Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat beweegd iemand

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Femmel
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

boxersien schreef:En ja, mensen die een pup kopen bij een broodfokker zijn wel vreselijk, of de pup nu wel of niet ziek is!!!!!
En dit vind je niet kort door de bocht?

Ja, ik heb een domme aktie begaan, maar ik heb daar uiteindelijk zoveel mogelijk de verantwoordelijkheid voor gedragen. Ik ben me er terdege van bewust dat datgeen wat ik heb fout gedaan nooit meer voor 100% goed kan maken. Maar door de fokker aan te geven, aspirantkopers zoveel mogelijk uitleg te geven over broodfok en er zo goed mogelijk voor te zorgen dat Joy wel een volwaardig leven heeft, probeer ik schade zoveel mogelijk te beperken.

En nee, ik vind mezelf geen vreselijk mens. Ik heb alleen een vreselijk domme aktie begaan!
peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

Femmel schreef:
boxersien schreef:En ja, mensen die een pup kopen bij een broodfokker zijn wel vreselijk, of de pup nu wel of niet ziek is!!!!!

Ja, ik heb een domme aktie begaan, maar ik heb daar uiteindelijk zoveel mogelijk de verantwoordelijkheid voor gedragen. Ik ben me er terdege van bewust dat datgeen wat ik heb fout gedaan nooit meer voor 100% goed kan maken. Maar door de fokker aan te geven, aspirantkopers zoveel mogelijk uitleg te geven over broodfok en er zo goed mogelijk voor te zorgen dat Joy wel een volwaardig leven heeft, probeer ik schade zoveel mogelijk te beperken.

En nee, ik vind mezelf geen vreselijk mens. Ik heb alleen een vreselijk domme aktie begaan!
tuurlijk ben jij geen vreselijk mens!!! ook niet als je een zieke pup bij een broodfokker niet kunt weerstaan omdat je met hem na de DA wilt of iets dergelijks, dat je hem beter niet mee kunt nemen is waar, want dan hou je de broodfok instand, maar het is een zeer menselijke reactie ,er zou pas wat mis met je zijn als het je koudliet als je zo n pup zag! :wink:
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

ik heb ook een pup gekocht en ja hoor broodfok
maar voel me er echt niet naar onder
ik zie het als weer een gered uit het asiel

er is zoveel gesproken over broodfok
en al zo lang,gelegenheids nestjes is toch ook brood fok
of fok brood

ik weet wel dat ik mijn honden niet wil missen
en mijn stamboom hondje en die met stamboom van de bakker
ik ben er even gek mee
en ga niet zeggen van sorry

garantie krijg je er helaas niet bij
als het de stam of zonder de stamboom is

ja ik weet het , dat kan gebeuren dat je net toevallig de mindere hebt

maar ik vind de prijzen van een stam boom hond de pan uit rijsen
is dat normaal
pupje 700 euro is een koopje met stamboom tegenwoordig

en ja wie graag een hond wil ,gaat meestal toch naar een gelegenheids nestje toe scheelt aanzienlijk

voor deze honden hadden we ook een stamboom hond
geloof me ik mis die mop nog altijd
en geloof me ook ,dat ik tegen mensen zij met stamboom heb je wel
meer weet over de honden
ja ja die gelegenheids nestjes lopen er nog
en mijn maat is er niet meer
pech domme pech

onder die noemer ga ik het niet meer gooien
sorry ,zoals eerder vermeld in dit topic
ik ken ze van twee kanten
broodfok en fokbrood
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

boemerang schreef:ik heb ook een pup gekocht en ja hoor broodfok
:denken: snap ik niet. Jij ziet een pup bij een broodfokker kopen hetzelfde als een hond uit het asiel redden?????? Die mening deel ik echt niet, tenzij: er broodfokhonden in het asiel zijn opgevangen en die waren al drachtig (zoals bij ons in het asiel momenteel het geval is na het opvangen van een deel van de 60 verwaarloosde honden die bij een broodfokker in beslag genomen zijn). :wink:
boxersien

Femmel schreef:

Oke, misschien een verkeerde uitdrukking gemaakt :ok: maar ik had een geval in mijn hoofd van iemand die net als ik ook dierverzorging studeert. Ook al in het tweede jaar en dus zeker van dit soort praktijken op de hoogte is, en dan nog willens en wetens een hond bij zo'n "bedrijf" koopt. En ja, dat vind ik vreselijke mensen!
En tegenwoordig hoort iedereen die een hond wil nemen wel van het bestaan af te weten van deze hondenhandel. Snap dus niet, waarom er nog steeds mensen toch daar een pup kopen. Omdat ze goedkoop zijn? Breed aanbod? Gemakkelijk te betalen? :19: :roll:
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Nanna schreef:
Snap dus niet, waarom er nog steeds mensen toch daar een pup kopen. Omdat ze goedkoop zijn? Breed aanbod? Gemakkelijk te betalen?
Alledrie die redenen, plus het feit dat ze geen lastige fokker te woord hoeven te staan die ze het hemd van het lijf vraagt.
Die laatste reden klopt inderdaad ook. Toen mijn keeshond een pup was, heeft zijn fokster heel veel vragen aan mij gesteld :wink:
Plus dat we meerdere keren zijn komen kijken, dat stelde ze heel erg op prijs, en dat vroeg ze ook.
bri
Zeer actief

Ongelezen bericht door bri »

ík fok geen honden en ben het ook niet van plan, maar de fokster waar wij onze hond vandaan hebben zat inderdaad ook zo vol met vragen naar ons toe. het was haar eerste nestje puppy's en ze zag ze echt een beetje als haar kindjes. ze vond het ook erg moeilijk dat we haar meenamen (ik voelde me bijna schuldig)
ik kan me dat heel goed voorstellen en ik zou hetzelfde doen. gelukkig zijn er ook een heleboel mensen die wel heel erg begaan zijn met hun dieren,
maar helaas zullen er ook nog heel lang broodfokkers blijven bestaan. toevallig was er gisteren nog een programma op waar ze wat lieten zien over broodfokkers. daar gaan je de nekharen van overeind staan
De weg is lang als je blijft struikelen
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

boxersien schreef:
boemerang schreef:ik heb ook een pup gekocht en ja hoor broodfok
:denken: snap ik niet. Jij ziet een pup bij een broodfokker kopen hetzelfde als een hond uit het asiel redden?????? Die mening deel ik echt niet, tenzij: er broodfokhonden in het asiel zijn opgevangen en die waren al drachtig (zoals bij ons in het asiel momenteel het geval is na het opvangen van een deel van de 60 verwaarloosde honden die bij een broodfokker in beslag genomen zijn). :wink:
mijn honden zijn mijn maatjes
tussen broodfok en broodfok zit verschil
maar tussen de fokkers en fokkers zit ook weer verschil
waar onze boomlose hond weg komt vroegen ons ook van alles
en die van de fokker ook
het gaat mij er om dat broodfok honden niet slechter zijn dan de fokkers honden
als de asiels zo vol zitten ,ligt het puur aan het niet na denken van honden kopers
het is geen lees boek ,als je even geen zin hebt stop je het in de kast
een hond is een levend wezen,en als ze nog puppy's zijn erg schattig om te zien
maar je hebt het beest wel voor het hele honden leven
en daar vergissen zich maar al te veel mensen in
wil je er mee fokken dan moet je wel naar een fokker
maar wij hebben ze voor ons plezier
we willen geen pups,enz ,enz,
maar deze mening delen we allemaal niet,ben me er wel degelijk van bewust
toch vind ik dus dat je de brood fok niet over een kam kunt scheren
ook daar zitten hele foute tussen ,maar ook wel die een hart van goud hebben
en graag willen weten hoe het met de na komelingen gaat
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
boxersien

Sorry hoor Boemerang, maar ik snap er geen hout van!!!!! Waarom maak je nog vershcil tussen broodfok??? Tussen broodfok en particulier zit verschil en tussen broodfok, particulier en goede fokker zit ook verschil. Maar ik kan me echt geen goede broodfokker herrinneren. Wel heel veel slechte. Mag ik eens weten wat dan een goede broodfokker is volgens jou die pups verkoopt die ook nog eens gelijk zijn aan het kopen van een asielhond? Vind hem heel orgineel van je bedacht, maar ik ga echt NIET mee in jou mening!
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh

Ongelezen bericht door Qal »

Mizzsylver schreef:mensen vinden het zielig en willen zon klein lief pupje redden, niet wetende dat ze juist daardoor de broodfok in stand houden.
Beetje het moeder Theresa syndroom idd. Denken dat ze er eentje kunnen redden en niet stilstaan bij alle puppies die daarna nog gaan komen. :denken:

Natuurlijk weten ze het wel maar goed, het is net als een muntje in een collectebus doen. Het geeft even een goed gevoel en je hoeft er niet meer over na te denken terwijl keihard nee zeggen en er niet meer aan meewerken meer zin heeft.
Die mensen weten ook wel dondersgoed dat je als je ergens echt iets aan wil doen je echt actief moet worden maar ja, dan zit die puppie daar en deze kunnen ze wel redden......... :19:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

boemerang schreef: het gaat mij er om dat broodfok honden niet slechter zijn dan de fokkers honden
Dat zijn ze dus wel.
Ons broodfokhondje (jawel, Snoepie dus) snapt niets van hondentaal. Kan niet spelen met andere honden. Kan niet communiceren met andere honden.
Dat is niet hondwaardig.
boemerang schreef:als de asiels zo vol zitten ,ligt het puur aan het niet na denken van honden kopers
het is geen lees boek ,als je even geen zin hebt stop je het in de kast
een hond is een levend wezen,en als ze nog puppy's zijn erg schattig om te zien
maar je hebt het beest wel voor het hele honden leven
en daar vergissen zich maar al te veel mensen in
Beetje kort door de bocht.
Veel mensen doen te gemakkelijk hun hond weg. Veel mensen kunnen of willen niet de moeite nemen om zelf een goede baas voor hun hond te zoeken. Veel mensen geven het te snel op.
Maar er zijn ook honden in het asiel die daar zitten omdat hun baasje overleden is bv.
boemerang schreef:wil je er mee fokken dan moet je wel naar een fokker
maar wij hebben ze voor ons plezier
we willen geen pups,enz ,enz,
maar deze mening delen we allemaal niet,ben me er wel degelijk van bewust
Oh...alleen mensen die zelf willen fokken moeten bij een fokker zijn? :denken: Wil je niet fokken dan is het geoorloofd om je hond gewoon bij de eerste de beste te halen? Daarmee hou je dus de broodfok in stand. Daarmee hou je in stand dat fokteven iedere loopsheid vol pups worden gedouwd en in vieze hokken hun dagen doorbrengen.
Dat ze afgedankt worden zodra ze niet meer genoeg kunne produceren en, zoals hier in de omgeving gebeurde, in het bos worden gedumpt.
Ik snap niet dat je het zelfs maar uit je vingers getikt krijgt. :devil:
boemerang schreef: toch vind ik dus dat je de brood fok niet over een kam kunt scheren
ook daar zitten hele foute tussen ,maar ook wel die een hart van goud hebben
en graag willen weten hoe het met de na komelingen gaat
Ze willen hun klanten aan zich binden, dat is iets anders. :roll: Want wie weet koopt zo'n idioot wel weer een pupje bij hun broodfokfabriek. Dat is handel, dat levert geld op.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
boxersien

Jammer dat boemerang nu opeens niet meer kan reageren
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Eukalipta schreef:
Jacky schreef:
Nanna schreef:
als ik op een markt loop en ik zie daar een doodzieke pup liggen dan moet ik wel heel stevig in mijn schoenen staan om door te lopen. En als ik dan toch die pup meeneem is dat niet voor mijn eigen ego , maar dan ga ik daar rechtstreeks mee naar een DA met de pup onder de oksel.
Du moment dat jij die zieke pup koopt en wegloopt, ligt de volgende zieke pup alweer in dat kraampje en heb jij dus de handel in dit soort zielige creaturen in stand gehouden.
helaas is dat maar al te waar
Maar kun je dan niet een béétje gelukkig zijn met het feit, dat er dan tenminste ééntje een minder slecht leven tegemoet gaat. Iig een leven met liefde? Ik zou ook niet voorbij kunnen lopen. 'k vond het al moeilijk genoeg met 't engelse bulletje op Tenerife. Ik had 'm bijna gekocht, ware het niet, dat de winkel (gelukkig voor mij) dicht was.
het verschil zit hem erin als je er bewust naar toe gaat, dus naar een broodfokker, of dat je op een vogeltjesmarkt (waar ik niet kom, omdat ik het te zielig vind) een doodziek hondje ziet liggen. Zoals ik al zei, dan moet ik verdomd goed in mijn schoenen staan om daaraan voorbij te lopen. En niet voor mijzelf maar voor de hond en ja, dan ben ik wel een beetje gelukkig als het dier het redt en een fijn leven bij ons heeft.
Ik weet dit van mijzelf, ik ga dus ook niet naar dit soort praktijken toe, geen markt en geen broodfok.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”