Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Patterdale terrier
Moderator: moderatorteam
- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
Patterdale terrier
ofzo iets, in het asiel hierin de buurt zit er 1, maar had er nog nooit van gehoord....dierenasielbeilen.nl
kent iemand dit ras, en is het erkend? lijkt me niet in NL
- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
Re: Patterdale terrier
ik zoek evenNanna schreef:Hier op het forum is meen ik iemand die ze heeft. Loony?vosse schreef:ofzo iets, in het asiel hierin de buurt zit er 1, maar had er nog nooit van gehoord....dierenasielbeilen.nl
-
Hondenclub Kampen e.o.
Iemand van onze hondenclub liep met een patterdale behendigheid. Ze kunnen ontzettend veel en snel leren, mits er een super consequente baas boven staat. In dit geval dus niet en dat liep uit op diverse vechtpartijen. Het zijn behoorlijk pittige, maar leergierige honden en je moet ze aan het werk houden.
Greetz Wytske.
Greetz Wytske.
-
workingdog
- Actief
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
workingdog
- Actief
- M@scha
- Zeer actief
whahaha dan misschien wel ja...workingdog schreef:nou opzig is die 22 uur nog best te doen hoor ...als ze die overgebleven 2 uur een vos mogen pestenmassam schreef:mooie leuke hondjes, maar geen hondjes voor op een kleedje bij de kachel 22 uur per dag![]()
dat moet je wel weten anders wordt je gek van zo'n ras. die moeten gáááán en werken!
maar naar het parkje aan de flex en weer terug redt ie niet.. nou ja, de hond wel, maar je huis daalt dan zo snel in waarde :N:

-
workingdog
- Actief
massam schreef:whahaha dan misschien wel ja...workingdog schreef:nou opzig is die 22 uur nog best te doen hoor ...als ze die overgebleven 2 uur een vos mogen pestenmassam schreef:mooie leuke hondjes, maar geen hondjes voor op een kleedje bij de kachel 22 uur per dag![]()
dat moet je wel weten anders wordt je gek van zo'n ras. die moeten gáááán en werken!![]()
maar naar het parkje aan de flex en weer terug redt ie niet.. nou ja, de hond wel, maar je huis daalt dan zo snel in waarde :N:
-
loony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
- starfleet
- Erelid
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
jack, van 25 tot 30,5, patterdale van 29,5-30,5 cmstarfleet schreef:Ik ken ze niet in het echt, wel van plaatje en rasbeschrijving. Lijkt mij een leuke hond als je van een pittig ras houdt en veel beweging. Het maatje vind ik ook goed, niet zo piepklein als een JR.
A
ja de jack is werkelijk piepklein.....
-
workingdog
- Actief
heel sterk dat jij met een maatvoering op te proppen komt terwijl die helemaal nergens vast staatyamie schreef:jack, van 25 tot 30,5, patterdale van 29,5-30,5 cmstarfleet schreef:Ik ken ze niet in het echt, wel van plaatje en rasbeschrijving. Lijkt mij een leuke hond als je van een pittig ras houdt en veel beweging. Het maatje vind ik ook goed, niet zo piepklein als een JR.
A![]()
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
IK kom er niet als eerste mee, ik geef de richtlijn weer, of wou je zeggen dat een patter van 40, 45, 50 ook oke?workingdog schreef:heel sterk dat jij met een maatvoering op te proppen komt terwijl die helemaal nergens vast staatyamie schreef:jack, van 25 tot 30,5, patterdale van 29,5-30,5 cmstarfleet schreef:Ik ken ze niet in het echt, wel van plaatje en rasbeschrijving. Lijkt mij een leuke hond als je van een pittig ras houdt en veel beweging. Het maatje vind ik ook goed, niet zo piepklein als een JR.
A![]()
dacht het toch niet, dan is nl de hele essentie van de hond weg.
ik wou alleen maar aangeven, dat het een beetje overdreven is, om een JR piepklein te noemen
- M@scha
- Zeer actief
LAND VAN HERKOMST : Engeland
GESCHIEDENIS
Dit is een product van het Yorkshire en het Lake District van Engeland. De Patterdale is een stevige werkhond. De naam Patterdale komt van een plaats in Cumbria, waar de honden veel voorkwamen. Fokkers zijn enkel geïnteresseerd in zijn werkmogelijkheden. Zelfs op vandaag verschillen de types iets van elkaar. Een fokker grapte dat de regels die door tentoonstellingen worden voorgeschreven (trouw aan de subtiele en grillige nuances van esthetisch plezier) zo onbelangrijk zijn dat, als het zo was dat een hond beter zijn werk kon doen als hij twee hoofden had, we onmiddellijk deze hond zouden nemen voor dat kenmerk.
IDEALE RASKENMERKEN
Brutaler en sterker dan welke Terriër dan ook, is deze goed gebouwde kleine hond van slecht 30,5 cm hoog en 5,5 tot 6 kg zwaar. Zijn kleine afmetingen kunnen gebruikt worden als de omgedraaide schaal om zijn vasthoudendheid en sportiviteit te meten. De vacht is bestand tegen elk weer en is kort en ruig. De kleur is zwart, rood, chocoladebruin en zwart/tan.
AARD
Hoewel de kleine afmetingen van de Patterdale hem zou kunnen kwalificeren als een kleine gezelschapshond of schoothond, maken zijn bekwaamheden en sportiviteit van hem een echte Terriêr, en zijn pure moed eist dat hij in feite ook in de groep van de Mastiffs geplaatst wordt. Deze hond is niet geschikt voor mensen die niet van Terriërs houden, of mensen met een zwak hart. Beweging en
GESCHIEDENIS
Dit is een product van het Yorkshire en het Lake District van Engeland. De Patterdale is een stevige werkhond. De naam Patterdale komt van een plaats in Cumbria, waar de honden veel voorkwamen. Fokkers zijn enkel geïnteresseerd in zijn werkmogelijkheden. Zelfs op vandaag verschillen de types iets van elkaar. Een fokker grapte dat de regels die door tentoonstellingen worden voorgeschreven (trouw aan de subtiele en grillige nuances van esthetisch plezier) zo onbelangrijk zijn dat, als het zo was dat een hond beter zijn werk kon doen als hij twee hoofden had, we onmiddellijk deze hond zouden nemen voor dat kenmerk.
IDEALE RASKENMERKEN
Brutaler en sterker dan welke Terriër dan ook, is deze goed gebouwde kleine hond van slecht 30,5 cm hoog en 5,5 tot 6 kg zwaar. Zijn kleine afmetingen kunnen gebruikt worden als de omgedraaide schaal om zijn vasthoudendheid en sportiviteit te meten. De vacht is bestand tegen elk weer en is kort en ruig. De kleur is zwart, rood, chocoladebruin en zwart/tan.
AARD
Hoewel de kleine afmetingen van de Patterdale hem zou kunnen kwalificeren als een kleine gezelschapshond of schoothond, maken zijn bekwaamheden en sportiviteit van hem een echte Terriêr, en zijn pure moed eist dat hij in feite ook in de groep van de Mastiffs geplaatst wordt. Deze hond is niet geschikt voor mensen die niet van Terriërs houden, of mensen met een zwak hart. Beweging en

-
workingdog
- Actief
je geeft een richtlijn weer ..??? welke richtlijn waar van wie hoe en wat ..???yamie schreef:IK kom er niet als eerste mee, ik geef de richtlijn weer, of wou je zeggen dat een patter van 40, 45, 50 ook oke?workingdog schreef:heel sterk dat jij met een maatvoering op te proppen komt terwijl die helemaal nergens vast staatyamie schreef:jack, van 25 tot 30,5, patterdale van 29,5-30,5 cmstarfleet schreef:Ik ken ze niet in het echt, wel van plaatje en rasbeschrijving. Lijkt mij een leuke hond als je van een pittig ras houdt en veel beweging. Het maatje vind ik ook goed, niet zo piepklein als een JR.
A![]()
dacht het toch niet, dan is nl de hele essentie van de hond weg.
ik wou alleen maar aangeven, dat het een beetje overdreven is, om een JR piepklein te noemen
zoals jij mischrien wel weet zijn patterdale's werkrassen en iedere werker geeft daar zn eigen draai aan
ik ken pats die net zo groot zijn als een kortpoot ding en idd ik ken dr ook zat die 40+ zijn
en wat ik dr mee duidelijk wil maken is dat dr veel te veel verschril in zit dat je geen richtlijn kan zetten