Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Turkse Herder

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Turkse Herder

Ongelezen bericht door **Tamara** »

Er komen bij mij in de buurt steeds meer turkse herders.
Ik weet nou niet of dit dan kangals of anatolische herder zijn, of is het hetzelfde?

Ik ben benieuwd wat ik van die honden kan verwachten als ze ouder zijn.
Dit omdat ik ze bij bazen zie die ik niet echt geschikt vind om honden te hebben. Nu zijn ze nog leuk speels en lief naar alles, maar blijft dat zo?
Afbeelding
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Nee hier dus ook niet en alledrie zijn van turkse eigenaren.
En de meeste turken die hier rondlopen gaan op een heel andere manier met honden om dan de meeste nederlanders.

Wij hebben bijvoorbeeld bij mijn werk een gezin wonen met een duitse herder. Als deze hond buiten iets doet word er niks van gezegd, en als ze dan weer thuis zijn krijgt hij op zijn flikker. Om maar even een voorbeeld te noemen
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik ken 2 Turken met honden en die weten best wel veel van hondengedrag naast het feit dat ze erg lief voor hun honden zijn. Een kangal is een Turks ras dat soms als nationalistisch symbool wordt aangeschaft door mensen die geen hond willen. Dat is jammer maar niet anders dan de meisjes die nu met Chi's rondlopen. Die worden ook bijna allemaal gedumpt of in een bench gedropt uiteindelijk. :19:

Een kangal zal in een tuin eindigen of helaas in het asiel. Ze betalen rond de 1500 - 2500 euro voor zo'n hond en meestal gaat hij dus wel weer naar een andere baas :wink:
Afbeelding
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Ik ken 2 Turken met honden en die weten best wel veel van hondengedrag naast het feit dat ze erg lief voor hun honden zijn.
Ja tuurlijk, je hoort mij ook niet zeggen dat ze allemaal zo zijn :wink:
MARC_S schreef:Een kangal is een Turks ras dat soms als nationalistisch symbool wordt aangeschaft door mensen die geen hond willen. Dat is jammer maar niet anders dan de meisjes die nu met Chi's rondlopen. Die worden ook bijna allemaal gedumpt of in een bench gedropt uiteindelijk. :19:
Wat ik heb begrepen is dat deze mensen wel graag een hond wilden en kozen voor dit ras. Deze 3 honden waar ik het over heb zijn geimporteerd uit Turkije
MARC_S schreef:Een kangal zal in een tuin eindigen of helaas in het asiel. Ze betalen rond de 1500 - 2500 euro voor zo'n hond en meestal gaat hij dus wel weer naar een andere baas :wink:
Maar is dit omdat ze een niet zo makkelijk karakter hebben?
Afbeelding
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
MARC_S schreef:
Een kangal zal in een tuin eindigen of helaas in het asiel. Ze betalen rond de 1500 - 2500 euro voor zo'n hond en meestal gaat hij dus wel weer naar een andere baas

dat is nogal zacht uitgedrukt :wink:
Maar waar moet ik dan aan denken? Moeilijk naar vreemde mensen of honden? of moeilijk naar de baas? moeilijk dingen aan te leren? niet goed naar kinderen?
Ik heb echt geeeeeen idee wat voor ras het is en wat voor karakter daarbij hoort.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

**Tamara** schreef:
Nanna schreef:
MARC_S schreef:
Een kangal zal in een tuin eindigen of helaas in het asiel. Ze betalen rond de 1500 - 2500 euro voor zo'n hond en meestal gaat hij dus wel weer naar een andere baas

dat is nogal zacht uitgedrukt :wink:
Maar waar moet ik dan aan denken? Moeilijk naar vreemde mensen of honden? of moeilijk naar de baas? moeilijk dingen aan te leren? niet goed naar kinderen?
Ik heb echt geeeeeen idee wat voor ras het is en wat voor karakter daarbij hoort.
Er zitten hier een paar mensen op het forum die er 1 of meer hebben. Die zullen uit eigen ervaring antwoord kunnen geven.
In het asiel waar ik vrijwilliger was kregen we ze met regelmaat binnen.
Meestal omdat de hond uitbrak en wegliep (ze laten zich nergens door tegenhouden!)
Daarnaast omdat ze met op volwassen leeftijd (na 2 jr) opeens veranderen in hun gedrag en zéér zelfstandig worden. Niet meer luisteren, niet meer met andere honden kunnen en niet meer in huis gehouden kunnen worden.
Ik heb echter ook hele leuke volwassen gigantische grote reuen gezien die nog steeds even leuk met andere honden konden en heerlijke karakters hadden. Die alleen maar naar het asiel moesten omdat ze te groot waren voor in huis en buiten uitbraken.
Als ik ooit groot woon en de mogelijkheid heb om een Anatool een flinke uitloop te geven komt er één om mijn kudde nakers te bewaken. Een leuke volwassen herplaatser.
Ik vind het echt één van de mooiste rassen die er zijn.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

De honden zijn 8 maanden, net een jaar en anderhalf en ze luisteren nu al niet.
Maar goed het is dus nogal wisselend. Hoop maar voor die mensen dat het goed blijft gaan dan.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”