Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bench, wat leert een hond daar precies van?
Moderator: moderatorteam
- Zenda
- Zeer actief
Nog even dit, wat is het verschil tussen het gebruik van een bench of een hond jankend achterlaten in de auto, omdat je even snel een boodschapje moet doen?????
Hoe ga je ermee om.
Dus kunnen we niet beter als iemand iets vraagt over een bench, het gebruik ervan uitleggen, zodat het in ieder geval goed gebeurd en niet zo als Malinois schrijft. We kunnen beter de voor en nadelen zeggen, dan dat we elke keer in discussie gaan of het wel of geen zin heeft.
Ik vind een bench prima, mits hij goed gebruikt wordt. Dus niet voor straf, tijd opbouwen, noem maar op.
Hoe ga je ermee om.
Dus kunnen we niet beter als iemand iets vraagt over een bench, het gebruik ervan uitleggen, zodat het in ieder geval goed gebeurd en niet zo als Malinois schrijft. We kunnen beter de voor en nadelen zeggen, dan dat we elke keer in discussie gaan of het wel of geen zin heeft.
Ik vind een bench prima, mits hij goed gebruikt wordt. Dus niet voor straf, tijd opbouwen, noem maar op.

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Ja maar dat is juist het probleem. Dat kunnen WIJ wel willen maar als al die zogenaamde deskundigen maar blijven hameren op de voordelen van de bench, is er toch echt geen beginnen aan. Want de meeste mensen lezen toch eerder een boek of vragen raad bij hondenschool, dierenwinkel, dierenarts, e.d., dan dat ze dit forum raadplegen.Zenda schreef:We kunnen beter de voor en nadelen zeggen, dan dat we elke keer in discussie gaan of het wel of geen zin heeft.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Moos schreef:Puppies voor Dummies.Jaap* schreef:Wat voor boek is dat?
Het is wel een boek dat lekker wegleest; maar er staan ook dingen in :N:

Als het in deze serie van honderden "thema boekjes" thuishoort, zou ik me er niet zo snel iets van aantrekken geloof ik, en het ook niet serieus nemen

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Moos
- Zeer actief
Nee, ik ook niet; maar heel veel mensen wel natuurlijk....Jaap* schreef:Moos schreef:Puppies voor Dummies.Jaap* schreef:Wat voor boek is dat?
Het is wel een boek dat lekker wegleest; maar er staan ook dingen in :N:
Als het in deze serie van honderden "thema boekjes" thuishoort, zou ik me er niet zo snel iets van aantrekken geloof ik, en het ook niet serieus nemen
Het is trouwens geen boekje hoor; het is een flink boek toch wel

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ja dat denk ik ook. Ik gebruik ook een bench maar de tranen schieten me in de ogen als ik zo'n hond zie als die duitser...Zenda schreef:Nog even dit, wat is het verschil tussen het gebruik van een bench of een hond jankend achterlaten in de auto, omdat je even snel een boodschapje moet doen?????
Hoe ga je ermee om.
Dat is toch geen normaal gebruik, maar wat kun je er aan doen?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Miranda*
- Actief
- Mijn ras(sen): Mezclar de Basura
- Contacteer:
Nee want zoals je het ten eerste al aangeeft jouw honden hebben de ruimte in de bench en als je moet kiezen (doordat je net als jij meerdere honden hebt) dan kies je natuurlijk voor het minst kwade.yamie schreef: vind je het erg, dat ik er voor kies, dat een teef eventueel een keer kotst ipv dat ik haar in stukken terug vind omdat er iets is gebeurt waardoor 2 teven elkaar in de haren vlogen?
Enkel hoeveel mensen schaffen er momenteel een pup aan (hebben dus ook maar 1 hond) weten van God nog zure peren en laten door een verkooper/ster uit een willekeurige dierenzaak met dito verstand zich een bench aanmeten?; want ja een bench dat moet tegenwoordig, dat is in, dat is hot, dat is de mode.
Kortom hond groeit uit maat middelslag en zit een een te kleine bench want de verkoopster die heeft met het oog op de omzet een kleiner formaat verkocht in de hoop dat men terug komt als de hond groter wordt.
En hoeveel mensen schaffen zich niet een te kleine bench aan want ja een slagje kleiner kost toch wat minder euries en de hond ligt toch opgerold. Ze vergeten voor het gemak dat de hond zich ook eens graag uitstrekt.
En geloof me, ze zullen niet op dit forum zitten maar zo zijn er genoeg mensen.
Un buen día, atentamente y una pierna de nuestros perros;

- Mir@n
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
- Contacteer:
Ik heb ook een bench, sterker nog ik heb er twee.
Ten eerste wist ik niet wat voor hond ik in huis haalde met Manrique, dus uit voorzorg voor 'snachts heb ik zo'n ding aangeschaft.
Uiteindelijk is het hele ding voor hem niet nodig, want hij doet 'snachts niets in de woonkamer. Echter gaat hij er wel lekker liggen, want het is echt ZIJN plekkie.
Gaia heb ik als puppekind 'snachts opgesloten :N: Gewoon omdat ik niet hebben wilde dat zij, als ik er niet bij was, van de bank af zou kukelen. (Wat dus 1 keer is gebeurd). Ook was het voor haar zindelijkheid snachts ook makkelijker (Ja ja voor mij).
Nu is ze volwassen en staat het deurtje altijd open. Ze heeft de keuze. Daar gaan liggen of op de bank.
Ik laat ze staan, want zelf vind ik het bij tijd en wijle fijn om een van die meiden met loopsheid even uit het zicht van de mannen te hebben. En mijn meiden vinden bij tijd en wijle die rust ook lekker.
Maar er is er bij mij geen eentje die onder protest in een bench gaat liggen. Sterker nog; Aidah wilde nooit in een bench, is mij medegedeeld, en waar ligt mevroi nu regelmatig in? Juist ja. Uit zichzelf, zonder enige vorm van dwang en zonder enige vorm van gewenning. Haar keuze dus.
maar voor alle duidelijkheid; als we thuis zijn en op de bank zitten worden er geen honden in benches opgesloten en als ik 5 tot 10 minuten weg moet, ook niet. Mijn benches zijn puur slaapplaatsen...
En om even op de originele vraag terug te komen;
Die van mij hebben met een bench geleerd, dat er 'snachts geslapen wordt en niet gedold. Dat er een tijd is voor licht uit en slapen gaan en een tijd om wakker te worden en weer alle aandacht te krijgen.
Ten eerste wist ik niet wat voor hond ik in huis haalde met Manrique, dus uit voorzorg voor 'snachts heb ik zo'n ding aangeschaft.
Uiteindelijk is het hele ding voor hem niet nodig, want hij doet 'snachts niets in de woonkamer. Echter gaat hij er wel lekker liggen, want het is echt ZIJN plekkie.
Gaia heb ik als puppekind 'snachts opgesloten :N: Gewoon omdat ik niet hebben wilde dat zij, als ik er niet bij was, van de bank af zou kukelen. (Wat dus 1 keer is gebeurd). Ook was het voor haar zindelijkheid snachts ook makkelijker (Ja ja voor mij).
Nu is ze volwassen en staat het deurtje altijd open. Ze heeft de keuze. Daar gaan liggen of op de bank.
Ik laat ze staan, want zelf vind ik het bij tijd en wijle fijn om een van die meiden met loopsheid even uit het zicht van de mannen te hebben. En mijn meiden vinden bij tijd en wijle die rust ook lekker.
Maar er is er bij mij geen eentje die onder protest in een bench gaat liggen. Sterker nog; Aidah wilde nooit in een bench, is mij medegedeeld, en waar ligt mevroi nu regelmatig in? Juist ja. Uit zichzelf, zonder enige vorm van dwang en zonder enige vorm van gewenning. Haar keuze dus.
maar voor alle duidelijkheid; als we thuis zijn en op de bank zitten worden er geen honden in benches opgesloten en als ik 5 tot 10 minuten weg moet, ook niet. Mijn benches zijn puur slaapplaatsen...

En om even op de originele vraag terug te komen;
Die van mij hebben met een bench geleerd, dat er 'snachts geslapen wordt en niet gedold. Dat er een tijd is voor licht uit en slapen gaan en een tijd om wakker te worden en weer alle aandacht te krijgen.
-
- Vaste gebruiker
Wij hebben ook een bench. Vanaf het begin was dat haar slaapplaats. Nooit een straf-plek!!
Overdag deurtje open en 's nachts deurtje dicht. Het 1e half jaar stond hij in de woonkamer, maar toen hebben we een grotere aangeschaft en die staat in de bijkeuken. In de woonkamer heeft ze een kussen om te liggen, dus ze heeft zelf de keus....
Vaak zoekt ze 'm overdag zelf op.
's Nachts gaat ze in de bijkeuken in de bench slapen en heel vaak gaat ze daar al naar toe, zelfstandig, voor wij naar bed gaan.
Ze ligt er graag is.
Overigens gaat het deurtje nu nog wel dicht als ze alleen thuis is (gebeurt weinig, ik werk thuis) en 's nachts. Ze is nu net een jaar, dus nog jong.
Op termijn zal de bench vervangen worden door een mand.
Overdag deurtje open en 's nachts deurtje dicht. Het 1e half jaar stond hij in de woonkamer, maar toen hebben we een grotere aangeschaft en die staat in de bijkeuken. In de woonkamer heeft ze een kussen om te liggen, dus ze heeft zelf de keus....
Vaak zoekt ze 'm overdag zelf op.
's Nachts gaat ze in de bijkeuken in de bench slapen en heel vaak gaat ze daar al naar toe, zelfstandig, voor wij naar bed gaan.
Ze ligt er graag is.
Overigens gaat het deurtje nu nog wel dicht als ze alleen thuis is (gebeurt weinig, ik werk thuis) en 's nachts. Ze is nu net een jaar, dus nog jong.
Op termijn zal de bench vervangen worden door een mand.

- eternal
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog
Sara heeft ook altijd in een bench gelegen. Nu niet meer dan.
Maar in het begin wel. Dat was haar plekje namelijk ze ging er in als we heel ff weg gingen en vond het totaal ook niet erg.
Sara was in het begin een sloper en ben dus super blij geweest met mijn bench. Hij was groot ze kon er alles in doen spellen slapen staan uit rekken en zitten. Het is hoe je met een bench omgaat denk ik.
Voor ons was het alleen maar als we naar bed gingen en als we een paar min weg moesten.
Nu gaat ze niet meer in de bench sloopt ook niet meer en is zo goed als zindelijk. Ze heeft nooit haar behoefte gedaan in haar bench dus wist echt dat het haar plekje was. Je hebt natuurlijk mensen die de bench gebruiken om altijd de hond in te stoppen en de hond voor straf in de bench doen. tja dan vind de hond het niet meer leuk.
Als het op een gegeven mom 22.00 was ging ze er zelf in liggen van zo gaan jullie nu naar bed want ik ben moe
Maar in het begin wel. Dat was haar plekje namelijk ze ging er in als we heel ff weg gingen en vond het totaal ook niet erg.
Sara was in het begin een sloper en ben dus super blij geweest met mijn bench. Hij was groot ze kon er alles in doen spellen slapen staan uit rekken en zitten. Het is hoe je met een bench omgaat denk ik.
Voor ons was het alleen maar als we naar bed gingen en als we een paar min weg moesten.
Nu gaat ze niet meer in de bench sloopt ook niet meer en is zo goed als zindelijk. Ze heeft nooit haar behoefte gedaan in haar bench dus wist echt dat het haar plekje was. Je hebt natuurlijk mensen die de bench gebruiken om altijd de hond in te stoppen en de hond voor straf in de bench doen. tja dan vind de hond het niet meer leuk.
Als het op een gegeven mom 22.00 was ging ze er zelf in liggen van zo gaan jullie nu naar bed want ik ben moe

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
positief verhaal, duitser is uiteindelijk verkocht... waaraan geen idee, negatief: ze hebben nu een klein hondje gekocht want die past makkelijker in dezelfde benchmalinois schreef:ik heb afgelopen week helaas weer kennis mogen maken van verkeerd benchgebruik. Dan springen je echt de tranen in de ogen. Een enorme Duitse herder van 9 maanden in een bench van (lxbxh) 70x40x60voor minimaal 12 uur als dame en heer aan het werk zijn en als ze hem er dan uithalen is hij zo wild dat hij er maar meteen weer in moet voor straf.
![]()
De hond komt er helemaal stram uit, heeft in mijn ogen geen goede rug en ik heb zo'n naar vermoeden dat dit door die bench is. Hond komt niet verder dan de achtertuin 'want hij trekt zo'.
Wat kun je hier nu aan doen behalve het ze tig keer inwrijven dat dit niet normaal is. Heb wel gedreigd met de dierenbescherming maar of dat helptVolgens mij doen deze er ook niks aan want hij krijgt eten en drinken en ziet er verder gezond uit.
Helaas mag de hond ook niet naar de africhting verkocht worden want dat is vreselijk zielig, had er eventueel wel iemand voor als de heupen goed zouden zijn maar ja..

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
De herder kan het amper slechter krijgenmalinois schreef:positief verhaal, duitser is uiteindelijk verkocht... waaraan geen idee, negatief: ze hebben nu een klein hondje gekocht want die past makkelijker in dezelfde benchkun je nu niks tegen zulke mensen doen
![]()

En nee, je kunt niets tegen deze mensen doen (denk ik)

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
dat dacht ik ook.. maar dat valt tegen......MARC_S schreef:Ik persoonlijk vind een kettinghond (verboden ivm mishandeling).
ik krijg de site even niet geopend maar via www.dierenpolitie.nl kun je ergens de regels vinden en daar staan dus regels voor kettinghonden. als je je daaraan houdt is het ok...

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
hebbes:
Mogen honden 24 uur per dag aan de ketting gehouden worden?
De huisvesting van honden die 24 uur per dag aan de ketting worden gehouden moet voldoen aan het Waak- en Heemhondenbesluit.
http://www.dierenpolitie.nl/besluit-van ... ieren.html
met daaruit een het stuk over de ketting:
1. De ketting, waaraan de hond is vastgelegd, moet voldoen aan de volgende eisen:
a. de lengte moet ten minste 2 meter bedragen;
b. het gewicht mag ten hoogste 300 gram per meter bedragen;
c. de schakels mogen geen grotere maat hebben dan 20 mm.
2. Eén uiteinde van de ketting dient verbonden te zijn aan de halsband van de hond door middel van een wartelhaak, waaronder wordt verstaan een vrij om zijn as draaiende haak, het andere aan een metalen ring met een diameter van ten minste 8 cm, welke ring vrij moet kunnen glijden langs een looplijn, waaronder voor de toepassing van deze bepaling wordt verstaan een niet hoger dan een halve meter boven de grond, tussen twee ten minste 10 meter uit elkaar gelegen steunpunten, horizontaal gespannen metalen draad ter dikte van ten minste 10 mm.
3. Indien de hond op andere wijze dan door middel van een ketting is vastgelegd, moet het bevestigingsmiddel voldoen aan de in het eerste lid, onder a en b, genoemde eisen en is het tweede lid van overeenkomstige toepassing.
4. De halsband mag geen strophalsband of prikkelhalsband zijn en mag ook anderszins niet schadelijk of kwellend zijn voor de hond.
5. Op het terrein, waar de hond zich bevindt, mogen geen obstakels aanwezig zijn waardoor de hond wordt belemmerd in de bewegingsvrijheid welke hem door de looplijn wordt gelaten.
6. Op het terrein, waar de hond zich bevindt, moet aanwezig zijn een uitsluitend voor de hond bestemd en voor deze steeds bereikbaar vocht- en tochtvrij hok van deugdelijk materiaal, welk hok, behoudens een voldoend ruime ingang naar de tochtgang, aan alle zijden en van boven doelmatig afgesloten dient te zijn. Het hok moet verder voldoen aan de volgende eisen:
a. het moet verdeeld zijn in twee door een schot van elkaar gescheiden delen, namelijk een slaapplaats en een tochtgang;
b. de afmetingen van de slaapplaats moeten bedragen:
hoogte: ten minste anderhalf maal de hoogte van de hond;
lengte: ten minste anderhalf maal de lengte van de hond;
breedte: ten minste éénmaal de hoogte van de hond;
waarbij onder hoogte van de hond wordt verstaan de schofthoogte en onder lengte de romplengte;
c. de tochtgang moet van de slaapplaats gescheiden zijn door een tot het dak doorlopend schot, dat aan de achterkant een voldoend ruime doorgang moet hebben om de hond gelegenheid te geven van de tochtgang in de slaapruimte te komen;
d. het hok dient een op klossen rustende, zindelijke houten vloer te hebben van ten minste 3 cm dikte, welke in goede staat verkeert, naar buiten afwatert en zich ten minste 10 cm boven de grond bevindt;
e. het hok moet zodanig zijn, dat het goed kan worden gereinigd, dat het de hond afdoende beschutting biedt tegen nadelige weersinvloeden en dat de hond zich niet aan het hok kan verwonden.
7. Een zindelijke drinkbak met vers drinkwater moet op een voortdurend voor de hond bereikbare plaats buiten het hok aanwezig zijn. Deze drinkbak moet zodanig zijn, dat hij door de hond niet omver kan worden geworpen.
Mogen honden 24 uur per dag aan de ketting gehouden worden?
De huisvesting van honden die 24 uur per dag aan de ketting worden gehouden moet voldoen aan het Waak- en Heemhondenbesluit.
http://www.dierenpolitie.nl/besluit-van ... ieren.html
met daaruit een het stuk over de ketting:
1. De ketting, waaraan de hond is vastgelegd, moet voldoen aan de volgende eisen:
a. de lengte moet ten minste 2 meter bedragen;
b. het gewicht mag ten hoogste 300 gram per meter bedragen;
c. de schakels mogen geen grotere maat hebben dan 20 mm.
2. Eén uiteinde van de ketting dient verbonden te zijn aan de halsband van de hond door middel van een wartelhaak, waaronder wordt verstaan een vrij om zijn as draaiende haak, het andere aan een metalen ring met een diameter van ten minste 8 cm, welke ring vrij moet kunnen glijden langs een looplijn, waaronder voor de toepassing van deze bepaling wordt verstaan een niet hoger dan een halve meter boven de grond, tussen twee ten minste 10 meter uit elkaar gelegen steunpunten, horizontaal gespannen metalen draad ter dikte van ten minste 10 mm.
3. Indien de hond op andere wijze dan door middel van een ketting is vastgelegd, moet het bevestigingsmiddel voldoen aan de in het eerste lid, onder a en b, genoemde eisen en is het tweede lid van overeenkomstige toepassing.
4. De halsband mag geen strophalsband of prikkelhalsband zijn en mag ook anderszins niet schadelijk of kwellend zijn voor de hond.
5. Op het terrein, waar de hond zich bevindt, mogen geen obstakels aanwezig zijn waardoor de hond wordt belemmerd in de bewegingsvrijheid welke hem door de looplijn wordt gelaten.
6. Op het terrein, waar de hond zich bevindt, moet aanwezig zijn een uitsluitend voor de hond bestemd en voor deze steeds bereikbaar vocht- en tochtvrij hok van deugdelijk materiaal, welk hok, behoudens een voldoend ruime ingang naar de tochtgang, aan alle zijden en van boven doelmatig afgesloten dient te zijn. Het hok moet verder voldoen aan de volgende eisen:
a. het moet verdeeld zijn in twee door een schot van elkaar gescheiden delen, namelijk een slaapplaats en een tochtgang;
b. de afmetingen van de slaapplaats moeten bedragen:
hoogte: ten minste anderhalf maal de hoogte van de hond;
lengte: ten minste anderhalf maal de lengte van de hond;
breedte: ten minste éénmaal de hoogte van de hond;
waarbij onder hoogte van de hond wordt verstaan de schofthoogte en onder lengte de romplengte;
c. de tochtgang moet van de slaapplaats gescheiden zijn door een tot het dak doorlopend schot, dat aan de achterkant een voldoend ruime doorgang moet hebben om de hond gelegenheid te geven van de tochtgang in de slaapruimte te komen;
d. het hok dient een op klossen rustende, zindelijke houten vloer te hebben van ten minste 3 cm dikte, welke in goede staat verkeert, naar buiten afwatert en zich ten minste 10 cm boven de grond bevindt;
e. het hok moet zodanig zijn, dat het goed kan worden gereinigd, dat het de hond afdoende beschutting biedt tegen nadelige weersinvloeden en dat de hond zich niet aan het hok kan verwonden.
7. Een zindelijke drinkbak met vers drinkwater moet op een voortdurend voor de hond bereikbare plaats buiten het hok aanwezig zijn. Deze drinkbak moet zodanig zijn, dat hij door de hond niet omver kan worden geworpen.

Ik heb gisteravond met enige verbazing dit topic zitten lezen over de bench. Ik heb twee malthezers gehad, die ik als pup niet in een bench heb gedaan , en vooral die ene dus de meubels en het tapijt toendertijd behoorlijk heeft gesloopt. Sinds een week of drie hebben we een Franse bulldog en daarvoor hebben we wel een bench aangeschaft, we hebben namelijk net nieuwe meubels, en ik moet zeggen het werkt prima. we hebben haar eerst vertrouwd gemaakt met de bench, dus overdag gewoon open. Haar eten krijgt ze erin, dan doen we hem wel even dicht. voor haar eigen rust. Ze is af en toe al alleen, dan zit ze ook in de bench en dat gaat prima, want ik weet niet hoe het met anderen is maar er moeten toch centjes op de planken komen en dus werk ik de ochtenden. Mijn man moet meestal s'middags beginnen op zijn werk en dus wisselt dat af, maar het gebeurt een enkele keer dat hij eerder moet beginnen en dan zit ze een uurtje in de bench en dat gaat prima. In het begin piepte ze wel, maar dat is echt een kwestie van negeren, en ze heeft het ook niet lang gedaan. Ook als ik ff boodschappen ga doen doe ik haar in de bench, ze krijgt dan altijd twee brokjes, en als ik terugkom en zie dat ze heeft liggen slapen, doe ik de bech open, bejubel haar uitbundig en dan krijgt ze ook weer twee brokjes ter beloning. Het is heel belangrijk om de hond vertrouwd te laten worden met de bench, het moet geen strafmaatregel worden. als we thuis zijn staat de bench gewoon open, en heeft ze ook haar mandje hier in de kamer staan, ze heeft dus haar keus, en de ene keer ligt ze in het mandje en de andere keer gaat ze lekker in de bench liggen, en dan blijft het deurtje gewoon open. Ik vind het echt ideaal. Wat betreft draden enzo, nou die hebben we hier niet allemaal weggewerkt, als ik thuis ben is het gewoon een kwestie van lekker rond laten lopen en opletten, dat doe je bij babies ook. De eerste twee weken heeft ze in haar mandje naast ons bed geslapen, en vorig week hebben we haar s'nachts in de bench gedaan. En ze was er inmiddels al zo vertrouwd mee dat dat helemaal goed ging en gaat. als wij gaan avondeten, krijgt zij tegelijkertijd haar eten in de bench met deurtje weer dicht. en als we klaar zijn mag ze er gelijk weer uit. Ik heb hier verschillende reakties gelezen, waarin bepaalde benamingen over mensen werden genoemd die een bench gebruiken, prima iedereen mag zijn mening geven, maarik vond het wat overdreven. Tuurlijk zijn er mensen die misbruik maken van een bench, maar diezelfde mensen zijn gewoon geen hond waard!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Maxiem
- Zeer actief
Inderdaad, ik ookranetje schreef:Met je eens *jeanny87

Wij hebben Max nu ook aan een bench gewend, puur uit veiligheidsoverwegingen. Onze GT had ook nog wel een opmerkingen waar wat inzit.
"Een wolf, waar de hond toch vandaan komt, is een holendier, dus een bench kan het hol voor hem zijn. Het kan nog zieliger zijn voor een paard om in een stal te zijn, want dat is een weideganger."
Zit wel wat in vind ik. En natuurlijk is dat geen excuus om een hond maar zo vanuit het niks voor de hele dag in een bench te gooien, maar ik vind het een bench op zich echt geen dierenmishandeling.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
- Zenda
- Zeer actief
- Burnie
- Zeer actief
Op bepaalde forums kom je "echte hondenkenners" tegen, die vinden dat een pup 23 van de 24 uur in een bench dient te zitten. Als-ie er dan even uitmag en deze "kenner" houdt zich met de pup bezig, moet het beestje zwaar oppassen dat-ie niet even van de baas afgeleid is, want dan "heeft de pup geen aandacht voor de baas" en vliegt-ie weer de bench in.
Als ik zoiets lees heb ik al gegeten en gedronken (figuurlijk dan).
Wanneer kun je zo'n pup ooit in huis laten lopen?? Zo'n beestje heeft nooit geleerd om in een mensenhuis te wonen.
Wij hebben ons wél de moeite genomen om de beestjes te leren wat wel en niet mag in een mensenhuis, toen we ze pas hadden.
Ik heb wel een bench als "slaapnest", maar het deurtje is altijd opengebleven. Ze zijn 4 maanden, zo goed als zindelijk ('s-nachts af en toe nog een ongelukje) en slopen niks als ze alleen in huis blijven.
Je moet je hond wat vertrouwen geven, je krijgt het namelijk dubbel en dwars terug!!!!
Als ik zoiets lees heb ik al gegeten en gedronken (figuurlijk dan).
Wanneer kun je zo'n pup ooit in huis laten lopen?? Zo'n beestje heeft nooit geleerd om in een mensenhuis te wonen.
Wij hebben ons wél de moeite genomen om de beestjes te leren wat wel en niet mag in een mensenhuis, toen we ze pas hadden.
Ik heb wel een bench als "slaapnest", maar het deurtje is altijd opengebleven. Ze zijn 4 maanden, zo goed als zindelijk ('s-nachts af en toe nog een ongelukje) en slopen niks als ze alleen in huis blijven.
Je moet je hond wat vertrouwen geven, je krijgt het namelijk dubbel en dwars terug!!!!
- Jane_bull
- Vaste gebruiker
- Gittje
- Zeer actief
Tot voor kort had ik zo m'n twijfels voor het gebruik van een draadkooi. Net als Jeanny87 haalden wij vijf weken geleden een bench in voor onze Franse bulldogpup, hoofdzakelijk uit veiligheidsoverwegingen gezien onze andere hond Max 55 kg weegt. Igor woog bij thuiskomst op 29 juni jl. 4,3 kg.
En net als Jeanny87 werk ik halftijds ('s morgens). Ik kan dus 's morgens met een gerust gemoed gaan werken : pup zit safe in de bench in de living, juist naast de ligplaats van z'n grote broer.
Igor krijgt z'n eten enkel in zijn privé appartement en ook bepaalde speeltjes zijn exclusief gereserveerd voor in de bench. Als Igor uitgeteld is & op z'n gemak wil slapen, kruipt ie er vanzelf in. Toch teken dat hij de bench niet als een straf aanziet ...
En net als Jeanny87 werk ik halftijds ('s morgens). Ik kan dus 's morgens met een gerust gemoed gaan werken : pup zit safe in de bench in de living, juist naast de ligplaats van z'n grote broer.
Igor krijgt z'n eten enkel in zijn privé appartement en ook bepaalde speeltjes zijn exclusief gereserveerd voor in de bench. Als Igor uitgeteld is & op z'n gemak wil slapen, kruipt ie er vanzelf in. Toch teken dat hij de bench niet als een straf aanziet ...
-
- Actief
Voor die reden hebben wij ook een bench gebruikt vanaf de 3e hond,gewoon om af en toe een dutje in te doen overdag,en verder diende het voor nietsMARC_S schreef:
Een pup kun je denk ik niet constant blootstellen aan 2 actieve volwassen honden want dan is dat wel erg vermoeiend

He looks into my eyes. I see devotion and trust,in the eyes of my best friend: the DOG, which I love so much......