Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
fietsen met jack russel
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
fietsen met jack russel
chuckie is nu ruim een jaar en ik wil voorzochtig aan wat gaan fietsen met hem.
zelf heb ik ook totaal geen conditie dus we gaan het samen rustig opbouwen.
hoe kan ik hem het beste leren om netjes naast de fiets te lopen?
wat voor riem is hiervoor het handigst?en wat voor halsband gebruiken jullie?
ik ben van plan om iedere dag een stukje met hem te gaan fietsen,zodat hij even lekker uit kan rennen,dit dan ter vervanging van een snel plas rondje.verder krijgt hij natuurlijk ook nog zijn wandelingen van zo'n 1,5 tot 2 uur per dag in totaal.
hoe kan ik het fietsen het best opbouwen en wat zijn de dingen waar ik aan moet denken?
zelf heb ik ook totaal geen conditie dus we gaan het samen rustig opbouwen.
hoe kan ik hem het beste leren om netjes naast de fiets te lopen?
wat voor riem is hiervoor het handigst?en wat voor halsband gebruiken jullie?
ik ben van plan om iedere dag een stukje met hem te gaan fietsen,zodat hij even lekker uit kan rennen,dit dan ter vervanging van een snel plas rondje.verder krijgt hij natuurlijk ook nog zijn wandelingen van zo'n 1,5 tot 2 uur per dag in totaal.
hoe kan ik het fietsen het best opbouwen en wat zijn de dingen waar ik aan moet denken?
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack Russells!
- Contacteer:
Mijn Jack's lopen naast de step, beter voor mijn conditie en ik vind het veilig omdat je een veel kleinere kans heb dat de hond tussen de wielen komt en je staat sneller met je voeten op de grond tijdens een noodstop.
Ik gebruik een leren politielijn, die ik op schouderlijn stand zet, zo heb ik beide handen aan het stuur. De honden hebben een tuigje aan, wel zo veilig. Als ik in het donker met ze ga steppen hebben hun nog een veiligheids vestje aan.
Ik heb ze geleerd als ik hoooooooo zeg dat ze langzamer gaan lopen. Voor de rest snapte ze het vanzelf wel.
Ik gebruik een leren politielijn, die ik op schouderlijn stand zet, zo heb ik beide handen aan het stuur. De honden hebben een tuigje aan, wel zo veilig. Als ik in het donker met ze ga steppen hebben hun nog een veiligheids vestje aan.
Ik heb ze geleerd als ik hoooooooo zeg dat ze langzamer gaan lopen. Voor de rest snapte ze het vanzelf wel.
-
- Zeer actief
ik ben vandaag voor het eerst wezen fietsen met chuck!
ik heb m zn autotuigje omgedaan omdat die lekker zacht is en goed stevig zit,heb m rechts naast mn fiets geplant en ben van start gegaan.
het eerste stuk begon met (al trekkend) naast mn voorwiel rennen en blaffen naar het wiel
, toen ik hem een paar keer op zn donder gaf was dat over,toen werd t een paar keer voeten happen,en toen dat ook over was hebben we 10 minuutjes in een heeeeeeeeel langzaam tempo gefietst,in een heel rustig drafje,wat bochtjes gedraaid,zowel links als rechtsom,een paar keer stoppen,ging allemaal super!en we zijn ook al wat andere honden tegengekomen onderweg,maar daar reageerde hij mooi niet op!
hij vond het echt ontzettend leuk en bleef steeds maar naar me kijken,toen we terug kwamen was ie nog niet moe,maar ik vond het wel mooi geweest voor de eerste keer.
hij liep met zn tong over de grond en heeft zn halve drinkbak leeggedronken,maar om nou te zeggen dat ie moe is....kan een jr dat wel zijn?
.
ik wel het fietsen lekker op gaan bouwen met m,ideaal voor als je is niet zoveel tijd hebt voor een lange wandeling maar hem toch even goede beweging wil geven.
wat is nu een goed schema om mee te beginnen?
kan ik dit iedere dag gaan doen,steeds een klein stukje,of kan ik beter om de dag gaan?
hoe kan ik zn conditie het best opbouwen?
zijn er nog dingen waar ik om moet denken?
en dan nog een vraag:ik wil graag een speciaal fiets/wandeltuigje kopen,wat een zachte binnenvoering heeft,welke raden jullie me aan?
ik heb m zn autotuigje omgedaan omdat die lekker zacht is en goed stevig zit,heb m rechts naast mn fiets geplant en ben van start gegaan.
het eerste stuk begon met (al trekkend) naast mn voorwiel rennen en blaffen naar het wiel

hij vond het echt ontzettend leuk en bleef steeds maar naar me kijken,toen we terug kwamen was ie nog niet moe,maar ik vond het wel mooi geweest voor de eerste keer.
hij liep met zn tong over de grond en heeft zn halve drinkbak leeggedronken,maar om nou te zeggen dat ie moe is....kan een jr dat wel zijn?

ik wel het fietsen lekker op gaan bouwen met m,ideaal voor als je is niet zoveel tijd hebt voor een lange wandeling maar hem toch even goede beweging wil geven.
kan ik dit iedere dag gaan doen,steeds een klein stukje,of kan ik beter om de dag gaan?
en dan nog een vraag:ik wil graag een speciaal fiets/wandeltuigje kopen,wat een zachte binnenvoering heeft,welke raden jullie me aan?
- Indianpepper
- Vaste gebruiker
Bij een JR denken dat je em moe krijgt, is een misvatting... je bouwt alleen maar z'n conditie op waardoor hij meer beweging nódig heeft... haha!chuckie schreef:ik ben vandaag voor het eerst wezen fietsen met chuck!
het eerste stuk begon met (al trekkend) naast mn voorwiel rennen en blaffen naar het wiel, toen ik hem een paar keer op zn donder gaf was dat over,toen werd t een paar keer voeten happen,en toen dat ook over was hebben we 10 minuutjes in een heeeeeeeeel langzaam tempo gefietst,in een heel rustig drafje,wat bochtjes gedraaid,zowel links als rechtsom,een paar keer stoppen,ging allemaal super!en we zijn ook al wat andere honden tegengekomen onderweg,maar daar reageerde hij mooi niet op!
hij liep met zn tong over de grond en heeft zn halve drinkbak leeggedronken,maar om nou te zeggen dat ie moe is....kan een jr dat wel zijn?.
Ik wil zelf ook nog proberen om met mijn hondjes naast de fiets te laten rennen (en dan eentje in een mandje) en het enige wat ik ervan weet is dat ze niet naast je mogen galopperen maar alleen maar draven. Schijnt voor de rug beter te zijn, vooral als je wat langere stukken gaat fietsen.
Misschien kun je ook een mandje op je fiets monteren zodat als hij moe is, hij gewoon achterop de fiets mag om uit te rusten en hoef jij niet perse direct naar huis te fietsen omdat hij moe is...

Pootje van Pepper en Indi
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Let je op zijn voetzooltjes?
Als je te vlug lagere afstanden gaat doen slijten ze te veel, kunnen stuk gaan enz.
De genezing gaat niet zo snel.
Ik denk dat ik om de dag een stukje zou fietsen.
(hoewel ik met een JR niet zou gaan fietsen
)
Gallopperen is vooral niet goed omdat hij daar te veel warmte bij ontwikkelt. Die kan hij op een gegeven moment niet meer kwijt.
Als de buiten temperatuur boven de 20 graden is kan je ook beter niet gaan fietsen. En denk er aan, dat na een warme dag de straat nog lang warm blijft! Voor een hond ook niet zo goed om dan een stuk te gaan fietsen. (behalve als hij dan in het mandje zit
).
Als je te vlug lagere afstanden gaat doen slijten ze te veel, kunnen stuk gaan enz.
(hoewel ik met een JR niet zou gaan fietsen

Gallopperen is vooral niet goed omdat hij daar te veel warmte bij ontwikkelt. Die kan hij op een gegeven moment niet meer kwijt.
Als de buiten temperatuur boven de 20 graden is kan je ook beter niet gaan fietsen. En denk er aan, dat na een warme dag de straat nog lang warm blijft! Voor een hond ook niet zo goed om dan een stuk te gaan fietsen. (behalve als hij dan in het mandje zit

ranetje schreef:Let je op zijn voetzooltjes?
(hoewel ik met een JR niet zou gaan fietsen)
Als de buiten temperatuur boven de 20 graden is kan je ook beter niet gaan fietsen. En denk er aan, dat na een warme dag de straat nog lang warm blijft! Voor een hond ook niet zo goed om dan een stuk te gaan fietsen. (behalve als hij dan in het mandje zit).
je haalt me de woorden uit de mond

-
- Vaste gebruiker
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Jamey gaat ook naast de fiets, vindt ze geweldig, kan ze energie kwijt enzo, maar ze vindt het ook gewoon leuk... Mandje kan ze ook in, geen probleem, maar ze moet ook conditie opbouwen voor behendigheid, en dan is fietsen een van de beste dingen die je kan doen...Sammie en Takkie schreef:Ik zou hem in een mandje doen...
Gr
En waarom zou je zoiets niet doen als de hond het leuk vindt? Je kan alleen niet zo hard doorfietsen

You'll be in my heart... Always...