Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ik vraag me af na black en tan jack russell

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

ik vraag me af na black en tan jack russell

Ongelezen bericht door twinkeltje »

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=112743
waar mensen er van overtuigt zijn een black en tan jack russell in hun bezit te hebben een ras dat dus eigenlijk helemaal niet bestaat
of die mensen bv een klacht kunnen in dienen waneer ze er achter komen dat het niet bestaat wand in feite is hun dan toch duidelijk iets verkocht onder valse voor wensellen

ook vraag ik me af of marktplaats daar niks aan kan doen wand er woorden toch constand op hun site honden onder valse voorwendselen verkocht

zo ja heeft iemand ze dat al eens gevraagd per mail
Afbeelding
twinkeltje
moderator

ja oke daar heb je wel gelijk in maar toch er blijven mensen die te goed van vertrouwen zijn en hier en daar op het net als je info zoekt lijkt het soms ook heel echt ze hebben zelf black en tann jack russell forum
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

dat denk ik ook martijn..

en als je al wat zou klaarspelen moet je het hondje inleveren en krijg je je geld terug ofzo. lijkt me ook niet leuk.. liever een rasloze bello dan helemaal geen bello toch? :wink:
Afbeelding
twinkeltje
moderator

massam schreef:dat denk ik ook martijn..

en als je al wat zou klaarspelen moet je het hondje inleveren en krijg je je geld terug ofzo. lijkt me ook niet leuk.. liever een rasloze bello dan helemaal geen bello toch? :wink:
ja wel het hondje houden ze zijn ook niet slecht alleen zo dat de fokker een verbod krijgt ze onder die naam te verkopen net zo als het ras boomer geen ras is gewoon eerlijk een kruising
Afbeelding
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

meestal zijn het particulieren of broodfokkers en die verkopen meestal zonder contract en zelfs met contract hebben ze niks in de pap te brokken als er staat dat het een black en tan russel is, ze hebben er hun poot ondergezet en daarmee bevestigd dat het een black en tan is.

Moeten ze zich maar beter informeren voordat ze een hond kopen.

Ik heb een djt en krijg ook geregeld vragen of ik fan geen black en tan russells fok. Dapper is nog te jong maar mag later dekken en alleen op djt teven die gebruikt worden om te jagen
loony
Zeer actief
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

Afbeelding
De middelste is dapper en hij wordt de 22 ste een jaar.
Hij heeft zen naam op 6 maand leeftijd al alle eer aangedaan door op een drijfjacht een aangeschoten zwijn te achtervolgen en 24 uur later aangehuppeld te komen een paar km verderop al kwispelend. toen ik hem oppikte was ie door de dolle heen en een week later ging ie weer mee lustig op jacht
M@scha
Zeer actief

loony schreef:meestal zijn het particulieren of broodfokkers en die verkopen meestal zonder contract en zelfs met contract hebben ze niks in de pap te brokken als er staat dat het een black en tan russel is, ze hebben er hun poot ondergezet en daarmee bevestigd dat het een black en tan is.

Ik heb een djt en krijg ook geregeld vragen of ik fan geen black en tan russells fok. Dapper is nog te jong maar mag later dekken en alleen op djt teven die gebruikt worden om te jagen
kun je wel rijk van worden hoor! B&T JR's zijn zéér exclusief!! stamboompje van de DJT hou je dan gewoon zelf! :ok: :mrgreen:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

oeh loony die linkse is leuk!!! :eek:
Afbeelding
loony
Zeer actief
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

massam schreef:
loony schreef:meestal zijn het particulieren of broodfokkers en die verkopen meestal zonder contract en zelfs met contract hebben ze niks in de pap te brokken als er staat dat het een black en tan russel is, ze hebben er hun poot ondergezet en daarmee bevestigd dat het een black en tan is.

kun je wel rijk van worden hoor! B&T JR's zijn zéér exclusief!! stamboompje van de DJT hou je dan gewoon zelf! :ok: :mrgreen:
Nee dank je er zijn al genoeg kruizingen op de wereld, en ik doe niet aan broodfok. en als die een djt teef dekt is het dekgeld tussen 300 euro en 500 euro dat verdiend ook al goed en ik zit niet met een nest pups waar reteveel werk aan is
loony
Zeer actief
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

massam schreef:oeh loony die linkse is leuk!!! :eek:
Dasmen patterdale terrier troyca en die rechtse is loony heb ik ooit gekocht als jr
Martijn schreef:Dat is de eerste hond die ik tegen ben gekomen die ook Dapper heet!
Veel mensen vinden het zelfs geen hondennaam en dan denk ik dan ze moeten niet allemaal fikkie noemen
Laatst gewijzigd door loony op 18 apr 2007 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
M@scha
Zeer actief

loony schreef:
massam schreef:

Nee dank je er zijn al genoeg kruizingen op de wereld, en ik doe niet aan broodfok. en als die een djt teef dekt is het dekgeld tussen 300 euro en 500 euro dat verdiend ook al goed en ik zit niet met een nest pups waar reteveel werk aan is
da's genoeg idd :smile:

ja echt reteveel werk... lola is nog niet eens loops en ik werk me al 2 jaar de pleuris ervoor :mrgreen:
Afbeelding
loony
Zeer actief
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

Weet je wat uniek zou zijn een black en tan staff
dapper op lola flikkeren

zag onlangs wel eentje op een stafforum
M@scha
Zeer actief

loony schreef:Weet je wat uniek zou zijn een black en tan staff
dapper op lola flikkeren

zag onlangs wel eentje op een stafforum
ik zit te wachten tot ze loops wordt...

de dekreu waar ik al heel lang mee bezig ben doen we dan gewoon niet joh :mrgreen:

krijg je ook black en tan en een beetje leek ziet het verschil niet joh.
Afbeelding
loony
Zeer actief
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

oke ik regel effe tegen dat een trapje kan dappertje er teminste op
we flikkeren er een stamboom van een andere staffreu erop en klaar is kees. Wa is de prijs voor nen normale staff doen we er toch gewoon 300 euro bovenop
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

twinkeltje schreef:ja oke daar heb je wel gelijk in maar toch er blijven mensen die te goed van vertrouwen zijn en hier en daar op het net als je info zoekt lijkt het soms ook heel echt ze hebben zelf black en tann jack russell forum
mensen zijn stront eigenwijs, je ziet het hier toch ook al?
crazyjanita, die heeft al eens een topic geopent over de b&T jack,ook daar is in verteld,dat het geen jack is, ze willen het ook niet horen :19:

1 klik via de juiste weg, even de raststandaard lezen, de site van de rasvereniging bekijken en je weet voldoende. dus om je te laten bedonderen en/of te goed van vertrouwen te zijn? dat laat je dan dus gebeuren, het is simpel zat op te zoeken, beetje interesse tonen in het ras wat je schijnbaar leuk vind lijkt me toch niet teveel moeite.
loony
Zeer actief
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

wasen vriend zen idee om met iets heel anders op de proppen te komen anders had ie gewoon hondje genoemd. Vaak roep ik wel dappie of gewoon dap
M@scha
Zeer actief

loony schreef:oke ik regel effe tegen dat een trapje kan dappertje er teminste op
we flikkeren er een stamboom van een andere staffreu erop en klaar is kees. Wa is de prijs voor nen normale staff doen we er toch gewoon 300 euro bovenop
lieverd, lola is maar 38 cm.. dat kannie wel hebben toch? :mrgreen:
Afbeelding
twinkeltje
moderator

oooooooooooooo Dapper is wel erg leuk
Afbeelding
loony
Zeer actief
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

massam schreef:
loony schreef:oke ik regel effe tegen dat een trapje kan dappertje er teminste op
lieverd, lola is maar 38 cm.. dat kannie wel hebben toch? :mrgreen:
shit effe verkeerd gedacht dapper is 35 cm en echt moeite moet ie niet doen zen apparaatje is :N:
crazyjanita
Actief

Ongelezen bericht door crazyjanita »

yamie schreef:
twinkeltje schreef:ja oke daar heb je wel gelijk in maar toch er blijven mensen die te goed van vertrouwen zijn en hier en daar op het net als je info zoekt lijkt het soms ook heel echt ze hebben zelf black en tann jack russell forum
crazyjanita, die heeft al eens een topic geopent over de b&T jack,ook daar is in verteld,dat het geen jack is, ze willen het ook niet horen :19:

1 klik via de juiste weg, even de raststandaard lezen, de site van de rasvereniging bekijken en je weet voldoende. dus om je te laten bedonderen en/of te goed van vertrouwen te zijn? dat laat je dan dus gebeuren, het is simpel zat op te zoeken, beetje interesse tonen in het ras wat je schijnbaar leuk vind lijkt me toch niet teveel moeite.
zeg als ik me in een discussie wil mengen doe ik er zelf wel aan mee daar heb ik jou niet voor nodig :boos:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

dat kloppt en heb je gelijk in crazyjanita, maar mensen zijn trots op hun ras. ik zou ook in de steigers gaan als iemand zijn duidelijk niet rastypische hond engelse staff zou noemen al werden ze in duitsland geaccepteerd ik zou dat heel erg vinden
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

crazyjanita schreef:
yamie schreef:

zeg als ik me in een discussie wil mengen doe ik er zelf wel aan mee daar heb ik jou niet voor nodig :boos:
gut joh, ga even van die kast af :mrgreen:

je snapt het punt niet :wink: tuurlijk ben je blij met je hond en het is ook een leuk dier, het is alleen geen jack russell en nee in ierland zijn zo ook nog niet zover, er is nl maar 1 jack russell met officiele standaard, daarbij, jou hondje komt niet uit ierland, kizmo met zijn toverballen is gewoon hollandse kruising, dus ook al zou ierland ze hebben met papier, dan nog is die van jou een kruising :wink:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

en hey, niet zo snel je tekst weghalen :mrgreen: nu is mijn antwoord onduidelijk
crazyjanita
Actief

Ongelezen bericht door crazyjanita »

ja daar maar hier toch niet als ik ergens in mee wil doen kan ik dat zelf heel erg goed hoeft een ander niet voor me te doen en wij hebben inmiddels alle papieren gezien dat het in ierland inmiddels al anders is en of me hond nu wel of niet goedgekeurd word door sommigen wij hebben er voor gekozen een ander toch niet
Afbeelding
loony
Zeer actief
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

Het is en blijft gewoon een kruizing en in ierland is het ook een kruizing. en toverballen kizmo is ook gewoon een kruizing die wel wat geld in het laadje spuit van zen eigenaars omdat er teveel naievelingen zijn zoals jij
yamie
Zeer actief
Contacteer:

crazyjanita schreef:ja daar maar hier toch niet als ik ergens in mee wil doen kan ik dat zelf heel erg goed hoeft een ander niet voor me te doen en wij hebben inmiddels alle papieren gezien dat het in ierland inmiddels al anders is en of me hond nu wel of niet goedgekeurd word door sommigen wij hebben er voor gekozen een ander toch niet
ierland is aangesloten bij de FCI, welke dus de officiele rasstandaards hanteert

http://www.fci.be/uploaded_files/345a2004_en.doc

dit is hem van de jack russell

de B&T is geen erkende kleurslag, dat sommige mensen het willen en toch zo noemen? dat is iets heel anders.

als mensen dan graag een eigen iets van de B&T willen, noem het dan B&T terrier of verzin een andere naam,de rasnaam jack russell , die is er al en daar vallen dus geen B&T's onder
loony
Zeer actief
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

En als je me niet geloofd doe ik wel effe een belletje met eddy chapman om zeker te zijn of met mensen uit ierland. wedde da ze in hun broek pissen van het lachen

ik dacht dat een black en tan terrier al FCI bestond :denken: maardas ook iets anders dan een jr
M@scha
Zeer actief

loony schreef:En als je me niet geloofd doe ik wel effe een belletje met eddy chapman om zeker te zijn of met mensen uit ierland. wedde da ze in hun broek pissen van het lachen

ik dacht dat een black en tan terrier al FCI bestond :denken: maardas ook iets anders dan een jr

toen ik net even aan het lezen was las ik dat de black en tan terrier een veel gebruikte benaming is voor een deel van de fen (?) terriers maar verder niks officieels is. ik zoek het ff op
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

loony schreef:En als je me niet geloofd doe ik wel effe een belletje met eddy chapman om zeker te zijn of met mensen uit ierland. wedde da ze in hun broek pissen van het lachen

volgens mij word de manchester terrier ook wel B&T terrier genoemd :wink:
M@scha
Zeer actief

fell dus :mrgreen:
De fell terriër is een in noordwest Engeland en Wales voorkomend type terriër.

Het woord fell wordt in Engeland gebruikt voor heuvel of berg. Fell terriërs zijn in de regel donker van kleur, vaak black&tan, en worden daarom ook wel black and tan terriërs genoemd. De fokkers selecteren deze honden op jachteigenschappen, niet op showkwaliteit.

Een bekende variant is de Patterdale terriër, genoemd naar een dorpje in het Lake District. Fell terriërs staan ook aan de basis van een paar erkende rassen, met name de Welsh terriër, de Lakeland terriër en de Border terriër. In het zuiden van Engeland wordt de plaats van fell terriër als werkende terriër ingenomen door de overwegend witte Russell terriërs.

De dieren hebben in de regel een schofthoogte van 25 tot 38 cm, maar voor het werk ondergronds is vooral de borstomvang van belang. De juiste maat is afhankelijk van het wild dat door de hond moet worden gejaagd. De vacht kan glad- of ruwharig zijn, kort of middellang. In de kleur komt veel variatie voor: roodzwart, everkleur, chocola- of leverbruin en natuurlijk black&tan.

Fell terriërs hebben een sterk jachtinstinct, zijn moedig, zeer energiek en tamelijk vocaal. De hondjes zijn klein, maar zeker geen schoothondjes, ze hebben veel behoefte aan beweging.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”