Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zijn jullie verknocht aan jullie eigen ras?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Abby »

Ik ben helemaal fan van mn cairn! Leuk karakter, grappig hondje om te zien, makkelijk mee te nemen, weinig gezondheidsproblemen, alleen snel huidproblemen. En toch... Ga ik na Abby, hopelijk over heel veel jaar, voor iets groters. :19:
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

ik heb nog een aantal rassen op mijn "verlanglijstje"staan , weet niet of het er ooit van komt deze rassen te nemen, ik ben idd verknocht aan de basenji en podenco ibicenco en aangezien ik hier ook meer fok vind ik dat ik me hier op moet concentreren en je dus ook niet met allerlei andere rassen bezig moet gaan houden, misschien komt er ooit eens wat bij van mijn lijstje maar niet om ook mee te gaan fokken iig.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
majelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door majelle »

Ik ben helemaal gek van boxers, er zijn rassen die ik ook heel leuk vind maar komen net wat te kort. Dus ik zal altijd boxers hebben tenzij ik te oud ben.

groetjes majelle
american
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door american »

mijn eerste hondje was een springer spaniel.
Hij was meer eigenlijk van me mams. :smile: :smile:
Een paar jaar geleden leerde ik iemand kennen die american bulldogs had en er ook me ging fokken.
Ik was toen helemaal verkocht en heb er nu een van haar.
Ik vind het super honden. :mrgreen: :mrgreen:
mariska&kyra
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door mariska&kyra »

Bull terrier staat bij mij op nr 1 daarna volgt de rottweiler..maar daarnaast vind ik ook nog andere rassen leuk..van mopshond tot bullmastiff :mrgreen:
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ja en nee. Ik heb op het moment 4 honden: Een kelpie, een schotse collie x husky, een lab x, en een bouvier.

Die kelpie, daar ben ik echt wel gek op. Daar komt er ook zeker ooit nog een van.

Maar echt verliefd, dat ben ik al mijn hele leven op de Schotse Collie (herder).. Zodra de mogelijkheid er is, komt er eentje :cheer:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Dit is mijn eerste Bracco, eigenlijk kan ik dus niet oordelen over het hele ras :wink: . Heb er lang over gedaan (na een hele tijd hondloos te zijn geweest ivm. werk e.d) om een hond te kiezen. Zowat twee jaar lang op zoek geweest via boeken, internet, shows, fokkers. Maar wat een match hebben we gemaakt :I: . Ondanks dat de opvoeding/training niet over rozen is gegaan, is Dante echt helemaal dé hond. Als ik wel eens filosofeer over andere rassen, zijn ze allemaal niet goed genoeg :pffff: :mrgreen: . Dus ws. zal een volgende hond ook een Bracco zijn!
Gr. Marijke
Afbeelding
elbertkeizer
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door elbertkeizer »

Ik ben gek op herders, en een kennis van me heeft een border terrier en een ruwharige teckel waar ik vaak de oppas van ben ook hele leuke hondjes.
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Er zijn een aantal rassen die ik graag zou willen maar voorlopig blijf ik bij de beagle.
De eigenwijzigheid, het sterke, harde, sociale, vriendelijke, ja, helemaal mijn hond.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

ja ik ben toch wel erg gek op de duitseherder.
Er zal ook altijd een duitseherder rondlopen hier, Frank wil echt niet anders, maar voor mezelf vind ik nog zoveel andere rassen erg leuk.
Hier op het forum zie ik ook steeds meer rassen die ik echt leuk begin te vinden en die ik best zelf zou willen hebben bijv. een ruwharige teckel, een rottweiler, een behaarde nakerd, een kooiker ala Bram van Linda etc etc.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

het ras waar ik aan verslingerd ben geraakt is de Podenco Ibicenco, ooit komt er een dat is zeker, ik heb nu een Golden en een mixie, met de Golden heb ik een normale verstandhouding en het mixie is echt mijn hondje, das wel iets wat ik nooit verwacht had, want ik ben niet zo van de haarballen :mrgreen:
Golden Ozzy is een lieve hond, een lekkere klier, maar dat ik nou door hem verslingerd ben geraakt aan Goldens? nee beslist niet ( hij is ook niet van mij whahahaah) en Lilo het mixie heb ik genomen omdat ik eerst een grote hond niet aandurfde ivm mn bekken, en ik heb met haar een goede keuze gemaakt, tis een hardstikke fijn hondje :mrgreen:
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Ik zou opnieuw voor een poedel kiezen, wel van een betere plaats.
Luka heeft aan mij een hele kluif gehad als kersvers baasje.
Ik heb er al veel uit geleerd.
Ik vind Luka de liefste hond ter wereld, hij is mijn allerbeste maatje.
Er gaat bijna geen dag voorbij dat hij me weer verrast, soms alles op zijn kop zet, soms zo grappig is dat we niet bijkomen.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

ja,ik ben verknocht aan de rottweiler...

echt ik was als kind al verliefd op dat ras,maar kreeg van mijn ouders een labrador...stiekum spaarde ik overal beeldjes en boekjes van de rottweiler,en toen ik op mezelf ging wonen,is de eerste rottweiler in mijn leven gekomen..en echt,geweldig ras...

ik heb nu ook 2 argentijnse doggen,maar zou hierna als deze zijn hemelen geen argentijnse doggen meer nemen,wel heb ik 2 kruisingen argentijnse dog X rottweiler,deze 2 zijn werkelijk fantastisch!!

ze zijn mooi,lief en echt,zou er zo een ras van willen maken.. :mrgreen:

en dan heb ik nu nog 2 rottweilers,maar zeker niet de laatste rotties die er zijn,ik heb er zo'n zwak voor... :smile:
Ivy
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ivy »

Ik ben niet persé verknocht aan een Tibetaan, vind het zeker een erg leuk ras, en Tessa is natuurlijk helemaal geweldig :wink: . Maar ik vind andere rassen ook erg leuk, zo wil ik misschien later nog wel een friese stabij, en de bouviers die ik ken zijn ook schatten..
naadje

Ongelezen bericht door naadje »

ja ik ben echt verknocht aan de bullmastiff,al eerder een teef gehad en nu weer aan een reu begonnen

een terrier neem ik nooit van mijn leven meer,mijn lana zou ik voor geen goud willen missen hoor...maar ze zijn mij te fel en te druk..

alhoewel ik andere bullen ook erg leuk vind...
ja het blijft iig bij bullen :mrgreen:
eens aan de bull altijd aan de bull :mrgreen:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Thuis hebben we een Engelse en een Franse bull gehad, en ik vond ze helemaal geweldig :I: Alleen heb ik ook altijd een zwak gehad voor retrievers, maar die vonden mn ouders te groot. Toen ik ging samenwonen wilden we al snel een hondje, en aangezien ik van lange wandelingen en zwemmen hou is het toch de labrador geworden. M'n vriend wilde het liefst een Bouvier maar daar heb ik niet zo veel ervaring mee, en dat haar stond me een beetje tegen :N:
In ieder geval komen hier geen hondjes onder de knie te wonen en dat vind ik heel jammer :jank: Want als 2e hondje lijkt me een Frans Bulletje wel heel errug leuk, ze zijn zo knap en lief :mrgreen:
Maar een labje ben ik toch echt wel verknocht aan hoor, Gol heeft een superlief karakter, is gek op kinderen en je kan er lekker mee zwemmen en wandelen, ze is gek op apporteren en alle maffe spelletjes die ik verzin :smile:
Gollum is wel zo lui als ons franse Bulletje (Lotje :mrgreen: ) vroeger, als je denkt 's ochtends vroeg eens lekker te gaan wandelen kijkt ze me echt aan of ik wel helemaal goed ben :mrgreen: Vervolgens doet ze mij een enorm plezier om toch ff mee te gaan :roll: om vervolgens de rest van de ochtend neer te storten op haar plaats om lekker te maffen.
Maar zodra ze buiten is is het weer een echt labje hoor :mrgreen:
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Verknocht aan de Alaskan Malamute.. sinds ik 7 was..
Karakter en uiterlijk.. En niet zoals velen alleen uiterlijk. :pffff:
En de droom is om er ooit eens een te hebben...
Maar dat duurt nog ff... =(
Afbeelding
Lind@
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Markiesje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lind@ »

...
Laatst gewijzigd door Lind@ op 01 mar 2020 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Linda
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik heb een voorkeur voor pittige kleine(re) honden. met als grootste liefde de staffordshire bull terrier.

andere rassen die ik erg leuk vind zijn de teckel, de patterdale terrier, de kleine werkhondjes dus
Afbeelding
workingdog
Actief

Ongelezen bericht door workingdog »

massam schreef:andere rassen die ik erg leuk vind zijn de teckel, de patterdale terrier, de kleine werkhondjes dus
dus ik kan jou gaan stalken als ik een goed tehuis zoek voor een werkhondje....
wolfwoman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tsjechoslowaakse Wolfhonden
& Tamaskan Dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolfwoman »

Ben altijd al gek geweest op wolven, maar ja een wolf in huis....
Dus mijn 1e hond was een Mechelaar (die is 11 geworden)
Totdat ik de Tsjechoslowaakse Wolfhond leerde kennen
Lijkt veel op een wolf...geen makkelijk karakter.... o, zo lief en trouw....
weinig ziektes....levensverwachting tussen de 12-17 jaar

Wil nooit geen ander ras meer... :flower:
http://www.vantaelsesluske.nl __ groeten Stefanie
Els
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Els »

Afbeelding

Ik blijf verknocht aan Schipperkes.
Maar het wil niet zeggen dat als er ooit iets anders op mijn pad komt dat het geen ander ras zal worden.

Groetjes Els
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

diverse soorten

Ongelezen bericht door Muis.. »

Mijn eerste hond was de uit de kluite gewassen bouvier, Bo. De volgende hond hier in huis kwam met m'n man mee en dat was Joep, de Syberische husky en nu ligt er een Mechelse(kruising windhond?)herder aan mijn voeten, Myra.
Ik heb dus niet echt een voorkeur/liefde voor een bepaald ras, de enige voorwaarde die ik heb is dat ze boven mijn knie uitkomen qua schofthoogte :mrgreen:
Wat ons bij Myra in het begin zo opviel was haar "will to please", dat was iets wat we bij Joep dus niet kende :smile:
dieszel
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising Rottweiler-Stafford
Dogue de Bordeaux

Ongelezen bericht door dieszel »

vanaf het moment dat ik samen ging wonen moest en zou ik een hond hebben.
na 3 asiels af te zijn gegaan kwamen we terug met een x rottweiler.
meteen wilde ik er een 2e hond erbij maar wij hebben er ruim een jaar over gedaan om er zeker van te zijn en welk ras we zouden pakken.
eerst hebben we allebij appart hondenrassen op geschreven die we mooi vonden.
daarna degene die we niet hetzelfde hadden weggestreept.
toen hebben we gekeken welke het beste bij ons paste en vanuit die laatste selectie hebben we voor de bordeauxdog gekozen.
ik zeg niet dat er nooit meer een ander ras komt want ik vind bijna alle mollossers geweldig, maar ik weet zeker dat ik zolang ik honden kan hebben er altijd minstens 1 bordeaux dog bij zit: BORDEAUX DOG RULES!!!!!!!!
Trici
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trici »

Ja ik ben absoluut verkocht aan de labrador...vanaf t moment dat we hier wisten dat er een hond zou komen riepen we ongeveer tegelijkertijd een labrador....k sluit niet uit dat er ooit (en k hoop dat dat nog heeeeel lang duurt, sam is nog geen 2 jaar) een ander ras komt, de rottweiler bijvoorbeeld, vind k ook mooie en boeiende honden, de reden dat we niet meteen voor een rottweiler gekozen hebben is dat we VINDEN (waarmee ik niet zeg dat het zo IS) dat de rottweiler met kleine kinderen toch onbetrouwbaarder is...en als je dat vind en denkt, leek het ons niet verstandig dan aan een rottweiler te beginnen, verder vind k nog heel veel andere rassen leuk, de kooikers vind k leuk, de border collie lijkt me ook een geweldige hond, de collie's , de sint berhard's , stuk voor stuk vind k dat geweldige honden (hoewel ik niet van alle rassen de karakters even zo goed ken hoor, dit is voornamelijk gebaseerd uit info's hier van het forum en persoonlijke ervaringen)

Dus JA wel verkocht aan de labrador, of het hier altijd een labrador zal blijven? nee denk het niet
Afbeelding
Maureen en de meiden
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Maureen en de meiden »

Best wel verknocht, op straat trekken de goldentjes altijd mijn aandacht, dat heb ik niet met andere honden.
Toen we weer een hond in huis wilden, was het eigenlijk al bekend welk rashond er zou komen. Ik vind het prachtige honden om te zien maar ze zijn ook verschrikkelijk lief van karakter.
Afbeelding

Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door senna03 »

Ben verknocht aan m'n vuilnisbakkies en m'n vlindertje, maar wat op mijn verlanglijstje staat Pharao-hond. Echt schitterende dieren vind ik dat.
Maar of het er ooit van komt...geen idee!
Bordertje
Actief

Ongelezen bericht door Bordertje »

Ben helemaal gek van mijn Borders. Maar dat wil niet zeggen dat ik andere rassen niet geweldig vind. Voor mijn Borders had ik een Dalmaat en een korthaar Jack en dat zijn rassen die ik nog altijd :ok: vind. En er zijn er nog heel wat,teveel om op te noemen eigenlijk... Ik hou gewoon van het diersoort HOND in het algemeen!
He looks into my eyes. I see devotion and trust,in the eyes of my best friend: the DOG, which I love so much......
ridgebackfan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door ridgebackfan »

ja ik ben helemaal gek van de Rhodesian ridgeback en zou zelf geen ander ras meer willen. Neemt niet weg dat ik verschillende rassen ook super leuk en mooi vind maar dan moet eerst de droom boerderij en bij behorend land in zicht zijn voor er een ander ras dan de RR bij kan komen
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart

kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info
Afbeelding
zonneklep

rashond

Ongelezen bericht door zonneklep »

mijn vorige hond was een west highland white terrier die ik in februari heb moeten laten inslapen vanwege zijn nieren.
Nu heb ik dan Pepper (een kruizing), maar toch blijf ik altijd een zwak houden voor de westie........en ik denk dat er in de toekomst nog wel een westie bij komt (als Pepper bijv. 1 jaar is). Ik zou Pepper trouwens voor geen goud meer willen missen hoor :neenee:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”