dit komt waarschijnlijk omdat ik haar een poosje geleden minder ben gaan voeren. Ze kreeg eerst 100 gram per maaltijd maar ze werd echt te dik, dus heb ik de hoeveelheid teruggebracht naar 70 gram. Voordat ze loops werd heeft ze ook een sperciebonen-dieet gehad. Maar ze viel er niet echt veel vanaf. Nu verliest ze dus wel wat gewicht en ik hoop dus dat dat komt omdat ze energie verbruikt voor de pups. Overigens heb ik de hoeveelheid voer nu dus wel weer wat omhooggebracht. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze tijdens de dracht gaat lijnen
.
Al met al heb ik goede hoop dat het dit keer raak is. Alhoewel het natuurlijk ook nog steeds allemaal tekenen van schijndracht kunnen zijn
Jip denk je dat een geschoren buik voor de pups lastiger is dan een sterk behaarde? Tara heeft dus echt een fikse bos haar op haar buik (en dan dus met name voorste gedeelte). Ik scheer liever niet maar de pups moeten natuurlijk wel bij de tepels kunnen.
Verder is ze nog steeds kroeleriger dan normaal en heeft ze sinds een week continu honger. Ze likt wel tien keer op een dag met veel kabaal haar voerbak leeg ("vrouwtje kijk dan, er zit helemaal niks meer in") en weet niet hoe vlug ze de keuken in moet rennen als ze iets meent te horen dat kan duiden op eten.
Ze is nog niet aangekomen, maar zelfs iets afgevallen maar dit komt waarschijnlijk omdat ik haar een poosje geleden minder ben gaan voeren. Ze kreeg eerst 100 gram per maaltijd maar ze werd echt te dik, dus heb ik de hoeveelheid teruggebracht naar 70 gram. Voordat ze loops werd heeft ze ook een sperciebonen-dieet gehad. Maar ze viel er niet echt veel vanaf. Nu verliest ze dus wel wat gewicht en ik hoop dus dat dat komt omdat ze energie verbruikt voor de pups. Overigens heb ik de hoeveelheid voer nu dus wel weer wat omhooggebracht. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze tijdens de dracht gaat lijnen
Al met al heb ik goede hoop dat het dit keer raak is. Alhoewel het natuurlijk ook nog steeds allemaal tekenen van schijndracht kunnen zijn
Jip denk je dat een geschoren buik voor de pups lastiger is dan een sterk behaarde? Tara heeft dus echt een fikse bos haar op haar buik (en dan dus met name voorste gedeelte). Ik scheer liever niet maar de pups moeten natuurlijk wel bij de tepels kunnen.

- jip007
- Erelid
rond de tepels zou ik in elk geval niet scheren , knippen kan wel. Ze moeten op hun gevoel op de tepel af , en na 2 dagen zitten daar stoppels , lijkt me niet prettig voor die zachte bekkies.Sietske* schreef:

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
dat is niet zo hoor, ten eerste hoef je niet echt kaal te scheren, ten tweede, zijn de vachten van bv een collie of een markiesje zacht, er komt mischien wat dons, maar geen nare harde stoppelsjip007 schreef:rond de tepels zou ik in elk geval niet scheren , knippen kan wel. Ze moeten op hun gevoel op de tepel af , en na 2 dagen zitten daar stoppels , lijkt me niet prettig voor die zachte bekkies.Sietske* schreef:
- jip007
- Erelid
de haren van een chinees is ook net dons , misschien nog wel zachter dan van een collie ,maar scheer je het , prikt het toch echt na 2 dagen.yamie schreef:dat is niet zo hoor, ten eerste hoef je niet echt kaal te scheren, ten tweede, zijn de vachten van bv een collie of een markiesje zacht, er komt mischien wat dons, maar geen nare harde stoppelsjip007 schreef:rond de tepels zou ik in elk geval niet scheren , knippen kan wel. Ze moeten op hun gevoel op de tepel af , en na 2 dagen zitten daar stoppels , lijkt me niet prettig voor die zachte bekkies.Sietske* schreef:

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb er nog nooit problemen mee gehad, en nogmaals, ik scheerde ook niet echt kaal hejip007 schreef:de haren van een chinees is ook net dons , misschien nog wel zachter dan van een collie ,maar scheer je het , prikt het toch echt na 2 dagen.yamie schreef:dat is niet zo hoor, ten eerste hoef je niet echt kaal te scheren, ten tweede, zijn de vachten van bv een collie of een markiesje zacht, er komt mischien wat dons, maar geen nare harde stoppelsjip007 schreef:rond de tepels zou ik in elk geval niet scheren , knippen kan wel. Ze moeten op hun gevoel op de tepel af , en na 2 dagen zitten daar stoppels , lijkt me niet prettig voor die zachte bekkies.Sietske* schreef:
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
- jip007
- Erelid
ik kreeg deze tip van mijn DA , niet voorniets denk ikyamie schreef:ik heb er nog nooit problemen mee gehad, en nogmaals, ik scheerde ook niet echt kaal hejip007 schreef:de haren van een chinees is ook net dons , misschien nog wel zachter dan van een collie ,maar scheer je het , prikt het toch echt na 2 dagen.yamie schreef:dat is niet zo hoor, ten eerste hoef je niet echt kaal te scheren, ten tweede, zijn de vachten van bv een collie of een markiesje zacht, er komt mischien wat dons, maar geen nare harde stoppelsjip007 schreef: rond de tepels zou ik in elk geval niet scheren , knippen kan wel. Ze moeten op hun gevoel op de tepel af , en na 2 dagen zitten daar stoppels , lijkt me niet prettig voor die zachte bekkies.

- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Ik scheer een dikke week voor de bevalling het hele tepelgebied kort. Veel of weinig pups te verwachten maakt niet zoveel uit, want de pups kiezen toch zel hun favotepels uit en ik wil niet dat ze in die bossen haar zitten te happen. Tegen de tijd dat de nageltjes beginnen te groeien staat er alweer een kort wolletje wat mooi de buik kan beschermen daartegen.
- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Laat je geen echo doen dan?Sietske* schreef:Ik weet nog niks zeker maar ik heb wel goede hoop. Ze begint wat breder te worden. Als je op haar rug kijkt zie je duidelijk het haar in de flanken uitstaan. Verder zijn haar tepels opgezet en roze en ze krijgt een klein beetje een "buikje". Je voelt de melkstrengen ook duidelijk lopen. .
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Een kennis van me fokt Samojeden en daarbij valt altijd het haar op de buik uit tegen de tijd dat de pups geboren gaan worden.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Ik scheer een dikke week voor de bevalling het hele tepelgebied kort. Veel of weinig pups te verwachten maakt niet zoveel uit, want de pups kiezen toch zel hun favotepels uit en ik wil niet dat ze in die bossen haar zitten te happen. Tegen de tijd dat de nageltjes beginnen te groeien staat er alweer een kort wolletje wat mooi de buik kan beschermen daartegen.
- biba
- Vaste gebruiker
Bij mijn golden retrieverteefje viel het haar rondom de tepels altijd uit.
Dat was wel vrij laat in de dracht, in de laatste week eigenlijk pas.
Het is dan alsnog wel eens gebeurt dat er een pup op een pluk haar aan het tuttelen was.
Dit gebeurde dan eigenlijk tijdens de eerste dag(en), daarna weten de pups de tepels feiloos te vinden.
Dat was wel vrij laat in de dracht, in de laatste week eigenlijk pas.
Het is dan alsnog wel eens gebeurt dat er een pup op een pluk haar aan het tuttelen was.
Dit gebeurde dan eigenlijk tijdens de eerste dag(en), daarna weten de pups de tepels feiloos te vinden.
groetjes biba
- jip007
- Erelid
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Hm, we wachten maar eens gewoon af wat het haar doet. De stoppels klinkt wel logisch, dan lijkt knippen me misschien toch beter. Maar goed, misschien is het dus niet nodig en valt het vanzelf uit.
@Tura, dit jaar voor ons geen echo. Vorig jaar leverde het me niets op. We dachten iets te zien maar het was niet superduidelijk en uiteindelijk bleek ze alsnog leeg. Voor Tara leverde het erg veel stress op (ze is niet echt op haar gemak bij de dierenarts), dus dit keer houd ik het geld van die echo mooi in mijn zak. We moeten maar gewoon geduld hebben
@Tura, dit jaar voor ons geen echo. Vorig jaar leverde het me niets op. We dachten iets te zien maar het was niet superduidelijk en uiteindelijk bleek ze alsnog leeg. Voor Tara leverde het erg veel stress op (ze is niet echt op haar gemak bij de dierenarts), dus dit keer houd ik het geld van die echo mooi in mijn zak. We moeten maar gewoon geduld hebben

-
Essy
- Amaranthas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: Haar rond tepels teef
Ik heb Ailena niet geschoren... ik knip alleen de hele erge haren kort... maar de rest wordt vanzelf zo. Ik doe alleen de pootjes kortscheren en rond dr muts... meer nietSietske* schreef:Even een vraagje voor degenen die fokken met langharige honden, zoals mijn Markiesjes. Het haar op de buik van de teef, rondom de tepels, verdween dat bij jullie teven vanzelf voldoende of hebben jullie hieraan moeten knippen en / of scheren?
Ik meen me te herinneren dat ik het teefje van Ailena met een geschoren buikje zag. Tara heeft met name rond haar voorste tepels (vanaf de kop geteld zeg maar) erg veel haar zitten en ik zie dat voorlopig nog niet allemaal uitvallen. Maar met deze bush kunnen de pups straks echt niet aan die tepels drinken. Ben benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn.
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.

- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Nee?Sietske* schreef:Uhm ja, maar een Doggenvacht is nou niet echt te vergelijken met een MarkiesjesvachtEssy schreef:Het lijkt mij heel onnatuurlijk om de moeder te scheren. Bij Isis viel het ook vlak voor de bevaling rond de tepels uit.
Ik heb bij Sjefke de vacht niet weggeknipt of geschoren voor de pups kwamen. Ze had vrij lang haar toen, maar de pups wisten de tepels prima te vinden. Bij haar buik was ze wel geschoren toen de echo gemaakt werd, maar dat werden gelukkig geen harde stoppels.
- jip007
- Erelid
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik doelde nu ook niet zo zeer op de stoppels maar op het feit dat als bij een Dog de haren niet helemaal uitvallen de pups toch gemakkelijk bij de tepels kunnen. Bij een Markiesje lopen ze het risico zich op te hangen in het lange haar (bij wijze van spreken dan).jip007 schreef:maar wel met een chinees , en ook die krijgt stoppels.LongFields schreef:
Nee?![]()