Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Helaas... * update: foto op pagina 4

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Jammer!!!!
volgende keer beter!!!! :ok: :ok:

Ik duim iig alvast voor de volgende keer :mrgreen:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

LongFields schreef:
starfleet schreef:Fijn dat alles goed is met Nozem, maar wel jammer dat er geen puppies gaan komen. Ik heb het voortraject niet helemaal gevolgd, maar is het op zich niet handiger om als de vruchtbare periode niet helemaal duidelijk is wat vaker te proberen. Ik noem maar wat op dag 7, 10, 11, 13, of worden dan de kosten hoog o.i.d. Is iets wat ik me wel vaker heb afgevraagd. Bij Buffy is het zo overduidelijk wanneer ze vruchtbaar is, dat zou heel handig zijn als we een nest wilden, maar ik hoor vaak dat mensen toch net naast die periode zitten, ook al laten ze progestoron prikken. Dan denk ik met mijn boerenverstand als de teef willig is, maakt dat dan wat uit dat ze bij wijze van spreken 6 keer gedekt wordt?
Vanaf de dag dat ik zag dat ze loops werd, is haar progesteron geprikt op dag 8, en de uitslag daarvan gaf aan dat ze toen al over haar hoogtepunt heen was.
Ik ben diezelfde dag naar de reu gegaan. De honden vonden elkaar helemaal geweldig maar van dekken kwam het die dag nog niet, hoewel Nozem wel bereidwillig was.
Daarna zijn de honden op dag 9 en 11 weer bij elkaar geweest, en op dag 13 weer, maar toen liet Nozem de reu niet meer toe.

Het is dus niet zo dat ik maar 1 dekking heb gedaan, zoals je hierboven kunt lezen. :wink:
Wat is er laat geprikt dan zeg! Ik liet het een paar dagen na de eerste dag doen. Er zijn teven die met dag 5 of 6 al op hun hoogtepunt zijn. Ik hoop dat ze de volgende keer wel opneemt.
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

jammer zeg , volgende keer gaat het vast wel lukken :wink:
Laatst gewijzigd door jip007 op 23 apr 2007 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .

Ongelezen bericht door jip007 »

Hutsje schreef: Wat is er laat geprikt dan zeg! Ik liet het een paar dagen na de eerste dag doen. Er zijn teven die met dag 5 of 6 al op hun hoogtepunt zijn. Ik hoop dat ze de volgende keer wel opneemt.
wij lieten ook altijd pas prikken op dag 8 .
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

jammer dat ze leeg is gebleven, gelukkig dat er geen ontsteking zit....

idd volgende keer beter, nog heel ff geduld, t is zo voorbij.....
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

volgende keer beter.
het had nu gewoon neit zo mogen zijn schijnbaar.
gelukkig dat er geen ontsteking zat :wink:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart

Ongelezen bericht door Tamara. »

Wat ontzettend jammer zeg :(: Wel ontzettend fijn dat ze geen baarmoederontsteking heeft en dat er in ieder geval een volgende keer kán komen :wink:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Balen dat er dit voorjaar er geen kleine krullenbollen bijkomen.
Maar gelukkig is haar baarmoeder niet ontstoken :cheer:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

jip007 schreef:
Hutsje schreef: Wat is er laat geprikt dan zeg! Ik liet het een paar dagen na de eerste dag doen. Er zijn teven die met dag 5 of 6 al op hun hoogtepunt zijn. Ik hoop dat ze de volgende keer wel opneemt.
Dat is (heb ik me laten vertellen ook heel gebruikelijk hoor, staat ook in hun informatie. De volgende keer, als ik laat prikken, doe ik dat zowiezo wel eerder, met deze ervaring in mijn achterhoofd. Maar de komende maanden kan ik me daar nog weer wat verder in gaan verdiepen.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

LongFields schreef:
jip007 schreef:
Dat is (heb ik me laten vertellen ook heel gebruikelijk hoor, staat ook in hun informatie. De volgende keer, als ik laat prikken, doe ik dat zowiezo wel eerder, met deze ervaring in mijn achterhoofd. Maar de komende maanden kan ik me daar nog weer wat verder in gaan verdiepen.
Ik weet dat de meesten het met 8 dagen doen, maar dat kan dus te laat zijn. Volgende keer beter!
Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Gelukkig maar dat het geen ontsteking was... :ok:

Nog even geen pups dus in het vooruitzicht; jammer, Suzanne..
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Hutsje schreef:
LongFields schreef:
jip007 schreef:
Ik weet dat de meesten het met 8 dagen doen, maar dat kan dus te laat zijn. Volgende keer beter!
Ik betwijfel nog steeds de uitslag hoor. Het rare was namelijk dat ze die dag, de dag erna en 2 dagen weer daarna zich prima liet dekken, en de maandag na de laatste keer (zondags hadden we geen dekking geprobeerd) wilde ze gewoon echt niet meer.
En 2 dagen voordat ik ben gaan prikken, op maandag, hebben we die fotoshoot van Alice van Kempen gehad, en toen zijn er ook reuen in haar buurt geweest maar die werden toen ook gelijk afgesnauwd.
Het blijft gewoon vreemd.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

susanne heb je in de buurt geen reu die de dagen aan kan geven? Jenson hier geeft altijd perfect aan op welke dagen de teef vruchtbaar is, dus das altijd erg handig :wink:

mijn basenjis zijn trouwens altijd pas vruchtbaar tussen de 12e en 18e dag dus vrij laat, maar dat is normaal bij basenjis , solar had dr dagen na de 12e dag.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ahhhh wat jammer Suzanne :(:
Maar wat jezelf en iedereen al zegt: haar gezondheid is vele malen belangrijker en gelukkig is dat in orde :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

LongFields schreef:
jip007 schreef:
Heel jammer dat er waarschijnlijk geen pups komen. Ik ben overigens wel benieuwd wat de progesteronwaarde op dag 8 was als ze toen al over het hoogtepunt heen was.
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Jammer Suzanne! Volgende keer beter dan. Fijn dat ze in ieder geval gezond is. Dat is tenslotte het belangrijkste :ok:
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

jammer zeg maar wel een geluk dat ze geen baarmoederontsteking heeft,
groetjes patries.
Groetjes Patries
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

susanne: trekt ze dr buik op op als je er aan zit? ik bedoel je was vrij vroeg met de echo en als ze dan dr buik optrekt en het is niet zo een groot nest dan zou ze ze kunnen verstoppen en dan ze je op een echo dus nog niets....
ik wil geen valse hoop geven hoor, begrijp me niet verkeerd, ik vroeg het met gewoon af :wink:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Inge O schreef:
LongFields schreef:
Hutsje schreef:
LongFields schreef: Dat is (heb ik me laten vertellen ook heel gebruikelijk hoor, staat ook in hun informatie. De volgende keer, als ik laat prikken, doe ik dat zowiezo wel eerder, met deze ervaring in mijn achterhoofd. Maar de komende maanden kan ik me daar nog weer wat verder in gaan verdiepen.
Ik betwijfel nog steeds de uitslag hoor. Het rare was namelijk dat ze die dag, de dag erna en 2 dagen weer daarna zich prima liet dekken, en de maandag na de laatste keer (zondags hadden we geen dekking geprobeerd) wilde ze gewoon echt niet meer.
En 2 dagen voordat ik ben gaan prikken, op maandag, hebben we die fotoshoot van Alice van Kempen gehad, en toen zijn er ook reuen in haar buurt geweest maar die werden toen ook gelijk afgesnauwd.
Het blijft gewoon vreemd.
maar is ze uiteindelijk wel gedekt dan? want volgens wat je hier beschrijft leek het wel het goede moment, dus daar ligt het misschien niet aan.
Hij heeft er wel een paar keer (kort) in gezeten maar ze hebben niet gekoppeld gestaan. Nozem verloor wel wat vocht uit haar vulva daarna. Kan ook gewoon alleen voorvocht geweest zijn natuurlijk.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Podenji schreef:susanne: trekt ze dr buik op op als je er aan zit? ik bedoel je was vrij vroeg met de echo en als ze dan dr buik optrekt en het is niet zo een groot nest dan zou ze ze kunnen verstoppen en dan ze je op een echo dus nog niets....
ik wil geen valse hoop geven hoor, begrijp me niet verkeerd, ik vroeg het met gewoon af :wink:
Ze spande wel de boel flink toen de echo gemaakt werd.
Ik zal morgen eens kijken of ze haar buik optrekt als ik er aan zit.
Uiteraard blijf ik haar goed in de gaten houden en mocht ik alsnog twijfelen laat ik over minimaal een week gewoon nog een keer een echo doen.
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Heel erg jammer dat het zo gelopen is.
Volgende keer meer succes!
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Nozem is in ieder geval gezond. :ok:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Een kennis van me liet eerst progesteron prikken in Eersel. Keer op keer bleven zijn teven leeg.
Hij kreeg een tip om naar Mol in België te gaan en ja hoor, een nest met 5 pups. Een andere teef is nu gedekt, hij was in Mol geweest en ze moest binnen 12 uur gedekt worden. Ze heeft een mooie dekking gehad. Ze is nu 4 weken verder en alle tekenen wijzen erop dat ze nu drachtig is.
Die kennis zweert nu bij de kliniek in Mol natuurlijk. :wink:

Het blijft jammer dat Nozem waarschijnlijk leeg is maar de volgende keer meer geluk :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Wat ontzettend jammer dat Nozem niet drachtig is. Maar gelukkig is ze wel helemaal gezond.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Heel erg jammer dat ze niet drachtig is.
Ik zou er ook vanuit gaan dat 't zo is. Alhoewel 't zeker vertellen dat er niets zit vaak wel heel moeilijk is.

Jammer volgende keer beter.
Ook voor Marc en Martijn
Afbeelding
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

Jammer Suzanne, maar gelukkig is alles goed met Nozem. :ok:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Esther80
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esther80 »

He, gadsie, jammer dat het waarschijnlijk niet gelukt is. Als het progesteron inderdaad erg hoog was (boven de 15) dan is de kans op bevruchting er praktisch niet meer, maar was deze tussen de 10 en 15 dan heb je toch nog kans.

Een echo zegt mij niet zoveel, helemaal niet in dit vroege stadium van de eventuele dracht (wij kunnen pas na 28 dagen terecht, daarvoor zien ze echt helemaal niets). Uitvloeiing duidt vaak juist op innesteling, maar dat ligt natuurlijk aan de kleur die je hebt waargenomen.

Gelukkig is je meisje hartstikke gezond, maar vooralsnog zou ik niet gelijk ervan uitgaan dat het niet raak is, even afwachten.
Ik ga duimen voor een verrassing :ok:

Groetjes,
Esther en Co.
Rhodesian Ridgebackkennel "Kani Akilah"
"A Ridgeback isn't just another dog....It's a Lifestyle!"

Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

wat jammer suzanne. wel fijn dat nozem gezond is. :ok:
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Esther80 schreef:He, gadsie, jammer dat het waarschijnlijk niet gelukt is. Als het progesteron inderdaad erg hoog was (boven de 15) dan is de kans op bevruchting er praktisch niet meer, maar was deze tussen de 10 en 15 dan heb je toch nog kans.

Een echo zegt mij niet zoveel, helemaal niet in dit vroege stadium van de eventuele dracht (wij kunnen pas na 28 dagen terecht, daarvoor zien ze echt helemaal niets). Uitvloeiing duidt vaak juist op innesteling, maar dat ligt natuurlijk aan de kleur die je hebt waargenomen.

Gelukkig is je meisje hartstikke gezond, maar vooralsnog zou ik niet gelijk ervan uitgaan dat het niet raak is, even afwachten.
Ik ga duimen voor een verrassing :ok:

Groetjes,
Esther en Co.
Isis had om 8.30 uur progesteron 10,0 . Ze is toen pas om 20.00 uur 's avonds gedekt en de volgende dag nog een keer. Dat waren dus 10 pups.

Ik denk dat het bij Nozem nog had gekunt als de dekking de zelfde dag goed was gelukt en de volgende dag nog eens. Als de progesteronwaarde op de 8e dag inderdaad al zo hoog was, dan denk ik dat de dekking op de 11e en de 13e dag niet veel zin meer hebben gehad.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Essy schreef: Ik denk dat het bij Nozem nog had gekunt als de dekking de zelfde dag goed was gelukt en de volgende dag nog eens. Als de progesteronwaarde op de 8e dag inderdaad al zo hoog was, dan denk ik dat de dekking op de 11e en de 13e dag niet veel zin meer hebben gehad.
Ik denk zelf dat het in dit geval niet zo gek veel uit heeft gemaakt, omdat de dekkingen zelf niet echt goed waren en ik zowiezo al twijfelde of er een zaadlozing is geweest. Trouwens, Nozem is op dag 9 ook gedekt, de dag na de progesterontest. Daarna hebben we er een dag tussen gelaten en op dag 11 stond ze nog steeds als een huis voor hem. Dag 13 wilde ze niet meer. Voor dag 8 trouwens ook niet, toen snauwde ze buiten tijdens de fotoshoot alles bij haar weg. :19:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”