( dus is jou hond eigenlijk te klein of te groot volgens de rasstandaard, of precies goed
gr Aimee
Moderator: moderatorteam
Nee. Miep in elk geval niet, die is te hoog voor een teef. Saar zit volgens mij op het randje, 58 cm ofzo. Volgens mij mogen teven volgens de rasstandaard 53-58 zijn, en Miep stijgt dus wel een cm of 10 boven de kleine standaard-teefjes uitAimee schreef:Voldoet jouw hond aan de lengte van de beschreven rasstandaard?
( dus is jou hond eigenlijk te klein of te groot volgens de rasstandaard, of precies goed)
Dat is groot voor een dame!Marion. schreef:Nee. Miep in elk geval niet, die is te hoog voor een teef. Saar zit volgens mij op het randje, 58 cm ofzo. Volgens mij mogen teven volgens de rasstandaard 53-58 zijn, en Miep stijgt dus wel een cm of 10 boven de kleine standaard-teefjes uitAimee schreef:Voldoet jouw hond aan de lengte van de beschreven rasstandaard?
( dus is jou hond eigenlijk te klein of te groot volgens de rasstandaard, of precies goed)
ik vind 1 cm ook geen probleem, alleen moet men wel oppassen, dat er zo niet te snel grenzen verlegt worden, ik zie het nl ook gebeuren, honden die op de show vooraan staan, die gewoon 33, 34 of zelfs 35 cm zijn, en datis wel veel op 30 cm zeg maarAimee schreef:Goeiemorgenyamie schreef:aan de hoogte dus?![]()
uh ja wel, alleen sam is 31, en officieel is het t/m 30 cm
mégan valt er officieel wel tussen ( 25-30) maar die vind ik wat minimaal, maar goed, dat is dus persoonlijk.![]()
Dankje![]()
1 cm dat is niks, even afronden naar beneden, niemand die het merkt toch
Dat is wel vreemdyamie schreef:ik vind 1 cm ook geen probleem, alleen moet men wel oppassen, dat er zo niet te snel grenzen verlegt worden, ik zie het nl ook gebeuren, honden die op de show vooraan staan, die gewoon 33, 34 of zelfs 35 cm zijn, en datis wel veel op 30 cm zeg maarAimee schreef:Goeiemorgenyamie schreef:aan de hoogte dus?![]()
mégan valt er officieel wel tussen ( 25-30) maar die vind ik wat minimaal, maar goed, dat is dus persoonlijk.![]()
Dankje![]()
mijn Ollie werd zelfs een keer al wat klein reutje bestempelt, uh hij is 29, keurige maat voor een jack reu, maar goed, als een hond van 33 cm wint? ja dan is hij klein

Voor een baby, bedoel jeAimee schreef:Dat is groot voor een dame!Marion. schreef:Nee. Miep in elk geval niet, die is te hoog voor een teef. Saar zit volgens mij op het randje, 58 cm ofzo. Volgens mij mogen teven volgens de rasstandaard 53-58 zijn, en Miep stijgt dus wel een cm of 10 boven de kleine standaard-teefjes uitAimee schreef:Voldoet jouw hond aan de lengte van de beschreven rasstandaard?
Castraten groeien langer door en worden hoger dan niet casstratenalma2 schreef:Reina was door haar vorige eigenaar aangekocht voor de fok en de africhting en als verzorgingshondje bij iemand geplaatst, met 8 maanden was ze 50 cm. dus te klein Ze is gecastreerd en in de herplaatsing gezet. Bij mij is ze nog ruim 7 cm. gegroeidHaar vorige eigenaar baalt nu als een stekker

Dat weet ikHutsje schreef:Castraten groeien langer door en worden hoger dan niet casstratenalma2 schreef:Reina was door haar vorige eigenaar aangekocht voor de fok en de africhting en als verzorgingshondje bij iemand geplaatst, met 8 maanden was ze 50 cm. dus te klein Ze is gecastreerd en in de herplaatsing gezet. Bij mij is ze nog ruim 7 cm. gegroeidHaar vorige eigenaar baalt nu als een stekker
.

oh? en hoe kom je aan die wijsheid?Hanneke2 schreef:WEl is het zo dat ibicenco's tegenwoordig veel en veel hoger worden gefokt dan het oorspronkelijke ras. Een halve eeuw geleden zou Jack een mooie maat hebben gehad voor een reu.
dat probleem heb ik met kip ook. ze valt mooi binnen de standaard, maar er wordt regelmatig gevraagd of ze niet te klein is. uhm...nee de rest is te groot.yamie schreef:
ik vind 1 cm ook geen probleem, alleen moet men wel oppassen, dat er zo niet te snel grenzen verlegt worden, ik zie het nl ook gebeuren, honden die op de show vooraan staan, die gewoon 33, 34 of zelfs 35 cm zijn, en datis wel veel op 30 cm zeg maar
mijn Ollie werd zelfs een keer al wat klein reutje bestempelt, uh hij is 29, keurige maat voor een jack reu, maar goed, als een hond van 33 cm wint? ja dan is hij klein
dat heb ik net zo met mijn basenjislittle-wolf schreef:dat probleem heb ik met kip ook. ze valt mooi binnen de standaard, maar er wordt regelmatig gevraagd of ze niet te klein is. uhm...nee de rest is te groot.

sam is maar 0.5 cm te groot hé, ze mogen 30,5 zijnyamie schreef:ik vind 1 cm ook geen probleem, alleen moet men wel oppassen, dat er zo niet te snel grenzen verlegt worden, ik zie het nl ook gebeuren, honden die op de show vooraan staan, die gewoon 33, 34 of zelfs 35 cm zijn, en datis wel veel op 30 cm zeg maarAimee schreef:Goeiemorgenyamie schreef:aan de hoogte dus?![]()
Dankje![]()
Marouck is te klein, wel 1 hele centimeterSelena schreef:
bij stb HH geldt:
Schouderhoogte: reuen 57-62 cm, teven 55-60 cm.
Biène valt net binnen de maximale grens, zij is 62 cm schoft.Selena schreef:bij stb MH geldt:
Schofthoogte:
De gewenste hoogte is gemiddeld
- 62 cm voor de reuen,
- 58 cm voor de teven.
Grenzen: naar beneden 2 cm, naar boven 4 cm.
Gewicht:
- reuen ongeveer 25 - 30 kg,
- teven ongeveer 20 - 25 kg.