Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ons "prachtige" park met paddenpoel

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ons "prachtige" park met paddenpoel

Ongelezen bericht door Femia »

:roll:

Afbeelding
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

jeetje wat triest zeg :jank:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Heel herkenbaar :(:
En dan nog klagen over hondenpoep :devil:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Yv*nn
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yv*nn »

Gadverdamme Femia dat ziet er idd goor uit, kan natuurlijk dat het allemaal nog moet bezinken, alvorens het water helderder word?
Zou ik mijn Sjorsie ook niet van laten drinken :N:
Lijkt mij ook dat er het 1 en ander aan waterplanten en oever beplanting aan te pas moet komen.
Maar goed ik ben geen expert, maar als je een beetje googled dan zie je toch hele andere paddenpoelen, dan wat jij daar op de foto hebt gezet.
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Yv*nn schreef:Gadverdamme Femia dat ziet er idd goor uit, kan natuurlijk dat het allemaal nog moet bezinken, alvorens het water helderder word?
Zou ik mijn Sjorsie ook niet van laten drinken :N:
Lijkt mij ook dat er het 1 en ander aan waterplanten en oever beplanting aan te pas moet komen.
Maar goed ik ben geen expert, maar als je een beetje googled dan zie je toch hele andere paddenpoelen, dan wat jij daar op de foto hebt gezet.
Die kuil is ca 1 maand geleden gegraven. De planten zullen nog wel moeten groeien (als dat lukt in die olie).
Het lijkt mij ook dat olie niet zinkt en als zinkt het, dan is het water nog sterk vervuilt denk ik zo :jank:
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Ik denk trouwens dat dat spul wat jij voor olie aanziet blauwwier is :wink:
Afbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:Ik denk trouwens dat dat spul wat jij voor olie aanziet blauwwier is :wink:
Zou het?
Een week of 2 geleden was het nog behoorlijk gekleurd. Is blauwwier of blauwalg dan wit?
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Femia schreef:
marian* schreef:Ik denk trouwens dat dat spul wat jij voor olie aanziet blauwwier is :wink:
Zou het?
Een week of 2 geleden was het nog behoorlijk gekleurd. Is blauwwier of blauwalg dan wit?
Ik heb geen idee eigenlijk :19:
http://www.hhdelfland.nl/aspx/get.aspx? ... 2&VarIdt=1
Afbeelding
Yv*nn
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yv*nn »

Femia schreef:
Zou het?
Nee, wit is dat zeker niet, zouden het geen paardebloem of andere boom pluizen kunnen zijn.
Maar ik zou die mail/brief gewoon versturen naar de deelraad met je uitvoerige bezorgdheid over de sterk verontreinigde modder en het water, mss krijg je een plausibel antwoord?
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Yv*nn schreef:
Femia schreef:
Zou het?
Nee, wit is dat zeker niet, zouden het geen paardebloem of andere boom pluizen kunnen zijn.
Maar ik zou die mail/brief gewoon versturen naar de deelraad met je uitvoerige bezorgdheid over de sterk verontreinigde modder en het water, mss krijg je een plausibel antwoord?
Ik heb een mail gestuurd naar iemand die misschien wel weet hoe ik dit het beste aan kan pakken.
Ook vraag ik me af of je dit water in een flesje kan doen en het laten onderzoeken. Waar en wat de prijs is. Dan betaal ik dat wel, ik vind dit niet leuk meer.

Iemand die ik sprak zei dat het wel eens van de vliegtuigen kon komen.
Als de tank te vol zit voor het landen, willen ze nog wel eens wat brandstof lozen.
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Volgens mij zijn het natuurlijke "verontreinigingen". In zo'n pas aangelegde poel moeten alle systemen zich nog op elkaar afstemmen. Vaak overheersen in het begin bepaalde organismen.
Met dit warme weer en dan zeker in een niet zo grote poel wordt het water snel warm. En daarin kunnen blauwalgen makkelijk en snel groeien.

ff van het internet geplukt:

Blauwalgen kunnen bij warm weer in het water ontstaan. Ze komen vooral voor in zoet, stilstaand water van vijvers, maar ook in zwemplassen. Drijvend aan het wateroppervlak vormen ze een laag die op olie lijkt. Als de laag dikker wordt en de algen minder ruimte hebben, gaan ze afsterven. Blauwalg vormt dan een groenachtige, stinkende brei.
bron: http://www.lenntech.com/blauwalg.htm
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Liesbeth schreef:Volgens mij zijn het natuurlijke "verontreinigingen". In zo'n pas aangelegde poel moeten alle systemen zich nog op elkaar afstemmen. Vaak overheersen in het begin bepaalde organismen.
Met dit warme weer en dan zeker in een niet zo grote poel wordt het water snel warm. En daarin kunnen blauwalgen makkelijk en snel groeien.

ff van het internet geplukt:

Blauwalgen kunnen bij warm weer in het water ontstaan. Ze komen vooral voor in zoet, stilstaand water van vijvers, maar ook in zwemplassen. Drijvend aan het wateroppervlak vormen ze een laag die op olie lijkt. Als de laag dikker wordt en de algen minder ruimte hebben, gaan ze afsterven. Blauwalg vormt dan een groenachtige, stinkende brei.
bron: http://www.lenntech.com/blauwalg.htm
Bedankt voor je info.
Ik heb de foto's doorgestuurd naar "Vrienden van het Rembrandtpark"
dit is een vereniging van mensen die zich inzet om het park fatsoenlijk te houden/te krijgen. Deze mevrouw is geschrokken en neemt contact op met het stadsdeel. We wachten af, ik heb geopperd om het water te laten onderzoeken.
Afbeelding
vedim
Actief

Ongelezen bericht door vedim »

consequenties van al dat zwerf vuil....
Afbeelding

Afbeelding

:jank: :devil: :jank: :devil: :jank: :devil:
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”