Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ik vraag me af na black en tan jack russell

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

ik heb net op google geweest en het is een andere naam voor een manchester of black en tan toy terrier
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

net als de gewledig exclusieve irish stafford? gewoon een bepaalde bloedlijn maar nee het is echt een ander ras volgens sommigen :roll:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ik geef het op sommige willen het gewoon niet weten die willen graag een bijzonder ras hebben
nou ik heb lekker vuilensbakies maar het zijn wel mijnvuilesbakjes :pffff:
hoe vinden jullie mijn black en tan matezer
Afbeelding
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

twinkeltje schreef:ik geef het op sommige willen het gewoon niet weten die willen graag een bijzonder ras hebben
Afbeelding
ik zou meteen voorlopige erkenning aanvragen!! :mrgreen:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

massam schreef:
twinkeltje schreef:ik geef het op sommige willen het gewoon niet weten die willen graag een bijzonder ras hebben
Afbeelding
ik zou meteen voorlopige erkenning aanvragen!! :mrgreen:
waar doe ik dat in matta daar doen ze misschien soepeller :denken:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

waar jij wil. sommigen vergeten namelijk dat de FCI een overkoepelend verhaal is en als je hier erkent word je automatisch overal erkent bent waar FCI geldt.. maar de aanvraag in een kippenlandje doen is wel een idee ja :mrgreen:
Afbeelding
workingdog
Actief

Ongelezen bericht door workingdog »

wedde over 10 a 15 jaar is het een officieel ras
als nou maar genoeg mensen het blijven kopen komt dat vanzelf en eigelijk ook niet gek zo zijn dr zat rassen ontstaan
aleen werden ze vroeger populair omdat ze goed werkten en tegenwoordig omdat ze dr toch zo leuk uitzien
helaas zo werkt het nou emaal
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

twinkeltje schreef:ja oke daar heb je wel gelijk in maar toch er blijven mensen die te goed van vertrouwen zijn en hier en daar op het net als je info zoekt lijkt het soms ook heel echt ze hebben zelf black en tann jack russell forum
Veel mensen willen gewoon nu 'n hond en weten verder niks en verder maakt ze ook niks uit. Die kun je alles wijs maken.
workingdog
Actief

massam schreef:
loony schreef:En als je me niet geloofd doe ik wel effe een belletje met eddy chapman om zeker te zijn of met mensen uit ierland. wedde da ze in hun broek pissen van het lachen

ik dacht dat een black en tan terrier al FCI bestond :denken: maardas ook iets anders dan een jr

toen ik net even aan het lezen was las ik dat de black en tan terrier een veel gebruikte benaming is voor een deel van de fen (?) terriers maar verder niks officieels is. ik zoek het ff op
meestal zijn dat lakeland terrier achtige honden
en de lake land vald onder de fell terriers samen met de border pat en bedlinton terriers

Afbeelding

niet black en tam maar dit vin ik wel een mooije fell terrier
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Afbeelding
Ik vind het een lieverd

Ik vind Dapper echt een gave naam had het nog nooit gehoord :ok:
M@scha
Zeer actief

die is ook leuk workingdog!!
Afbeelding
crazyjanita
Actief

Ongelezen bericht door crazyjanita »

heb al een andere benaming gevonden samen met andere mensen die ook zon hondje hebben
we noemen ze gewoon ezel zijn jullie tevreden dat ze geen jackrussell meer zijn en wij hebben een uniek soort
Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

workingdog schreef:wedde over 10 a 15 jaar is het een officieel ras
als nou maar genoeg mensen het blijven kopen komt dat vanzelf en eigelijk ook niet gek zo zijn dr zat rassen ontstaan
aleen werden ze vroeger populair omdat ze goed werkten en tegenwoordig omdat ze dr toch zo leuk uitzien
dan mogen die B en T mensen nog wel heel hard gaan fokken om één type te krijgen en deze ook helemaal netjes te kunnen fokken zodner problemen. Nu zijn het wel heel verdachte halve teckels en Duitse jachtterriers
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

crazyjanita schreef:heb al een andere benaming gevonden samen met andere mensen die ook zon hondje hebben
we noemen ze gewoon ezel zijn jullie tevreden dat ze geen jackrussell meer zijn en wij hebben een uniek soort
de ezel bestaat ook al he, is toch moeilijk, iets verzinnen wat er nog niet is :mrgreen: hey idee :idea: B&T hondje, blata'tje, of of, kruising :mrgreen:
crazyjanita
Actief

Ongelezen bericht door crazyjanita »

bestaat misschien al wel maar die zeuren tenminste niet zo over een naam en een papier als de mensen die een "ras"echte jr hebben
Afbeelding
workingdog
Actief

boxersien schreef:
dan mogen die B en T mensen nog wel heel hard gaan fokken om één type te krijgen en deze ook helemaal netjes te kunnen fokken zodner problemen. Nu zijn het wel heel verdachte halve teckels en Duitse jachtterriers
daar passen ze toch hun rasstandaard op aan ,
yamie
Zeer actief
Contacteer:

crazyjanita schreef:bestaat misschien al wel maar die zeuren tenminste niet zo over een naam en een papier als de mensen die een "ras"echte jr hebben
:ok:
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

crazyjanita schreef:bestaat misschien al wel maar die zeuren tenminste niet zo over een naam en een papier als de mensen die een "ras"echte jr hebben
Je snapt t echt niet he? De JR hoort overwegend wit te zijn, zo is de rasstandaard. En bij een echte JR is er onderzocht op ziektes en koop je een gezonde hond, althans daar heb je veel meer kans op bij een goede fokker.

Bij de JH zoals jouw hond, krijg je de teckel en JR ziektes bij elkaar, er is nergens op onderzocht en er wordt maar mee raak gefokt. Ik snap wel dat je kwaad bent hoor, je hebt veel te veel geld uitgegeven voor een rashond die niet eens blijkt te bestaan, daar zou ik ook knap pissig om worden. :mrgreen:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

yamie schreef:
mensen zijn stront eigenwijs, je ziet het hier toch ook al?
crazyjanita, die heeft al eens een topic geopent over de b&T jack,ook daar is in verteld,dat het geen jack is, ze willen het ook niet horen :19:
Daarna was ook de www. weg waar o.a. de ouders te zien waren (moeder zou ik niet eens een jack Hussel noemen). Ik heb dat ook niet zo goed gesnapt. Het is toch verder een geinig hondje. Het is zo vaak dat mensen heel beledigd zijn als iemand zegt dat hun stamboomloze hondje een kruisinkje is. Als je een rashond wil hebben moet je er een met stamboom kopen en als je daar geen belang aan hecht waarom hecht je dan wel belang aan ras?

Anne
starfleet
Erelid

crazyjanita schreef:ja daar maar hier toch niet als ik ergens in mee wil doen kan ik dat zelf heel erg goed hoeft een ander niet voor me te doen en wij hebben inmiddels alle papieren gezien dat het in ierland inmiddels al anders is en of me hond nu wel of niet goedgekeurd word door sommigen wij hebben er voor gekozen een ander toch niet
Maar als een pikzwarte Kooiker in Ierland erkend is en ik heb een hond die op een kooiker lijkt uit een Markiesje en een kooiker, dan heb ik toch geen kooiker, maar nog steeds een kruising tussen een markiesje en een kooiker?

Anne
starfleet
Erelid

Alleen als er echt gericht gefokt zou worden kan je een apart ras krijgen en op den duur (misschien) erkenning daarvoor. Daar is toch geen sprake van als iemand zijn kruising JR/pincher black en tan hond overal in de buurt op allerlei kleine terrier en pincherachtigen zet en die vervolgens verkoopt als Black en Tan JR, wel een ras maar nog niet erkend.

Anne
starfleet
Erelid

crazyjanita schreef:heb al een andere benaming gevonden samen met andere mensen die ook zon hondje hebben
Ik snap niet waarom je je zo boos maakt. Je wilde zo'n soort hondje toch graag en hebt er nu een. Waarom moet het persé een ras zijn. Je kan toch geen ras hebben met een vader en moeder die helemaal niet op elkaar lijken. De moeder lijkt niet op de vader en ook niet op een Jack Russel, dat moet jij toch ook zien. De broertjes en zusjes verschillen ook heel erg van elkaar, niet alleen in kleur maar in bouw, oren en alles dat kan niet bij een ras, dat kan alleen bij kruisingen.
Misschien dacht je eerst dat Black en tan JR's bestonden, misschien dacht je dat je er een gekocht had al was het ras nog niet erkend maar inmiddels heb je hier het topic (en ook al eerder) gelezen, waarom blijf je dan volhouden, dat begrijp ik niet. Jouw hondje is niet meer of minder met of zonder stamboom, wel of geen ras. Want dat proef ik bij jou, de verdediging tegenover mensen die een rashond hebben, alsof die eigenaren denken adelijke honden te hebben en neerkijken op rasloze honden :piew:

Anne
yamie
Zeer actief
Contacteer:

workingdog schreef:
boxersien schreef:
:denken: wie passen waar de standaard op aan?
yamie
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:
yamie schreef:
crazyjanita, die heeft al eens een topic geopent over de b&T jack,ook daar is in verteld,dat het geen jack is, ze willen het ook niet horen :19:
Daarna was ook de www. weg waar o.a. de ouders te zien waren (moeder zou ik niet eens een jack Hussel noemen). Ik heb dat ook niet zo goed gesnapt. Het is toch verder een geinig hondje. Het is zo vaak dat mensen heel beledigd zijn als iemand zegt dat hun stamboomloze hondje een kruisinkje is. Als je een rashond wil hebben moet je er een met stamboom kopen en als je daar geen belang aan hecht waarom hecht je dan wel belang aan ras?

Anne
precies, dat begrijp ik dus ook niet, men wil zich niet inlezen en intereseren voor een ras, men wil niet de moeite nemen om een juist gefokt hondje aan te schaffen, maar men wil wel een rasnaam gebruiken en dan dus steigeren en zich beledigd voelen, als mensen die er wel om geven er iets van zeggen.

het hondje zelf? nee niks minder lief of leuk als een echte JR minder verantwoord gefokt? ja dat wel en dus bovendien gewoon geen jack russell :wink:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

yamie schreef:
starfleet schreef:
yamie schreef:

Anne
precies, dat begrijp ik dus ook niet, men wil zich niet inlezen en intereseren voor een ras, men wil niet de moeite nemen om een juist gefokt hondje aan te schaffen, maar men wil wel een rasnaam gebruiken en dan dus steigeren en zich beledigd voelen, als mensen die er wel om geven er iets van zeggen.

het hondje zelf? nee niks minder lief of leuk als een echte JR minder verantwoord gefokt? ja dat wel en dus bovendien gewoon geen jack russell :wink:
Niet iedereen over een kam scheren hoor :wink:
Toevallig ben ik sinds kort het baasje van een heuse echte originele spaanse jr-beagle kruising :smile: :smile: :smile: en ik noem haar noch jr nog beagle, het is gewoon mijn moppie :ok:
boxersien

workingdog schreef:
boxersien schreef:
:smile: leuke rasstandaart dan. Alle formaten mag tussen de 15 en 30 cm en de lengte kan verschillen van tekkel lengte t/m chihuahua lengte. Poten mogen O benig staan (hebben veel van die hondjes) en zowel laag als hoogbenig kan. Dit ras is Black en tan, met eventueel een vleugje wit. Lijkend volgens de leek sprekend op een Jack Russell maar gezien deze 60% wit moet hebben is dat zekers niet zo. Afgezien van het uiterlijk dat er ook helemaal niet op lijkt. :smile:
boxersien

starfleet schreef:
Ik snap niet waarom je je zo boos maakt. Je wilde zo'n soort hondje toch graag en hebt er nu een. Waarom moet het persé een ras zijn. Je kan toch geen ras hebben met een vader en moeder die helemaal niet op elkaar lijken. De moeder lijkt niet op de vader en ook niet op een Jack Russel, dat moet jij toch ook zien. De broertjes en zusjes verschillen ook heel erg van elkaar, niet alleen in kleur maar in bouw, oren en alles dat kan niet bij een ras, dat kan alleen bij kruisingen.
Misschien dacht je eerst dat Black en tan JR's bestonden, misschien dacht je dat je er een gekocht had al was het ras nog niet erkend maar inmiddels heb je hier het topic (en ook al eerder) gelezen, waarom blijf je dan volhouden, dat begrijp ik niet. Jouw hondje is niet meer of minder met of zonder stamboom, wel of geen ras. Want dat proef ik bij jou, de verdediging tegenover mensen die een rashond hebben, alsof die eigenaren denken adelijke honden te hebben en neerkijken op rasloze honden :piew:

Anne
Ik snap haar dus ook niet om deze reden! Waarom nu de moeite blijven doen om in je eentje vol te blijven houden dat je gelijk heb terwijl het op geen enkele manier bewezen kan worden dat je gelijk heb en het tegendeel kan op 100den manieren bewezen worden.
Snap niet waarom je deze moeite neemt. Wees blij met je leuke kruising en hou het daarbij. Ga niet mensen onzinnige dingen vertellen die later weer rechtgezet moeten worden. De meesten houden er niet van om verkeerde voorlichting te krijgen en op die manier ga je overal "ruzie" krijgen.

Hier lijken 3 van de 4 heel erg op een bepaald ras. Maar hebben allen (op Sem na waarschijnlijk) geen stamboom. Vragen ze naar het ras? Tja, boris is een boxer, dat kan ik gerust zeggen. Maar van Bo? VInd het nog steeds niet helemaal kloppend en dus zeg ik dat ze veel trekt op een st. bernard. Waarom zou ik staan liegen? Mijn hond is echt niet minder dan een met een stamboom!!!!

Stel dat ik ga zeggen dat ze een echte st. bernard is en mensen gaan bij een goede fokker om een pup. Deze blijkt later veel groter te worden en i.p.v 40 kg wel 80 kg te worden. Dan voelen ze zich toch wel een beetje staan denk ik (daarom zou ik zelf nooit op zomaar één persoon af gaan, maar helaas zijn er nog steeds die het wel doen).

Jij roept dat het een echt ras is. Waar kan ik dan zo'n pup kopen MET een stamboom? Ik denk dat dit vreselijk moeilijk gaat worden!!
boxersien

Re: ik vraag me af na black en tan jack russell

twinkeltje schreef:http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=112743
waar mensen er van overtuigt zijn een black en tan jack russell in hun bezit te hebben een ras dat dus eigenlijk helemaal niet bestaat
of die mensen bv een klacht kunnen in dienen waneer ze er achter komen dat het niet bestaat wand in feite is hun dan toch duidelijk iets verkocht onder valse voor wensellen

ook vraag ik me af of marktplaats daar niks aan kan doen wand er woorden toch constand op hun site honden onder valse voorwendselen verkocht

zo ja heeft iemand ze dat al eens gevraagd per mail
Ander punt :mrgreen: Heeft inderdaad weleens iemand al een mail gestuurd naar marktplaats hierover? Want idd. onder valse voorwentselen mag niet verkocht worden toch?
M@scha
Zeer actief

hebbuhhebbuhhebbuh!! :cheer: :jank:

beetje bruin erbij en het is een B&T, maar dan wel de mijne! :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
workingdog
Actief

Martijn schreef:Cleo is ook een jack russel. :pffff:
wel met een echte stamboom he :mrgreen:

zo niet teken ik dr wel 1 voor je hoor mag je nog kiezen ook of het een jack of een parson wordt
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”