ik vind jou lief
zo casey, eat this
en nu 4 1/2 week later
madam wilde niet op de foto

Moderator: moderatorteam

jupz een ibicencoNanna schreef:Is dit een Podenco Ibicenco? Leuk zeg, heel zeldzaam. Is er wel aanvraag voor pups? (bezorgd kijkend)
zo die heb je in je zak marNanna schreef:Nou, dan is het goedPodenji schreef:jupz een ibicencoNanna schreef:Is dit een Podenco Ibicenco? Leuk zeg, heel zeldzaam. Is er wel aanvraag voor pups? (bezorgd kijkend)en wees niet bezorgd, ik fok alleen bij voldoende serieuze pupkopers die diverse kruisverhoren hebben moeten ondergaan voor ze op de wachtlijst mogen
![]()
moet wel zeggen dat ze allemaal naar fokkers in het buitenland gaan, behalve die ik zelf houdt
ja pak van mn hart !!yamie schreef:zo die heb je in je zak marNanna schreef:Nou, dan is het goedPodenji schreef:jupz een ibicencoNanna schreef:Is dit een Podenco Ibicenco? Leuk zeg, heel zeldzaam. Is er wel aanvraag voor pups? (bezorgd kijkend)en wees niet bezorgd, ik fok alleen bij voldoende serieuze pupkopers die diverse kruisverhoren hebben moeten ondergaan voor ze op de wachtlijst mogen
![]()
moet wel zeggen dat ze allemaal naar fokkers in het buitenland gaan, behalve die ik zelf houdt
Zeldzaam???Nanna schreef:Is dit een Podenco Ibicenco? Leuk zeg, heel zeldzaam. Is er wel aanvraag voor pups? (bezorgd kijkend)
Tjonge..jij bent je ei ook weer kwijtHanneke2 schreef:Zeldzaam???Nanna schreef:Is dit een Podenco Ibicenco? Leuk zeg, heel zeldzaam. Is er wel aanvraag voor pups? (bezorgd kijkend)
Er worden er in Spanje jaarlijks tienduizenden afgemaakt in dodingsstations, opgehangen, uit de auto gepleurd, doodgehongerd, neergeschoten, in putten gegooid, overgoten met bezine en in de fik gestoken, en ga zo maar door, omdat ze daar bij bosjes worden gefokt en vervolgens afgedankt als ze niet goed genoeg jagen.
Maar goed, leuk dat Solar zwanger is hoor. En er zal vast vraag zijn naar ibicenco's waarmee je kan sporten omdat ze een papiertje hebben en waar het lastige jachtinstinct waar ze hun bestaansrecht aan danken zo langzamerhand wel uitgefokt is. Ik zie dat de reu nog hoger is dan Solar's 67 cm. Zou je niet liever pony's gaan fokken ofzo?

Nee, da's niet eerlijk. Je moet eerst kijken wat Podenji nu gaat zeggen, en dan pas gaan praten over lullige reacties...kelly 1981 schreef:Tjonge..jij bent je ei ook weer kwijtHanneke2 schreef:Zeldzaam???Nanna schreef:Is dit een Podenco Ibicenco? Leuk zeg, heel zeldzaam. Is er wel aanvraag voor pups? (bezorgd kijkend)
Er worden er in Spanje jaarlijks tienduizenden afgemaakt in dodingsstations, opgehangen, uit de auto gepleurd, doodgehongerd, neergeschoten, in putten gegooid, overgoten met benzine en in de fik gestoken, en ga zo maar door, omdat ze daar bij bosjes worden gefokt en vervolgens afgedankt als ze niet goed genoeg jagen.
Maar goed, leuk dat Solar zwanger is hoor. En er zal vast vraag zijn naar ibicenco's waarmee je kan sporten omdat ze een papiertje hebben en waar het lastige jachtinstinct waar ze hun bestaansrecht aan danken zo langzamerhand wel uitgefokt is. Ik zie dat de reu nog hoger is dan Solar's 67 cm. Zou je niet liever pony's gaan fokken ofzo?wat een lullige reactie zeg
Dat geldt in wezen toch voor elke hond of kat Hanneke. Ik begrijp je punt wel, maar als je echt een ras in stand wil houden dan ontkom je niet aan fokken volgens een rasstandaard en met stamboom. Het is niet zo dat massa's mensen hier zo'n hond willen, terwijl het in Spanje wemelt van de pups. En dan nog, niet iedereen wil een pup die een nare ziekte kan hebben of rare afwijkingen of een slechte start. Ik heb ook geen Kooiker uit het asiel genomen.Hanneke2 schreef:
Solar zal vast schattige pups krijgen. En er liggen straks bijna identieke pups langs de snelweg in Spanje te creperen. Net zo mooi, net zo lief, en ze zouden net zo hard kunnen rennen als ze de kans hadden gekregen.
Hanneke2 schreef:Zeldzaam???Nanna schreef:Is dit een Podenco Ibicenco? Leuk zeg, heel zeldzaam. Is er wel aanvraag voor pups? (bezorgd kijkend)
Er worden er in Spanje jaarlijks tienduizenden afgemaakt in dodingsstations, opgehangen, uit de auto gepleurd, doodgehongerd, neergeschoten, in putten gegooid, overgoten met bezine en in de fik gestoken, en ga zo maar door, omdat ze daar bij bosjes worden gefokt en vervolgens afgedankt als ze niet goed genoeg jagen.
Maar goed, leuk dat Solar zwanger is hoor. En er zal vast vraag zijn naar ibicenco's waarmee je kan sporten omdat ze een papiertje hebben en waar het lastige jachtinstinct waar ze hun bestaansrecht aan danken zo langzamerhand wel uitgefokt is. Ik zie dat de reu nog hoger is dan Solar's 67 cm. Zou je niet liever pony's gaan fokken ofzo?
Hanneke2 schreef:Zeldzaam???Nanna schreef:Is dit een Podenco Ibicenco? Leuk zeg, heel zeldzaam. Is er wel aanvraag voor pups? (bezorgd kijkend)
daar ben ik natuurlijk ook heel blij mee, maar dat weet je ook welCasey schreef:Gefeliciteerd, ziet er goed uit!
ben natuurlijk vooral blij dat het een natuurlijke dekking geworden is :N:
ja zeldzaam indien raszuiver inderdaadHanneke2 schreef:Zeldzaam???
Mabeline schreef:Allereerst solar gefeliciteerd met je zwangerschap en dat alles maar goed mag verlopen. Heel goed dat je ook al nieuwe pupeigenaren heb gezocht!![]()
Ik zeg eerlijk ik ben ook tegen fokken, maar als er dan gefokt wordt doe het dan inderdaad ter verbetering van het ras en volgens de rasstandaard, geen pleziernestjes e.d.
Ik heb mijn border ook bij een fokker gekocht, omdat ik een asielhond, na een aantal negatieve ervaringen, niet meer aandurf
dank jeMabeline schreef:Jammer dat je je zo moet verdedigen podenji, je staat voor wat je doet en dat vind ik super!![]()
Ieder moet doen wat hij/zij het beste vind, ik ken de discussies verder niet (ook geen behoefte aan geloof ik), maar ik vind dat podenji met zorg fokt en ieder ander heeft het daar mee te doen denk ik
Jammer dat ik mezelf nu ook moet gaan verdigen omdat mijn hondje geen stamboom heeftPodenji schreef:dank jeMabeline schreef:Jammer dat je je zo moet verdedigen podenji, je staat voor wat je doet en dat vind ik super!![]()
Ieder moet doen wat hij/zij het beste vind, ik ken de discussies verder niet (ook geen behoefte aan geloof ik), maar ik vind dat podenji met zorg fokt en ieder ander heeft het daar mee te doen denk ik![]()
en die discussies gingen over hannekes mening en de mijne, hoe het werkelijk zit met het ras en hoe hanneke denkt dat het zit , wat ik dus zo een beetje in mijn reactie op hanneke had geschreven
nou, hanneke heeft eens durven te beweren dat de honden die gedumped worden in spanje de echte podencos zijn want die komen én uit spanje én worden nog gebruikt voor de jacht, dat ze niet aan de rasstandaard voldoen op heel veel vlakken doet er schijnbaar niet toe, want volgens madam wordt de rasstandaard constant aangepast en voor het gemak vergeet ze ook maar die paar spaanse fokkers die het wel goed voor hebben met het ras en dus raszuiver fokken en er ook nog mee showen en jagen en ze goed behandelenNanna schreef:Het fokken van raszuivere Ibicenco's met stamboom staat m.i. helemaal los van de hondenellende in Spanje.
Je zegt toch ook niet tegen een Chowfokker dat ie dat niet meer mag doen omdat er in China heel veel van die leuke hondjes zijn die voor menselijke consumptie gebruikt worden?
Als ik als a.s. Podenco-eigenaar een sneuerd uit Spanje wil neem ik die, maar als ik een raszuiver exemplaar wil om mee te fokken/showen dan koop ik er eentje met stamboom. Het één heeft niets met het ander te maken.
daar heb je trouwens een puntNanna schreef:Er worden in Spanje veel honden gedumpt OMDAT ze niet willen jagen, dus een stakker uit Spanje is geen garantie voor een goede jachthond.
Hanneke2 schreef: omdat ze daar bij bosjes worden gefokt en vervolgens afgedankt als ze niet goed genoeg jagen.
Ow gets, dit is de dag; Ik ben het helemaal eens met NannaNanna schreef:Het fokken van raszuivere Ibicenco's met stamboom staat m.i. helemaal los van de hondenellende in Spanje.
Je zegt toch ook niet tegen een Chowfokker dat ie dat niet meer mag doen omdat er in China heel veel van die leuke hondjes zijn die voor menselijke consumptie gebruikt worden?
Als ik als a.s. Podenco-eigenaar een sneuerd uit Spanje wil neem ik die, maar als ik een raszuiver exemplaar wil om mee te fokken/showen dan koop ik er eentje met stamboom. Het één heeft niets met het ander te maken.

Je had een punt gehad als Marianne stamboomloze Podenco's zou fokken. Nu is het alleen maar een zielige reactie.Hanneke2 schreef:Zeldzaam???Nanna schreef:Is dit een Podenco Ibicenco? Leuk zeg, heel zeldzaam. Is er wel aanvraag voor pups? (bezorgd kijkend)