Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mag je een gedragstest komen doen met een loopse teef ? Dan moet ze vast als laatste
Is dat een speciale gedragstest die dag voor Belgische herders ofzo ?
Ik moet inderdaad als laatste, maar mag gelukkig wel meedoen.
Deze gedragstest is inderdaad voor Belgische Herders, en is tegenwoordig verplicht om te halen om met instemming van de vereniging te fokken. Je moet minimaal voor het sociale deel slagen dan. Verder is er nog een verdedigingstest en een schotproef.
Aha, dat dacht ik al.
Je bent wel op het laatste nippertje dan Wordt de test maar heel af en toe georganiseerd ?
De test wordt 3x per jaar georganiseerd, waarvan 1x op de Clubmatch.
Ik heb de test niet eerder gedaan omdat ik dacht dat Nozem wat later pas loops zou worden dan in maart (had eerder april/mei gedacht omdat er tussen de laatste 2 loopsheden meer tijd zat dan de keer ervoor).
En de keer voor deze keer kon ik niet.
Overigens kun je natuurlijk ook altijd zonder instemming van de club fokken. Het enige echte voordeel is dat je recht hebt op pupbemiddeling, maar dat heb ik tot nu toe nog helemaal niet nodig gehad.
Ik snap het.
Het is wel leuk als je kunt zeggen dat volgens de regels van de club fokt. Nodig is het natuurlijk niet.
sirene schreef:
Ik snap het.
Het is wel leuk als je kunt zeggen dat volgens de regels van de club fokt. Nodig is het natuurlijk niet.
Sjefke's nesten zijn wel met instemming van de club gefokt (de gedragstest-regel geldt alleen voor honden die geboren zijn na een bepaalde datum, Sjefke is van ervoor dus die hoefde hem nog niet verplicht te doen) en op zich vind ik dat ook wel leuker, zeker omdat er momenteel maar 2 fokkers zijn die met instemming fokken bij de Laekense.
Ja zoiets lijkt mij ook wel een mooie verhouding toch?
Niets is onmogelijk Marc, maar ik vrees dat deze wens niet helemaal uit gaat komen.
Voor jullie is het wel genoeg als er een teefje of 4 a 5 bij zitten, dan heb je genoeg keus denk ik.
Niets is onmogelijk Marc, maar ik vrees dat deze wens niet helemaal uit gaat komen.
Voor jullie is het wel genoeg als er een teefje of 4 a 5 bij zitten, dan heb je genoeg keus denk ik.
Als je tegen Nozem 8 blijft zeggen en wij vinden 4 of 5 stiekem genoeg dan doet ze in ieder geval haar best
LongFields schreef:
Een stuk of 8 toch zeker wel!
En 1 reutje.
Als je tegen Nozem 8 blijft zeggen en wij vinden 4 of 5 stiekem genoeg dan doet ze in ieder geval haar best
Nozem doet altijd haar best!
Ze doet nu vooral haar best om uit de buurt van haar moeder te blijven, die is echt vreselijk aan het kontjedraaien bij haar dochter.
Geil beest!