Zeker weten van niet. Er staan zelfs rassen bekend om, dat ze niet in een kennel kunnen, laat staan dat ze alleen kunnen zijn.Sheila schreef:zeker weten van wel,met veel geduldHutsje schreef:Dat kun je niet elke hond aanleren.Sheila schreef:dan leer je het de hond aanpeggy en vinnie schreef: ja en? het gaat hier toch over een hond die het niet gewend is
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hond in de kennel
Moderator: moderatorteam
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2

- Hutsje
- Zeer actief
En omdat de meeste werkhonden (lang niet allemaal) in de kennel zitten is dat dus prima? Het argument hij weet niet beter vind ik een van de domste die je kunt geven trouwens, proefdier Beagles weten ook niet beter, honden in Thailand die gefokt worden voor de maaltijd weten ook niet beter.Sheila schreef:waarom niet? als je het de hond aanleert weet die niet beter! En er is niets mis mee hoor een hond dag en nacht in een buitenkennel zit.Kijk maar naar werkhonden,die mogen niet eens in huis.Addy schreef:mijn puppekind was s'nachts niet alleen.malinois schreef:dat kun je ook andersom stellen: waarom moet hij 's nachts binnen zijn? dan is hij toch ook alleen? Of hij nu binnen of buiten is?omafia schreef:Ieder moet weten wat hij doet, ik hou niet van een kennel buiten ik wil gewoon mijn hondje bij me hebben. Ga je zo'n puppy dan gelijk snacht buiten in een kennel doen ???? Waarom moet ze snachts eigenlijk naar buiten dan ??
Overigens ben ik geen voorstander van honden die dag en nacht in een kennel zitten.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
nou dat denk ik niet, mijn dober zou doodgaan van ellende en kou... dat valt niet aan te leren bij hem.Sheila schreef:zeker weten van wel,met veel geduldHutsje schreef:Dat kun je niet elke hond aanleren.Sheila schreef:dan leer je het de hond aanpeggy en vinnie schreef: ja en? het gaat hier toch over een hond die het niet gewend is

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
de mijne zijn werkhonden en zitten op 1 na allemaal in huis, waarom zou dat niet mogen?Sheila schreef:waarom niet? als je het de hond aanleert weet die niet beter! En er is niets mis mee hoor een hond dag en nacht in een buitenkennel zit.Kijk maar naar werkhonden,die mogen niet eens in huis.Addy schreef:mijn puppekind was s'nachts niet alleen.malinois schreef:dat kun je ook andersom stellen: waarom moet hij 's nachts binnen zijn? dan is hij toch ook alleen? Of hij nu binnen of buiten is?omafia schreef:Ieder moet weten wat hij doet, ik hou niet van een kennel buiten ik wil gewoon mijn hondje bij me hebben. Ga je zo'n puppy dan gelijk snacht buiten in een kennel doen ???? Waarom moet ze snachts eigenlijk naar buiten dan ??
Overigens ben ik geen voorstander van honden die dag en nacht in een kennel zitten.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- LaRep
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tokkel
- Aantal honden: 1
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Ik heb ook een kennel gehad daar ging mijn vorige teef een paar uur per dag in als ik moest werken, zij vond het zalig maar Fangio :N: nou dat is dus een hond die je het niet kan aanleren zoals hier gezegd wordt, die gaat hardstikke dood in een kennel, hij heeft er wel eens even in doorgebracht hoor, MET mijn vorige teef maar damn hij gilde de hele buurt bij elkaar... en heel langzaamaan wennen? nou vergeet het maar, het was overigens ook niet de bedoeling bij hem maar af en toen eens een uurtje of in de zomer (was behoorlijk groot met een goed nachthok) en dan ook nog samen maar nee meneer was niet van plan het ook maar een beetje te accepteren ook in de zomer met behoorlijke temperaturen wilde hij het niet.. nou dan niet toch lekker binnen hoor op de bank 

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Saarah
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australische Herder
Nee, 's nachts blijft ze eerst een tijdje binnen, zodat ze gewend raakt aan ons huis en aan ons gezin enzo. Overdag gaat ze dan af en toe eventjes in de kennel, zodat ze ook daaraan gewend geraakt.omafia schreef:Ieder moet weten wat hij doet, ik hou niet van een kennel buiten ik wil gewoon mijn hondje bij me hebben. Ga je zo'n puppy dan gelijk snacht buiten in een kennel doen ???? Waarom moet ze snachts eigenlijk naar buiten dan ??
De teef waarvan we waarschijnlijk een pup krijgen, is trouwens ook enorm graag buiten en haar eigenares vroeg ons zelfs of we een buitenkennel hadden.
En sowieso vind ik het geen probleem als een hond 's nachts in een buitenkennel (+ tuin in ons geval) zit. Anders lag hij/zij óók alleen, maar dan in de woonkamer. En in de tuin heeft ze nog meer ruimte ook.

Als een hond altijd, dag en nacht, in de kennel zou zitten, zou dat ook niets voor mij zijn nee.
Nou daar zal ik het dan eens met mijn werkhond over hebben, dat ze niet op de bank en op bed mag maar in de kennel hoort.Sheila schreef:Kijk maar naar werkhonden,die mogen niet eens in huis.

Ik heb geen bezwaar tegen een kennel zolang een hond het wel gewend is en het dus niet erg vindt.
Wij hebben ook 2 honden in de kennel waaronder een herder en een xlabrador. Zij vinden dat niet erg, weten ook niet beter. Mijn andere honden zouden er denk ik in weg kwijnen.
- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
volgens mij lees je niet goed! ik vind het in principe niet zielig! mits de hond eraan gewend gemaakt word! nu werd hij zo van de een op de andere dag in de kennel gedaan zonder er maar aan gewend te zijn!Sheila schreef:ja dan houdt het op,jij vindt het zielig,maar die mensen denken daar dus héél anders over.laura23 schreef:vandaag is mijn man naar de buren toe gegaan en heeft gevraagd of ze iets wilden doen aan het gejank en geblaf van de hond.
het antwoord was resoluut NEE, ben ik niet van plan!
nou daar zit je dan met je goede gedrag en je poffertjes porem!
wat moet ik nu doen? ik weet het niet meer! ik vind de hond met de dag zieliger worden!
gr laura
mijn hond (herplaatser) heeft ook 5 van zijn leven van pup af aan in een kennel gezeten, hij is er niets minder om geworden hoor! nu woont hij bij mij en leeft hij in huis!
en dan nog: de hond word alleen in de kennel gedaan als het dochtertje van anderhalf beneden is! nu is de buurvrouw zwanger van nummer 2 en dan verdwijnt de hond straks de gehele dag in de kennel omdat ze geen tijd hebben voor de hond!
tja ik denk dan dat het beter is om een andere baas te vinden i.p.v. hem op te sluiten in de kennel! ik kan me indenken dat de hond zich buiten gesloten voelt en als hij de kans krijgt zijn maatregelen gaat nemen! iedere keer als het kleine meiske beneden is word hij weg gedaan in de kennel! das toch ook niet goed.
gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
- starfleet
- Erelid
Zit die hond daar nog steeds zo te janken en te piepen? Heb je er al de woningbouw of de politie voor gebeld. Want er wordt wel wat aan gedaan, althans hier. Een paar jaar geleden had iemand hier dagelijks een paar uur een pup op het balkon en het was binnen de kortste keren over. Het helpt wel als andere buren ook klagen, die zou ik mobiliseren.laura23 schreef: tja ik denk dan dat het beter is om een andere baas te vinden i.p.v. hem op te sluiten in de kennel! ik kan me indenken dat de hond zich buiten gesloten voelt en als hij de kans krijgt zijn maatregelen gaat nemen! iedere keer als het kleine meiske beneden is word hij weg gedaan in de kennel! das toch ook niet goed.
gr laura
Dan gaat het zuiver om de overlast, niet dat de hond zielig is, daar kijken ze niet naar.
Anne
-
- Vaste gebruiker
politiehonden en honden voor de bewaking mógen niet in huis,die moeten in een buitenkennel.Zelfs alleen de geleider mag de hond uitlaten en eten geven!!!!estelle schreef:Nou daar zal ik het dan eens met mijn werkhond over hebben, dat ze niet op de bank en op bed mag maar in de kennel hoort.Sheila schreef:Kijk maar naar werkhonden,die mogen niet eens in huis.![]()
Ik heb geen bezwaar tegen een kennel zolang een hond het wel gewend is en het dus niet erg vindt.
Wij hebben ook 2 honden in de kennel waaronder een herder en een xlabrador. Zij vinden dat niet erg, weten ook niet beter. Mijn andere honden zouden er denk ik in weg kwijnen.
- LaRep
- Zeer actief
hoe kom je daar bij?Sheila schreef:politiehonden en honden voor de bewaking mógen niet in huis,die moeten in een buitenkennel.Zelfs alleen de geleider mag de hond uitlaten en eten geven!!!!estelle schreef:Nou daar zal ik het dan eens met mijn werkhond over hebben, dat ze niet op de bank en op bed mag maar in de kennel hoort.Sheila schreef:Kijk maar naar werkhonden,die mogen niet eens in huis.![]()
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Inderdaad, onzin!LaRep schreef:Onzin!Sheila schreef: politiehonden en honden voor de bewaking mógen niet in huis,die moeten in een buitenkennel.Zelfs alleen de geleider mag de hond uitlaten en eten geven!!!!
Wie heeft je dit wijsgemaakt?
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
Dames, niet helemaal onzin
Vaak heeft de regio/bewakingsbedrijf voorkeur/stelregel dat de hond helemaal buiten zit, om ongelukken met (evt.) gezinsleden (die de hond niet (goed genoeg) kunnen handelen) te voorkomen.
Dat onze sportpolitiehonden binnen zijn/komen, die we vaak van pup af aan hebben, is wat anders dan een afgerichte hond krijgen en zelf geen sportachtergrond hebben. Dat als voorzichtigheidsmaatregel deze voorkeuren/stelregels er zijn, vind ik dan niet zo verkeerd.
Uiteraard is dit afhankelijk van het type hond en (ervaring van) geleider (en gezin). Maar een scherpe of zeer dominante hond haal je niet binnen als je er ook nog 2 ukkies heb rondlopen, lijkt me
Of vrouw-lief, die niet zo veel met honden heeft, een dergelijke hond laten uitlaten.
Ben zelf hondenvrouw/sportvrouw, maar aan 2 van Dick´s honden kom ik niet. Alleen als derde man op het veld. Gewoonweg omdat ik weet waar mijn beperkingen liggen ...voor een ander moeten deze beperkingen worden opgelegd.

Vaak heeft de regio/bewakingsbedrijf voorkeur/stelregel dat de hond helemaal buiten zit, om ongelukken met (evt.) gezinsleden (die de hond niet (goed genoeg) kunnen handelen) te voorkomen.
Dat onze sportpolitiehonden binnen zijn/komen, die we vaak van pup af aan hebben, is wat anders dan een afgerichte hond krijgen en zelf geen sportachtergrond hebben. Dat als voorzichtigheidsmaatregel deze voorkeuren/stelregels er zijn, vind ik dan niet zo verkeerd.
Uiteraard is dit afhankelijk van het type hond en (ervaring van) geleider (en gezin). Maar een scherpe of zeer dominante hond haal je niet binnen als je er ook nog 2 ukkies heb rondlopen, lijkt me

Of vrouw-lief, die niet zo veel met honden heeft, een dergelijke hond laten uitlaten.
Ben zelf hondenvrouw/sportvrouw, maar aan 2 van Dick´s honden kom ik niet. Alleen als derde man op het veld. Gewoonweg omdat ik weet waar mijn beperkingen liggen ...voor een ander moeten deze beperkingen worden opgelegd.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
is wel minder op het moment hoor, politie heb ik gebeld en die komen niet en bellen niet terug.starfleet schreef: t
Zit die hond daar nog steeds zo te janken en te piepen? Heb je er al de woningbouw of de politie voor gebeld. Want er wordt wel wat aan gedaan, althans hier. Een paar jaar geleden had iemand hier dagelijks een paar uur een pup op het balkon en het was binnen de kortste keren over. Het helpt wel als andere buren ook klagen, die zou ik mobiliseren.
Dan gaat het zuiver om de overlast, niet dat de hond zielig is, daar kijken ze niet naar.
Anne
maar tot nu toe is het wle weer te doen en het weer speelt ook wel weer een rol, de buren zitten ook vaker buiten dus is de hond niet alleen.
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
dat geloof ik ook wel hoor maar er zijn er dus die wel gewoon binnen leven.Selena schreef:Dames, niet helemaal onzin![]()
Een kennis van mn ouders zijn diensthond zat gewoon in huis, met kind.
Als er bezoek kwam ging die de garage in.
- Hutsje
- Zeer actief
En ga je ook nog reageren op de posts dat je niet elke hond aan een kennel kan wennen of laat je dat "wijselijk" maar voor wat het is?Sheila schreef:politiehonden en honden voor de bewaking mógen niet in huis,die moeten in een buitenkennel.Zelfs alleen de geleider mag de hond uitlaten en eten geven!!!!estelle schreef:Nou daar zal ik het dan eens met mijn werkhond over hebben, dat ze niet op de bank en op bed mag maar in de kennel hoort.Sheila schreef:Kijk maar naar werkhonden,die mogen niet eens in huis.![]()

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dingo hier van het forum, hondengeleider van de politie had Dingo volgens mij altijd gewoon binnen toch?Selena schreef:Dames, niet helemaal onzin![]()
Natuurlijk zit er verschil in honden, ik ken ook genoeg honden die ik niet binnen zou willen hebben of uberhaupt eten zou durven geven :N:
Maar mevrouw had het over werkhonden die nooit binnenmogen, nou ik heb dus werkhonden en die mogen gewoon lekker binnen hoor...

-
- Vaste gebruiker
dat is ook wat ik bedoel,Selenamalinois schreef:Dingo hier van het forum, hondengeleider van de politie had Dingo volgens mij altijd gewoon binnen toch?Selena schreef:Dames, niet helemaal onzin![]()
Natuurlijk zit er verschil in honden, ik ken ook genoeg honden die ik niet binnen zou willen hebben of uberhaupt eten zou durven geven :N:
Maar mevrouw had het over werkhonden die nooit binnenmogen, nou ik heb dus werkhonden en die mogen gewoon lekker binnen hoor...
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Contacteer:
Dingo hier van het forum, hondengeleider van de politie had Dingo volgens mij altijd gewoon binnen toch?
[/quote]
Dingo werkt hier bij de politie, maar niet als honden geleider. Haar vader was hondengeleider. Dingo is gewoon huishond ( al een tijd niets meer van vernomen)

Dingo werkt hier bij de politie, maar niet als honden geleider. Haar vader was hondengeleider. Dingo is gewoon huishond ( al een tijd niets meer van vernomen)
Jan

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ok, ik heb ook al een tijd niks meer gehoord van haar... jammer vond het altijd wel leuk om te lezenjaninca2002 schreef:

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
De hond Dingo werd volgens mij wel als diensthond ingezet,maar door de vriend van forumster "Dingo"janinca2002 schreef:Dingo werkt hier bij de politie, maar niet als honden geleider. Haar vader was hondengeleider. Dingo is gewoon huishond ( al een tijd niets meer van vernomen)

Tenminste,als ik het goed heb hoor

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- LaRep
- Zeer actief
- piennl
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik heb de discussie van de zijlijn gelezen, maar hoop het beeld van kennelhonden iets te nuanceren door onze situatie te schetsen.
Mijn vriend verjaagt de vogels op Schiphol met onze Border Collies. Wij hebben in totaal 11 Border Collies. 's Nachts slapen onze drie oude honden en een met verlatingsangst binnen, overdag zitten deze vier samen in de kennel. Deze kennel heeft inloop naar de schuur, waar ze alle vier een mand hebben.
Onze andere 7 honden leven samen op een zeer ruime betonnen buitenplaats met beschutting tegen de weerselementen + buitenhokken voor overdag (met uitzicht op de loopeendjes!). 's Avonds hebben ze allemaal hun eigen kennel met mand, waar ze ook weer genoeg ruimte hebben om hun behoeften te doen zonder er zelf last van te hebben.
's Winters hebben alle 11 honden een wintervacht waar je u tegen zegt en rond deze tijd is het dus aardig wat vachten borstelen
Het klopt inderdaad dat je niet elk ras buiten kan houden, maar dat geldt niet voor de Border Collie. Het gevolg van het buitenleven is dat ze een zeer sterk ontwikkeld roedelgevoel hebben en dat het soms net is alsof je naar National Geographic kijkt als je ze met elkaar bezig ziet. Er wordt op het moment aardig wat af geravot, waarbij ze de buitenhokken als behendigheidsparcours gebruiken.
Af en toe gaat ook een van de jongere honden mee naar binnen, maar na wat geknuffel hebben ze er al snel weer genoeg van. Ik merk dat onze honden rust krijgen van de regelmaat. Kennel uit betekent: werken of spelen. Kennel in betekent: rust (of spelen).
Met name bij Border Collies (misschien ook wel bij andere rassen) hebben kennels nog wel eens een rustgevend effect, mits je uiteraard aan zijn andere behoeften voldoet en beseft dat een hond een gezelschapsdier is en dus behoefte heeft aan een roedel. Ik vind het dus ook niets als je kennel na kennel na kennel aan een geschroeft ziet waarbij de honden geen contact met elkaar kunnen hebben.
Mijn vriend verjaagt de vogels op Schiphol met onze Border Collies. Wij hebben in totaal 11 Border Collies. 's Nachts slapen onze drie oude honden en een met verlatingsangst binnen, overdag zitten deze vier samen in de kennel. Deze kennel heeft inloop naar de schuur, waar ze alle vier een mand hebben.
Onze andere 7 honden leven samen op een zeer ruime betonnen buitenplaats met beschutting tegen de weerselementen + buitenhokken voor overdag (met uitzicht op de loopeendjes!). 's Avonds hebben ze allemaal hun eigen kennel met mand, waar ze ook weer genoeg ruimte hebben om hun behoeften te doen zonder er zelf last van te hebben.
's Winters hebben alle 11 honden een wintervacht waar je u tegen zegt en rond deze tijd is het dus aardig wat vachten borstelen

Het klopt inderdaad dat je niet elk ras buiten kan houden, maar dat geldt niet voor de Border Collie. Het gevolg van het buitenleven is dat ze een zeer sterk ontwikkeld roedelgevoel hebben en dat het soms net is alsof je naar National Geographic kijkt als je ze met elkaar bezig ziet. Er wordt op het moment aardig wat af geravot, waarbij ze de buitenhokken als behendigheidsparcours gebruiken.
Af en toe gaat ook een van de jongere honden mee naar binnen, maar na wat geknuffel hebben ze er al snel weer genoeg van. Ik merk dat onze honden rust krijgen van de regelmaat. Kennel uit betekent: werken of spelen. Kennel in betekent: rust (of spelen).
Met name bij Border Collies (misschien ook wel bij andere rassen) hebben kennels nog wel eens een rustgevend effect, mits je uiteraard aan zijn andere behoeften voldoet en beseft dat een hond een gezelschapsdier is en dus behoefte heeft aan een roedel. Ik vind het dus ook niets als je kennel na kennel na kennel aan een geschroeft ziet waarbij de honden geen contact met elkaar kunnen hebben.
Als het klopt wat ze zeggen over hondjes en baasjes die op elkaar lijken.... dan lijk ik toch het liefst op een Border Collie: intelligent, energiek en prettig gestoord!

- Hutsje
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
wat een nuttige bijdrage johSheila schreef:![]()

verklaar je nu eens nader dan?