Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tekenen zwangerschap
Moderator: moderatorteam
- Firepond Shelties
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Tekenen zwangerschap
Hoi hoi,
Het zal vast wel meer hier besproken zijn... maar hoe konden jullie aan je teefje zien (vóór een echo) dat ze wel eens zwanger kon zijn? Zorrah zou nu 3 weken "onderweg" zijn en ik zie zelf wel kleine dingen: wat meer slapen, wat meer plassen, veel op de rug draaien, misschien wat extra knuffelig (bij Zorretje érg moeilijk te zien, want het is me toch een vrijdoos!), een stuk beter in de vacht... het is allemaal niet veel, maar bij elkaar opgeteld.... Hoe is dat bij jullie?
Het zal vast wel meer hier besproken zijn... maar hoe konden jullie aan je teefje zien (vóór een echo) dat ze wel eens zwanger kon zijn? Zorrah zou nu 3 weken "onderweg" zijn en ik zie zelf wel kleine dingen: wat meer slapen, wat meer plassen, veel op de rug draaien, misschien wat extra knuffelig (bij Zorretje érg moeilijk te zien, want het is me toch een vrijdoos!), een stuk beter in de vacht... het is allemaal niet veel, maar bij elkaar opgeteld.... Hoe is dat bij jullie?
Groetjes van Anita
Poot van Desso, Zorrah en Isthan

- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
meer slapen, aanhaliger, feller naar vreemde honden, doen rustiger aan, meer eetlust, knalroze tepels die wat groter worden, zijn soms helemaal in hun eigen gedachten verzonken.
maar het blijft spannend tot ik de buik echt zie groeien, ik laat nooit echos maken met 5 weken is het zoizo al duidelijk dat ze zwanger zijn, zou ik met 5 weken nog wel twijfelen dan laat ik denk ik wel een echo maken, behalve bij solar die heeft het niet op de DApraktijk en ik wil een dragende teef geen onnodige stress bezorgen dan liever zelf maar langer in spanning zitten
maar het blijft spannend tot ik de buik echt zie groeien, ik laat nooit echos maken met 5 weken is het zoizo al duidelijk dat ze zwanger zijn, zou ik met 5 weken nog wel twijfelen dan laat ik denk ik wel een echo maken, behalve bij solar die heeft het niet op de DApraktijk en ik wil een dragende teef geen onnodige stress bezorgen dan liever zelf maar langer in spanning zitten
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
idd meer slapen, meer echt in me willen kruipen op sommige momenten, in de 3e of 4e week beginnen te klooien met willen eten, tepels die opkomen.
en zo zijn er nog wat dingetjes die hier per teef verschillen, maar goed, ik hou altijd schijndracht in mijn achterhoofd, totdat ik groei zie en laterop beweging, juich ik niet, ik laat in principe nooit een echo maken
en zo zijn er nog wat dingetjes die hier per teef verschillen, maar goed, ik hou altijd schijndracht in mijn achterhoofd, totdat ik groei zie en laterop beweging, juich ik niet, ik laat in principe nooit een echo maken
- Firepond Shelties
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Ja, dat feller naar andere honden zie ik ook, ze trekt vaker haar lip op... Ze eet ook graag en is wat meer terug getrokken, wat stiller. Buiten niet hoor, dan is ze nog wel actief. Ze was alleen laatst op het trainingsveld snoepjes aan het zoeken... eigenlijk niets voor haar... Ook trekt Zorrah vaak een "triest gezicht"... met van die hanglipjes. En nee.... het is géén dog
Dus ik heb hoop.... Maar ik wil nu wel een echo laten doen omdat de dekking niet super was... geen koppeling...
Groetjes van Anita

- Firepond Shelties
- geregistreerd lid
- Contacteer:
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
solar begon van de week ook te kloten met eten, ik dacht OH NEE HE niet weer, maar nu , paar dagen later, heeft ze weer eetlust voor ehm 7 (yamie schreef:idd meer slapen, meer echt in me willen kruipen op sommige momenten, in de 3e of 4e week beginnen te klooien met willen eten, tepels die opkomen.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Firepond Shelties
- geregistreerd lid
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
- Firepond Shelties
- geregistreerd lid
- Contacteer:
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
- Firepond Shelties
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Je kunt ook kijken op www.mubithan.tk. Die site hou ik nu zelf nog bij...
Groetjes van Anita

- Firepond Shelties
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Ben heel tevreden met deze combi: Zorrah's uitbundige, open en vrije karakter maken haar schoonheidsfoutjes goed... en de reu is een prachtige jongen met een fijn karakter en veel "will to please". Ik wil graag open en vrije hondjes fokken (schrikkerige Shelties zijn er al genoeg) die graag voor de baas willen werken.... zodat de nieuwe eigenaren een geweldig hondje krijgen!! Is met het eerste nest geweldig goed gelukt, allemaal vrije honden zonder een spoor van angst en echte vrijdozen...
Groetjes van Anita

- Firepond Shelties
- geregistreerd lid
- Contacteer:
- starfleet
- Erelid
Buffy vertoonde na haar loopsheid alle tekenen van dracht, die was gewoon heel erg schijnzwanger. Volgens mij is het echte verschil vooral dat de buik zichtbaar dikker begint te worden.
Spannend, ik hoop voor je dat het gelukt is. Ik vind Shelties bijzonder leuke honden. Iets terughoudend hoort er helemaal bij vind ik, vind ik ook leuk, het hoeven geen labradors te zijn, maar af en toe kom je wel echt angstige honden tegen, heel jammer.
Anne
Spannend, ik hoop voor je dat het gelukt is. Ik vind Shelties bijzonder leuke honden. Iets terughoudend hoort er helemaal bij vind ik, vind ik ook leuk, het hoeven geen labradors te zijn, maar af en toe kom je wel echt angstige honden tegen, heel jammer.
Anne
- Firepond Shelties
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Zorrah is altijd erg enthousiast naar andere mensen toe, heel open en vrij... idd een labrador
Isthan is echter wat terughoudender, maar wel vriendelijk, dus meer het Sheltie karakter. Maar ik zie regelmatig Shelties die wegduiken bij vreemden en dat vind ik jammer...
Groetjes van Anita