Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

mijn andere hobby,niet voor mensen met spinnenangst

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

wolf spinnen kunnen inderdaad springen,maar sommige soorten vogelspinnen kunnen ook springen...

sommige zijn heel snel,defensief en kunnen ook nog eens springen,daar moet je dus niet aan beginnen als beginner...

welke spin je gezien hebt met dat witte lijf,geen idee,was het een vogelspin of gewone spin??

een cocon van een vogelspin is ook zo groot als een tennisballetje...

lijkt me wel eens heel gaaf om in de vrije natuur vogelspinnen te zien.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

:N: :N: En ook ik kijk gewoon ondanks de waarschuwing.
Kippenvel staat op mijn rug, maar moet zeggen dat ze er mooi uitzien zo op de foto.
Zolang ik ze maar niet op mijn hand heb of in mijn huis.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

eddie vedder schreef:Melanie 74 duitsland is "het" spinnenland voor de liefhebbers...

de grootste beurs wordt gehouden in Hamm...
Gelukkig niet bij mij in de buurt, een hazelworm in de tuin vind ik wel genoeg :N:
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

OOoOH ik vind de Lasiodora parahybana en de Brachypelma auratum ontzettend gaaf..
Hey nu we het over spinnen hebben.. er loopt een over mijn muur :N: dat vnd ik wat minder.. Even vangen :boos:
Afbeelding
Kimmie

auratum is echt heel erg mooi...

zowiezo vind ik het genus Brachypelma erg mooi...

zijn ook leuke spinnen om te houden,zijn heel kleurrijk,en laten zich goed zien,en ze zijn niet echt agressief of defensief.

gisteravond is mijn "itapua" verveld,en geloof het of niet,maar deze spin is echt zo lief...super vriendelijk en rustige spin.

dus ik was best een beetje nerveus of alles goed zou gaan,vervellen is voor een spin een zware taak,en er gaan vaak spinnen dood,voor/tijdens of net na een vervelling,dus zeker bij volwassen spinnen is het heel spannend.

maar ze is er helemaal goed uitgekomen :cheer:

gisteravond
Afbeelding

en vanmorgen vond ik haar gelukkig naast haar oude velletje..(links dus oude vel,rechts nieuwe spin)
Afbeelding

weer helemaal nieuw... :mrgreen:
Afbeelding

en het oude vel(let niet op de hondenharen...)
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

hey wat ontzettend stoer zeg..
Bewaar je die erm.. vellen zeg maar ook? Of wordt dat na een tijdje gewoon slap en lelijk.
En zijn de spinnen na het vervellen dan erg kwetsbaar?
van mij mag je meer fotos plaatsen.. ik vind het reuze interessant! :mrgreen:
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Tjee wat apart ik wist niet dat ze vervellen.Wel leuk voor een saai verjaardags feestje mee op te vrolijken :smile:
Doen ze daar een paar uur over?
Wat is nou een spin voor beginners? en waarom?
Niet dat ik ook maar 1 intentie heb in die richting :N: :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Kimmie

:cheer: super dat jullie het leuk vinden,de velletjes bewaar ik,deze worden gewoon hard(drogen dus op),zijn wel kwetsbaar maar soms willen mensen zo'n velletje hebben,en anders doe ik ze in een doosje,is erg mooi om te bekijken,omdat de spin echt helemaal vervelt,dus je kan op je gemak zo'n dier zo bestuderen zonder dat je er een spin mee lastig valt.

na het vervellen zijn de spinnen erg kwetsbaar,ze moeten echt een week "uitharden" hun tanden vervelen ook en deze zij ook zacht als ze net vervelt zijn,de positie waarin ze vervellen is natuurlijk ook een kwetsbare positie.

het vervelen duurt een uur of 5,en is zeer vermoeiend voor een spin.

en beginnersspinnen zijn spinnen welke eigenlijk niet agressief zijn,rustige soorten dus,en soorten welke makkelijk zijn in hun terrarium eisen.

Grammostola soorten zijn makkelijke spinnen,maar brachypelma smithi en albopilosum worden ook vaak als beginnersspinnen aangeraden.

maar vooral de Grammostola rosea zie je vaak als beginnersspin,spinnen hebben weinig eisen qwa levensbehoeftes,zijn rustige spinnen,en goedkope spinnen...
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Ik wist helemaal niet dat spinnen zo vervelden! Wat gaaf zeg!
Wel leuk om zo'n vel te hebben, ideaal voor mensen die bang zijn voor spinnen :mrgreen: Ze zijn echt mooi zeg, er gaat een (spinnen)wereld voor me open in dit topic.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Kimmie

haha,ja zijn ook altijd wel mensen die zo'n velletje willen hebben...

dit is een mooi filmpje van een vervelling van een vogelspin,ernstig versneld,maar wel duidelijk te zien hoe een spin verveld.

en voor de mensen met geduld nog een hele mooie...
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Erg fascinerend om te zien (zei zij die Arachnophobia heeft :N: ).
Hoe vaak velvelt een spin? En wat is het nut? En moeten de spinnen en de terraria ook webben maken? En hoe voer je ze? Levend aas?
Afbeelding
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Ik denk dat die spinnen te zwaar zijn om een web te maken en er niet door te zakken.

En gezien het soort prooien dat ze eten, zal dat niet nodig zijn.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ik heb het vervellen bekeken en daarna nog zitten kijken naar een paring. Het mannetje ging na de paring als een speer er vandoor, werd dus niet opgegeten. Gaat hij dan alsnog dood binnen een paar maanden?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Kimmie

een spin verveld zowiezo om te groeien,er groeit als het ware een nieuwe spin onder de oude huid,welke ze dan te krap wordt,en dan moeten ze dus vervellen.

als spinnen klein zijn vervellen ze zo eens in de 3 maanden,als ze groter worden,wordt die tussentijd steeds langer,ook de manier waarop je ze houdt kan invloed hebben op het vervellen,dus warmte en veel voer betekend sneller groeien en dus ook sneller vervellen.

als ze eenmaal volwassen zijn,vervellen vrouwtjes nog 1x per jaar,mannetjes welke na hun laatste vervelling volwassen zijn geworden,zullen daarna een sperma web maken,en dan op zoek gaan naar een vrouwtje(s).het mannetje leeft na die laatste vervelling nog een paar maanden,dan gaat hij zowiezo dood.

ik heb hier wel spinnen die veel web maken,daarvan is hun hele terra onder gewebt,de webdraden zijn om hun prooi goed te kunnen voelen,als een krekel over die draden heen loopt dan voelen ze die trillingen door de haartjes aan hun poten,en zo kunnen ze hun prooi lokaliseren.

ik geef ze levende krekels te eten,en soms een dood muisje,muisjes leveren altijd veel proteine op,en als je bv een vrouwtje wil laten verparen,kan je een muisje van te voren geven,dan heeft ze niet zo'n honger naar de man,en heeft het mannetje meer kans van slagen,en overleven,in de hobby worden mannen dan voor meerdere vrouwtjes gebruikt,als het mannetje het overleeft,en opnieuw een sperma web maakt.

en als laatste antwoord,ja een mannetje gaat zowiezo dus dood na een paar maanden,daarom is het niet zo heel erg als hij na een bevruchting opgegeten wordt,hij zorgt voor een zeer proteine rijk maaltje,wat weer goed is voor het vrouwtje.. :mrgreen:

http://www.vogelspinnenforum.nl/index.php?topic=2130.0

hier gaat het dus niet goed,erg zonde,is nl wel een heel mooie soort...

(ja ja,er is zelfs een vogeslspinnen forum.. :mrgreen: )
puk
Zeer actief

Ongelezen bericht door puk »

:N: en toch blijven kijken :denken: ik heb overal jeuk en kippenvel.
brr
wel fascinerend al die verschillende kleuren spinnen.
brrr
Afbeelding
groetjes anja en birka
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Net gehoord van een nieuwe collega dat hij een Komodovaraan heeft, en 700 voedseldieren (ratten). :N:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

johan1969 schreef:Net gehoord van een nieuwe collega dat hij een Komodovaraan heeft, en 700 voedseldieren (ratten). :N:
Ooit al eens opgezocht hoe groot een komodovaraan wordt? Verder is het volgens mij een beschermde diersoort. Denk dat nieuwe collega een rijke fantasie heeft.
Afbeelding
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Hij had foto's bij.

Hij heeft 1.5 jaar moeten wachten op een vergunning.
Je mag ze houden als je ermee kweekt en als je 75% van de jongen aan een zoo schenkt.

Hij gaat hem wel wegdoen omdat hij te groot wordt.

:denken:

Ik ben heel hard tegen het houden van zulke 'huis'dieren.
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

In Belgie kan alles... er zijn genoeg mensen die een jonge krokodil in hun bad houden, tot het beestje te groot wordt.
Kimmie

er worden inderdaad gekke dieren tegenwoordig gehouden als huisdier,en ook veel dieren aangeschaft waarvan men weet dat het dier eigenlijk uiteindelijk te groot/gevaarlijk wordt.

maar dan kunnen ze toch stoer zeggen dat ze ooit een krokodil in hun bad hebben gehad.

op marktplaats worden zeer regelmatig krokodillen aangeboden,ik vind het echt heel triest,dat dit soort dieren een particulieren worden aangeboden.

maar ja,tegenwoordig is het motto,hoe gekker hoe leuker ,en wat de dieren daar zelf van vinden,is "jammer dan".

wij gaan regelmatig naar terrarium beurzen,en wat daar ook allemaal aangeboden wordt, :jank: om te janken,letterlijk.

maar zolang er mensen zijn die deze dieren willen hebben,zal er en aanbod blijven.
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

het is jouw schuld als ik spinnen nog leuk bgin te vinden :boos:
Afbeelding
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

eddie vedder schreef:
wij gaan regelmatig naar terrarium beurzen,en wat daar ook allemaal aangeboden wordt, :jank: om te janken,letterlijk.

.
mee eens.
Ik ga ook zo af en toe heen.
omdat ik stapelgek van schildpadden ben :wink: .
zelf heb ik een roodwang.
maar ow ow ow. als je bij sommigen kijkt die zulke dieren houd, dan springen de tranen in je ogen.
En jeziet een bepaald soort volk stoer lopen doen met extreme diersoorten met wat jij al noemde......
Afbeelding
Kimmie

ja precies..en hoe gekker hoe beter lijkt het wel..

enne leuk,spinnen zijn ook leuk!!ook heel leuk om te houden als terrarium diertje,ik heb nog wel een heel lief klein baby albootje voor je,om mee te beginnen... Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Als jij mijn buurvrouw was, ging ik dus verhuizen :N:
Waarom zijn mensen bang voor spinnen?, en hoe kom je over die angst heen, weet jij dat? :mrgreen:
Ik heb al je foto's bekeken, ook het vervel filmpje en ik zit hier echt met kippenvel en mijn voeten op tafel.
Zón spin zal ontsnappen en naar de buren gaan. Ik moet er niet aan denken :N: . Ik begrijp best dat je ze mooi vindt, maar :19: , nee ik begrijp het niet, en dan heb je er 40 :eek:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

Ik krijg spontaan hartkloppingen bij het bekijken van die spinnen, en moet meteen denken aan dat vieze ding dat vanmorgen in mn slipper kroop ( ik ging zowat van mn geloof, letterlijk dus :N: )

Maar heel stiekem vind ik deze foto`s wel mooi om te zien
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
Kimmie

jacky,als mijn spinnen ontsnappen dan zouden ze in huis naar en warm plekje gaan,en niet naar buiten,ook zouden ze buiten niet echt makkelijk overleven,een spin moet nl behoorlijk warm zitten,en daarnaast is het best een kostbare hobby waardoor je wel zorgt dat alles in hun hokje blijft,en wil je gewoon niet dat de dieren iets overkomt,je bent vanzelf dus al heel voorzichtig.

en spinnenangst,ja,ik denk door het diertje zelf,die poten en het snelle,een vogelspin heeft daarentegen iets meer "dierlijks" waardoor de spinnen minder eng zijn.

er zijn hier echt mensen binnen gekomen met zoveel spinnen angst,en deze hebben gewoon de rosea en aureostriata vast gehouden.

en zijn daardoor toch over een bepaalde angst heen gekomen.

en 40 veel spinnen?? ik wil er nog veel meer hebben :mrgreen:

dus de collectie zal langzaam en zeker alleen nog maar groter worden...

en leuk om te lezen dat mensen het toch heel interessant vinden,echt super! :ok:
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Heel fasinerend maar helaas moeten we op school verplicht ook een vogelspin hanteren en dat is me helemaal niet bevallen. De haren die ze afschieten daar kreeg ik een reactie op. Was van te voren bekend dat vele mensen er niet tegen kunnen en de spin zelf vond hanteren ook niets. En dan met 20 man binnen 2 uur die spin hanteren is niet leuk voor beide zijden. Om te zien dus super, maar daar laat ik het liever bij. :ok:
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

boxersien schreef:Heel fasinerend maar helaas moeten we op school verplicht ook een vogelspin hanteren en dat is me helemaal niet bevallen. De haren die ze afschieten daar kreeg ik een reactie op. Was van te voren bekend dat vele mensen er niet tegen kunnen en de spin zelf vond hanteren ook niets. En dan met 20 man binnen 2 uur die spin hanteren is niet leuk voor beide zijden. Om te zien dus super, maar daar laat ik het liever bij. :ok:
een vogelspin op school :eek: dat is toch niet normaal. Kan me voorstellen dat dat beest helemaal gestresst raakt met al die mensen.
er zijn hier echt mensen binnen gekomen met zoveel spinnen angst,en deze hebben gewoon de rosea en aureostriata vast gehouden
ik ging niet verder dan tot voor de voordeur.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
puk
Zeer actief

Ongelezen bericht door puk »

wat ik me afvraag, wat vind zo'n spin er eigenlijk aan in een glazen hokje te zitten :denken: ?? of vinden spinnen helemaal niks?? :19:

i
Afbeelding
groetjes anja en birka
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Uit een kooi met tralies zou ze direct ontsnappen denk ik.

Zo van die bakjes van 20 x 20 cm zijn idd niet groot ,maar in t wild heeft een spin ook niet veel ruimte nodig.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”