Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pup laten krijsen in de bench, leert ie van?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

crazyjanita
Actief

Ongelezen bericht door crazyjanita »

wij hebben helemaal geen bench gebruikt max had een eigen plekje in de woonkamer en als we weggingen kon hij in de gang hij heeft de eerste paar keren gejankt maar toen hij ouder werd en meer ruimte kreeg waar hij heen mocht als we weg zijn hoe beter het is geworden . ik heb het ook niet zo op de bench vind het net een kooi waar een hond in zit en volgens mij hoort een hond niet in een kooi plus wat je heel vaak ziet is ook als de hond straf krijgt of ze in de weg loopt ze de hond heel makkelijk even achter slot en grendel doen zoals ik dat wel noem :wink:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Blinky2 schreef:Vind zelf een dat het veiliger is voor de pup en de onze is meestal meer buiten de bench dan er in :roll: :wink: :mrgreen:
Ons huis is veilig voor alle honden, ook voor pups. Ze voelen zich ook overal veilig :wink:
Afbeelding
Flessie&Diego
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Flessie&Diego »

het is inderdaad de bedoeling om een bench leuk te maken doormiddel van het opbouwen en het belonen van de hond als hij braaf (stil) is. Het lijkt misschien een eeuwigheid te duren omdat je het zo langzaam moet opbouwen maar je bereikt er wel een fijn resultaat voor jou en je hondje mee, want wat is er nou fijner dan dat je weet dat je van huis weg kan gaan zonder dat je hondje bang hoeft te zijn :wink:
Met diego heb ik het geleerd door het per 5 min op te bouwen en als hij braaf was kreeg hij weer iets lekkers en dat beviel hem uitstekend. Wat ook wel helpt is al zijn leuke dingen in zijn bench te geven in het begin zoals zijn maaltijden of een speeltje. zo lijkt het niet of hij er alleen in moet als hij alleen moet zijn of het baas even aan het werk moet.
Nothing can replace the love you get from your dog
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Flessie&Diego schreef:het is inderdaad de bedoeling om een bench leuk te maken doormiddel van het opbouwen en het belonen van de hond als hij braaf (stil) is. Het lijkt misschien een eeuwigheid te duren omdat je het zo langzaam moet opbouwen maar je bereikt er wel een fijn resultaat voor jou en je hondje mee, want wat is er nou fijner dan dat je weet dat je van huis weg kan gaan zonder dat je hondje bang hoeft te zijn :wink:
Met diego heb ik het geleerd door het per 5 min op te bouwen en als hij braaf was kreeg hij weer iets lekkers en dat beviel hem uitstekend. Wat ook wel helpt is al zijn leuke dingen in zijn bench te geven in het begin zoals zijn maaltijden of een speeltje. zo lijkt het niet of hij er alleen in moet als hij alleen moet zijn of het baas even aan het werk moet.
:denken: Leg eens uit?
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Hutsje schreef:
Flessie&Diego schreef:het is inderdaad de bedoeling om een bench leuk te maken doormiddel van het opbouwen en het belonen van de hond als hij braaf (stil) is. Het lijkt misschien een eeuwigheid te duren omdat je het zo langzaam moet opbouwen maar je bereikt er wel een fijn resultaat voor jou en je hondje mee, want wat is er nou fijner dan dat je weet dat je van huis weg kan gaan zonder dat je hondje bang hoeft te zijn :wink:
:denken: Leg eens uit?
Begrijp dit ook niet zo goed, Mellemans heeft nog nooit in een bench gezeten en voelt zich hardstikke veilig
Skye
Actief

Ongelezen bericht door Skye »

crazyjanita schreef:wij hebben helemaal geen bench gebruikt max had een eigen plekje in de woonkamer en als we weggingen kon hij in de gang hij heeft de eerste paar keren gejankt maar toen hij ouder werd en meer ruimte kreeg waar hij heen mocht als we weg zijn hoe beter het is geworden . ik heb het ook niet zo op de bench vind het net een kooi waar een hond in zit en volgens mij hoort een hond niet in een kooi plus wat je heel vaak ziet is ook als de hond straf krijgt of ze in de weg loopt ze de hond heel makkelijk even achter slot en grendel doen zoals ik dat wel noem :wink:
Een hond in een kooi is heel wat anders als een hond in een bench. Ik heb ook een bench en skye gaat er graag in. Ik doe hem niet dicht, alleen als we gaan slapen. Ookal heb je geen bench, maar bijv. een deken, dan kan je hem toch ook voor straf op zijn plaats sturen.

Het is nu alsof de bench vaak als strafhok gebruikt wordt, maar dat kan met een dekentje net zo goed. Alleen kan je die niet op slot doen. Maar als jouw hond luisterd en je zegt dat ie moet blijven, dan kan de hond toch ook nergens heen
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Skye schreef:
crazyjanita schreef:wij hebben helemaal geen bench gebruikt max had een eigen plekje in de woonkamer en als we weggingen kon hij in de gang hij heeft de eerste paar keren gejankt maar toen hij ouder werd en meer ruimte kreeg waar hij heen mocht als we weg zijn hoe beter het is geworden . ik heb het ook niet zo op de bench vind het net een kooi waar een hond in zit en volgens mij hoort een hond niet in een kooi plus wat je heel vaak ziet is ook als de hond straf krijgt of ze in de weg loopt ze de hond heel makkelijk even achter slot en grendel doen zoals ik dat wel noem :wink:
Een hond in een kooi is heel wat anders als een hond in een bench. Ik heb ook een bench en skye gaat er graag in. Ik doe hem niet dicht, alleen als we gaan slapen. Ookal heb je geen bench, maar bijv. een deken, dan kan je hem toch ook voor straf op zijn plaats sturen.

Het is nu alsof de bench vaak als strafhok gebruikt wordt, maar dat kan met een dekentje net zo goed. Alleen kan je die niet op slot doen. Maar als jouw hond luisterd en je zegt dat ie moet blijven, dan kan de hond toch ook nergens heen
Wat is het verschil tussen een kooi en een bench?
Afbeelding
Skye
Actief

Ongelezen bericht door Skye »

Ik heb het niet over een bench en een kooi hoe ze eruit zien. Maar hoe het werd geformuleerd door crazyjanita. Een hond in een kooi is zielig, wordt er gezegd. Maar een bench is geen kooi, want het is de plek van een hond
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Skye schreef:Een hond in een kooi is zielig, wordt er gezegd. Maar een bench is geen kooi, want het is de plek van een hond
Tja, och. Volgens de definitie is een bench wel degelijk een kooi :19:
kooi (de ~, ~en)
1 met tralies of gaas afgesloten ruimte als verblijfplaats voor dieren
2 nacht- of vast verblijf voor huisdieren => stal
3 slaapplaats op een schip
4 voorwerp dat lijkt op een afgesloten hok
5 eendenkooi
De plek van onze honden is ons huis, en ze mogen slapen waar ze willen. Overdag doen ze dat graag op een speciaal plekje op de bank ofzo, 's nachts liggen ze toch liever bij ons op bed.
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

ik heb een hekel aan de bench toch gebruik ik ze nog steeds :wink:

monky heeft de 1ste 2 jaar in de grootste bench gezeten hij sloopte vreselijk na 2 jaar werdt het steeds minder en mocht hij los en nu is hij 6,5 jaar en sloopt soms nog steeds :mrgreen: maar hij houdt het bij papiertjes enzo dingetjes die je denkt goed weg te hebben gelegd maar toch niet zo goed als gedacht :mrgreen: dat vindt ik dus absoluut niet erg en hij zal de bench niet van binnen meer zien hij heeft er ook een hekel aan :wink: alleen met operatie's vindt hij het niet erg dan ligt hij er graag in en dat mag dan ook

amy zit wel in de bench als ik weg ben amy sloopt en niet alleen papiertjes :neenee: die begint gerust aan de bank :evil: amy is rustig in de bench slaapt, is niet bang, maar ze vindt het ook niet zo leuk maar erg vindt ze het ook niet :wink:

daarbij zijn monky & amy "vecht" honden en vindt ik er toch wel een groot risico aan zitten om ze een aantal uur alleen te laten samen :wink: terwijl ik ze heb voor het gezelschap van elkaar :denken: daarom staat de bench ook gewoon in de woonkamer bij monky contact hebben ze dan toch maar met iets minder risico :wink:

waarschijnlijk komt er over een paar weken een nieuwe pup :cheer: die zal ik ook wennen aan de bench monky was hier als 1st die heeft het los recht nu wordt dit een pup van een heel ander ras en hopelijk geen sloper :mrgreen: dan zou ze later los kunnen op de gang en slaapkamer maar dan mist ze weer het contact tussen de andere honden :denken: dat is iets wat ik dan weer uit moet gaan zoeken

eigenlijk ben ik heel weinig weg hoor :wink: normaal gesproken ben ik 24 uur per dag met ze bezig dus soms een paar uurtjes alleen zijn moet kunnen :wink: een nieuwe pup zal pas alleen gelaten worden en starten met alleen laten als de pup dat aan kan eerder wordt ze niet alleen gelaten :neenee: en gaat ze s'nachts net als monky en amy lekker mee naar de slappkamer of dat nu in een doos is of in bed :wink: maar alleen met 9 weken de hele nacht in een bench in een andere kamer vindt ik echt niet kunnen :neenee:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik heb op zich niks tegen benches omdat ze soms best een uitkomst kunnen zijn,maar een pup maar erin zetten en dan maar laten krijsen :N:
Ik vind het ook een beetje eng om zo'n ding te gebruiken als je weg bent;stel je voor dat er brand uitbreekt of wat dan ook?Kan dat beestje nergens heen :N:
Net zoals een hond zich lelijk kan verwonden in jouw afwezigheid(bijvoorbeeld een tand die blijft haken achter het gaas of zo).
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Burnie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Burnie »

Een eenzame pup laten krijsen in de bench is dierenmishandeling en zeker geen opvoedkundige methode. Ik heb er zelf een in de veranda staan voor mijn 2 pups, maar het deurtje blijft altijd open, zodat ze het eerder als een holletje zien. Ik heb 's-nachts en overdag als ze alleen moeten blijven kranten liggen waar ze hun behoeften kunnen doen en doe de deur van de veranda dicht. Mijn pups hebben nog NOOIT, ik herhaal nog NOOIT hoeven krijsen omdat ze wanhopig waren.
Leuk forum waar je zulke tips krijgt!!!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Burnie schreef:Een eenzame pup laten krijsen in de bench is dierenmishandeling en zeker geen opvoedkundige methode. Ik heb er zelf een in de veranda staan voor mijn 2 pups, maar het deurtje blijft altijd open, zodat ze het eerder als een holletje zien. Ik heb 's-nachts en overdag als ze alleen moeten blijven kranten liggen waar ze hun behoeften kunnen doen en doe de deur van de veranda dicht. Mijn pups hebben nog NOOIT, ik herhaal nog NOOIT hoeven krijsen omdat ze wanhopig waren.
:denken:
Wat voor tips bedoel je?
Welke vind je slecht en welke goed? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Burnie
Zeer actief

ranetje schreef:
Burnie schreef:Een eenzame pup laten krijsen in de bench is dierenmishandeling en zeker geen opvoedkundige methode. Ik heb er zelf een in de veranda staan voor mijn 2 pups, maar het deurtje blijft altijd open, zodat ze het eerder als een holletje zien. Ik heb 's-nachts en overdag als ze alleen moeten blijven kranten liggen waar ze hun behoeften kunnen doen en doe de deur van de veranda dicht. Mijn pups hebben nog NOOIT, ik herhaal nog NOOIT hoeven krijsen omdat ze wanhopig waren.
Wat voor tips bedoel je?
Ik beriep me op de eerste post van dit topic. De tips voor pup-opvoeding van een "ander forum"
Tip: Pup laten krijsen; Is foute tip :boos:
Tip: Pup langzaam laten wennen aan verblijf in bench; Is goeie tip! :cheer:
Burnie
Zeer actief

ranetje schreef:
Wat voor tips bedoel je?
Ik beriep me op de eerste post van dit topic. Daarin wordt geschreven over tips voor pup-opvoeding op een "ander forum"
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Burnie schreef:
ranetje schreef:
Wat voor tips bedoel je?
Ik beriep me op de eerste post van dit topic. Daarin wordt geschreven over tips voor pup-opvoeding op een "ander forum"
:ok:
Zo begrijp ik je :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Elles34
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Elles34 »

Ok komt spuit elf nog even door de bocht. Hier in huis hebben we geen benches. Ten eerste is Barca zo groot dat ik niet zou weten waar die neer te zetten. Ten tweede vind ik het ook gewoon een veilig idee dat mocht er iemand het in zijn stomme kop krijgen om in te breken hij flink schrikt van een los lopende en flink grommende hond. Anders is het wel zo makkellijk om met volle handen de deur uit te lopen. ( ligt ook aan de hond bij mijn ex is ingebroken terwijl de hond los liep, maar die lag in haar mand met haar poten omhoog om aangehaald te worden :mrgreen: )

Verder horen de honden er hier helemaal bij. s Nachts ligt de kleinste bij ons op bed en Barca ligt beneden omdat hij geen trap kan lopen anders zou hij er zeker bij komen liggen.

Maar ik weet ook dat het voor mij makkellijk praten is. Ik heb twee honden die niet slopen, niks binnen doen en erg rustig zijn ook als er bezoek is.
Afbeelding
Burnie
Zeer actief

Elles34 schreef:Ok komt spuit elf nog even door de bocht. Hier in huis hebben we geen benches. Ten eerste is Barca zo groot dat ik niet zou weten waar die neer te zetten. Ten tweede vind ik het ook gewoon een veilig idee dat mocht er iemand het in zijn stomme kop krijgen om in te breken hij flink schrikt van een los lopende en flink grommende hond. Anders is het wel zo makkellijk om met volle handen de deur uit te lopen. ( ligt ook aan de hond bij mijn ex is ingebroken terwijl de hond los liep, maar die lag in haar mand met haar poten omhoog om aangehaald te worden :mrgreen: )

Verder horen de honden er hier helemaal bij. s Nachts ligt de kleinste bij ons op bed en Barca ligt beneden omdat hij geen trap kan lopen anders zou hij er zeker bij komen liggen.

Maar ik weet ook dat het voor mij makkellijk praten is. Ik heb twee honden die niet slopen, niks binnen doen en erg rustig zijn ook als er bezoek is.
Zekers, is uiteindelijk ook onze bedoeling. Maar zolang onze boefjes 's-nachts nog niet zindelijk zijn, slapen ze in de veranda. Zijn ze dat wel (hopelijk al snel), dan mogen ze van mij over de hele benedenverdieping rondstruinen, ook als we er niet bij zijn :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”