Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Puppen van Tara geboren (met foto's)
Moderator: moderatorteam
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
Suikerwater en nutridrops is niet echt hetzelfde idee. Met suikerwater geef je hem alleen vocht en suiker voor het laagbloedsuiker niveau.
Dit staat er op de nutridrop van spat
NUTRI-DROPS.....
* verzekert, dat pups direct na de geboorte een goede start hebben
* stimuleert de eetlust bij pups
* helpt afkoelings- en stress-verschijnselen te overwinnen
* overwint hypoglycemia (= laag bloedsuiker-niveau).
Ik heb het altijd in huis voor puppies.
gr Maria
Dit staat er op de nutridrop van spat
NUTRI-DROPS.....
* verzekert, dat pups direct na de geboorte een goede start hebben
* stimuleert de eetlust bij pups
* helpt afkoelings- en stress-verschijnselen te overwinnen
* overwint hypoglycemia (= laag bloedsuiker-niveau).
Ik heb het altijd in huis voor puppies.
gr Maria
-
chrico
- Zeer actief
- Joy C
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
Amideso
- Actief
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Even voor de duidelijkheid, ik voed hem niet bij met suikerwater. Ik heb hier Esbilac staan. Het suikerwater geef ik hem van te voren om hem wat extra energie te geven (zoals je Nutridrops zou gebruiken). Daarna probeer ik hem zoveel mogelijk bij Tara te laten drinken en daarna geef ik hem nog wat puppymelk van Esbilac
. Even om misverstanden te voorkomen want het moge duidelijk zijn dat een pup op suikerwater niet kan overleven.
Xam heeft vanmorgen al drie keer redelijk goed aan de tepel gedronken. Ik moet hem nog wel ondersteunen anders schiet hij er af, maar hij krijgt in ieder geval de broodnodige biest binnen. Verder begint hij ook weer wat meer geluid te maken. Gisterenavond en vannacht piepte hij eigenlijk niet meer maar terwijl ik dit schrijf is hij luid aan het protesteren omdat Tara hem aan het poetsen is. Lijkt me toch ook wel een gunstig teken. In vergelijking met gisterenavond vind ik hem al weer heel wat meer mans.
Ik moet nu voor mezelf de verleiding weerstaan om hem ieder half uur op de weegschaal te leggen. Schiet ik toch niks mee op en het levert voor hem alleen stress op. Einde van de middag wil ik hem weer een keer wegen want ik wil wel graag weten of hij nu eindelijk aankomt.
Xam heeft vanmorgen al drie keer redelijk goed aan de tepel gedronken. Ik moet hem nog wel ondersteunen anders schiet hij er af, maar hij krijgt in ieder geval de broodnodige biest binnen. Verder begint hij ook weer wat meer geluid te maken. Gisterenavond en vannacht piepte hij eigenlijk niet meer maar terwijl ik dit schrijf is hij luid aan het protesteren omdat Tara hem aan het poetsen is. Lijkt me toch ook wel een gunstig teken. In vergelijking met gisterenavond vind ik hem al weer heel wat meer mans.
Ik moet nu voor mezelf de verleiding weerstaan om hem ieder half uur op de weegschaal te leggen. Schiet ik toch niks mee op en het levert voor hem alleen stress op. Einde van de middag wil ik hem weer een keer wegen want ik wil wel graag weten of hij nu eindelijk aankomt.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Dat klinkt heel voorzichtig hoopvol Sietske.
Ik duim gewoon door hoor.
Wat het wegen betreft kan ik me heel goed voorstellen dat je Xam het liefst heel vaak op de weegschaal zou leggen. Je wil die grammen er wel op kijken denk ik.
Ik weeg de pups eigenlijk altijd 2x per dag, 's ochtends en 's avonds. Als ze wat groter worden wordt dat 1x per dag.
Heb je geen puppy-colostrum in huis? Dat lijkt me zelf nog beter dan Esbilac. Het is dat je niet bij me in de buurt woont, anders had ik mijn (ongebruikte) bus van vorig jaar wel even kunnen langsbrengen.
Ik duim gewoon door hoor.
Wat het wegen betreft kan ik me heel goed voorstellen dat je Xam het liefst heel vaak op de weegschaal zou leggen. Je wil die grammen er wel op kijken denk ik.
Ik weeg de pups eigenlijk altijd 2x per dag, 's ochtends en 's avonds. Als ze wat groter worden wordt dat 1x per dag.
Heb je geen puppy-colostrum in huis? Dat lijkt me zelf nog beter dan Esbilac. Het is dat je niet bij me in de buurt woont, anders had ik mijn (ongebruikte) bus van vorig jaar wel even kunnen langsbrengen.
- Cheryl87
- Zeer actief
-
Essy
Hoi Sietske,
wat een zorgen om het ventje. Ik heb ooit bij een fokker gewerkt en zieke pups verzorgd. Die waren wel echt ziek (diarree en ondertemperatuur). Die droogden heel snel uit. Als je tussen duim en wijsvinger het nekvelletje pakt en loslaat mag het niet blijven staan. Dan is de pup nl. uitgedroogd. Als dat zo is kun je fysiologische zoutoplossing onder het nek/rugvel spuiten. Verder moest ik ze voeden met lauwwarme puppymelk en zo vaak mogelijk aanleggen en vasthouden omdat ze niet krachtig konden zuigen.
Biest was toen al geweest (pups waren een paar dagen oud) dus kon ik ze ook puppymelk geven. Ik wist toen ook nog niet hoe ik een teef moest melken. Bij Isis heb ik het moeten doen toen ze mastitis had om de rotzooi eruit te krijgen. Ik pak de tiet dan bovenaan vast, met duim en wijsvinger, en stijk (terwijl ik knijp met mijn vingers naar beneden).
Ik deed dat ook af en toe bij de minder favoriete tepels zodat ze allemaal melk zouden blijven geven.
Ik denk dat wanneer je het reutje eerst suikerwater geeft, hij al halfvol zit als je hem aanlegt. Krijg je er ook zelf geen biest uit gemolken als het teefje de boel al heeft laten schieten? zodat hij dat makkelijk uit een spuitje kan drinken en niet zo'n moeite hoeft te doen om te zuigen.
Ik blijf hard duimen dat hij sterker wordt.
wat een zorgen om het ventje. Ik heb ooit bij een fokker gewerkt en zieke pups verzorgd. Die waren wel echt ziek (diarree en ondertemperatuur). Die droogden heel snel uit. Als je tussen duim en wijsvinger het nekvelletje pakt en loslaat mag het niet blijven staan. Dan is de pup nl. uitgedroogd. Als dat zo is kun je fysiologische zoutoplossing onder het nek/rugvel spuiten. Verder moest ik ze voeden met lauwwarme puppymelk en zo vaak mogelijk aanleggen en vasthouden omdat ze niet krachtig konden zuigen.
Biest was toen al geweest (pups waren een paar dagen oud) dus kon ik ze ook puppymelk geven. Ik wist toen ook nog niet hoe ik een teef moest melken. Bij Isis heb ik het moeten doen toen ze mastitis had om de rotzooi eruit te krijgen. Ik pak de tiet dan bovenaan vast, met duim en wijsvinger, en stijk (terwijl ik knijp met mijn vingers naar beneden).
Ik deed dat ook af en toe bij de minder favoriete tepels zodat ze allemaal melk zouden blijven geven.
Ik denk dat wanneer je het reutje eerst suikerwater geeft, hij al halfvol zit als je hem aanlegt. Krijg je er ook zelf geen biest uit gemolken als het teefje de boel al heeft laten schieten? zodat hij dat makkelijk uit een spuitje kan drinken en niet zo'n moeite hoeft te doen om te zuigen.
Ik blijf hard duimen dat hij sterker wordt.
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Suzanne, puppy-colostrum heb ik niet, maar hij drinkt nu al de hel morgen iedere keer hele kleine beetjes aan de tepel, dus hij krijgt toch wat van de biest binnen.
Esther, het melken op zich lukt wel maar ik krijg de melk gewoonweg niet opgevangen. Het is ook allemaal zo pietepeuterig klein. Als Xam aanligt melk ik de tiet zodat de melk in zijn mondje stroomt en dat werkt op zich wel goed. Het is wel de moord voor mijn rug, maar dat heb ik er graag voor over
Heb net toch de verleiding niet kunnen weerstaan en even gewogen. Hij is sinds vanmorgen 1 gram aangekomen. Dat is natuurlijk helemaal niks, maar hij is in ieder geval niet meer afgevallen
Esther, het melken op zich lukt wel maar ik krijg de melk gewoonweg niet opgevangen. Het is ook allemaal zo pietepeuterig klein. Als Xam aanligt melk ik de tiet zodat de melk in zijn mondje stroomt en dat werkt op zich wel goed. Het is wel de moord voor mijn rug, maar dat heb ik er graag voor over
Heb net toch de verleiding niet kunnen weerstaan en even gewogen. Hij is sinds vanmorgen 1 gram aangekomen. Dat is natuurlijk helemaal niks, maar hij is in ieder geval niet meer afgevallen

- biba
- Vaste gebruiker
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- Joe Cocker
- geregistreerd lid
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Essy
Misschien kun je het opvangen in een schoon boterhamzakje? Maar zoals het nu gaat gaat het ook prima toch?Sietske* schreef: Esther, het melken op zich lukt wel maar ik krijg de melk gewoonweg niet opgevangen. Het is ook allemaal zo pietepeuterig klein. Als Xam aanligt melk ik de tiet zodat de melk in zijn mondje stroomt en dat werkt op zich wel goed. Het is wel de moord voor mijn rug, maar dat heb ik er graag voor over![]()
Ik ben gewend aan doggentepels, maar dit is natuurlijk andere koek.
Ik heb Joep ooit een pedaalemmerzak omgetaped om urine op te vangen, ging uiteindelijk prima
Maar wat goed dat Xam niet meer is afgevallen en drinkt. En wat een prachtige pupsels. Ik ben benieuwd hoe je blondje uitgroeit. ik denk dat ik haar veel mooier ga vinden dan een zwart Markiesje
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
- Hutch
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever en Friese Stabij
- Contacteer:
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou ik ben net terug van de dierenarts. Het viel me op dat Xam toch wel wat lichte uitdrogingsverschijnselen kreeg, ondanks het feit dat hij nu redelijk goed drinkt. De dierenarts heeft wat fysiologisch zout onderhuids gespoten en ik heb een grote spuit met fysiologisch zout meegekregen. Moet nu af en toe wat onder de huid spuiten.
Meneer heeft net ferm gedronken bij Tara. De dierenarts was wel tevreden over het feit dat Xam toch best wel beweeglijk is. Hij heeft ook nog een keer het gehemelte gecontroleerd en dat was echt gesloten (had ik uiteraard ook al gecontroleerd).
Volgens de dierenarts zou het moeten kunnen halen, maar het blijft natuurlijk spannend.
Meneer heeft net ferm gedronken bij Tara. De dierenarts was wel tevreden over het feit dat Xam toch best wel beweeglijk is. Hij heeft ook nog een keer het gehemelte gecontroleerd en dat was echt gesloten (had ik uiteraard ook al gecontroleerd).
Volgens de dierenarts zou het moeten kunnen halen, maar het blijft natuurlijk spannend.

-
jidde
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
-
miekmiek
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Het inspuiten van het fysiologisch zout is wel een ramp. Tjesus wat is zo'n naald groot in vergelijking met dat ienieminie pupje. Als ik iets te hard prik kom ik aan de andere kant van de pup er weer uit. Het valt echt heel erg tegen om het vocht toe te doenen en hij vindt het ook echt niet leuk en protesteert luidkeels. Maar het helpt hem wel, dus hij zal er toch aan moeten geloven.
Hopelijk is het morgen niet meer nodig om extra vocht onderhuids te geven.

- *Anita*
- Zeer actief
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
En in de nacht weer 1 gram er vanaf. Maar ja, 's nachts heb ik hem om de vier uur gevoed en overdag doe ik dat toch vaker. Goede nieuws is dat hij steeds beter zelf drinkt. Vannacht wilde ik hem suikerwater geven en toen begon hij al op mijn pink te sabbelen.
Hij zoekt nu ook echt zelf naar de tepel. Als ik de tepel een beetje richting zijn bekkie stuur dan hapt hij ook zelf. Het gaat dus voorzichtig aan de goede kant op.
Hij zoekt nu ook echt zelf naar de tepel. Als ik de tepel een beetje richting zijn bekkie stuur dan hapt hij ook zelf. Het gaat dus voorzichtig aan de goede kant op.

-
Ari@ne
- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Contacteer:
Ik lees het nu pas (om de 1 of andere reden mis ik tegenwoordig geregeld dingen hier zo lijkt het wel
) maar van harte gefeliciteerd!
En inderdaad wat apart een blondje, ik wist ook niet dat dat kon maar apart is het zeker wel
En inderdaad wat apart een blondje, ik wist ook niet dat dat kon maar apart is het zeker wel
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
- *Anita*
- Zeer actief