Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
heupen
Moderator: moderatorteam
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
heupen
Ik weet niet precies waar ik het neer moet zetten, maar ik denk hier.
Ik wil in de toekomst veel met bo lange wandelingen gaan doen en ook zwaardere.
maar nou wil ik eerst weten of zijn heupen goed genoeg zijn.
omdat ik niet met hem wil fokken en dus alleen wil weten of hij die zwaarder wandelingen zoals van dogwalktrail in oostenrijk met zijn heupen aan kan.
ik wil zijn heupen wel laten röntgenen, maar ik denk dat het in dit geval niet belangrijk is om het helemaal te laten meten naar hd-a, b etc.
ik neem aan dat je op de foto wel kan zien of je die belasting kan doen.
wat vinden jullie
Ik wil in de toekomst veel met bo lange wandelingen gaan doen en ook zwaardere.
maar nou wil ik eerst weten of zijn heupen goed genoeg zijn.
omdat ik niet met hem wil fokken en dus alleen wil weten of hij die zwaarder wandelingen zoals van dogwalktrail in oostenrijk met zijn heupen aan kan.
ik wil zijn heupen wel laten röntgenen, maar ik denk dat het in dit geval niet belangrijk is om het helemaal te laten meten naar hd-a, b etc.
ik neem aan dat je op de foto wel kan zien of je die belasting kan doen.
wat vinden jullie

- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik ga Caja van de zomer laten rontgenen.
Ik wil haar heupen, ellebogen en rug laten rontgenen en intern door iemand die dat goed kan laten beoordelen.
Dit doe ik dus uit voorzorg, omdat ik met Caja ook veel wil gaan ondernemen.
Vind het dus zelf niet nodig om het naar de RvB te sturen voor een officiele beoordeling.
Ik wil haar heupen, ellebogen en rug laten rontgenen en intern door iemand die dat goed kan laten beoordelen.
Dit doe ik dus uit voorzorg, omdat ik met Caja ook veel wil gaan ondernemen.
Vind het dus zelf niet nodig om het naar de RvB te sturen voor een officiele beoordeling.

- Jeannettebo
- Zeer actief
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
- Jeannettebo
- Zeer actief
waar vind ik welke worden geaccepteerd?ranetje schreef:Als ik het zou laten controleren zou ik het laten doen bij iemand die geaccepteerd wordt door de Hirschfeld stichting. In de eerste plaats omdat die ervaring heeft en dus goed kan beoordelen.
Het is dan voor de fokker toch ook zinvolle informatie? (als het om een rashond gaat).
en ja het is een rashond(tatra)
maar dan hoef ik het niet op te sturen naar de rvb?

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Volgens mij kan je daar niet toe verplicht wordenJEANNETTEBO schreef:waar vind ik welke worden geaccepteerd?ranetje schreef:Als ik het zou laten controleren zou ik het laten doen bij iemand die geaccepteerd wordt door de Hirschfeld stichting. In de eerste plaats omdat die ervaring heeft en dus goed kan beoordelen.
Het is dan voor de fokker toch ook zinvolle informatie? (als het om een rashond gaat).
en ja het is een rashond(tatra)
maar dan hoef ik het niet op te sturen naar de rvb?

Bij de Hischfeldstichting kan je de adressen opvragen van de DA's waar dat kan.
Ik weet dat Dijkshoorn in Zeist er een van is.
Die maakt als het enigszins kan foto's zonder roesje

- Jeannettebo
- Zeer actief
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Kranendonk in Putten www.dierenkliniekputten.nl (veel ervaring met sport/werkhonden)
dierenkliniek Kralingen (lekker dichtbij voor je) www.dierenkliniekkralingen.nl (mogen officieel rontgenen en doen ook veel diensthonden, in elkgeval in t verleden wel)
dierenkliniek meursing in Hazerswoude dorp http://www.dierenkliniekmeursing.nl (mogen ook officieel rontgenen en ook veel ervaring met sport en werk honden)
dierenkliniek Kralingen (lekker dichtbij voor je) www.dierenkliniekkralingen.nl (mogen officieel rontgenen en doen ook veel diensthonden, in elkgeval in t verleden wel)
dierenkliniek meursing in Hazerswoude dorp http://www.dierenkliniekmeursing.nl (mogen ook officieel rontgenen en ook veel ervaring met sport en werk honden)
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb je hier zelf ervaring mee?crutz schreef:Kranendonk in Putten www.dierenkliniekputten.nl (veel ervaring met sport/werkhonden)

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
ja, zeer vriendelijke, kundige arts die gewoon alle tijd voor je neemt en niet lullig doet over rontgenen zonder roesje...marye schreef:Heb je hier zelf ervaring mee?crutz schreef:Kranendonk in Putten www.dierenkliniekputten.nl (veel ervaring met sport/werkhonden)
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze zeiden aan de telefoon dat het inderdaad vaak zonder roesje kancrutz schreef:ja, zeer vriendelijke, kundige arts die gewoon alle tijd voor je neemt en niet lullig doet over rontgenen zonder roesje...marye schreef:Heb je hier zelf ervaring mee?crutz schreef:Kranendonk in Putten www.dierenkliniekputten.nl (veel ervaring met sport/werkhonden)

Vind zonder roesje wel aantrekkelijk zeker gezien Caja's AM.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
en niet van die belachelijke prijzen die je in een ander topic noemdemarye schreef:Ze zeiden aan de telefoon dat het inderdaad vaak zonder roesje kancrutz schreef:ja, zeer vriendelijke, kundige arts die gewoon alle tijd voor je neemt en niet lullig doet over rontgenen zonder roesje...marye schreef:Heb je hier zelf ervaring mee?crutz schreef:Kranendonk in Putten www.dierenkliniekputten.nl (veel ervaring met sport/werkhonden)

- Jeannettebo
- Zeer actief
die zal ik dan zeker in overweging nemencrutz schreef:

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
In principe doet hij zonder roesje tenzij het echt niet anders kanmarye schreef:Ze zeiden aan de telefoon dat het inderdaad vaak zonder roesje kancrutz schreef:ja, zeer vriendelijke, kundige arts die gewoon alle tijd voor je neemt en niet lullig doet over rontgenen zonder roesje...marye schreef:Heb je hier zelf ervaring mee?crutz schreef:Kranendonk in Putten www.dierenkliniekputten.nl (veel ervaring met sport/werkhonden)

Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
Geloof niet dat Caja zo moeilijk gaat doen dat een roesje echt nodig is.Selena schreef:In principe doet hij zonder roesje tenzij het echt niet anders kanmarye schreef:Ze zeiden aan de telefoon dat het inderdaad vaak zonder roesje kancrutz schreef:ja, zeer vriendelijke, kundige arts die gewoon alle tijd voor je neemt en niet lullig doet over rontgenen zonder roesje...marye schreef: Heb je hier zelf ervaring mee?
Vind zonder roesje wel aantrekkelijk zeker gezien Caja's AM.Fijne DA, doet o.a. de diensthonden van de regio (aankooponderzoek en regulier DA werk) en zelf rijden we graag de 45 minuten om onze privé-honden door hem te laten behandelen

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Contacteer:
De hond van mijn oom is daar geopereerd aan zijn kniebanden. Volgens mij waren ze goed tevreden. Zijn poot is helaas heel zwak gebleven maar dat lag niet aan de kliniekmarye schreef:Heb je hier zelf ervaring mee?crutz schreef:Kranendonk in Putten www.dierenkliniekputten.nl (veel ervaring met sport/werkhonden)

-
- geregistreerd lid
Hoiii Jannette,het zijn niet alleen de fotos van de heupen maar ook van de uithoudings vermogen van jullie hond.jullie hond zal veel moeten trainen om een goede conditie op de bouwen en voeding speeld daarbij ook een rol.
Eind maart heb ik een Honden survival van 46 of 85 kilometer.
Ik doe voor de derde keer mee en het is super,maar erg zwaar en ben al maanden bezig om mijn hond in goede conditie te brengen.

Eind maart heb ik een Honden survival van 46 of 85 kilometer.
Ik doe voor de derde keer mee en het is super,maar erg zwaar en ben al maanden bezig om mijn hond in goede conditie te brengen.

aangepast vanwege deze regel
Groetjes,Marty
Groetjes,Marty
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Voor het ras vind ik het wél belangrijk als je die foto's een officiele uitslag laat geven. De uitslag van jullie honden zegt iets over de fokwaarde van de ouders, broertjes en zusjes enz. Met die gegevens komt het ras an sich weer een staje vooruit en kunnen jullie over 15 jaar een nog gezonder exemplaar kopen.
Voor de toekomst dus
Voor de toekomst dus

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
idd. een hele fijne sportarts, als er iets qua blessures met onze honden is ga ik ook naar deze DASelena schreef:In principe doet hij zonder roesje tenzij het echt niet anders kanmarye schreef:Ze zeiden aan de telefoon dat het inderdaad vaak zonder roesje kancrutz schreef:ja, zeer vriendelijke, kundige arts die gewoon alle tijd voor je neemt en niet lullig doet over rontgenen zonder roesje...marye schreef: Heb je hier zelf ervaring mee?
Vind zonder roesje wel aantrekkelijk zeker gezien Caja's AM.Fijne DA, doet o.a. de diensthonden van de regio (aankooponderzoek en regulier DA werk) en zelf rijden we graag de 45 minuten om onze privé-honden door hem te laten behandelen

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ja ik zie eigenlijk ook niet in waarom je op die 30 euro extra zou moeten besparen voor het officieel opsturenRosita Compagner schreef:Voor het ras vind ik het wél belangrijk als je die foto's een officiele uitslag laat geven. De uitslag van jullie honden zegt iets over de fokwaarde van de ouders, broertjes en zusjes enz. Met die gegevens komt het ras an sich weer een staje vooruit en kunnen jullie over 15 jaar een nog gezonder exemplaar kopen.
Voor de toekomst dus

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi