Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eén zwarte haar

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Terug brengen!!

Zo heeft Spike één dikke, grijze snorhaar :mrgreen:
Eén van z´n 7 schoonheden.... de andere kan ik alleen nog niet vinden :mrgreen:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Fiepje schreef:is heel logisch hoor, heb je dat zelf nooit, dat je op je hele witte benen/buik whatever ineens een dikke zwarte haar hebt? :cheer:
Haha, was het er maar slechts 1 :mrgreen:

Ik ga voor de optie van Marc trouwens. Ik ben benieuwd of ik iets van een vlekje kan herkennen.
Fiepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Fernando & Roemeense Balto
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fiepje »

Marion. schreef:
Fiepje schreef:is heel logisch hoor, heb je dat zelf nooit, dat je op je hele witte benen/buik whatever ineens een dikke zwarte haar hebt? :cheer:
Haha, was het er maar slechts 1 :mrgreen:

Ik ga voor de optie van Marc trouwens. Ik ben benieuwd of ik iets van een vlekje kan herkennen.
ga es zoeken dan! ben nu ook wel benieuwd :mrgreen:
Afbeelding
Marion.

Fiepje schreef:ga es zoeken dan! ben nu ook wel benieuwd :mrgreen:
Ben op mijn werk :mrgreen:
Fiepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Fernando & Roemeense Balto
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fiepje »

Marion. schreef:
wat een flauw excuus :boos: :mrgreen:
Afbeelding
Marion.

Fiepje schreef:
Marion. schreef:
wat een flauw excuus :boos: :mrgreen:
Vind ik ook. Ik ga nú mijn collega's melden dat ik dringend naar huis moet om vlekjes op mijn hond te zoeken :smile: :smile: :smile:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

MARC_S schreef:
Essy schreef:Misschien een beschadiging in de huid waardoor de pigmentering verstoord is. Is ze daar misschien geënt? Je ziet het wel eens bij zwarte honden (doggen), dat waar de huid is beschadigd er witte haartjes terugkomen.
Ik denk ook in die richting, verstoorde pigmentaanmaak.
Heeft ze daar geen moedervlek Marion? Dan zit daar dus lokaal zeer zwaar pigment en haren in moedervlekken kunnen ook wat dikker en zwart zijn. Nu weet ik niet of honden moedervlekken kunnen hebben maar ik denk het wel.
Het zal vast met de pigmentaanmaak te maken hebben, maar volgens mij niet met moedervlekken o.i.d. Tagor heeft ook van die zwarte haren her en der. Maar hij heeft een hele donkere huid, niet specifiek vlekken.
Wat mij wel eens is vertelt was dat als hij die zwarte haren niet zou hebben hij mogelijk doof en/of blind zou zijn geweest.
Afbeelding
Marion.

Branka schreef:Het zal vast met de pigmentaanmaak te maken hebben, maar volgens mij niet met moedervlekken o.i.d. Tagor heeft ook van die zwarte haren her en der. Maar hij heeft een hele donkere huid, niet specifiek vlekken.
Wat mij wel eens is vertelt was dat als hij die zwarte haren niet zou hebben hij mogelijk doof en/of blind zou zijn geweest.
Ik heb 4 Goldens gehad, en alleen Miep heeft af en toe een zwarte haar. Ook Roxy, de logeergolden, had ze niet. Oja, en geen van allen waren doof en/of blind.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Floor had het ook. Een paar maar maar dan ook wel pikzwart. Maar ze heeft waarschijnlijk een ouder gehad met zwart of iig zwart dragend aangezien haar broertje zwart is. Dus daar hield ik het dan altijd maar op maar dat is bij miep natuurlijk minder waarschijnlijk :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Megan en mijn vorige Golden (die overigens wel goudkleurig was :pffff: ) hebben ook wel eens een zwarte haar. Altijd maar eentje en altijd in de buurt van een shouderblad.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Marion.

Ik denk dat Marc gelijk had. Net naast de haar kan ik een bruin puntje ontdekken :mrgreen:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Marion. schreef:Ik denk dat Marc gelijk had. Net naast de haar kan ik een bruin puntje ontdekken :mrgreen:
:mann:
Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Ik zou geen idee gehad hebben waardoor het komt, maar ik weet wel dat het bij mij precies omgekeerd is :jank:

bijna dan
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”