Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dinsdagavond vond ik het eerste nog heel lichtrode drupje bloed bij Nozem, vanaf de ochtend erna werd het wat meer, dus Nozem is loops geworden!
Ik ben blij dat ik bij de DA al antibiotica had gekregen (ivm haar blaasontsteking) die geen negatieve invloed kan hebben op een eventuele dekking de komende tijd, want deze loopsheid gaat ze gedekt worden.
31 Maart doe ik met haar de gedragstest en daar is de reu die ik ga gebruiken ook, dus wellicht gaan we die dag voor het eerst een dekking proberen.
Spannend dus weer!
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje schreef:Spannend Suzanne
Houd je er eentje?
Dat is dit keer niet de bedoeling. Ik wil uit een volgend nest van Nozem een pup gaan aanhouden (kan ik eerst eens goed kijken hoe deze pups gaan uitgroeien).
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
LongFields schreef:Dinsdagavond vond ik het eerste nog heel lichtrode drupje bloed bij Nozem, vanaf de ochtend erna werd het wat meer, dus Nozem is loops geworden!
Ik ben blij dat ik bij de DA al antibiotica had gekregen (ivm haar blaasontsteking) die geen negatieve invloed kan hebben op een eventuele dekking de komende tijd, want deze loopsheid gaat ze gedekt worden.
31 Maart doe ik met haar de gedragstest en daar is de reu die ik ga gebruiken ook, dus wellicht gaan we die dag voor het eerst een dekking proberen.
Spannend dus weer!
O, wat spannend............. enne 31 is mijn verjaardag Succes
Joepie! En Quint is niet alleen op de foto's heel mooi.....het is ook nog eens een hele leuke hond. Ben benieuwd hoe hij het doet de 31e, en Nozem natuurlijk ook (de gedragstest dan he). Spannend joh!
Joepieeeee, krullenpuppies in aantocht. Heel veel succes Suzanne. Ik ga duimen dat Nozem de 31e slaagt voor de gedragstest en dat dan viert met een stevige vrijpartij met haar nieuwe lover
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe
Mag je een gedragstest komen doen met een loopse teef ? Dan moet ze vast als laatste
Is dat een speciale gedragstest die dag voor Belgische herders ofzo ?
Mag je een gedragstest komen doen met een loopse teef ? Dan moet ze vast als laatste
Ik moet inderdaad als laatste, maar mag gelukkig wel meedoen.
Deze gedragstest is inderdaad voor Belgische Herders, en is tegenwoordig verplicht om te halen om met instemming van de vereniging te fokken. Je moet minimaal voor het sociale deel slagen dan. Verder is er nog een verdedigingstest en een schotproef.
Deze gedragstest is inderdaad voor Belgische Herders, en is tegenwoordig verplicht om te halen om met instemming van de vereniging te fokken. Je moet minimaal voor het sociale deel slagen dan. Verder is er nog een verdedigingstest en een schotproef.
Aha, dat dacht ik al.
Je bent wel op het laatste nippertje dan Wordt de test maar heel af en toe georganiseerd ?
Aha, dat dacht ik al.
Je bent wel op het laatste nippertje dan Wordt de test maar heel af en toe georganiseerd ?
De test wordt 3x per jaar georganiseerd, waarvan 1x op de Clubmatch.
Ik heb de test niet eerder gedaan omdat ik dacht dat Nozem wat later pas loops zou worden dan in maart (had eerder april/mei gedacht omdat er tussen de laatste 2 loopsheden meer tijd zat dan de keer ervoor).
En de keer voor deze keer kon ik niet.
Overigens kun je natuurlijk ook altijd zonder instemming van de club fokken. Het enige echte voordeel is dat je recht hebt op pupbemiddeling, maar dat heb ik tot nu toe nog helemaal niet nodig gehad.