Heeft Tara dan niet ook al best veel wit voor een Markiesje? Of valt dat, volgens jullie rasvereniging nog onder 'minimale witte aftekeningen'?Sietske* schreef:De rasstandaard schrijft zwart of zwart met minimale witte aftekeningen voor.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Puppen van Tara geboren (met foto's)
Moderator: moderatorteam
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
Melanie 74
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Een N.E.K. krijgt ook gewoon een normale stamboom, hoor. Levi is ook een N.E.K. en heeft een normale stamboom. Bij de kleur staat alleen: Niet Erkende Kleur.LongFields schreef: Krijgt een pup met deze kleur wel gewoon een normale stamboom, of wordt zoiets als een soort NEK gezien of zo?
Groetjes, Karen
- amelie
- Zeer actief
- Esther80
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wauw, van harte gefeliciteerd me je koppel. Ik schrok even van de lage gewichten maar toen wist ik het weer, Markiesje, haha. Dat is natuurlijk niet te vergelijken met een Ridgeback.
Geniet ervan!!!! En wat speciaal een blonde
Groetjes,
Esther, Ghalu, Vai en 12 zuiperds
Geniet ervan!!!! En wat speciaal een blonde
Groetjes,
Esther, Ghalu, Vai en 12 zuiperds
Rhodesian Ridgebackkennel "Kani Akilah"
"A Ridgeback isn't just another dog....It's a Lifestyle!"

"A Ridgeback isn't just another dog....It's a Lifestyle!"
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
een JR kan dat ook hoor, die van mij iig bijna allemaal welPodenji schreef:ehm zou dat niet gaan met een markiesje?massam schreef:oh mar daar ga ik weer....
nu wil ik ook nog een markiesje...
dus een podenco ibidinges, een JR, nog een staffteef en nu een markiesje... oh ja en een hond die overal loskan... zit die toevallig al tussen mijn lijstje??
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ehm, Markiesjes kunnen in principe ook overal los, alhoewel sommige wel een ietsiepietsie jachtinstinct hebben
Op de stamboom van Xara komt geen vermelding NEK
Ik kom geloof ik blonde hondjes tekort als ik jullie plannen zo lees
Karin, Tara heeft inderdaad wat veel wit, maar ze is toch goedgekeurd voor het terugfokprogramma. Als je alles uitsluit wat niet aan de rasstandaard voldoet houd je een te smalle fokbasis over.
Esther, de gebootegewichten zijn ook voor een Markiesje laag hoor. Geen idee hoe dat komt. Tara heeft toch ruimschoots extra te eten gehad tijdens de dracht. Maar Taar is wel een erg druk / actief hondje dus misschien dat dat meespeelt.
Het reutje is hier toch nog wel een zorgenkindje. Hij is duidelijk veel zwakker dan zijn zus. Ik geef hem nu druivensuiker en probeer hem daarna steeds aan te leggen, maar hij pakt de tepel niet goed in zijn bek
Ik ga zo maar eens proberen wat melk bij Tara "af te kolven" en dat dan met een spuitje aan hem geven. Hij moet het wel redden hoor.
Op de stamboom van Xara komt geen vermelding NEK
Ik kom geloof ik blonde hondjes tekort als ik jullie plannen zo lees
Karin, Tara heeft inderdaad wat veel wit, maar ze is toch goedgekeurd voor het terugfokprogramma. Als je alles uitsluit wat niet aan de rasstandaard voldoet houd je een te smalle fokbasis over.
Esther, de gebootegewichten zijn ook voor een Markiesje laag hoor. Geen idee hoe dat komt. Tara heeft toch ruimschoots extra te eten gehad tijdens de dracht. Maar Taar is wel een erg druk / actief hondje dus misschien dat dat meespeelt.
Het reutje is hier toch nog wel een zorgenkindje. Hij is duidelijk veel zwakker dan zijn zus. Ik geef hem nu druivensuiker en probeer hem daarna steeds aan te leggen, maar hij pakt de tepel niet goed in zijn bek
Ik ga zo maar eens proberen wat melk bij Tara "af te kolven" en dat dan met een spuitje aan hem geven. Hij moet het wel redden hoor.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
-
S@ndr@
- Zeer actief
- diana25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitseherder
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- Jeannettebo
- Zeer actief
-
Essy
Gefeliciteerd Sietske
En ook een blondje
Gaaf.
Je kunt het teefje ook het werk laten doen tot de melk schiet en dan aan die tepel het reutje aanleggen. Dan hoeft hij zelf het zware werk niet te doen. Dan krijgt hij ook voldoende biest binnen i.p.v. suikerwater. Als het teefje sterk genoeg is om voor hem de melk te laten schieten en dan voor zichzelf nog een keer, zou ik daar voor kiezen. (geleerd van een ervaren fokker). Gijs heeft hier heel wat werk verricht voor de kleinste pups, en zo te zien heeft ie er niet onder geleden
Ik weet niet wat je Tara nu voert, maar met KVV had Isis mega veel melk.
Dan hoeven de pups ook niet zoveel moeite te doen.
Is het gehemelte van het reutje wel helemaal goed dicht?
Je kunt het teefje ook het werk laten doen tot de melk schiet en dan aan die tepel het reutje aanleggen. Dan hoeft hij zelf het zware werk niet te doen. Dan krijgt hij ook voldoende biest binnen i.p.v. suikerwater. Als het teefje sterk genoeg is om voor hem de melk te laten schieten en dan voor zichzelf nog een keer, zou ik daar voor kiezen. (geleerd van een ervaren fokker). Gijs heeft hier heel wat werk verricht voor de kleinste pups, en zo te zien heeft ie er niet onder geleden
Ik weet niet wat je Tara nu voert, maar met KVV had Isis mega veel melk.
Dan hoeven de pups ook niet zoveel moeite te doen.
Is het gehemelte van het reutje wel helemaal goed dicht?
Laatst gewijzigd door Essy op 12 apr 2007 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Contacteer:
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Gefeliciteerd met het kleine duo. Hopelijk redt het kereltje het.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- Abischa
- Zeer actief
- Contacteer:
-
miekmiek
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ben in overleg met een ervaren fokster net even naar de dierenarts gereden om voor Xam fesvoeding te halen. Uiteraard ga ik hem niet volledig bijvoeden want hij heeft de biest hard nodig, maar ik wil hem iets bij voeden zodat hij aan kan sterken om zelf weer te gaan drinken. Om 20.00 uur heb ik hem 2,5 ml flesvoeding gegeven met een spuitje en net heeft hij aan de tepel gedronken. Het gaat nog niet zo goed als bij Xara, maar al wel een stuk beter dan eerder op de dag.
Esther, goede tip van dat voor laten drinken door Xara. Nou alleen nog zien dat ik ze van de tepel afkrijg. Tjonge, wat is dat een volhardend typje zeg :N: .
Tara krijgt hier ook KVV (Carnibest) dus met die melk moet het wel goed komen. Ze heeft trouwens ook genoeg en dat voor maar twee puppen.
Esther, goede tip van dat voor laten drinken door Xara. Nou alleen nog zien dat ik ze van de tepel afkrijg. Tjonge, wat is dat een volhardend typje zeg :N: .
Tara krijgt hier ook KVV (Carnibest) dus met die melk moet het wel goed komen. Ze heeft trouwens ook genoeg en dat voor maar twee puppen.

- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Contacteer:
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
-
Essy
Kun je Tara niet melken en die biest in een spuitje doen? Elk beetje biest is iets. En na 48 uur geloof ik is er geen biest meer (misschien weet jij het nog precies).Sietske* schreef:Ben in overleg met een ervaren fokster net even naar de dierenarts gereden om voor Xam fesvoeding te halen. Uiteraard ga ik hem niet volledig bijvoeden want hij heeft de biest hard nodig, maar ik wil hem iets bij voeden zodat hij aan kan sterken om zelf weer te gaan drinken. Om 20.00 uur heb ik hem 2,5 ml flesvoeding gegeven met een spuitje en net heeft hij aan de tepel gedronken. Het gaat nog niet zo goed als bij Xara, maar al wel een stuk beter dan eerder op de dag.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Afkoppelen van Xara lukt en ik leg Xam daarna aan aan die tepel.
Ik heb geprobeerd om Tara te melken maar dat lukt me echt niet. Wat ik nu doe is Xam aanleggen en dan voorzichtig wat druk geven boven de tepel om zo de melk er uit te masseren en in zijn bekkie.
Ik heb geen nutridrops in huis maar ik geef Xam wel iedere keer een klein beetje water met druivensuiker, is hetzelfde idee.
Even een update-je. Vannacht er twee keer uit geweest om Xam te voeden. Vanmorgen kwam ik beneden en toen was hij zelf op zoek naar de tepel. Ik heb hem een beetje geholpen en toen heeft hij redelijk goed gedronken. Hij zuigt nu krachtiger dan gisteren, hoewel het nog niets is in vergelijking met zijn zus.
Na een minuutje of twee zuigen is hij dus wel moe en stopt hij. Ik heb nu dus de routine dat ik hem na wat suikerwater, eerst aan de tepel laat drinken. Daarna voed ik hem nog na met de spuit. Op die manier krijgt hij wel wat biest binnen en kan ik hem nog wat bijgeven om aan te sterken.
Vanmorgen heb ik hem nog een keer gewogen en hij zit nu op 100 gram. Dat is dus 15 gram onder zijn geboortegewicht
. Hij moet vandaag echt gaan aankomen anders zie ik het toch wel somber in. Hopelijk gaat het nu wat beter en zet hij het drinken zoals hij dat vanmorgen liet zien door.
Xara doet het hartstikke goed. Ze woog vanmorgen 132 gram, dat is dus 22 gram aangekomen sinds de geboorte. Die komt er wel.
Ik heb geprobeerd om Tara te melken maar dat lukt me echt niet. Wat ik nu doe is Xam aanleggen en dan voorzichtig wat druk geven boven de tepel om zo de melk er uit te masseren en in zijn bekkie.
Ik heb geen nutridrops in huis maar ik geef Xam wel iedere keer een klein beetje water met druivensuiker, is hetzelfde idee.
Even een update-je. Vannacht er twee keer uit geweest om Xam te voeden. Vanmorgen kwam ik beneden en toen was hij zelf op zoek naar de tepel. Ik heb hem een beetje geholpen en toen heeft hij redelijk goed gedronken. Hij zuigt nu krachtiger dan gisteren, hoewel het nog niets is in vergelijking met zijn zus.
Na een minuutje of twee zuigen is hij dus wel moe en stopt hij. Ik heb nu dus de routine dat ik hem na wat suikerwater, eerst aan de tepel laat drinken. Daarna voed ik hem nog na met de spuit. Op die manier krijgt hij wel wat biest binnen en kan ik hem nog wat bijgeven om aan te sterken.
Vanmorgen heb ik hem nog een keer gewogen en hij zit nu op 100 gram. Dat is dus 15 gram onder zijn geboortegewicht
Xara doet het hartstikke goed. Ze woog vanmorgen 132 gram, dat is dus 22 gram aangekomen sinds de geboorte. Die komt er wel.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Bedankt voor je update, ik zat al steeds te kijken of je al gepost had.
Wat een zorgen al voor je kleine mannetje. Ik hoop dat hij er doorheen komt. Ik zou toch proberen om Xara na even te hebben gedronken van de tepel af te krijgen, door je pink tussen de boven- en onderkaak te zetten. Als zij zoveel meer kracht heeft is het daarna natuurlijk veel fijner en gemakkelijker drinken voor Xam.
Ik hoop dat hij het toch gaat redden, maar 15 gram verliezen op zijn geboortegewicht is erg veel vind ik.
Sterkte daar!
Wat een zorgen al voor je kleine mannetje. Ik hoop dat hij er doorheen komt. Ik zou toch proberen om Xara na even te hebben gedronken van de tepel af te krijgen, door je pink tussen de boven- en onderkaak te zetten. Als zij zoveel meer kracht heeft is het daarna natuurlijk veel fijner en gemakkelijker drinken voor Xam.
Ik hoop dat hij het toch gaat redden, maar 15 gram verliezen op zijn geboortegewicht is erg veel vind ik.
Sterkte daar!