Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Qua uiterlijk lijken ze sterk op elkaar,maar wat zijn de wezenlijke verschillen?
Welke is het zachtst van karakter?
Welke van de 2 verliest het minste haren (mijn tante heeft 1 van de 2,ze weet zelf niet welk ras het juist is maar die hond verliest geen haren).
Mijn excuses voor mijn onwetendheid.
Alvast heel erg bedankt!
Lijken ze erg op elkaar? Ja, ze zijn allebei wit, maar dat is dan ook de enige overeenkomst.
Voor informatie over de West Highland white Terrier, dus een terrier ras, wat dus aardig pittig kan zijn, kun je lezen op de website van de vereniging: http://www.whwtc.nl/
De Westie moet enkele keren per jaar getrimd worden, heeft een ruwharige vacht.
Voor de maltezer, dat een kleine gezelschapshond is, kun je informatie vinden op: http://www.maltezervereniging.nl/
De Maltezer is een langharig hondje, dat regelmatig gekamd moet worden om hem netjes te houden.
Nou, ze lijken dus voor geen meter op elkaar
Een Maltezer past wel twee keer in een Westie, Maltezers zijn veel kleiner.
Een westie is een terriër, een maltezer een gezelschapshondje. Maltezers zijn ook veel rustiger en relaxter dan een westie.
Eigenlijk zit ik hier nu gewoon te herhalen wat nanna en elmar al hebben gezegt
Penotti & Sombra!
En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
twinkeltje schreef:mijn maltezer past echt niet 2 keer in een westie dan is de maltezer wel erg klein
scheeld misschien 3 a 4 centimeter
Misschien niet twee keer, maar het verschil is volgens mij wel groter dan 3 of 4 cm hoor. Maar dan heb je natuurlijk wel weer grote malthezers en kleine westies. j
Voor de rest sluit ik me bij m'n voorgangers aan; ze lijken voor geen meter op elkaar, en mijn advies is dan ook om je eerst maar even goed in te lezen en niet alleen naar het uiterlijk te kijken. (en dan ook nog eens beter naar het uiterlijk kijken, want dan zie je echt wel heel veel verschillen)
twinkeltje schreef:mijn maltezer past echt niet 2 keer in een westie dan is de maltezer wel erg klein
Wat betreft de hoogte heb je helemaal gelijk, maar qua gewicht denk ik wel bijna.
Ja een Westie is gewoon helemaal wat lomper en een Maltezer juist heel tenger. Mijn vriendin heeft een westie en het verschil met Keizer is echt heel groot.
Penotti & Sombra!
Misschien niet twee keer, maar het verschil is volgens mij wel groter dan 3 of 4 cm hoor. Maar dan heb je natuurlijk wel weer grote malthezers en kleine westies. j
Voor de rest sluit ik me bij m'n voorgangers aan; ze lijken voor geen meter op elkaar, en mijn advies is dan ook om je eerst maar even goed in te lezen en niet alleen naar het uiterlijk te kijken. (en dan ook nog eens beter naar het uiterlijk kijken, want dan zie je echt wel heel veel verschillen)
volgens de normale rasenstandaard zou er echt niet meer dan 3 a 4 centimeter verschil in zitten
maar tegen woordig woord veel minie gefokt dat is eigenlijk geen ras
Wat betreft de hoogte heb je helemaal gelijk, maar qua gewicht denk ik wel bijna.
Ja een Westie is gewoon helemaal wat lomper en een Maltezer juist heel tenger. Mijn vriendin heeft een westie en het verschil met Keizer is echt heel groot.
keizer is denk erg klein dan happy doet echt niet veel onder hoor
Maar Twinkel, is Happy wel een echte maltezer? Vaak zie je dat honden die wit en lange haren hebben al een maltezer genoemd worden
Volgens mij is Keizer van Claudia een echte met stamboom namelijk en dus hij zal wel aan de eisen voldoen
volgens de normale rasenstandaard zou er echt niet meer dan 3 a 4 centimeter verschil in zitten
maltezer : Schofthoogte: Reuen van 21 tot 25 cm. Teven van 20 tot 23 cm.
westy: Schofthoogte ongeveer 11 inches (28 cm).
er van uit gaan, als ze zijn zoals ze horen, dat 3 cm het minimale verschil is wat er tussen zit, maar 8 cm is dus ook compleet mogelijk en normaal
daarbij , in body zit er natuurlijk al een verschil.
maltezer : Schofthoogte: Reuen van 21 tot 25 cm. Teven van 20 tot 23 cm.
westy: Schofthoogte ongeveer 11 inches (28 cm).
er van uit gaan, als ze zijn zoals ze horen, dat 3 cm het minimale verschil is wat er tussen zit, maar 8 cm is dus ook compleet mogelijk en normaal
daarbij , in body zit er natuurlijk al een verschil.
nou zie je dat is toch niet een dubbel maltezer dan zo westy
jidde schreef:Maar Twinkel, is Happy wel een echte maltezer? Vaak zie je dat honden die wit en lange haren hebben al een maltezer genoemd worden
Volgens mij is Keizer van Claudia een echte met stamboom namelijk en dus hij zal wel aan de eisen voldoen
geen idee ik heb een rommeltezer denk ik maar ze voldoet wel aan de maten en gewichten
Claudia heeft gewoon een smurftezer en nog wel een reu die meestal groter zijn
maar ja om op de vraag terug te komen
maltezers haren niet moet je wel goed kammen ze zijn speels ondernemend een heel vriendelijk karakter en geen oude lullehondjes als je ze gewoon opvoed
weinig waaks ik denk dat een terriër wat leergieriger is en waakser
en waarschijnlijk war dominanter
over het algemeen kan een Maltezer met elk ras overweg zeker met een york
als het niet kan zou ik eerder bij de baasjes kijken dan is er waarschijnelijk iets mis gegaan in de opvoeding
clausipaus schreef:Keizer is op en top Maltezer, mensen die hem mini noemen, moeten zich eerst maar eens verdiepen in het ras en gaan kijken op een hondenshow.
Ik bedoel niet qua hoogte dat een Maltezer er in past, dan zouden een westie 40 cm hoog zijn ofzo Maar wel qua inhoud.
clausipaus schreef:Keizer is op en top Maltezer, mensen die hem mini noemen, moeten zich eerst maar eens verdiepen in het ras en gaan kijken op een hondenshow.
Ik bedoel niet qua hoogte dat een Maltezer er in past, dan zouden een westie 40 cm hoog zijn ofzo Maar wel qua inhoud.
hoe hoog is jou aderlijke keizer dan
Weet ik niet precies, ik heb hem wel eens zelf gemeten en toen kwam ik op 25 cm uit. Hij woog gister bij de dierenarts 3,8 kg
Penotti & Sombra!
fiekesof schreef:Kan een Maltezer met een Yorkshire overweg?
Ik heb reeds gehoord dat een Maltezer niet zo goed met andere honden omkan,klopt dit?
Iemand raadde me aan een Bichon Frisé te nemen.
Mijn hond Laïka is heel lief naar andere honden,maar als een Maltezer zo niet is....
Ik denk dat je je wat meer moet gaan inlezen want een Maltezer is over het algemeen heel sociaal. De reutjes kunnen soms wat te zelfverzekerd zijn (zoals Keizer die graag mag rijen op andere honden )
Ik zou ook eerder gaan voor de combi york en maltezer, dan york en westie.
Penotti & Sombra!
fiekesof schreef:Kan een Maltezer met een Yorkshire overweg?
Ik heb reeds gehoord dat een Maltezer niet zo goed met andere honden omkan,klopt dit?
Iemand raadde me aan een Bichon Frisé te nemen.
Mijn hond Laïka is heel lief naar andere honden,maar als een Maltezer zo niet is....
Ik denk dat je je wat meer moet gaan inlezen want een Maltezer is over het algemeen heel sociaal. De reutjes kunnen soms wat te zelfverzekerd zijn (zoals Keizer die graag mag rijen op andere honden )
Ja dat zijn de pippi langkous staartjes.
Nu heeft hij één knotje op zijn hoofd.
Soms ook wel twee.
En als het haar nog iets langer is, krijgt hij een vlechtje.
Penotti & Sombra!