starfleet schreef:Fijn dat alles goed is met Nozem, maar wel jammer dat er geen puppies gaan komen. Ik heb het voortraject niet helemaal gevolgd, maar is het op zich niet handiger om als de vruchtbare periode niet helemaal duidelijk is wat vaker te proberen. Ik noem maar wat op dag 7, 10, 11, 13, of worden dan de kosten hoog o.i.d. Is iets wat ik me wel vaker heb afgevraagd. Bij Buffy is het zo overduidelijk wanneer ze vruchtbaar is, dat zou heel handig zijn als we een nest wilden, maar ik hoor vaak dat mensen toch net naast die periode zitten, ook al laten ze progestoron prikken. Dan denk ik met mijn boerenverstand als de teef willig is, maakt dat dan wat uit dat ze bij wijze van spreken 6 keer gedekt wordt?
Vanaf de dag dat ik zag dat ze loops werd, is haar progesteron geprikt op dag 8, en de uitslag daarvan gaf aan dat ze toen al over haar hoogtepunt heen was.
Ik ben diezelfde dag naar de reu gegaan. De honden vonden elkaar helemaal geweldig maar van dekken kwam het die dag nog niet, hoewel Nozem wel bereidwillig was.
Daarna zijn de honden op dag 9 en 11 weer bij elkaar geweest, en op dag 13 weer, maar toen liet Nozem de reu niet meer toe.
Het is dus niet zo dat ik maar 1 dekking heb gedaan, zoals je hierboven kunt lezen.