Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe werkt deze rubriek?
Moderator: moderatorteam
- Anne
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
- geregistreerd lid
Grapje? Ik heb er ook een, hoor! Ik zeg altijd chien poubelle. Klinkt mooi chic en is geheel volgens de waarheid.Anonymous schreef:Ik wil een lans breken voor onze laatste aanwinst: de Race poubelle!! Ik heb nog geen foto maar die komt echt wel. Voor de niet franssprekenden onder ons: race poubelle is omgezet: vuilnisbakeenras. Dit is dus een grapje van mij. Mag wel een keer toch?Ik heb besloten om onze hond met deze rasnaam in de pc van mijn DA te zetten. Vind ik leuker staan dan rasloos, kruising of wat dan ook. Misschien een tip voor andere vuilnisbakkenliefhebbers onder ons?

-
- Vaste gebruiker
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Graagtakota schreef:ik wil die van de Kaukasische Ovcharka wel even maken

Als je het af hebt, kan je het naar mij sturen per pb of mail ( p.bie1@chello.nl ) en dan zal ik het erbij zetten, uiteraard ovv van jouw naam.
Aub ook mét foto's

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
is opgestuurd per mailStang schreef:Graagtakota schreef:ik wil die van de Kaukasische Ovcharka wel even maken![]()
Als je het af hebt, kan je het naar mij sturen per pb of mail ( p.bie1@chello.nl ) en dan zal ik het erbij zetten, uiteraard ovv van jouw naam.
Aub ook mét foto's

- corason del perro
- Zeer actief
- Contacteer:
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ehmmm..... mij totaal onbekend, maar is toch niet hetzelfde als de Oudduitse Herder? Want die staat er al bij.corason del perro schreef:Altdeutshe hutehund (harzer fuchs)Stang schreef:Om welk ras gaat het?corason del perro schreef:vraagje:
mag die van mij ook is geen erkent ras. Maar toch wel heel leuken ook wel eisen ik bedoel geen kruising ofzo
Als het niet hetzelfde is, dan kan het prima bij 'overige rassen, nog niet erkent door RvB' .
Als je het wilt maken graag, incl. foto's svp

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Staat erbij.takota schreef:is opgestuurd per mailStang schreef:Graagtakota schreef:ik wil die van de Kaukasische Ovcharka wel even maken![]()
Aub ook mét foto's
Bedankt

- corason del perro
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee niet echt het zelfde neeStang schreef:Ehmmm..... mij totaal onbekend, maar is toch niet hetzelfde als de Oudduitse Herder? Want die staat er al bij.corason del perro schreef:Altdeutshe hutehund (harzer fuchs)Stang schreef:Om welk ras gaat het?corason del perro schreef:vraagje:
mag die van mij ook is geen erkent ras. Maar toch wel heel leuken ook wel eisen ik bedoel geen kruising ofzo
Als het niet hetzelfde is, dan kan het prima bij 'overige rassen, nog niet erkent door RvB' .
Als je het wilt maken graag, incl. foto's svpJe kan het niet zelf plaatsen dus dan even per pb of mail ( p.bie1@chello.nl ) naar mij sturen.

-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Gordon Setters

Algeheel Beeld: Stijlvolle hond met een bouw van een galoppeur. Bouw doet denken aan die van een fors jachtpaard. Hele hond is symmetrisch
Algemene kenmerken: Intelligent, competent en waardig
Aard: Zelfbewust, extrovert met een vriendelijk, gelijkmatig karakter
Hoofd en Schedel:: Hoofd is eerder diep dan breed, maar breder dan de voorsnuit met veel ruimte voor de hersenen. De schedel is licht gewelfd en het breedst tussen de oren. Duidelijke stop, de afstand van de achterhoofdsknobbel tot de stop is langer dan die van de stop naar de neus. De wangen zo droog mogelijk. Voorsnuit lang met bijna evenwijdige lijnen, niet puntig of spits. Lippen niet overhangend, maar duidelijk afgetekend. Grote brede neus, neusgaten open en zwart. De snuit minder diep dan lang.
Ogen: Donker bruin, helder, niet diepliggend en niet bol, voldoende onder de wenkbrauwboog geplaatst met een levendige, intelligente uitdrukking
Oren: Middelmatig lang, dun. Laag aangezet en vlak tegen het hoofd aanliggend
Gebit: Sterke kaken met een perfecht, regelmatig en compleet schaargebit, dat wil zeggen dat de boventanden vlak over de ondertanden heen sluiten en recht in de kaak geplaatst zijn.
Hals: Lang, droog, gebogen zonder keelhuid
Voorhand: Lange schouderbladen, goed schuin geplaatst, breed ovaal bot, toppen van de schouderbladen dicht bij elkaar, niet beladen. Laaggeplaatste ellebogen, die vlak tegen het lichaam aansluiten.
Voorbenen met ovaal bot, recht en sterk: rechte polsen.
Lichaam: Middelmatige lengte, diepe borst, goed gewelfde ribben. De achterste ribben diep. Brede licht gewelfde lendene. Voorborst niet te breed.
Achterhand: Van heup tot sprong, breed en gespierd. Van sprong tot hak kort, sterk. Goede kniehoeking. Middenvoeten loodrecht. Het bekken ligt bijna horizontaal.
Voeten: Ovaal, goed gesloten, goed gewelfde tenen met veel haar tussen de tenen. Stevige voetzolen met dikke achterste voetzoolkussens.
Staart: recht of enigszins sabelvormig. Niet beneden de sprong reikend. Wordt horizontaal of onder de ruglijn gedragen. Dik bij de staartwortel en uitlopend in een fijne punt. De bevedering begint bij de staartwortel, is lang en recht en wordt korter naar de staartpunt toe.
Gangwerk/beweging:: Regelmatig, vrij en zuiver met veel stuwkracht uit de achterhand.
Beharing: kort en fijn op het hoofd, de voorzijde van de benen en oorpunten; matig lang, glad en niet krullend of golvend op de rest van het lichaam. Bevedering op de oren lang en zijdeachtig, aan de achterzijde van de benen lang, fijn en recht. De beharing van de onderzijde mag doorlopen tot aan de borst en hals. Zo vlak en recht mogelijk.
Kleur: Diepglanzend gitzwart met kastanjerode tanaftekeningen. Zwarte haren op de tenen en een zwarte streep onder de kaak is toegestaan. Tan-aftekeningen: Twee duidelijke vlekken boven de ogen, niet groter dan ca. 2 cm. In de doosnede op de zijkant van de voorsnuit, waarbij het tan niet boven de onderzijde van de neusspiegel mag reiken; het moet lijken op een duidelijk afgetekende band om de snuit heen.
Verder aan de keel en twee grote duidelijke vlekken op de voorborst.
Aan de binnenzijde van de achterbenen en dijen, bij de knie overgaand naar de voorkant en zich uitbreidend naar de buitenzijde van de achterbenen vanaf de sprong tot de tenen. Aan de voorbenen: aan de achterzijde tot aan de ellebogen en aan de voorzijde tot aan de voorknie of iets daarboven. Om de anus. Een heel klein wit borstvlekje is toegestaan. Geen andere kleur geoorloofd.
Hoogte: reuen 66 cm (26 inches) en teven 62 cm (24,5 inches)
- jetty
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
De Cairn terrier mis ik ook nog in het overzicht. De Westie, familie van de Cairn staat er al wel tussen. Hier wil ik best een rasstandaard over maken. Ik heb ook meegewerkt aan het boek over de cairn terrier, van overdieren. Onze honden staan er 22 keer in
Dus leuke foto;s zat. Ook heb ik zelf een site over onze cairn terriers.
http://members.home.nl/sanderenettyvanhelvoort

[/img]

http://members.home.nl/sanderenettyvanhelvoort

Many people will walk in and out of your life,
but only true friends will leave footprints in your heart
http://members.home.nl/sanderenjettyvanhelvoort
but only true friends will leave footprints in your heart
http://members.home.nl/sanderenjettyvanhelvoort
- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
- Anne
- Zeer actief
- Contacteer:
- Full Monty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (Harige) Naakthonden
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
- Anne
- Zeer actief
- Contacteer:
Stang schreef::N: sorryyyyyyyy, ben ik dus echt totaal vergeten!Spriet schreef:Ik heb een tijdje Caroline een rasbeschrijving gestuurd.. Moet ik die nu opnieuw naar iemand sturen?
Ik stuur de beschrijving door naar één van de moderators, zodat ie alsnog geplaatst wordt.
Excuses

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Hij staat er inmiddels bij!Spriet schreef:Stang schreef::N: sorryyyyyyyy, ben ik dus echt totaal vergeten!Spriet schreef:Ik heb een tijdje Caroline een rasbeschrijving gestuurd.. Moet ik die nu opnieuw naar iemand sturen?
Ik stuur de beschrijving door naar één van de moderators, zodat ie alsnog geplaatst wordt.
ExcusesGeeft niks
Ik heb 'm gisteren ook meteen even naar Suzanne gestuurd..

- Anne
- Zeer actief
- Contacteer:
- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
ik heb em net weer verstuurd, ik hoop dat ie nu wel aankomt!LongFields schreef:Ik kan hem niet terugvinden, er is vast iets mis gegaan.laura23 schreef:ik heb ook laatst een mail met de rasstandaard van de epagneul breton gestuurd naar suzanne. hioj staat er nog steeds niet op! hoe kan dat nou?
gr laura
Misschien kun je hem nog een keer versturen?
anders maar even via de gewone mail!
gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
- Zee
- Actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
- Zee
- Actief
- Zee
- Actief
- *kelly*
- Zeer actief
Volgens mij moet je het dan opsturen naar Leane, maar ik weet het niet zeker..mijn stukjes staan er ook nog niet namelijk*kelly* schreef:is er imiddels al eentje van de Cairn terrier (Jetty lde er een maken?) ? Anders wil ik het wel proberen... Kan ik het dan hier plaatsen of moet ik het opsturen naar iemand?

Dussss als iemand het weet?