Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat vinden jullie van de kangal

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

kangalfan
Zeer actief

Wat vinden jullie van de kangal

Ongelezen bericht door kangalfan »

Wat vinden jullie van de kangal?

Hier een video van deze geweldige hond:

De kangal
- Is veel sterker dan andere honden van zijn postuur
- leeft veel langer dan andere honden van zijn postuur (12-15 jaar)
- Is veel sneller dan andere honden van zijn postuur
- Is heel moedig

Voor wie nog nooit de kangal heeft gezien is hier een video. De persoon op deze video is 1.84 meter lang.

workingdog
Actief

Ongelezen bericht door workingdog »

wat ik dr van vin ...niet miij ras maar zeker wel te respecteren
mooije kennels ook trouwens
plop
Zeer actief

Re: Wat vinden jullie van de kangal

Ongelezen bericht door plop »

kangalfan schreef:Wat vinden jullie van de kangal?
Ik vind het geen mooie hond.
Afbeelding Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik ben er ook niet zo kapot van. Ik ken er een paar en dat zijn geweldige beesten, maar het asiel hier loopt er af en toe van over. En ik weet dat sommige mensen onterecht honden naar het asiel doen (er zitten hier ook altijd veel mechelaars waar vaak niks aan makeert), maar die kangals zitten er de laatste tijd wel verdacht veel.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
pia zz
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
boxer
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pia zz »

Ik vind ze indrukwekkend, maar absoluut geen hond voor een beginner.
Afbeelding

waardeer wat je hebt, je weet nooit hoe lang het duurt!!
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Leuk als kuddebewaker in Turkije. Mooi vind ik ze niet.

Anne
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind het heel indrukwekkende honden met een prachtig uiterlijk en voor een enorme hond een fantastische anatomie. Wat ik wel erg jammer vind is dat de Kangal in Turkije behoorlijk op agressie wordt gefokt. Toets bv eens kangal in youtube in dan zal je zien dat bijna de helft van de filmpjes uit bloederige hondengevechten bestaat en deels moet je zelfs inloggen omdat het geverifieerd 18+ moet zijn omdat het niet geschikt is voor jonge kijkers.

Kijk, dat is nou jammer want dat zien de potentiele kopers ook en die kiezen hun hond dus regelmatig uit op basis van het feit dat hij andere honden kan slopen en ook mensen behoorlijk kan toetakelen als je hem ophitst.

Ik zou dolgraag eens een dergelijke hond hebben maar wat ik nu net van de Kangal op youtube zag maakt dat ik ze niet meer hoef nu :neenee:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Hartstikke mooie honden.In Turkije :mrgreen:
En niet in een NL park in handen van kindertjes van een jaar of 8-10 zoals ik al eens heb gezien.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

De kangal is een kuddebewaker, om dat te kunnen moet de hond specifieke eigenschappen hebben. Persoonlijk vind ik dat dit ras alleen in handen van kenners terecht mogen komen maar dat geldt voor meerdere kuddebeschermers. Sommige van deze rassen zijn niet geschikt om te leven in een klein, druk en hectisch land.

En Nanna steil in de achterhand hangt meestal samen met overbouwt en komt voort doordat het honden zijn die in de bergen moesten leven, door hun stijlheid kunnen ze erg snel een helling op rennen. :wink:
pippa

Ongelezen bericht door pippa »

ik vind ze wel mooi..
maar niet hoe ermee omgegaan word..
mensen die totaal de ballen verstand van honden hebben nemen een kangal vanwege sociale status..en 9 van de 10x zie je ze daarna in het asiel zitten :pffff:
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:
En Nanna steil in de achterhand hangt meestal samen met overbouwt en komt voort doordat het honden zijn die in de bergen moesten leven, door hun stijlheid kunnen ze erg snel een helling op rennen.
Ik geloof het onmiddellijk, maar dat laat onverlet dat ik het nog steeds errug lelijk vind...en ook die boerenkrulstaart vind ik niet mooi....
Nee, een fraai showras vind ik het niet.
Maar beauty is in the eye of the beholder, en da's maar goed ook :ok:
Voor mij is het ook geen showras maar een functioneel ras :wink: Daarom vind ik ze dus juist wel mooi en indrukwekkend. Wat mij zo positief stemt is dat ze gewoon normale leeftijden halen en niet veel kwalen hebben.
Afbeelding
Melanie 74

Nanna schreef:
En Nanna steil in de achterhand hangt meestal samen met overbouwt en komt voort doordat het honden zijn die in de bergen moesten leven, door hun stijlheid kunnen ze erg snel een helling op rennen.
Ik geloof het onmiddellijk, maar dat laat onverlet dat ik het nog steeds errug lelijk vind...en ook die boerenkrulstaart vind ik niet mooi....
Nee, een fraai showras vind ik het niet.
Maar beauty is in the eye of the beholder, en da's maar goed ook :ok:
Daar heb je helemaal gelijk in, ieder zijn eigen smaak. :wink:
Ik hou wel van lompe honden, maar weer niet van iele honden :N:
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Ik ken iemand met een Kangal en een paar van die Boomerhondjes, die liep een tijd geleden ook altijd in het bos waar ik vaak naar toe ga. Ze had hem van pup af aan, en het was best een lieve hond, en ook wel mooi vond ik. Alleen die combinatie met die Boomers al. :mrgreen:

Maar toen hij ouder werd, kon hij niet meer opschieten met Buck, en hij luisterde echt voor geen meter. Dus ik heb heel wat keertjes echt peentjes gezweten omdat hij met mijn roedel meeliep, en niet luisterde als zijn baas hem terug riep, en ik de grootste moeite had om Buck bij hem uit de buurt te houden.

Ik zie ze nooit meer, dus ik denk niet dat ze de hond nog heeft. Ik vond het eng omdat ze totaal geen vat leek te hebben op de hond.
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Er zit er eentje bij mij in de groep op de hondenschool. Beest is niet vooruit te branden :19:
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

En nu ik er nog eens over nadenk vond ik hem ook heel erg onverstoorbaar. En ik vind het heel moeilijk om zulke honden te "lezen"qua gedrag.
kangalfan
Zeer actief

Nanna schreef:In mijn ogen hebben veel Kangals een wat typische anatomie waarbij specifiek de achterhand opvalt in negatieve zin. Vaak erg steil en slap.
Afbeelding
Qua karakter vind ik het ook geen honden die in een woonwijk thuishoren (alwaar je ze wel ziet, meest gehouden door Turken met een misplaatst nationalistisch gevoel).
Ik schat zo dat de meeste Kangals héél wat bazen slijten voor hun dood.
Laat ze dus maar fijn waar ze thuishoren: in Turkije.
De achterkant van de kangal is niet altijd stijl. Ook is de achterkant van de kangal juist zeer gespierd.
kangalfan
Zeer actief

Een video van Kangals aan het werk. Een ezel komt het erf op. De kangals reageren meteen en rennen op de ezel af. Ze verjagen de ezel en keren terug naar de baas.

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

kangalfan schreef:
Nanna schreef:In mijn ogen hebben veel Kangals een wat typische anatomie waarbij specifiek de achterhand opvalt in negatieve zin. Vaak erg steil en slap.
Afbeelding
Qua karakter vind ik het ook geen honden die in een woonwijk thuishoren (alwaar je ze wel ziet, meest gehouden door Turken met een misplaatst nationalistisch gevoel).
De achterkant van de kangal is niet altijd stijl. Ook is de achterkant van de kangal juist zeer gespierd.
steil of gespierd zijn verschillende dingen :wink:
kangalfan
Zeer actief

Nanna schreef:
kangalfan schreef:Een video van Kangals aan het werk. Een ezel komt het erf op. De kangals reageren meteen en rennen op de ezel af. Ze verjagen de ezel en keren terug naar de baas.

Nou, héél flink, tegen een ezeltje. Ik ben zwaar onder de indruk :ok:
Het gaat er niet om wie de indringer is. Het gaat erom dat de kangal zijn taak uitvoert. De kangals handelen zelfs zo wanneer een beer de kudde bedreigt. Vond je het niet mooi om te zien? De kangals luisterden ook meteen wanneer ze teruggefloten werden.
kangalfan
Zeer actief

yamie schreef:
kangalfan schreef:
Afbeelding
Dat weet ik ook wel hoor haha. Ze had in haar ber9icht ook vermeld dat de achterhand van de kangal slap is.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

kangalfan schreef:
yamie schreef:
kangalfan schreef:
Afbeelding
Dat weet ik ook wel hoor haha. Ze had in haar ber9icht ook vermeld dat de achterhand van de kangal slap is.
oja :mrgreen:
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:
kangalfan schreef:Een video van Kangals aan het werk. Een ezel komt het erf op. De kangals reageren meteen en rennen op de ezel af. Ze verjagen de ezel en keren terug naar de baas.

Zo lelijk hoeft het toch niet? :19: Niks mis mee. De honden doen de ezels niets en er zijn weinig waakhonden die normaal reageren op een vreemde ezel op het erf. Ze zijn hiervoor gefokt en doen het zeer netjes :ok:
Afbeelding
kangalfan
Zeer actief

Hier een stukje van de United Kennel Club site dat aantoont dat de achterhand van de kangal zeer stevig is :wink:

Hindquarters
The hindquarters are powerful and well-muscled although somewhat less substantial than the forequarters. The rear legs are well-boned and moderately angulated at the stifle and hock joints. The hind legs are parallel when viewed from the rear. The rear pasterns are moderate in length and slope slightly forward from the hock joint when the dog is standing in a natural position.
:wink:
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

kangalfan schreef:
Nanna schreef:

Het gaat er niet om wie de indringer is. Het gaat erom dat de kangal zijn taak uitvoert. De kangals handelen zelfs zo wanneer een beer de kudde bedreigt. Vond je het niet mooi om te zien? De kangals luisterden ook meteen wanneer ze teruggefloten werden.
Ja hoor zeker mooi om te zien. Ze reageren erg gecontroleerd, menig hond zou de pan uit flippen en hierin doordraven.
Ik vind de kangal geen hond voor in dit drukkel andje trouwens, maar daar waar ze hun eigen "werk" kunnen doen, prachtig :ok:
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Mooi filmpje, ze doen de ezel niets en luisteren goed naar hun eigenaar. Iets dat mening hond niet zo goed doet. :wink:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Melanie 74

kangalfan schreef:
Nanna schreef:

Sinds kort hebben we nieuwe buren, laatst hadden ze bezoek en die dacht even over het hek mijn honden te aaien. :neenee:
Hij zal wel gedacht hebben wat een mooie grote, witte goldens :19:
Ze waarschuwde heel duidelijk dat hij moest stoppen.

Maar zodra ik buiten kwam en vertelde dat ze moesten stoppen kwamen de dames netjes naar mij toe gelopen.

Het is hun karakter, alles wordt geobserveerd en geregistreerd. Wijkt het af van het normale komen ze in aktie.

Ik zie het zelfs met spelen, dan stoppen ze even om zeker te weten dat er niets anders is en dan gaan ze weer verder.

Ik ben erg gecharmeerd van kuddebeschermers :wink:
Marco#

Ongelezen bericht door Marco# »

Als je een ouwe BMW hebt, vol met neven en een Kangal ben je helemaal het mannetje?
Voor mij is er maar 1 imposante kudde bewaker en dat is de Komondor.
laeken
Zeer actief

Marco# schreef:Als je een ouwe BMW hebt, vol met neven en een Kangal ben je helemaal het mannetje?
Voor mij is er maar 1 imposante kudde bewaker en dat is de Komondor.
Moet dit nou? :roll:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Op het andere forum kwam jij ook gelijk op de proppen met zo'n ophitsfilmpje, dat is blijkbaar stoer. Als je een beetje van dat ras houdt dan begrijp dat je dat niks voor hier in Nederland is, al zeker niet in de handen van mensen die normaliter met zo'n beest rondlopen.

Ik vind beren ook erg mooi, maar ze passen niet in mijn achtertuin en kunnen niet los in het parkje. Ik heb het filmpje niet bekeken maar een roedeltje Kooikertjes kan ook een ezeltje of vos verjagen en beren en wolven komen er niet op Nederlandse erven.
Maar vertel eens, heb je zelf een Kangal of wil je er graag een hebben of fok je ze misschien?

Edit: blijkbaar is dat filmpje niet zo vreemd als het andere filmpje. Maar hoeveel ezels en beren moeten hier in Nederland verjaagd worden denk je? Er zijn genoeg rassen die uitstekende wakers/verdedigers zijn en voor de rest aangepast aan leven in een normale Nederlandse tuin en woning en niet zo ontzettend groot dat ze niet te mannen zijn. Ik vind het erg gevaarlijk om op welke manier dan ook te proberen het ras te promoten.

Anne
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik vind het ook een mooi beest :ok: Dat vind ik de boerboel ook :ok: Waanzinnige honden,alleen in mijn gezin zouden ze totaal misplaatst zitten :19:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”