Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

KI

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

kitty2 schreef: Kees weet het verschil blijkbaar niet tussen paringsdrang en ervaring, what ever, lekker laten lullen mop
Dat kun jij blijkbaar wel zo meteen zien? Daarom zou ik voor het zekere gaan en een hond die nog niet natuurlijk gedekt heeft ook niet inzitten middels KI. Risicos uitsluiten, dat is echt alles.
massam schreef: wat is het verschil tussen een fokker en een showfokker?

bevallen die teven anders?
Hmmmm..... het lijkt me sterk dat een broodfokker een reu speciaal uit Engeland over laat komen. Net als pretnestfokkers trouwens. Dat sluit dus uit dat Podenji in die hoekjes thuishoort. Werkhondenfokkers zouden dat wellicht wel doen maar ik heb haar rassen nog nooit pakwerk zien doen, dat is dus ook uitgesloten. Hou je over show en sport. Hoewel op haar site de sport wel zo af en toe genoemd wordt lijkt de nadruk toch te liggen op show (en gezelschapshonden, uiteraard). Vandaar mijn idee dat Podenji in die hoek thuishoort.

Zit ik fout? Is ze stiekum toch broodfokster? Had ik toch niet verwacht hoor. Ik ben het niet eens met een bepaalde beslissing die ze bereid is om te nemen maar voor de rest ziet het er allemaal behoorlijk serieus uit wat ze doet.

Kees
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

kut man.. wat ben ik dan?

ik ben geen proodfokker.. even in jouw gedachtengang ook geen pretnest want ik heb een kennelnaam, mijn honden werken niet en lopen geen show..

oh jee.... :denken:

wat dacht je van een rasfokker kees? :wink:
gooi die deuren van al die hokjes in je hoofd eens open vriend....

en schei uit met zeiken tegen marianne en zoek die andere 75% van de fokkers in nederland uit die het veeeeeel slechter doen als die, volgens jou, erfelijke afwijkingenfokker marianne :ok: :wink:
Afbeelding
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

massam schreef:kut man.. wat ben ik dan?
Dat laat ik liever in het midden :smile2:

Als je de site van Podenji zou bekijken dan zie je dat show behoorlijk belangrijk voor haar is. En het schijnt haar goed af te gaan want er komt een stel kampioenen langs. Daar heb ik overigens totaal geen moeite mee, wel met haar ideeën over wanneer KI verdedigbaar is. Dat is dan ook het enige waar ik het over gehad heb, jij haalt er andere dingen bij, kan ik verder niets aan doen. Heb je wellicht geen argumenten die wél op de discussie zelf (wanneer KI en wanneer niet) slaan?

Kees
M@scha
Zeer actief

nee. want dat heeft geen zin. een mening is een mening en jij ventileert die van jou als feit en dat schiet toch niet op
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

show is leuk ja maar niet het belangrijkste :neenee: , daarbij zeggen titels niets over de nakomelingen, alsof kampioen x kampioen automatisch kampioenen geeft, nee bij de fok komt echt wat meer kijken dan dat, ik moet er overigens ook niet aan denken elk weekend op een show te zitten :N:

maar om elke dag mn site te updaten met kapriolen die mn honden nu weer in de bossen hebben uitgehaald lijkt me ook wat overdreven :mrgreen:

jagen is verboden met mijn rassen in NL dus dat houd ook al op
coursing doe ik wel, maar recreatief, basenjis krijgen in NL geen licentie voor wedstrijden en om dan alleen met mn podencos naar wedstrijden te gaan en die kleintjes thuis te laten vind ik ook niet wat, dus vandaar alleen trainingen en werkdagen waar al mijn honden aan mee mogen doen, maar dat zijn dus geen prestaties om op je site te zetten omdat er niets te behalen valt op dat gebied , puur recreatief, kunnen ze hun jachtinstincten lekker kwijt en doe ik geen van mn honden tekort door ze thuis te laten :ok:

behendigheid, doggydancing en gehoorzaamheid doen we ook met de honden maar ook op recreatief gebied.

zo en in welk hokje pas ik nu met mijn hondjes ? :denken: :mrgreen:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
M@scha
Zeer actief

Podenji schreef:show is leuk ja maar niet het belangrijkste :neenee: , daarbij zeggen titels niets over de nakomelingen, alsof kampioen x kampioen automatisch kampioenen geeft, nee bij de fok komt echt wat meer kijken dan dat, ik moet er overigens ook niet aan denken elk weekend op een show te zitten :N:

maar om elke dag mn site te updaten met kapriolen die mn honden nu weer in de bossen hebben uitgehaald lijkt me ook wat overdreven :mrgreen:

coursing doe ik wel, maar recreatief, basenjis krijgen in NL geen licentie voor wedstrijden en om dan alleen met mn podencos naar wedstrijden te gaan en die kleintjes thuis te laten vind ik ook niet wat, dus vandaar alleen trainingen en werkdagen waar al mijn honden aan mee mogen doen, maar dat zijn dus geen prestaties om op je site te zetten omdat er niets te behalen valt op dat gebied , puur recreatief, kunnen ze hun jachtinstincten lekker kwijt en doe ik geen van mn honden tekort door ze thuis te laten :ok:

behendigheid, doggydancing en gehoorzaamheid doen we ook met de honden maar ook op recreatief gebied.

doos!! nu ben je je hokje kwijt!!!
:19:

stop ze maar een week 24/7 in een bench met plassen in de tuin dan kun je weer door voor showfokker denk ik als ik het zo bekijk door de ogen van onze hokjesvriend! :cheer:
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:

stop ze maar een week 24/7 in een bench met plassen in de tuin dan kun je weer door voor showfokker denk ik als ik het zo bekijk door de ogen van onze hokjesvriend! :cheer:
plassen in de tuin ? :eek: ben jij gek, dan gaat mn gazon eraan
:neenee: gewoon in benches met gaas eronder, en dan 2x in de week de hoge drukspuit erdoor, is goed genoeg :pffff:

:smile:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
M@scha
Zeer actief

Podenji schreef:
massam schreef:

plassen in de tuin ? :eek: ben jij gek, dan gaat mn gazon eraan
:neenee: gewoon in benches met gaas eronder, en dan 2x in de week de hoge drukspuit erdoor, is goed genoeg :pffff:

:smile:
dat ik daar nooit aan gedacht heb!!!

wel schuimrubber om het gaas aan de onderkant anders krijgen ze wondjes aan de poten en dat vindt de keurmeester niet leuk! :neenee:
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

massam schreef:
Podenji schreef:show is leuk ja maar niet het belangrijkste :neenee: , daarbij zeggen titels niets over de nakomelingen, alsof kampioen x kampioen automatisch kampioenen geeft, nee bij de fok komt echt wat meer kijken dan dat, ik moet er overigens ook niet aan denken elk weekend op een show te zitten :N:

volgens mij heeft Mar nog nooit een hokkie gehad whahahaha :smile: :smile:
moeten we maar eentje timmeren :idea:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef: dat ik daar nooit aan gedacht heb!!!

wel schuimrubber om het gaas aan de onderkant anders krijgen ze wondjes aan de poten en dat vindt de keurmeester niet leuk! :neenee:
nee dat wordt een vieze bende, rubberschoentjes krijgen ze aan :mrgreen:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

kitty2 schreef:volgens mij heeft Mar nog nooit een hokkie gehad whahahaha :smile: :smile:
moeten we maar eentje timmeren :idea:
kreeg meer de neigingen om iemand te timmeren :evil: :smile:
M@scha
Zeer actief

oh mar wat ben jij slim...

ik begin tegen je op te kijken.. ik meen het echt hoor! :cheer: :smile:
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:oh mar wat ben jij slim...

dank u dank u, maar jij bent dan ook een goede bron van inspiratie :cheer:
M@scha
Zeer actief

Podenji schreef:
massam schreef:oh mar wat ben jij slim...

dank u dank u, maar jij bent dan ook een goede bron van inspiratie :cheer:
:smile: :cheer:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Casey schreef:

Als je de site van Podenji zou bekijken dan zie je dat show behoorlijk belangrijk voor haar is. En het schijnt haar goed af te gaan want er komt een stel kampioenen langs. Daar heb ik overigens totaal geen moeite mee, wel met haar ideeën over wanneer KI verdedigbaar is. Dat is dan ook het enige waar ik het over gehad heb, jij haalt er andere dingen bij, kan ik verder niets aan doen. Heb je wellicht geen argumenten die wél op de discussie zelf (wanneer KI en wanneer niet) slaan?

Kees
Ik ben toch naar aanleiding van deze conclusie benieuwd in welk hokje je mij zou douwen... :denken:
Zal ook wel showfokker zijn dan, ik heb geen klinkende resultaten op GG- of behendigheidswedstrijden, laat staan in de IPO of africhting.
Maar aan de andere kant gebruik ik wel reuen met werk-aanleg en zijn door mij gefokte pups al in verschillende disciplines van de hondensport bezig.... :19:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Casey schreef: Dat is dan ook het enige waar ik het over gehad heb, jij haalt er andere dingen bij, kan ik verder niets aan doen. Heb je wellicht geen argumenten die wél op de discussie zelf (wanneer KI en wanneer niet) slaan?

Kees
"de discussie zelf "???? :denken: het topic begon met gewone vragen, waar JIJ onnodig een belachelijke discussie van hebt gemaakt :19:
als je gewoon vragen had gesteld om de achtergrond van mijn vragen te herleiden en niet gelijk conclusies trok en daarbij blijft ondanks tegenargumenten van diverse mensen, omdat jij blijkbaar alleen alles begrijpt als het je kant en klaar voorgekauwd wordt, dan was er niets aan de hand geweest. dus begin niet tegen anderen te zeggen dat ze er andere dingen bij gaan halen ipv bij de zogenaamde discussie te blijven die jij zelf gecreeerd hebt.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

LongFields schreef:
Casey schreef:

Kees
Ik ben toch naar aanleiding van deze conclusie benieuwd in welk hokje je mij zou douwen... :denken:
Zal ook wel showfokker zijn dan, ik heb geen klinkende resultaten op GG- of behendigheidswedstrijden, laat staan in de IPO of africhting.
Maar aan de andere kant gebruik ik wel reuen met werk-aanleg en zijn door mij gefokte pups al in verschillende disciplines van de hondensport bezig.... :19:
:denken: dat kan niet Suuz... je moet gaan kiezen want nu pas je niet in een hokje :neenee:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

malinois schreef:
:denken: dat kan niet Suuz... je moet gaan kiezen want nu pas je niet in een hokje :neenee:
Volgens mij pas ik zowiezo niet in een hokje! :smile:
M@scha
Zeer actief

suus jij dus ook bij de foute fokkers bende!!

we worden groooooooot!!! :cheer:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

massam schreef:suus jij dus ook bij de foute fokkers bende!!

we worden groooooooot!!! :cheer:
:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”