Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ik vraag me af na black en tan jack russell
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
je doet toch zeker wel mee met jouw honden, hoe kunnen we anders mooie naakte B & T met van nature gecoupeerde oortjes krijgen en op grote schaal gaan fokken? ik moet er niet aan denken als massam en ik dat zonder jou moeten doenloony schreef:heeeey ik krijg nu ook wel een procentje op de pups he

My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- Noury
- Actief
- Contacteer:
Misschien niet helemaal wat je bedoeld maar... de Saarloos vind ik hier toch wel onder vallen als zijnde kruising met een wolf van oorsprong (ik ga niet het hele verhaal uitleggen omdat ik denk dat je die wel kent).Martijn schreef:Oh ja? Werkt dat zo?
Welke kruising van 10 jaar geleden is er dan nu een ras geworden?
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Vergeet het spastische huppeltje met de achterpoten niet. Volgens veel eigenaren hoort dat bij JR's, dus dat moet in de rasstandaard.boxersien schreef:workingdog schreef:daar passen ze toch hun rasstandaard op aan ,boxersien schreef:dan mogen die B en T mensen nog wel heel hard gaan fokken om één type te krijgen en deze ook helemaal netjes te kunnen fokken zodner problemen. Nu zijn het wel heel verdachte halve teckels en Duitse jachtterriersworkingdog schreef:wedde over 10 a 15 jaar is het een officieel ras
als nou maar genoeg mensen het blijven kopen komt dat vanzelf en eigelijk ook niet gek zo zijn dr zat rassen ontstaan
aleen werden ze vroeger populair omdat ze goed werkten en tegenwoordig omdat ze dr toch zo leuk uitzien
helaas zo werkt het nou emaalleuke rasstandaart dan. Alle formaten mag tussen de 15 en 30 cm en de lengte kan verschillen van tekkel lengte t/m chihuahua lengte. Poten mogen O benig staan (hebben veel van die hondjes) en zowel laag als hoogbenig kan. Dit ras is Black en tan, met eventueel een vleugje wit. Lijkend volgens de leek sprekend op een Jack Russell maar gezien deze 60% wit moet hebben is dat zekers niet zo. Afgezien van het uiterlijk dat er ook helemaal niet op lijkt.

Ik zie het zoveel dat ik me af begin te vragen of er niet iets helemaal mis is met de achterhand van die 'laagbenige JR's'.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ben ik blij dat ik normaalbenige terriers heb, zoals het hoortHanneke2 schreef:Vergeet het spastische huppeltje met de achterpoten niet. Volgens veel eigenaren hoort dat bij JR's, dus dat moet in de rasstandaard.boxersien schreef:workingdog schreef:daar passen ze toch hun rasstandaard op aan ,boxersien schreef: dan mogen die B en T mensen nog wel heel hard gaan fokken om één type te krijgen en deze ook helemaal netjes te kunnen fokken zodner problemen. Nu zijn het wel heel verdachte halve teckels en Duitse jachtterriersleuke rasstandaart dan. Alle formaten mag tussen de 15 en 30 cm en de lengte kan verschillen van tekkel lengte t/m chihuahua lengte. Poten mogen O benig staan (hebben veel van die hondjes) en zowel laag als hoogbenig kan. Dit ras is Black en tan, met eventueel een vleugje wit. Lijkend volgens de leek sprekend op een Jack Russell maar gezien deze 60% wit moet hebben is dat zekers niet zo. Afgezien van het uiterlijk dat er ook helemaal niet op lijkt.
![]()
Ik zie het zoveel dat ik me af begin te vragen of er niet iets helemaal mis is met de achterhand van die 'laagbenige JR's'.

- Chione
- Zeer actief
-
- Erelid
Dat spastische huppeltje zijn die oergezonde fokproducten met patella luxatieHanneke2 schreef:Vergeet het spastische huppeltje met de achterpoten niet. Volgens veel eigenaren hoort dat bij JR's, dus dat moet in de rasstandaard.![]()

Die zijn er juist op uit gezocht om mee te fokken en bij de echte JRs mogen die niet mee doen in de fok, nou dan weten die van de JHs het toch echt wel beter hoor