Hier heb ik nooit aan gedacht, leukJaap* schreef:Bowie vindt het leuk dus, je kunt het aantal apporten ook opvoeren zodat ze écht moet gaan onthoudenTamara en Bowie schreef:Ok! Het markeren van apport is namelijk een spelletje wat Bowie héél erg leuk vindt. Geleerd van iemand die jachttraining met zijn hond doet.Jaap* schreef:Dan is de hond zonder toestemming al onderweg voordat het apport op de grond is gevallenTamara en Bowie schreef:Even voor mijn beeldvormingWat is "inspringen"?
Dat hij het een leuk spelletje vind dus
Daarom was ik even benieuwd wat deze term inhoudt.
Bij Bowie gaat het markeren van apport heel erg goed omdat zij erge buitdrift heeft. Maar die moet je dus héél streng toespreken om te blijven om de riem omhouden. Anders springt ze de dus in![]()
Het is jammer dat zoveel honden de interesse in apporten verliezen tijdens pogingen om het inspringen af te leren
Misschien vindt Bowie het met het oog op de buitdrift ook leuk om heel veel apporten achter elkaar te halen, met het volgende apport als beloning wordt de motivatie om af te geven steeds groter

Maar het moet wel een hele leuke dummy zijn waar je haar echt even gek mee moet maken, wil ze er enthousiast voor zijn. Een nepkonijn bijvoorbeeld, valt altijd erg goed in de smaak. Haar nadeel is het daadwerkelijk terugbrengen. De eerste paar keer gaat het goed, na die tijd wil ze ermee wegrennen, dan is de lol van het terugbrengen er vanaf