Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Discussie in de lift...

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

marx-7
Actief
Mijn ras(sen): Als het maar 4 poten en een staart heeft
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door marx-7 »

Baldo was 2 jaar toen ik hem uit het asiel haalde. Daar had hij overigens pas 3 dagen gezeten. Hij heeft zich ontzettend aan me gehecht. Waar ik ben, is hij ook. Hij zou het voor elkaar krijgen naast het bad te gaan liggen als ie de kans kreeg :mrgreen:
Dat hij niet bij me weg te slaan is is overigens niet op een irritante manier gelukkig. Het enige nadeel is dat hij bepaalde nukken heeft die ik hem niet afgeleert krijg. Dan heb ik het meer over trekken aan de riem e.d.

Max daarintegen kwam hier als pup, is hier opgegroeid tussen de mensen en eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik af en toe het idee krijg dat het hem worst is als er iemand van de family binnenkomt. Hij staat nog niet op :pffff:

Dus conclusie mijner zijds is dat Baldo toch dankbaarder is dan Max op de een of andere manier.....
1 ding weet ik zeker, Baldo komt nu langzaam op een leeftijd dat hij toch geen jaren meer hier zal zijn, en mocht het gebeuren ga ik weer kijken naar een asielhond. Maar of ik ooit zo'n maatje als hem weer krijg betwijfel ik :(:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Max (RIP)..........Baldo (RIP)...............Senna
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Ik geloof absoluut niet in dankbaarheid. Natuurlijk is het zo dat Max zich nog dingen herrinert uit haar vorige situatie, ze heeft ten slotte een geheugen. Maar ik geloof niet dat ze die situaties met elkaar vergelijkt en begrijpt "goh dat ik het nu fijn heb komt door dat meisje daar". En dat is toch wel een vereiste voor dankbaarheid.
Als ze ook begreep dat al die narigheid door haar vorige baasje kwam, zou ze ons denk ik ook niet bijten.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Ik vind het wel prachtig om heel die evolutie mee te maken.
Van pup tot volwassen hond en daarna...
Mijn zus heeft een asielhond geadopteert van negen jaar en met Fran kan je werkelijk alles. Dat mis ik bij Luka.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Maxiem schreef:Als ze ook begreep dat al die narigheid door haar vorige baasje kwam, zou ze ons denk ik ook niet bijten.
Hebben haar vorige bazen haar mishandeld?
Afbeelding
Maxiem
Zeer actief

alma2 schreef:
Maxiem schreef:Als ze ook begreep dat al die narigheid door haar vorige baasje kwam, zou ze ons denk ik ook niet bijten.
Hebben haar vorige bazen haar mishandeld?
Ja, we denken het wel. Ik denk, en de GT ook, dat ze bijt omdat ze denkt dat je haar weer pijn gaat doen. Ze bijt ook alleen in je hand.
ramona
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ramona »

je hebt wel een punt denk ik want puppy's komen makkelijker aan een nwe eigenaar dan volwassen asielhonden :ok:
Een dag zonder Igor en Joey is een dag niet geleefd!!!
Afbeelding
Cheryl87
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cheryl87 »

Zeker sinds ik op dit forum zit ben ik anders gaan denken over honden.
Niet in de zin van ik vind ze aardiger of gemener, niet in die context. Maar ik weet.. Moeilijk uit te leggen...

Maar ik heb nu dus een puppie en ik geniet echt met volle teugen van hem! Als ik een foto bekijk van toen ik hem net had en dan hoe hij nu is. Gegroeid, geestelijk en lichamelijk. Ik vind het heerlijk om hem van alles te leren of gewoon lekker met hem kroelen. Je kan hem nog zo vormen!
Ik geniet elke dag weer als ik beneden kom en hij komt al half de trap opgerend om mij te begroeten.

Maar ik heb voor mezelf ook wel zoiets van Puppy's komen er wel.. Oudere honden soms ook wel, maar de herplaatser die toch vaak vreselijke dingen hebben meegemaakt en daardoor gedragsproblemen hebben ontwikkeld zullen niet snel gekocht worden door iemand.

Daarom heb ik voor mezelf ook wel dat ik als tijd heb en ik denk dat ik het geestelijk aan kan om een herplaatster op(nieuw) op te voeden, dan doe ik het!
Nu zou ik er nog niet klaar voor zijn omdat ik het geduld er niet voor heb en ook de tijd niet.

Maar goed, komt nog wel!
Afbeelding

Made by Spriet
Edirfle
Actief

Ongelezen bericht door Edirfle »

Ik heb één keer een pup opgevoed, daarvoor en daarna eigenlijk altijd alleen maar asielhonden gehad. In mijn beleving hechten beide honden zich aan je en zien ze je als de leider. Groot verschil, i.i.g. zoals ik het heb meegemaakt, is dat de hond die ik als pup heb opgevoed het vertrouwen heeft dat alles goed gaat. Bij een asielhond is het in mijn gevallen meer een kwestie geweest van "zolang ik bij haar ben / ik zeker weet dat zij weer terug komt gaat het allemaal goed".
De hond die ik als pup had was veel onverschilliger omdat hij niet anders kende dan gezelligheid en genegenheid. De honden die uit het asiel kwamen waren, vooral in situaties waar ik niet eerder met ze was geweest, veel meer gefocused op mijn gedrag.

Het volledige en onschuldige vertrouwen van een hond die je van pups af aan hebt opgevoed is fantastisch, maar persoonlijk doet (vaak na veel stress, moeite en wanhoop van zowel mijn kant als de kant van de hond)de blik "blijf ik bij jou en blijft het zo fijn" van een asielhond me heel veel meer.
Groetjes van Elf
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Het gevoel wat ik heb bij Noa is zoiets als dat ze alles vanzelfsprekend vindt; alles was al zo vanaf haar puptijd bij ons en is nog steeds zo. No problemo....

Herplaatser Bliksem geeft me meer het gevoel dat hij zich probeert vast te klampen aan me. Hij zoekt houvast, duidelijkheid en stabiliteit; zijn enige manier om zich lekker te voelen. Dat gaat gepaard met heel veel blikken richting mij... die speciale 'blik'... kijk maar...

Noa links, Blik rechts... Deze foto zegt alles... :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Annelies schreef:Het gevoel wat ik heb bij Noa is zoiets als dat ze alles vanzelfsprekend vindt; alles was al zo vanaf haar puptijd bij ons en is nog steeds zo. No problemo....

Herplaatser Bliksem geeft me meer het gevoel dat hij zich probeert vast te klampen aan me. Hij zoekt houvast, duidelijkheid en stabiliteit; zijn enige manier om zich lekker te voelen. Dat gaat gepaard met heel veel blikken richting mij... die speciale 'blik'... kijk maar...

Noa links, Blik rechts... Deze foto zegt alles... :mrgreen:

Afbeelding
Die 'blik' herken ik :wink: Wat is dat een prachtige foto Annelies, het lijkt wel een schilderij :ok:
Afbeelding
Maxiem
Zeer actief

He, die blik van Blik ken ik ook van Max. Ik vind het ook altijd zo mooi als Max lekker bij me op schoot ligt en dan met zo'n innig tevreden bekkie naar me opkijkt. Ik lees daar echt iets in van: Zo, nu ben ik lekker hier en hier blijf ik.
Maar wellicht is dat alleen mijn eigen verbeelding :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”