Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De laatste vraagjes voor ons afstudeerproject....

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

rodalover
geregistreerd lid

De laatste vraagjes voor ons afstudeerproject....

Ongelezen bericht door rodalover »

Voor ons afstudeerproject is het de bedoeling dat we een bedrijf opstarten.
Omdat we op een dierverzorgingsopleiding zitten, starten we een kennel op. We weten zelf dat een kennel níet winstgevend moet zijn, maar dit is fictief, en wordt dus níet in de praktijk gebracht :mrgreen: !
We beginnen een Duitse herder en Labrador kennel, met daarbij een winkel (met spullen speciaal voor dergelijke honden).
Nu hebben we inmiddels uitgerekend wat 1 pup kost aan vaste kosten (entingen, voer, foto's, ontworming, keuringen, enz).
We hebben nu nog een aantal vragen onbeantwoord, en hopen dat jullie daarmee kunnen helpen als mede honden liefhebbers en of kennelhouders.
Wat ben je per maand ongeveer kwijt aan gas water en licht, mét het verbruik bij het schoonmaken van de kennels erbij (aantal kennels zijn we nog niet uit ivm het weten hoeveel teven we nodig hebben om "winstgevend" te worden).
wat zijn de kosten van een geschikte teef en kun je deze het beste als pup kopen of "ouder"?
Is het verstandiger om een dekreu zelf aan te schaffen of losse dekkingen te doen (we zouden een eigen reu dan ook weer ter dekking kunnen stellen".

We zouden het super vinden als jullie mee zouden willen denken over hoe wij dit aan zouden kunnen pakken en misschien een gouden tip kunnen geven? :idea:
Zou super zijn! En het is puur op papier hé, in de praktijk is een dergelijk bedrijf niet ons ding :roll: !

Alvast bedankt!
starfleet
Erelid

Re: De laatste vraagjes voor ons afstudeerproject....

Ongelezen bericht door starfleet »

rodalover schreef:
We zouden het super vinden als jullie mee zouden willen denken over hoe wij dit aan zouden kunnen pakken en misschien een gouden tip kunnen geven? :idea:
Zou super zijn! En het is puur op papier hé, in de praktijk is een dergelijk bedrijf niet ons ding :roll: !

Alvast bedankt!
Weet je dat een afstudeerproject bedoeld is om zelf dingen uit te vogelen en uit te zoeken? Wat dacht je ervan om eens naar een kennel te gaan met een vragenlijst, bellen en vragen of je langs mag komen. Zelf eens uitzoeken bij de kamer van koophandel wat je moet regelen en wat erbij komt kijken.

Kijk aan de ene kant snap ik wel dat je tips vraagt, maar als je een opleiding doet die je leuk vindt en waar je later je beroep van wil maken, zou het in mijn ogen juist een uitdaging moeten zijn om zelf te zoeken en zelf met dat gouden idee te komen. Daar heb je ook meer aan voor je toekomst, het gaat toch niet om het cijfertje dat je krijgt maar om de weg daarnaar toe en wat je daarvan allemaal opsteekt.

Dit was mijn gouden tip, een betere krijg je niet :mrgreen:

Anne
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Een broodfok-kennel opzetten! :eek: Zet de handleiding maar niet op internet als het klaar is :wink:

Ik kan je verder geen tips geven wat je vragen aangaat aangezien ik denk dat een kennel niet kan draaien op 1 reu in eigen bezit die alle teven dekt. Theoretisch gezien zou het handig zijn maar in de praktijk is dat een kenmerk van een slechte fokker. Dat kost dan weer klanten en scheelt dus weer geld. Hoewel de pups slecht verkocht aan puppyhandel en domme kopers eigenlijk nog steeds iets zullen opbrengen :wink:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Re: De laatste vraagjes voor ons afstudeerproject....

Ongelezen bericht door Pepie »

starfleet schreef:
rodalover schreef:

Alvast bedankt!
Weet je dat een afstudeerproject bedoeld is om zelf dingen uit te vogelen en uit te zoeken? Wat dacht je ervan om eens naar een kennel te gaan met een vragenlijst, bellen en vragen of je langs mag komen. Zelf eens uitzoeken bij de kamer van koophandel wat je moet regelen en wat erbij komt kijken.

Kijk aan de ene kant snap ik wel dat je tips vraagt, maar als je een opleiding doet die je leuk vindt en waar je later je beroep van wil maken, zou het in mijn ogen juist een uitdaging moeten zijn om zelf te zoeken en zelf met dat gouden idee te komen. Daar heb je ook meer aan voor je toekomst, het gaat toch niet om het cijfertje dat je krijgt maar om de weg daarnaar toe en wat je daarvan allemaal opsteekt.

Dit was mijn gouden tip, een betere krijg je niet :mrgreen:

Anne
:smile: :smile:
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Misschien moet je je eerst eens verdiepen in wat fokken inhoudt. Want zoals ik het nu lees ben je alleen maar pups aan het fokken voor de verkoop en probeer je dan ook meteen alle bijkomende spullen erbij te verkopen. Denk niet dat je daarbij het belang van de hond voorop stelt wat een goede fokker m.i. wel hoort te doen.
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik moest op school ook zo'n afstudeerverslag maken (ben er nu een beetje stiekem, spijbelend, aan bezig)
Ik heb ook een kennel opgestart en wilde die dus net als in het "echt" gaan doen, maar moest van de meneer wel "winstgevend" bezig zijn. Ook een beetje broodfok dus. Heb me zelf nog meer verdiept in de broodfok en weet nu dus precies hoe ik het over een tijdje absoluut niet wil gaan doen!!!!

Toch nog leerzaam dus, broodfokker worden op papier!!
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”