Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Helaas... * update: foto op pagina 4

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

LongFields schreef:
Het is dus niet zo dat ik maar 1 dekking heb gedaan, zoals je hierboven kunt lezen. :wink:
Ik zie hem. Kan me ook weer herinneren- geloof ik- dat je schreef dat de test aangaf dat het moment al geweest was. Kan dat overigens, dat een teef bijvoorbeeld al op dag vijf van haar loopsheid vruchtbaar is? Of is er dan even een "storing" in de hormoonhuishouding op dat moment als die test aangeeft bijvoorbeeld vruchtbaar op dag vier of vijf?

Misschien kan ik ook beter in een ander topic een keer vragen, dit is er niet voor bedoeld :wink:

Anne
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

starfleet schreef:
LongFields schreef:
Het is dus niet zo dat ik maar 1 dekking heb gedaan, zoals je hierboven kunt lezen. :wink:
Ik zie hem. Kan me ook weer herinneren- geloof ik- dat je schreef dat de test aangaf dat het moment al geweest was. Kan dat overigens, dat een teef bijvoorbeeld al op dag vijf van haar loopsheid vruchtbaar is? Of is er dan even een "storing" in de hormoonhuishouding op dat moment als die test aangeeft bijvoorbeeld vruchtbaar op dag vier of vijf?

Misschien kan ik ook beter in een ander topic een keer vragen, dit is er niet voor bedoeld :wink:
Ik vind het niet erg hoor Anne, dat je het hier vraagt.
Ik weet het eerlijk gezegd niet. Er kan zoveel aan de hand zijn geweest, waardoor die hoge waarde zo vroeg veroorzaakt kan zijn.
Het vreemde was dat Nozem al ruim voor de 1e dag dat ik bloed verloor erg aantrekkelijk was voor reuen. Dus wie weet heeft ze een gespleten loopsheid gehad. Of ik heb een aantal loopsheids-dagen gemist (wat eigenlijk bijna onmogelijk is want ik heb haar heel goed gecontroleerd)
Of..... noem maar op, het is helaas niet allemaal zo gemakkelijk verklaarbaar als je denkt. Dat maakt fokken ook soms veel gecompliceerder dan je zou willen. :wink:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

jammer Suzanne, volgende keer beter!
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

LongFields schreef: Mocht ik alsnog gaan twijfelen als Nozem bijvoorbeeld toch in gewicht en omvang toe gaat nemen, laat ik gewoon nog een keer een echo maken. :wink:
Wie weet, twee kleine puppie sdie zich nu nog verstopt hebben, het zou wel mooi zijn al is de kans wel heel erg klein.

Anne
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

starfleet schreef:
LongFields schreef: Mocht ik alsnog gaan twijfelen als Nozem bijvoorbeeld toch in gewicht en omvang toe gaat nemen, laat ik gewoon nog een keer een echo maken. :wink:
Wie weet, twee kleine puppie sdie zich nu nog verstopt hebben, het zou wel mooi zijn al is de kans wel heel erg klein.
Daar reken ik zelf ook niet op hoor. :wink:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

LongFields schreef:
sirene schreef:Jammer Suzanne, maar gelukkig is er niets met Nozem aan de hand.
Maarre, was het niet erg vroeg voor een echo ?
Ze is toch de 28ste gedekt ?
Op zich is het inderdaad aan de vroege kant, maar de DA in de kliniek waar ik geweest ben (in Noordwijkerhout) zei dat er nu als ze drachtig was in principe wel al iets (kleins) zichtbaar zou moeten zijn.
Ik wilde ook niet langer wachten met de echo vanwege de uitvloeiing.
Mocht ik alsnog gaan twijfelen als Nozem bijvoorbeeld toch in gewicht en omvang toe gaat nemen, laat ik gewoon nog een keer een echo maken. :wink:
In Sleeuwijk doen ze echt pas vanaf 28 dagen echo-en en liefst nog 1 of twee dagen later. En zelfs dan zien ze wel eens wat over het hoofd heb ik begrepen.
Het is een klein kansje maar ik denk dat het nog steeds wel kan hoor :wink:
En anders volgende keer beter :ok:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Gelukkig geen ontsteking!
Maar jammer dat ze niet drachtig is.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

sirene schreef:
In Sleeuwijk doen ze echt pas vanaf 28 dagen echo-en en liefst nog 1 of twee dagen later. En zelfs dan zien ze wel eens wat over het hoofd heb ik begrepen.
Het is een klein kansje maar ik denk dat het nog steeds wel kan hoor :wink:
En anders volgende keer beter :ok:
Dat had ik in hun informatie ook gelezen. Ik heb met Noordwijkerhout contact gehad en zij gaven me door dat het ook wel iets eerder kan. Bij voorkeur inderdaad vanaf 28 dagen, maar als het moet kan het ook vanaf ca. 3 1/2 week (wat het bij Nozem was vandaag).
Ik heb helemaal mee kunnen kijken met de echo en alles is me heel duidelijk uitgelegd, en ik heb ook niets kunnen ontdekken wat op een vruchtblaasje leek. Wel allerlei andere fascinerende dingen gezien.
Deze kliniek heeft meer geavanceerde apparaten staan dan de kliniek waar ik met Sjefke geweest ben trouwens. Daar zal ook best wel verschil in zitten.
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

Helaas, maar gelukkig is Nozem in orde, We duimen alvast voor de volgende keer :wink:
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Kan me voorstellen dat je deze reu nog een keer wilt inzetten Suzanne, als je zo van hem gecharmeerd bent. Het feit dat Nozem nu leegf is gebleven hoeft zeker niet te betekenen dat deze combinatie niet vruchtbaar zou zijn. Ik heb er ook voor gekozen om de reu van de vorige keer nog een keer te gebnruiken en dit keer was het dus wel raak.
Wel prettig dat hij voor de volgende loopsheid van Nozem nog een ander teefje mag dekken. Als die wel opneemt weet je in ieder geval zeker dat de reu vruchtbaar is. En hij heeft dan inderdaad wat meer ervaring.

Martijn, ik ben het met je eens hoor, dat het niet uitmaakt in welke maand je pup geboren wordt, maar ik kan me wel voorstellen dat het even jammer is als je je hebt ingesteld op de zomer en je moet dan een half jaar langer wachten. Maar zoals ik het zie is het het wachten wel waard. Jullie krijgen een pup uit een zeer mooie teef bij een hele goede, toegewijde fokker dus dat zit wel snor. Ik heb zelf anderhalf jaar op Tara moeten wachten en ik kan je uit ervaring vertellen, die lange wachttijd ben je op slag vergeten als je dat puppefrutseltje in je armen hebt :wink:
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Sietske* schreef:Kan me voorstellen dat je deze reu nog een keer wilt inzetten Suzanne, als je zo van hem gecharmeerd bent. Het feit dat Nozem nu leegf is gebleven hoeft zeker niet te betekenen dat deze combinatie niet vruchtbaar zou zijn. Ik heb er ook voor gekozen om de reu van de vorige keer nog een keer te gebnruiken en dit keer was het dus wel raak.
Wel prettig dat hij voor de volgende loopsheid van Nozem nog een ander teefje mag dekken. Als die wel opneemt weet je in ieder geval zeker dat de reu vruchtbaar is. En hij heeft dan inderdaad wat meer ervaring.

Martijn, ik ben het met je eens hoor, dat het niet uitmaakt in welke maand je pup geboren wordt, maar ik kan me wel voorstellen dat het even jammer is als je je hebt ingesteld op de zomer en je moet dan een half jaar langer wachten. Maar zoals ik het zie is het het wachten wel waard. Jullie krijgen een pup uit een zeer mooie teef bij een hele goede, toegewijde fokker dus dat zit wel snor. Ik heb zelf anderhalf jaar op Tara moeten wachten en ik kan je uit ervaring vertellen, die lange wachttijd ben je op slag vergeten als je dat puppefrutseltje in je armen hebt :wink:
Ik hoop dat het andere teefje inderdaad voor Nozem loops gaat worden (als het goed is wel).
Het was bij deze reu ook absoluut niet zo dat hij niet wilde dekken, hij was alleen zo enorm enthousiast dat hij heel erg hectisch werd en niet de rust had om "goed te mikken". :wink:

Bedankt voor je complimenten over Nozem en mijzelf in je stukje aan Martijn en Marc trouwens. Ga d'r van blozen... :oops:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Inge O schreef:
LongFields schreef:
starfleet schreef:Fijn dat alles goed is met Nozem, maar wel jammer dat er geen puppies gaan komen. Ik heb het voortraject niet helemaal gevolgd, maar is het op zich niet handiger om als de vruchtbare periode niet helemaal duidelijk is wat vaker te proberen. Ik noem maar wat op dag 7, 10, 11, 13, of worden dan de kosten hoog o.i.d. Is iets wat ik me wel vaker heb afgevraagd. Bij Buffy is het zo overduidelijk wanneer ze vruchtbaar is, dat zou heel handig zijn als we een nest wilden, maar ik hoor vaak dat mensen toch net naast die periode zitten, ook al laten ze progestoron prikken. Dan denk ik met mijn boerenverstand als de teef willig is, maakt dat dan wat uit dat ze bij wijze van spreken 6 keer gedekt wordt?
Vanaf de dag dat ik zag dat ze loops werd, is haar progesteron geprikt op dag 8, en de uitslag daarvan gaf aan dat ze toen al over haar hoogtepunt heen was.
Ik ben diezelfde dag naar de reu gegaan. De honden vonden elkaar helemaal geweldig maar van dekken kwam het die dag nog niet, hoewel Nozem wel bereidwillig was.
Daarna zijn de honden op dag 9 en 11 weer bij elkaar geweest, en op dag 13 weer, maar toen liet Nozem de reu niet meer toe.

is een probleem die ik eigenlijk al bij de meeste dekkingen heb gehad (doordat reuen veel minder vaak dekken heb ik ook al telkens een eerste dekking van een reu gehad).
ik heb er ondertussen een truukje op ontwikkeld, dat echter alleen maar bruikbaar is als de reu nog deklust blijft houden als je er vlakbij bent. bij de (hopelijk) dekking van sette deze zomer zit ik er ook weer tegenaan te hikken, want 'mijn' reu heeft daardoor al twee teven niet kunnen dekken, ondanks ontieglijk enthousiasme.

zie je overigens aan het gedoe tussen nozem en sjefke ook niet hoever nozem in de loopsheid zit?

zonde dat het niet gelukt is, hopelijk volgende keer beter :wink: .
Je mag me dat trucje wel per PB laten weten als je wil Inge. Wie weet hebben wij er de volgende keer wat aan. :wink:
Sjefke was dit keer (volgens mijn waarnemingen) een kleine 2 weken eerder loops dan Nozem, en er is aardig wat wederzijds gerampetampt. :wink: Maar ik heb daar dit keer niet echt goed aan kunnen zien wie wanneer dekrijp was. Ze gingen ook telkens in de eetkamer onder tafel zitten, waar we het niet goed konden zien. Als ik er dan naartoe liep was het feestje al weer voorbij. Ze hielden blijkbaar van wat privacy.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Jij ook. :mrgreen:
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Inge O schreef:ik heb er ondertussen een truukje op ontwikkeld, dat echter alleen maar bruikbaar is als de reu nog deklust blijft houden als je er vlakbij bent. bij de (hopelijk) dekking van sette deze zomer zit ik er ook weer tegenaan te hikken, want 'mijn' reu heeft daardoor al twee teven niet kunnen dekken, ondanks ontieglijk enthousiasme.
.
mischien dat het aan de maandag ligt :smile: maar ik snap niet zo goed wat je bedoeld, een trucje waartegen? en waardoor heeft jouw reu al 2 teven niet kunnen dekken :denken: ben wel nieuwsgierig :wink:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

he bah wat jammer... zat vrijdag net ff te kijken wanneer ze gedekt was om even uit te rekenen wanneer het 35 dagen was...
Het kan natuurlijk altijd nog, want het is wel heel klein zo vroeg maar goed... ik neem aan dat men daar toch wel behoorlijk wat ervaring in hebben...
Ben blij dat ze geen baarmoederonsteking had, je moet er toch niet aan denken...
Progesteron prikken heb ik dus ook geen goede ervaring mee... de dag dat het perfect moest zijn wilde ze absoluut nog niet gedekt worden... pas 3 dagen later :19: Ik hoop voor je dat de reu voor de volgende loopsheid van Nozem al een keer gedekt heeft zodat en hij wat meer ervaring heeft en je zeker weet dat het niet aan de reu ligt.
Voor Marc en Martijn zal het idd. een hele teleurstelling zijn maar goed, er is geen man over boord... volgende keer beter...
Dat is en blijft de natuur... onvoorspelbaar hoe graag wij dit anders zouden willen zien.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Podenji schreef:
Inge O schreef:ik heb er ondertussen een truukje op ontwikkeld, dat echter alleen maar bruikbaar is als de reu nog deklust blijft houden als je er vlakbij bent. bij de (hopelijk) dekking van sette deze zomer zit ik er ook weer tegenaan te hikken, want 'mijn' reu heeft daardoor al twee teven niet kunnen dekken, ondanks ontieglijk enthousiasme.
.
mischien dat het aan de maandag ligt :smile: maar ik snap niet zo goed wat je bedoeld, een trucje waartegen? en waardoor heeft jouw reu al 2 teven niet kunnen dekken :denken: ben wel nieuwsgierig :wink:
met 'mijn' reu bedoel ik de reu van mijn keuze - was uiteraard bij elk nestje een andere reu - en de dekkingen liepen vaak niet van een leien dakje omdat de onervaren reu de ingang niet kon vinden.
mijn truukje bestaat er dan in wat bewegwijzering aan te brengen :F: :F: .
maar de reu moet die bewegwijzering dan wel accepteren :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Podenji schreef:
.
met 'mijn' reu bedoel ik de reu van mijn keuze - was uiteraard bij elk nestje een andere reu - en de dekkingen liepen vaak niet van een leien dakje omdat de onervaren reu de ingang niet kon vinden.
ooohh ik snap het :mrgreen: ik had hetzelfde probleem bij de dekking van solar maar deze maagdenreu was al 8 .... hij wilde wel en solar stond geduldig maar hij kreeg hem er niet in en als we wilden helpen was ie beledigd of solars geduld was op :roll: uiteindelijk konden we hem wel helpen door hem iets naar voren te duwen, dus is het nog goed gekomen :wink:
maar ehhh zou je dat trucje misschien mij ook willen pb-en? zulke dingen kunnen altijd van pas komen :wink:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Wat jammer, maar volgende keer is het vast prijs :ok:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

malinois schreef:Progesteron prikken heb ik dus ook geen goede ervaring mee... de dag dat het perfect moest zijn wilde ze absoluut nog niet gedekt worden... pas 3 dagen later :19: Ik hoop voor je dat de reu voor de volgende loopsheid van Nozem al een keer gedekt heeft zodat en hij wat meer ervaring heeft en je zeker weet dat het niet aan de reu ligt.
Mijn ervaring met progesteronprikken was ook geen goede (voor het eerste nest van Sjefke heb ik dat laten doen en bij mij was de waarde nog heel laag en bleef laag, terwijl ik daarna de gok heb gewaagd en toch naar Denemarken ben gereden met het nest van Nozem en co tot gevolg).
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Podenji schreef:
Inge O schreef:
Podenji schreef:
.
ooohh ik snap het :mrgreen: ik had hetzelfde probleem bij de dekking van solar maar deze maagdenreu was al 8 .... hij wilde wel en solar stond geduldig maar hij kreeg hem er niet in en als we wilden helpen was ie beledigd of solars geduld was op :roll: uiteindelijk konden we hem wel helpen door hem iets naar voren te duwen, dus is het nog goed gekomen :wink:
maar ehhh zou je dat trucje misschien mij ook willen pb-en? zulke dingen kunnen altijd van pas komen :wink:
... en naar mij :mann:
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
daarom dat ik hoger ook zei dat je dit alleen maar kan doen bij een reu die daardoor zijn deklust niet verliest.
dat duwen waar podenji het dus over heeft had ik echt niet moeten doen, dan waren ze er acuut mee gestopt, maar mijn wegwijzertjes voelden ze blijkbaar niet als bemoeienis :mrgreen: .
heel vriendelijk duwen hoor ;) hij leunde nl steeds te ver naar achetren en verloor daardoor zn balans, dus daarin hebben we hem even begeleid, dat accepteerde hij eerst niet maar hij had ook na die middag "loos rijden "ook wel door dat hij iets fout deed en accepteerde toen wel de aangeboden hulp, daarna had ie het zelf wel door :mrgreen:

ik ken ook een reu die al eens had gedekt maar het toch niet weer voor elkaar kreeg terwijl hij wel de lust had en de teef ook bereidwillig was, maar hulp bieden had geen zin dan verstopte meneer zich :smile:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Podenji schreef:maar ehhh zou je dat trucje misschien mij ook willen pb-en? zulke dingen kunnen altijd van pas komen :wink:
als ik maar geen ban krijg wegens het verspreiden van porno :N: :mrgreen: .
van mij niet hoor :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Podenji schreef:maar ehhh zou je dat trucje misschien mij ook willen pb-en? zulke dingen kunnen altijd van pas komen :wink:
als ik maar geen ban krijg wegens het verspreiden van porno :N: :mrgreen: .
:smile2:
Afbeelding
Rosa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rosa »

Wat jammer dat Nozem leeg is gebeleven maar wel heel fijn dat ze gewoon gezond is!
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos
Afbeelding
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

he balen suzanne :(: heb er de laatste week regelmatig aan gedacht en geduimd dat het toch wel raak was, nah ja, niks aan te doen, de volgende keer beter :wink:

in het subtiel helpen van reuen, ben ik aardig bedreven geworden, hoewel sommige gewoon al echt geen vinger wijzen willen, dan word het wat lastiger :wink:

hé Inge-O, ik wil ook wel porno, ben benieuwd naar jou ideen en methode :wink:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Wij hebben uiteraard ook wel geprobeerd de reu "aan te wijzen" waar hij precies moest zijn, maar juist door zijn onervarenheid schrok hij steeds terug als hij ons in zijn nabijheid merkte.
Annemieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Annemieke »

Hé wat jammer zeg. En wat fijn dat je zulke toegeweide mensen hebt die wachten. Ik heb zelf 2 jaar gewacht op een bepaalde combinatie en die teef is helaas ook leeg gebleven. Aan gezien zij maar 1x in de 10 maanden loops wordt heb ik er toch voor gekozen naar een andere fokker te gaan. Ik kon het niet op brengen nog een jaar te wachten en al helemaal omdat Flint zo'n last heeft van de dood van onze andere hond.
We gaan duimen voor hele mooie en gezonde pupjes de volgende keer!
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Jammer dat ze leeg is gebleven, maar natuurlijk fijn dat ze geen baarmoederontsteking heeft. Nu maar hopen dat ze de volgende keer een "normale" loopsheid heeft en dat het dan helemaal goed gaat komen en er een mooie nestje met pupjes komt!
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Wat jammer dat Nozem (hoogstwaarschijnlijk) niet drachtig is, maar ik kan me je opluchting wel voorstellen dat ze in ieder geval verder niks mankeert!
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Jammer Suzanne, maar de hoofdzaak is idd dat ze geen ontsteking heeft.
Met alle hulp de volgende keer, pornografisch of niet :mrgreen: , zal het de volgende keer vast wel lukken :ok: .

Ik herinner me dat het bij mijn eerste vriendje ook niet meteen lukte

Marc en Martijn: ik duim dat het bij de volgende loopsheid wel raak is :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”