leg mij trouwens eens uit, hoe je kan gaan sporten,want we hebben het hier over coursing, met een hond waar , volgens jou, het jachtinstinct uitgefokt is?Hanneke2 schreef: En er zal vast vraag zijn naar ibicenco's waarmee je kan sporten omdat ze een papiertje hebben en waar het lastige jachtinstinct waar ze hun bestaansrecht aan danken zo langzamerhand wel uitgefokt is.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
solar op de helft
Moderator: moderatorteam
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
nou idd.Podenji schreef:leg mij trouwens eens uit, hoe je kan gaan sporten,want we hebben het hier over coursing, met een hond waar , volgens jou, het jachtinstinct uitgefokt is?Hanneke2 schreef: En er zal vast vraag zijn naar ibicenco's waarmee je kan sporten omdat ze een papiertje hebben en waar het lastige jachtinstinct waar ze hun bestaansrecht aan danken zo langzamerhand wel uitgefokt is.
maar goed, tja Solar haar jacht instinct is weg he... compleet eruit gefokt, tis net een cavaliertje ..
heeft ze Solar ooit wel eens in het echt gezien uberhaupt Mar?
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
nopeyamie schreef: heeft ze Solar ooit wel eens in het echt gezien uberhaupt Mar?
en waarschijnlijk herkent ze haar niet eens want hanneke heeft overduidelijk een heel ander beeld van een raszuivere podenco in dr hoofd
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Over de reactie van Hanneke2 zal ik het maar niet meer hebben, daar heb ik mijn mening over en die sluit prima aan bij wat hiervoor al is gezegd.
Marianne, ik vind het geweldig voor je dat Solar puppies gaat krijgen over een dikke maand, gefeliciteerd!!!
Ik hoop dat ik een keertje mag komen kijken als het eenmaal zover is!
Marianne, ik vind het geweldig voor je dat Solar puppies gaat krijgen over een dikke maand, gefeliciteerd!!!
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
pas op hoor, als er meer dan 14 geboren worden, splitst ze je der zo 1 of 2 in de maagLongFields schreef:Over de reactie van Hanneke2 zal ik het maar niet meer hebben, daar heb ik mijn mening over en die sluit prima aan bij wat hiervoor al is gezegd.
Marianne, ik vind het geweldig voor je dat Solar puppies gaat krijgen over een dikke maand, gefeliciteerd!!!![]()
![]()
![]()
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
thanksLongFields schreef:Marianne, ik vind het geweldig voor je dat Solar puppies gaat krijgen over een dikke maand, gefeliciteerd!!!![]()
![]()
![]()
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Contacteer:
- little-wolf
- Zeer actief
waar staat dat je slecht bezig bent? nergens toch.Mabeline schreef:jeetje wat een reactie gelijk zeg, dus omdat mijn hond geen stamboom heeft ben ik fout bezig?
blijkbaar weet je zelf niet wat je getikt heb![]()
dus als je een boomloze hond heb, hou je het dus zelf in stand, die pretnesten.Ik zeg eerlijk ik ben ook tegen fokken, maar als er dan gefokt wordt doe het dan inderdaad ter verbetering van het ras en volgens de rasstandaard, geen pleziernestjes e.d.![]()
Heb je wel alles gelezen wat er staat?
yep. jij ook?
Hier lopen 3 asielhonden en een komt van een fokker als ze oud genoeg is, denk dus niet dat het bij mij gaat om zomaar honden die genomen zijn omdat ze er toevallig leuk uit zagen of wat dan ook.
zeg ik toch niet. gaat alleen over dat kromme stukje van je over tegen fokkern zijn...
Ik vang al 4 jaar katten op die gedumpt worden, al dan niet met kittens waar mensen geen rekening mee hebben gehouden. Hier is alles gesteraliseerd en gecastreerd om niet een slipnest te kunen kijgen
Ik vind het heel jammer dat ik nou te horen krijg dat ik niet tegen fokken mag zijn alleen omdat mijn hodn geen stamboom heeft, maar goed je zoekt het maar uit. Aan mijn mening verandert niets, ik weet waar ik voor sta en dat ik het zo goed mogelijk doe voor al mijn dieren
jij zegt tegen fokken te zijn, maar als je t doet, je t goed moet doen.
prima.
maar wel raar dat je een boomloze hond heb...
over niet lezen gesproken
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
- starfleet
- Erelid
Het is een "beetje" in tegenspraak met wat je eerder zegt toch. Je kan toch niet ergens tegen zijn en er dan aan meewerken door een stamboomloze hond te kopen. Zeker bij het ras wat jij hebt wordt er nogal maar wat raak gedaan.Mabeline schreef:
Jammer dat ik mezelf nu ook moet gaan verdigen omdat mijn hondje geen stamboom heeft
Je hoeft je daarvoor niet te verdedigen op zich, maar je kan niet het ene zeggen en het andere doen en dan verwachten dat je geen reactie krijgt.
Anne
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
heb je een zonnesteek opgelopen ofzo...we weten nou wel dat je een hekel hebt aan stamboomhonden, dat hoef je niet blijven te verkondigen en zeker niet op zo'n asociale manierHanneke2 schreef:Zeldzaam???Nanna schreef:Is dit een Podenco Ibicenco? Leuk zeg, heel zeldzaam. Is er wel aanvraag voor pups? (bezorgd kijkend)
Er worden er in Spanje jaarlijks tienduizenden afgemaakt in dodingsstations, opgehangen, uit de auto gepleurd, doodgehongerd, neergeschoten, in putten gegooid, overgoten met bezine en in de fik gestoken, en ga zo maar door, omdat ze daar bij bosjes worden gefokt en vervolgens afgedankt als ze niet goed genoeg jagen.
Maar goed, leuk dat Solar zwanger is hoor. En er zal vast vraag zijn naar ibicenco's waarmee je kan sporten omdat ze een papiertje hebben en waar het lastige jachtinstinct waar ze hun bestaansrecht aan danken zo langzamerhand wel uitgefokt is. Ik zie dat de reu nog hoger is dan Solar's 67 cm. Zou je niet liever pony's gaan fokken ofzo?
Overigens Podenji van harte

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
Mabeline
- Actief
[quote="little-wolf]
Volgende keer zal ik een asielhond nemen met stamboom
[/quote]
dus als je een boomloze hond heb, hou je het dus zelf in stand, die pretnesten.Ik zeg eerlijk ik ben ook tegen fokken, maar als er dan gefokt wordt doe het dan inderdaad ter verbetering van het ras en volgens de rasstandaard, geen pleziernestjes e.d.
[/quote]
Waar een wil is, is een weg, ook al is hij soms moeilijk
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
waarom neem je een stamboomloze hond van een 'fokker' dan? Waarom geen stamboom als je toch een rashond wil hebben?Mabeline schreef:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Mabeline
- Actief
wie heeft nou gezegd van een fokker? ik zeg net dat hier 3 asielhonden lopen en dat er binnenkort een pup met stamboom komtmalinois schreef:waarom neem je een stamboomloze hond van een 'fokker' dan? Waarom geen stamboom als je toch een rashond wil hebben?Mabeline schreef:
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik haalde dat hieruit:Mabeline schreef:wie heeft nou gezegd van een fokker? ik zeg net dat hier 3 asielhonden lopen en dat er binnenkort een pup met stamboom komtmalinois schreef:waarom neem je een stamboomloze hond van een 'fokker' dan? Waarom geen stamboom als je toch een rashond wil hebben?Mabeline schreef:
en dat deze hond dus geen stamboom heeft...Ik heb mijn border ook bij een fokker gekocht,
mocht dit anders zijn, dan heb ik het niet goed gelezen

-
Mabeline
- Actief
Mijn border moet nog komen en heeft daadwerkelijk wel een stamboommalinois schreef:ik haalde dat hieruit:Mabeline schreef:wie heeft nou gezegd van een fokker? ik zeg net dat hier 3 asielhonden lopen en dat er binnenkort een pup met stamboom komtmalinois schreef:waarom neem je een stamboomloze hond van een 'fokker' dan? Waarom geen stamboom als je toch een rashond wil hebben?Mabeline schreef:
en dat deze hond dus geen stamboom heeft...Ik heb mijn border ook bij een fokker gekocht,
Mijn andere 3 honden komen uit het asiel zo ook het cavaliertje en heeft dus geen stamboom. Hetgeen waar die hele discussie dus over begon omdat ik per ongeluk zei dat ze geen stamboom had.
Had ik maar gewoon niets gezegd, alleen haar schofthoogte
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dan heb ik het verkeerd begrepenMabeline schreef:Mijn border moet nog komen en heeft daadwerkelijk wel een stamboommalinois schreef:ik haalde dat hieruit:Mabeline schreef:wie heeft nou gezegd van een fokker? ik zeg net dat hier 3 asielhonden lopen en dat er binnenkort een pup met stamboom komtmalinois schreef: waarom neem je een stamboomloze hond van een 'fokker' dan? Waarom geen stamboom als je toch een rashond wil hebben?en dat deze hond dus geen stamboom heeft...Ik heb mijn border ook bij een fokker gekocht,
Mijn andere 3 honden komen uit het asiel zo ook het cavaliertje en heeft dus geen stamboom. Hetgeen waar die hele discussie dus over begon omdat ik per ongeluk zei dat ze geen stamboom had.

-
Melanie 74
malinois schreef:dan heb ik het verkeerd begrepenMabeline schreef:Mijn border moet nog komen en heeft daadwerkelijk wel een stamboommalinois schreef:ik haalde dat hieruit:Mabeline schreef: wie heeft nou gezegd van een fokker? ik zeg net dat hier 3 asielhonden lopen en dat er binnenkort een pup met stamboom komten dat deze hond dus geen stamboom heeft...Ik heb mijn border ook bij een fokker gekocht,
Het kwam bij mij ook zo over hoor malinios
- LaRep
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tokkel
- LaRep
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tokkel
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
hahaha dank je welLaRep schreef:Ohhh nou vergeet ik van de opwinding je te feliciteren met je aankomend grut! Gaaf hoor!
en de rest trouwens ook weer bedankt voor de felicitaties
- Maxiem
- Zeer actief
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer: