Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Essy schreef:Misschien een beschadiging in de huid waardoor de pigmentering verstoord is. Is ze daar misschien geënt? Je ziet het wel eens bij zwarte honden (doggen), dat waar de huid is beschadigd er witte haartjes terugkomen.
Ik denk ook in die richting, verstoorde pigmentaanmaak.
Heeft ze daar geen moedervlek Marion? Dan zit daar dus lokaal zeer zwaar pigment en haren in moedervlekken kunnen ook wat dikker en zwart zijn. Nu weet ik niet of honden moedervlekken kunnen hebben maar ik denk het wel.
Het zal vast met de pigmentaanmaak te maken hebben, maar volgens mij niet met moedervlekken o.i.d. Tagor heeft ook van die zwarte haren her en der. Maar hij heeft een hele donkere huid, niet specifiek vlekken.
Wat mij wel eens is vertelt was dat als hij die zwarte haren niet zou hebben hij mogelijk doof en/of blind zou zijn geweest.
Branka schreef:Het zal vast met de pigmentaanmaak te maken hebben, maar volgens mij niet met moedervlekken o.i.d. Tagor heeft ook van die zwarte haren her en der. Maar hij heeft een hele donkere huid, niet specifiek vlekken.
Wat mij wel eens is vertelt was dat als hij die zwarte haren niet zou hebben hij mogelijk doof en/of blind zou zijn geweest.
Ik heb 4 Goldens gehad, en alleen Miep heeft af en toe een zwarte haar. Ook Roxy, de logeergolden, had ze niet. Oja, en geen van allen waren doof en/of blind.
Floor had het ook. Een paar maar maar dan ook wel pikzwart. Maar ze heeft waarschijnlijk een ouder gehad met zwart of iig zwart dragend aangezien haar broertje zwart is. Dus daar hield ik het dan altijd maar op maar dat is bij miep natuurlijk minder waarschijnlijk
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
Megan en mijn vorige Golden (die overigens wel goudkleurig was ) hebben ook wel eens een zwarte haar. Altijd maar eentje en altijd in de buurt van een shouderblad.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)