Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
gesprekken potentiele baasjes
Moderator: moderatorteam
- Ragverp
- Zeer actief
- Contacteer:
gesprekken potentiele baasjes
Via de webiste beginnen nu heel langzaam wat aanvragen voor pups binnen te druppelen. Ik merk dat ik erg kritisch ben naar eventuele nieuwe eigenaren maar vind het best moeilijk om nee te zeggen als het me niet zint. Hoe doen de meer ervaren fokkers dat ? Is het voor jullie ook een gevoel wat er bij komt kijken of heb je gewoon hele duidelijke criteria waaraan de mensen moeten voldoen.

-
estelle
heb dan wel geen pups gefokt maar wel een keer een teefje herplaatst via marktplaats.
Daar stroomden dus ook de mailtjes voor binnen waarvan ik het merendeel eigenlij khet antwoorden niet waard vondt.
Ik mailde gewoon toch netjes en beleefd terug dat ik bepaalde eisen had en welke dat waren en dat ik niet het idee had dat men daaraan kon voldoen.
Ik vind dat ook niet gek hoor.
Als ze raar op zo'n email reageren van je dan weet je toch eigenlijk gelijk genoeg? Iemand die het beste voor de pup overheeft zal graag reageren op jouw critische vragen, toch?
Daar stroomden dus ook de mailtjes voor binnen waarvan ik het merendeel eigenlij khet antwoorden niet waard vondt.
Ik mailde gewoon toch netjes en beleefd terug dat ik bepaalde eisen had en welke dat waren en dat ik niet het idee had dat men daaraan kon voldoen.
Ik vind dat ook niet gek hoor.
Als ze raar op zo'n email reageren van je dan weet je toch eigenlijk gelijk genoeg? Iemand die het beste voor de pup overheeft zal graag reageren op jouw critische vragen, toch?
- starfleet
- Erelid
Ik ben geen fokker, maar ik zou harde criteria hebben én op gevoel werken. Het lijkt mij vooral moeilijk als iemand aan de harde criteria voldoet, maar je gevoel heel hard nee roept. Heel lastig om dan iemand af te wijzen zonder dat er echt een heel specifieke reden voor is, maar ik zou het wel doen.
Anne
Anne
-
Selena
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
Gevoel, kritische vragen stellen...o.a. of ze in de sport zitten, of hond al eens naar cert. hebben gebracht etc.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
-
jilton
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb een nest gehad en toen kwam er een vrouw langs. De pup zou daar echt een goed leven krijgen, werkten niet, zouden goed gaan trainen, mee op vakanties etc.
Mara om de een of andere reden kon ik het niet vinden met die vrouw, gewoon een persoonlijk gevoel. Dus helaas!
Kortom: het is voor mij een gevoel wat ik moet hebben bij mensen. Is dat niet goed, dan is het klaar! Ook al voldoen ze aan al mijn 'eisen'.
Mara om de een of andere reden kon ik het niet vinden met die vrouw, gewoon een persoonlijk gevoel. Dus helaas!
Kortom: het is voor mij een gevoel wat ik moet hebben bij mensen. Is dat niet goed, dan is het klaar! Ook al voldoen ze aan al mijn 'eisen'.