Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

sint bernard

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

pippa

sint bernard

Ongelezen bericht door pippa »

Hallo,

Wie kan mij wat meer vertellen over de sint bernard..(ben nieuwschierig :mrgreen: )
Er is hier op dit forum namelijk amper wat te vinden over ze..
Niet de info over rasstandaard en/of het standaard berichtje over hun karakter wat ik ook van een site af kan plukken..
Maar echt iets over de sint bernard in huis, met kinderen, met andere honden..
De ervaringen van een sint bernard bezitter(ster)
Ik lees nl ook heel veel over dat je een jonge sint bernard 'schraal' moet houden.
Nu weet ik dat dat betekend dat je ze niet te dik op moet laten groeien..
maar is schraal nu dat de lendenen goed zichtbaar zijn maar dat er wel een klein laagje vet over de ribben moet zitten?
Moeten de ribben alleen goed voelbaar zijn en niet zichtbaar? Of ook niet goed voelbaar...
Heeft iemand een foto van een jonge sint bernard die schraal is?
En wanneer is schraal eigenlijk mager?
Ik heb ook al gekeken op het sint bernard forum maar daar staat ook nog niet veel bruikbaars op.
In ieder geval alvast bedankt voor alle info..
piep

Ongelezen bericht door piep »

Hoi ik heb er nu drie en ze hebben speciale brokken gehad als pup. Speciaal voor grote rassen, bij 1 geen klachten, 1 had HD dus geen vergelijking en de laatste heeft heel veel last van groeipijnen gehad tot we hem op normaal hondenvoer hebben gezet.

Je kunt ze ook goed vers geven. Tja schraal wat is schraal, ik heb ze nooit echt mager laten worden, ze hebben ook energie nodig om te groeien.
Ik voer met mijn ogen zowel bij grote als kleine pups, dan voel ik de ribben als ik er overheen ga, maar ze steken niet uit en er ligt geen laagje vet overheen.
In huis, ja ze zijn aanweizg door hun grootte, maar als ik vergelijk met kleine hondjes zijn ze rustig, langzamer.
Ze zijn goedmoedig, zachtaardig. Moeten uiteraard gewoon opgevoed worden, maar het zijn geen wilde springhonden.

Onze laatste pup, nu 14 maanden, is een echte deugniet maakt veel kapot, pakt veel weg ook van het aanrecht etc.

Dat waren we dus met onze vorige bernards helemaal niet gewend.
Die speelden wel en pikten wel eens wat, maar deze is een doorzetter.

Wandelen moet je wel mee oppassen als pup zijnde, niet overbelasten.
Het zijn geen grote afstandlopers, die van ons tenminste niet. Ze wandelen en rennen wel graag, maar niet zoals een labrador of zo.

Met andere honden gaat het prima, 1 hier niet maar dat heeft met de jeugd te maken, zij kan wel met kleine hondjes niet met grote.
Het zijn grote knuffelberen, willen heel graag bij de baas zijn, met kinderen weet ik niet zo goed. Maar ze zijn natuurlijk wel lomp, dus een klein duwtje en een klein kind ligt om.

Kortom het zijn hele lieve honden, hebben wel wat ruimte nodig alleen door hun omvang, zijn zachtaardig, hebben tijd nodig om op gang te komen. Moeten gewoon opgevoed worden en eten iets meer dan een gemiddelde hond. En ze kunnen kwijlen.

Je hebt lang en korthaar, ik vind de korthaar mooier, wij hebben beide.

Je kunt op het sint bernardforum altijd ook deze vraag stellen, daar zitten veel ervaringsdeskundigen.
pippa

heel erg bedankt Piep :ok:

ik heb mij proberen aan te melden (registreren) voor het sint bernard forum maar ik kom er niet op..
mijn account word niet geactiveerd wegens de COPPAwet...(voor minderjarigen) en dat terwijl ik al 32 ben! :N:

heb al contact gehad met heavenlysaints en die zou mijn probleem aan ene sofie doorgeven..
ik heb al gemaild naar de administrator en naar sofie's eigen email..geen enkel tegenbericht :denken:
heb mij al proberen aan te melden met een andere gebruikersnaam en emailadres..geen succes.
ik krijg continue dezelfde mail terug (en ik klik toch echt aan dat ik ouder ben dan 13)
dus ik wacht wel weer even af.. :19:
piep

oh ik ben daar ook en heb geen problemen gehad, heb je een hotmailadres? dat geetf op sommige fora ook wel eens problemen.
piep

wil je een st bernard aanschaffen?
pippa

ik heb het ook al met een @home adres geprobeerd..lukte ook niet :jank:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”