(ik dacht dus - juist door die kleur - dat dit Cane Corso's waren
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
DD-vraagje... kleur
Moderator: moderatorteam
-
Marion.
DD-vraagje... kleur
Gisteren bij de dierenarts was een nest puppen. Allemaal grijs, sommige met witte borst. Navraag leerde dat het dus DD waren. Dat zijn dan toch allemaal nekken? Zou dit bewust zo gefokt zijn? En zo ja, waarom dan
)
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
-
Marion.
- jip007
- Erelid
-
Marion.
- jip007
- Erelid
- CKS
- Zeer actief
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi Marion,
Ik denk inderdaad dat je een nest blauwe doggenpups hebt gezien.
Onze Lana was ook blauw. Blauw is gewoon een erkende kleurslag bij doggen (en ik vind ze ook mooier dan zwart/wit
).
Ik denk inderdaad dat je een nest blauwe doggenpups hebt gezien.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Kees,Casey schreef:Maar geel is toch geen nek? Ik dacht dat grijstijgers, porcelijn en witte dogs nek waren, hoe zit dat met geel?
Kees
Wanneer een gele dog uit een blauw x blauw combinatie komt of uit een zwart/wit combinatie is het wel een N.E.K., omdat ze vaak te veel wit hebben voor een gele dog of een blauw masker in plaats van een zwart masker.
Groetjes, Karen
-
Melanie 74
-
Essy
Mijn gele reu uit zwart/wit is geen nek omdat hij volledig aan de standaard van geel voldoet. Er staat geel op zijn stamboom.Scooby schreef:Hoi Kees,Casey schreef:Maar geel is toch geen nek? Ik dacht dat grijstijgers, porcelijn en witte dogs nek waren, hoe zit dat met geel?
Kees
Wanneer een gele dog uit een blauw x blauw combinatie komt of uit een zwart/wit combinatie is het wel een N.E.K., omdat ze vaak te veel wit hebben voor een gele dog of een blauw masker in plaats van een zwart masker.
Mijn gele teef is wel een nek omdat ze witte aftekeningen heeft.
Of die gele een nek is, hangt er puur vanaf of hij aan de rasstandaard voor geel voldoet, niet uit welke ouders hij komt mits er geen kleurkruising is gedaan die niet toegestaan is.
-
Essy
Melanie 74 schreef:Kan ik het ergens nalezen hoe het nu precies zit??
Want ik heb daar geen kaas van gegeten.....
Hier staat de rasstandaard
http://www.nddc.nl/index.php?option=com ... Itemid=131
En dit is een stuk over recessieve kleuren (wel een slechte vertaling)
http://www.nddc.nl/index.php?option=com ... 6&Itemid=1
-
Melanie 74
Essy schreef:Melanie 74 schreef:Kan ik het ergens nalezen hoe het nu precies zit??
Hier staat de rasstandaard
http://www.nddc.nl/index.php?option=com ... Itemid=131
En dit is een stuk over recessieve kleuren (wel een slechte vertaling)
http://www.nddc.nl/index.php?option=com ... 6&Itemid=1
Thanks ga gelijk lezen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat schrijf ik hierboven toch ook exact zo?!Essy schreef:Mijn gele reu uit zwart/wit is geen nek omdat hij volledig aan de standaard van geel voldoet. Er staat geel op zijn stamboom.Scooby schreef:Hoi Kees,Casey schreef:Maar geel is toch geen nek? Ik dacht dat grijstijgers, porcelijn en witte dogs nek waren, hoe zit dat met geel?
Kees
Mijn gele teef is wel een nek omdat ze witte aftekeningen heeft.
Of die gele een nek is, hangt er puur vanaf of hij aan de rasstandaard voor geel voldoet, niet uit welke ouders hij komt mits er geen kleurkruising is gedaan die niet toegestaan is.
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Op onze website staat onder de knop De Duitse Dog ook uitgebreid het verschil tussen alle kleuren met bijbehorende foto's van de verschillende kleurslagen en niet erkende kleuren.Melanie 74 schreef:Kan ik het ergens nalezen hoe het nu precies zit??
Groetjes, Karen
-
Essy
Ik las het zo. En dan klopt het nietScooby schreef:Essy schreef:Scooby schreef:Hoi Kees,Casey schreef:Maar geel is toch geen nek? Ik dacht dat grijstijgers, porcelijn en witte dogs nek waren, hoe zit dat met geel?
Kees
Dat schrijf ik hierboven toch ook exact zo?!
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Vreemd, dat je het zo las, want er komt toch nog en heel stuk zin achteraan?!Essy schreef:Scooby schreef:Ik las het zo. En dan klopt het nietEssy schreef:Scooby schreef: Hoi Kees,
Dat schrijf ik hierboven toch ook exact zo?!Want ook al is het vaak een nek, het hoeft niet zo te zijn.
Groetjes, Karen
- CKS
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Omdat ze niet door elkaar gekruist mogen worden.Casey schreef: Nog 1 dingetje: Waarom worden de verschillende kleuren bij de DD als verschillende rassen gezien?
Kees
Groetjes, Karen
- CKS
- Zeer actief
Ik lijk wel een kleuter... steeds doorvragen :N: Waarom mogen ze niet gekruist worden?Scooby schreef:Omdat ze niet door elkaar gekruist mogen worden.Casey schreef: Nog 1 dingetje: Waarom worden de verschillende kleuren bij de DD als verschillende rassen gezien?
Kees
Ik weet dat bij de belgische herder dit lange tijd wel mocht, maar nu met de nieuwe regels geloof ik niet meer. Omdat het daar echt verschillende vachttypes betreft kan ik me daar iets bij voorstellen, wat is de reden bij de DD?
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Zoals? Ik weet wel dat er rassen zijn waarbij de verschillende haarvarianten niet met elkaar gekruist mogen worden, maar van verschillende kleurslagen die niet met elkaar gekruist mogen worden, heb ik behalve bij de dog, volgens mij, nog niet gehoord.Mizzsylver schreef:dit is trouwens bij meerdere rassen zo.Casey schreef: Nog 1 dingetje: Waarom worden de verschillende kleuren bij de DD als verschillende rassen gezien?
Kees
Groetjes, Karen