Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

halsband met pinnen aan binnenzijde

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Boris
Actief

Ongelezen bericht door Boris »

erus schreef:

hoe ik de prikker of tt moet gebruiken

:denken: nee heb ik niet nodig :smile:
nou eh... doe er ook nog andere dingen hoor, kan b.v. heerlijke ballen maken en hamburgers bakken :smile: :smile:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Boris schreef:
erus schreef:nog zo'n situatie indertijd in Welberg, jonge mechelaar reu van nog geen jaar oud, bleef niet liggen tijdens de training.
Nou dachten ze dan maar de prikband om.
hij bleef uit eindelijk liggen al gillend en krijssend
ook hun beweerde dat ze de prikker op de juiste manier gebruikte :N:
Ben er indertijd 4 x geweest op donderdag avond en op zondag ochtend
het was niet mijn manier van trainen en wil dus ook niet met dit soort lui vergeleken worden

oh ja dit was ook ruim 10 jaar geleden
Blij dat je daar geen lid geworden bent, zat ik nu met jou opgescheept :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:N: oh jeetje, kwam ik hem dan ook bijna elke week tegen?? :eek:

en 'dit soort lui'... zijn dat de mensen die ik denk dat het zijn Boris??? :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Boris schreef:
erus schreef:

nou eh... doe er ook nog andere dingen hoor, kan b.v. heerlijke ballen maken en hamburgers bakken :smile: :smile:
echt wel :pffff: nergens anders zo lekker te krijgen :ok: :smile: enne... erg gezellig hoor :cheer:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Boris
Actief

Ongelezen bericht door Boris »

Weet niet welke soort lui daar toen trainden.... :denken:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Boris schreef:Weet niet welke soort lui daar toen trainden.... :denken:
he jammer... misschien weet Erus het wel hij is er geweest :idea:
Afbeelding
erus
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door erus »

Boris schreef:
erus schreef:

heerlijke ballen en hamburgers gaan er altijd wel in :cheer:
groetjes
boudewijn
malinois
Zeer actief
Contacteer:

erus schreef:
Boris schreef:
erus schreef:

heerlijke ballen en hamburgers gaan er altijd wel in :cheer:
:sst:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
cloris schreef:Tja de prikband... ik ben het met Martijn eens dat het wel degelijk voelbaar is, als het pijnloos zou zijn zou de hond net zo doorgaan als met een halsband...

Ooit 1x onder begeleiding geprobeerd bij Fangio, dat was in zijn vreselijke "uitval" tijd en nadat ik 2x op mijn plaat was gegaan.. nou ik heb een keiharde hond, dat weet ik, en hij knipperde niet eens met zijn ogen toen hij ineens uitvloog naar een hond verderop, maar zijn nek/huid kon er dus niet tegen, hij had echt overal van die rode plekken zitten enz, dat was dus niet meer een optie.
Maar nou zijn mijn honden niet echt super behaard rondom de nek/hals zou dat er ook nog mee te maken kunnen hebben?
ja :wink:
mijn dober droeg hem ook altijd op de nek, bij de mechelaars zie je hem bijna niet en daar zit dan ook nog eens een behoorlijke ondervacht onder. Ik zal eens kijken of ik er een foto van kan vinden. :wink: Overigens heb ik bij m'n dober ook nooit geen wondjes o.i.d. gehad met een prikband :19:
het heeft even geduurd :N:

m'n dober in vergelijking met m'n mechelaar

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

prikband EN slip :wat: :H:

:F:
maart
Zeer actief

der komt precies een rookpluim uit je teef haar oor... staat echt te dampen hé, die mechel van je :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:prikband EN slip :wat: :H:

:F:
:pffff:
Afbeelding
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

boxersien schreef:
maart schreef:
Rosita Compagner schreef:[Bel eens met de opvoedpolitie voor huisdieren of schrijf een tekstje naar Gaus. Ieder dier valt te trainen, zónder pijn, dus ook die honden die jij kent. Kom op, walvissen, leeuwen, apen, kippen, vissen, tijgers kun je kunstjes leren en wanneer ze in jouw buurt komen kan dat opeens niet?? nah, dá's pas eigenwijs.
Gaus :kotz: echt de perfecte persoon om een probleem aan te vragen hoor :roll:

en nee, niet iedere hond kan je het trekken afleren. de mijne doet het ook; Ik kan haar alles leren. trekken blijft ze doen :19:
overigens niet het trekken van 'mijn arm is uit de kom' maar het trekken blijft er in.
moest ik een halsband gebruiken, dan zou ik mijn hond moeten pijn doen. Nu niet.
We kunnen beter maar ophouden lijkt me, ze denkt toch altijd al dat ze overal 100% gelijk heeft en dat haar mening super goed is :neenee: dus zal ze toch nooit toegeven dat het niet een mishandeling is. Raar he, dat mensen wel erkennen dat sommige honden sommige commando's niet goed kunnen leren, maar dat men er wel vanuit gaat dat niet trekken aan de riem wel aan alle honden te leren is :denken: :denken: :denken: :denken:
Totdat........ mevrouw zelf zo'n hond heeft.

En ja, die opvoedpolitie doet de dieren geen pijn nee, zou dan maar eens wat beter gaan kijken!!!! En van Gaus heb ik mijn buik al vol. Super dure gedragscursus en helpt geen zak en met een normale cursus gaat de hond met sprongen vooruit :idea: :19:
Enne, die heeft veel niet diervriendelijke methodes achter de schermen, deze komen alleen niet naar buiten toe. Zoals het er bv. in sommige van zijn pensions eraan toe gaat :eek:
dit heeft een verkocht sabueso pup van mij mogen ervaren, 4 weken intern geweest bij de gaus school in almere en volkomen geflipt eruit gekomen.(tijdens de vakantie van de eigenaar zou die heropgevoed worden) wat ze gedaan hebben weet ik niet, maar dit was niet normaal, een brak train je noueenmaal anders dan bv. een herder of retriever. de hond is daarna 3 weken bij mij geweest om uberhaupt weer wat vertrouwen in de mens te krijgen, een stabiele hond die ineens panisch is, dan ga je mij niet vertellen dat je die honds hebt behandeld. :boos:
en alsof dat nog niet genoeg was is een andere pup van mij in training geweest op een andere gaus school in Horst, en ook erg angstig geworden, heb ook deze hond ene aantal weken bij mij gehad en vervolgens laten doortrainen bij een goed KC. waar ze er wle normaal mee om konden gaan. stelletje idioten :boos:
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
Noela
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Noela »

iron eagle schreef:Diegenen die ze nog steeds gebruiken: LOSERS!!!!!
Ik vindt het pure dierenmishandeling.
Helemaal mee eens.

Waarom trekt een hond? Omdat zijn geleider hem niet (goed) heeft geleerd dit niet te doen! Is het dan een oplossing om zo'n ding om te doen? Nee, je leert je hond er toch niets mee! Het is een pillentje tegen de hoofdpijn, mensen zijn te lui om het probleem bij de oorzaak aan te pakken. Waarom neem je dan een hond in godsnaam?!
Kan iemand me hied antwoord op geven?

kan hier niet zo goed tegen sorry
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Noela schreef:
iron eagle schreef:Diegenen die ze nog steeds gebruiken: LOSERS!!!!!
Ik vindt het pure dierenmishandeling.
Helemaal mee eens.

Waarom trekt een hond? Omdat zijn geleider hem niet (goed) heeft geleerd dit niet te doen! Is het dan een oplossing om zo'n ding om te doen? Nee, je leert je hond er toch niets mee! Het is een pillentje tegen de hoofdpijn, mensen zijn te lui om het probleem bij de oorzaak aan te pakken. Waarom neem je dan een hond in godsnaam?!
Kan iemand me hied antwoord op geven?

kan hier niet zo goed tegen sorry
ik heb hem niet (alleen) om tegen het trekken hoor :denken: ik train er mee....
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

:mrgreen:
Sheila
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Sheila »

Indianpepper schreef:Nee, die bedoel ik: de prikketting. Ik weet dat de slibketting niet verboden is, die zijn ook gewoon overal in de dierenwinkels gewoon te koop (ben er nog steeds tegenstander van dat het zomaar te koop is, het wordt veelal helemaal verkeerd gebruikt!).

Heb net op google gezocht of de prikketting nog gebruikt mag worden en vond nota bene een topic hier op het hondenforum: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... highlight=
Op de foto zie je dat de herder ook een prikketting om heeft... :eek:
Wat is hier mis mee??? Ik ken deze hond persoonlijk en met de prikband is niets mis mee en zeker niet verboden!!
tobyke
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Boxer
Australian cattledog
Groenendaeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door tobyke »

malinois schreef:
Noela schreef:
iron eagle schreef:
ik heb hem niet (alleen) om tegen het trekken hoor :denken: ik train er mee....
Dat vind ik zo wazig op zo'n training. Heb het eens gezien bij een rottweilervereniging. Appel: ruksnukkerdesnuk aan de prikketting in de wendingen enz. Appel los...prikketting af...en nu?? Zou die er nu wel bijblijven? Tuurlijk niet. Prikketting maar weer om en weer ruksnukkerdesnuk in die wendingen waar de hond toen ie los was ver uit de buurt van baassie wilde zijn.

Toen lekker pakwerk doen. O, nou magtieweltrekken, want dat moet ie leuk vinden en dan mag je hem niet corrigeren hoor en ook niet tegenhouden. Prikding af en tuigje om. Tuigje gaat ook om bij speuren want danmagtieooktrekke, want dat is leuk en dat mag enz.

Wat leert dat hondje? Uh...prikketting = nieleuk = in de buurt van baasje blijven en de rest is fun. Nou ja, hond moet een hele goede band met baas hebben als die prikband bij het appel nut moet hebben. Voor de rest zag ik dat in die training in ieder geval als een heel mooi voorbeeld van vermijdingsconditionering. Educatief bedreigen. Netjes volgen anders!!! En die honden waren verder ook heel blij met hun baasjes. Niks mis mee, dus daar kun je niet aan zien of je nou wel of niet goed bezig bent met zo'n ketting. Op het moment dat ie gebruikt wordt kun je aan de houding van zo'n hond wél heel goed zien of dat dit iets positiefs bijdraagt. Ik heb het nog niet veel gezien. En al die lui trainden daar elke training met die pierce-band, slepen die dingen enz. En dan op het examen magtie ineens niet meer. Daar was tussen álle mensen die er trainden wel 1 persoon die heel goed nadacht over waar ie mee bezig was. Gebruikte ook zo'n band, maar zoals hij uitlegde over zijn hond, een knoest van een rottweiler, wanneer hij die band af en toe gebruikte en hoe vervelend hij het zelf vond om te gebruiken...die wist tenminste wat ie deed. Als dat een afspiegeling is van wat allemaal zo'n band gebruikt....oei, dan wordt er wat afgerommeld met hondjes. Ach ja, vast een prutclub, daar leerden ze honden het volgen aan door gewoon een hondje van 8 maanden dat 8 maanden alles heeft mogen doen aan gort te rukken met een slipketting zonder iets te zeggen verder. Gewoon aankarren en zodra die kop wat wegdraaide SNUK. Niks zeggen, niet belonen, gewoon snukken. En tja, als ze daar wat moeite mee kregen, dan ging er al snel een prikband omheen. Jakkie.
Groetjes van Karin
http://boxerfun.nl

Afbeelding
maart
Zeer actief

misschien eens meerdere clubs bezoeken alvorens te veralgemenen :wink: :pffff:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

tobyke schreef:Dat vind ik zo wazig op zo'n training. Heb het eens gezien bij een rottweilervereniging. Appel: ruksnukkerdesnuk aan de prikketting in de wendingen enz. Appel los...prikketting af...en nu?? Zou die er nu wel bijblijven? Tuurlijk niet. Prikketting maar weer om en weer ruksnukkerdesnuk in die wendingen waar de hond toen ie los was ver uit de buurt van baassie wilde zijn.

Toen lekker pakwerk doen. O, nou magtieweltrekken, want dat moet ie leuk vinden en dan mag je hem niet corrigeren hoor en ook niet tegenhouden. Prikding af en tuigje om. Tuigje gaat ook om bij speuren want danmagtieooktrekke, want dat is leuk en dat mag enz.

Wat leert dat hondje? Uh...prikketting = nieleuk = in de buurt van baasje blijven en de rest is fun. Nou ja, hond moet een hele goede band met baas hebben als die prikband bij het appel nut moet hebben. Voor de rest zag ik dat in die training in ieder geval als een heel mooi voorbeeld van vermijdingsconditionering. Educatief bedreigen. Netjes volgen anders!!! En die honden waren verder ook heel blij met hun baasjes. Niks mis mee, dus daar kun je niet aan zien of je nou wel of niet goed bezig bent met zo'n ketting. Op het moment dat ie gebruikt wordt kun je aan de houding van zo'n hond wél heel goed zien of dat dit iets positiefs bijdraagt. Ik heb het nog niet veel gezien. En al die lui trainden daar elke training met die pierce-band, slepen die dingen enz. En dan op het examen magtie ineens niet meer. Daar was tussen álle mensen die er trainden wel 1 persoon die heel goed nadacht over waar ie mee bezig was. Gebruikte ook zo'n band, maar zoals hij uitlegde over zijn hond, een knoest van een rottweiler, wanneer hij die band af en toe gebruikte en hoe vervelend hij het zelf vond om te gebruiken...die wist tenminste wat ie deed. Als dat een afspiegeling is van wat allemaal zo'n band gebruikt....oei, dan wordt er wat afgerommeld met hondjes. Ach ja, vast een prutclub, daar leerden ze honden het volgen aan door gewoon een hondje van 8 maanden dat 8 maanden alles heeft mogen doen aan gort te rukken met een slipketting zonder iets te zeggen verder. Gewoon aankarren en zodra die kop wat wegdraaide SNUK. Niks zeggen, niet belonen, gewoon snukken. En tja, als ze daar wat moeite mee kregen, dan ging er al snel een prikband omheen. Jakkie.
dan moet je je er eens wat meer in verdiepen, ik snap je hele verhaal al amper laat staan dat ik er dus antwoord op kan geven :19:
Overigens ben ik het helemaal met Maart eens, je kunt niet oordelen over 1 vereniging, ik kom bij heel veel verenigingen en ben er bij heel veel geweest in de afgelopen jaren. En ja dan zie je goede dingen en minder goede dingen... maar dat kun je niet zeggen als je maar bij 1 vereniging bent geweest :neenee:

Overigens gaat hier de prikker NOOIT af tijdens de training... en ze lopen hier allemaal los dus ik loop al helemaal niet de hele appel oefeningen te roppen :19: En van ontwijkingsgedrag hebben mijn honden al helemaal nooit gehoord :mrgreen:
Afbeelding
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragverp »

maart schreef:misschien eens meerdere clubs bezoeken alvorens te veralgemenen :wink: :pffff:
hier op de club ook enkel maar prikkebanden tijdens het appel.... :roll:
Id niet iedere club is het zelfde gelukkig niet zeg....
Afbeelding
tobyke
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Boxer
Australian cattledog
Groenendaeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door tobyke »

malinois schreef:
tobyke schreef:Dat vind ik zo wazig op zo'n training. Heb het eens gezien bij een rottweilervereniging. Appel: ruksnukkerdesnuk aan de prikketting in de wendingen enz. Appel los...prikketting af...en nu?? Zou die er nu wel bijblijven? Tuurlijk niet. Prikketting maar weer om en weer ruksnukkerdesnuk in die wendingen waar de hond toen ie los was ver uit de buurt van baassie wilde zijn.

dan moet je je er eens wat meer in verdiepen, ik snap je hele verhaal al amper laat staan dat ik er dus antwoord op kan geven :19:
Overigens ben ik het helemaal met Maart eens, je kunt niet oordelen over 1 vereniging, ik kom bij heel veel verenigingen en ben er bij heel veel geweest in de afgelopen jaren. En ja dan zie je goede dingen en minder goede dingen... maar dat kun je niet zeggen als je maar bij 1 vereniging bent geweest :neenee:

Overigens gaat hier de prikker NOOIT af tijdens de training... en ze lopen hier allemaal los dus ik loop al helemaal niet de hele appel oefeningen te roppen :19: En van ontwijkingsgedrag hebben mijn honden al helemaal nooit gehoord :mrgreen:
Ik zeg ook dat het vast een prutvereniging was.

er valt niet veel te snappen hoor. Er staat dat daar tijdens het appel de honden altijd een prikband om hebben en dat ze heel hard rukken en snukken aan die dingen. Een hond leert dan dat gesnuk te ontwijken door heel dicht bij zijn baas te blijven. Hij volgt dan niet omdat ie dat leuk vindt, maar om te voorkomen dat hem weer pijn gedaan wordt. Dát heet vermijdingsconditioneren. Je leert je hond pijn te ontwijken. Zo leren ze het ook hoor, maar wat is fijner voor 't beessie. Als je dan een wending gaat maken, rechtsomkeer/rechtsaf, dan zie je HEEL veel honden een lagere houding (oren vlug naar achter, staart lager) krijgen of even versnellen met die oren naar achter, om maar niet achter te raken. Niet omdat ze zo graag goed willen volgen, maar omdat ze weten dat als ze
niet op tijd zijn, dat er dan een ruk komt en die doet zeer. Vermijdingsconditionering. Als je goed 'corrigeert', dan heb je dat rukken maar 1 of 2 keer nodig. Ik snap best dat je eens corrigeert om je hond duidelijk te maken dat 'we aan het werk zijn'..maar als je steevast rukt in zowat elke wending in 1 training. Nah, dan ben je echt fout bezig.

Voor de rest moest daar alles leuk zijn, dus ging die prikband af en ze legden dat ook zo uit. Nee, nu niet die prikker om, want nu moet ie alles leuk vinden...

Enneh, ik beschrijf gewoon 'een club' waarbij ik zeg dat als dát een afspiegeling is van wat een prikband gebruikt dat er dan heel wat afgerommeld wordt met honden. Dat is geen veralgemenen, da's gewoon een indruk die ik daar heb opgedaan en die mij wel heel negatief liet zien hoe een rottweilervereniging 'trots' met zijn honden omging. Jakkie. Ik ken ook genoeg mensen die goed met hun hond bezig zijn in de KNPV en IPO. Maar zoals er ook nu nog hele domme KC's zijn die tips geven aan mensen over hun honden die nergens op slaan zullen er ook nog heel veel verenigingen zijn die IPO en KNPV trainen die ook niet veel verstand hebben en dat maskeren door maar veel te snukken en op stroomknopjes te drukken om te komen waar ze willen. Daarmee val ik niemand aan hier hoor, ik ken jullie niet en weet ook niet waar en hoe je traint. Zeg alleen dat er nog wel veel gerotzooid wordt en dat het echt niet overal oke is voor de honden, KC of werkhondenvereniging.

Heb ik wel een vraag: als jij examens of wedstrijden loopt mag je die ketting weer niet gebruiken...en dan presteert je hond vast ook heel redelijk, of niet? Waarom heb je hem dan wel altijd om bij de training? Of is dat 'voor het geval dat?'.
Groetjes van Karin
http://boxerfun.nl

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

tobyke schreef:
malinois schreef:

Ik zeg ook dat het vast een prutvereniging was.

er valt niet veel te snappen hoor. Er staat dat daar tijdens het appel de honden altijd een prikband om hebben en dat ze heel hard rukken en snukken aan die dingen. Een hond leert dan dat gesnuk te ontwijken door heel dicht bij zijn baas te blijven. Hij volgt dan niet omdat ie dat leuk vindt, maar om te voorkomen dat hem weer pijn gedaan wordt. Dát heet vermijdingsconditioneren. Je leert je hond pijn te ontwijken. Zo leren ze het ook hoor, maar wat is fijner voor 't beessie. Als je dan een wending gaat maken, rechtsomkeer/rechtsaf, dan zie je HEEL veel honden een lagere houding (oren vlug naar achter, staart lager) krijgen of even versnellen met die oren naar achter, om maar niet achter te raken. Niet omdat ze zo graag goed willen volgen, maar omdat ze weten dat als ze
niet op tijd zijn, dat er dan een ruk komt en die doet zeer. Vermijdingsconditionering. Als je goed 'corrigeert', dan heb je dat rukken maar 1 of 2 keer nodig. Ik snap best dat je eens corrigeert om je hond duidelijk te maken dat 'we aan het werk zijn'..maar als je steevast rukt in zowat elke wending in 1 training. Nah, dan ben je echt fout bezig.

Voor de rest moest daar alles leuk zijn, dus ging die prikband af en ze legden dat ook zo uit. Nee, nu niet die prikker om, want nu moet ie alles leuk vinden...

Enneh, ik beschrijf gewoon 'een club' waarbij ik zeg dat als dát een afspiegeling is van wat een prikband gebruikt dat er dan heel wat afgerommeld wordt met honden. Dat is geen veralgemenen, da's gewoon een indruk die ik daar heb opgedaan en die mij wel heel negatief liet zien hoe een rottweilervereniging 'trots' met zijn honden omging. Jakkie. Ik ken ook genoeg mensen die goed met hun hond bezig zijn in de KNPV en IPO. Maar zoals er ook nu nog hele domme KC's zijn die tips geven aan mensen over hun honden die nergens op slaan zullen er ook nog heel veel verenigingen zijn die IPO en KNPV trainen die ook niet veel verstand hebben en dat maskeren door maar veel te snukken en op stroomknopjes te drukken om te komen waar ze willen. Daarmee val ik niemand aan hier hoor, ik ken jullie niet en weet ook niet waar en hoe je traint. Zeg alleen dat er nog wel veel gerotzooid wordt en dat het echt niet overal oke is voor de honden, KC of werkhondenvereniging.

Heb ik wel een vraag: als jij examens of wedstrijden loopt mag je die ketting weer niet gebruiken...en dan presteert je hond vast ook heel redelijk, of niet? Waarom heb je hem dan wel altijd om bij de training? Of is dat 'voor het geval dat?'.
ok dan is je verhaal duidelijk :ok:
ik ben het helemaal met je eens dat er mensen op verenigingen zijn die dergelijke middelen op een totaal verkeerde manier gebruiken, maar dat zie je op straat eigenlijk ook, hoeveel van de huis-tuin en keukenhondjeseigenaren zie je op straat een slipketting goed gebruiken? :wink: Ik zie er maar heel weinig hoor... meestal zijn ze enorm lang dus daar kun je al niet mee corrigeren, daarnaast staan ze altijd in complete wurgversie dus de hond hangt al in de wurg en trekt vrolijk verder :N:

Waarom ik hem altijd om heb met trainen? Omdat ik als het nodig is meteen een correctie kan geven... dan moet ik hem niet eerst nog om moeten doen of dan weer wel en dan weer niet ... :wink:
Op een examen/wedstrijd heeft hij hem inderdaad niet om, en dan ga ik ervan uit dat hij ook doet wat er van hem verwacht wordt ...en dat lukt tot op heden prima :ok:
Afbeelding
hercujess

Re: halsband met pinnen aan binnenzijde

Ongelezen bericht door hercujess »

boxersien schreef:Nu vraag ik me af: op school werd verteld dat deze verboden is in NL, maar ik geloof er eigenlijk helemaal niets van. Mogen deze banden nu wel in NL of niet?
Volgens mij mogen Nederlandse groothandels/fabrikanten ze niet meer leveren, maar mogen ze nog wel verkocht worden. Gebeurt in ieder geval nog via Duitsland.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

hercujess schreef:
boxersien schreef:Nu vraag ik me af: op school werd verteld dat deze verboden is in NL, maar ik geloof er eigenlijk helemaal niets van. Mogen deze banden nu wel in NL of niet?
Volgens mij mogen Nederlandse groothandels/fabrikanten ze niet meer leveren, maar mogen ze nog wel verkocht worden. Gebeurt in ieder geval nog via Duitsland.
Ik dacht juist dat je ze niet mag gebruiken, maar dat je ze wel kan kopen :denken:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:
hercujess schreef:
Ik dacht juist dat je ze niet mag gebruiken, maar dat je ze wel kan kopen :denken:
nee hoor... je mag ze ook gewoon gebruiken in NL, in Oostenrijk mag je ze niet gebruiken dat weet ik wel... en in Denemarken mogen ze niet verkocht worden en niet gebruikt.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”