Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Klein hondje in black and tan.

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Paulala schreef:Ik heb mijn vriend wat meer over de manchester terrier laten zien en hij vindt ze errug leuk.
Nu heb ik op het net een fokker gevonden: van de geen namen.
Wie weet meer over deze fokker?
De site ziet er goed uit.
Mooie foto's, hondjes die titels hebben, waar mee aan sport wordt gedaan.
Het spreekt ons allemaal erg aan!
What the f*ck!
Waarom mag ik niet eens meer vragen over een fokker en of iemand ervaringen heeft met deze fokker?
Sinds wanneer is deze regel hier ingevoerd zeg.
Ik zeg toch niets verkeerds, ik ben de fokker toch niet zwart aan het maken of iets dergelijks.
Ik vind het maar klinklare onzin wat hier gebeurt.
:zweep:
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Een Welsh terrier is leuk :ok: Was al genoemd zag ik, maar met hele domme-net-getrimde-foto erbij :mrgreen: Zijn echt leuke hondjes!
Fiepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Fernando & Roemeense Balto
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fiepje »

crazyjanita schreef:hier zijn de jackrussell black en tan nog niet goedgekeurd als jr maar in engeland en ierland al wel heb er zelf 1 ;)
Hey, ik ken jou!! :eek:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

jsmn schreef:
Hanneke2 schreef:Duitse pinschers zijn ook gaaf, net effe die slag groter en ook die mooie natuurlijke bouw.
ben ik het helemaal mee eens, prachtige honden om te zien. maar ja, niet klein he...

ken overigens het karakter niet van de duitse pincher, dus verder kan ik er weinig over vertellen.
Ik ken er maar eentje, die ik af en toe tegenkom op het metrostation en laat ik nou toch altijd frolicjes in mijn zak hebben dus ze vindt mij ook errug leuk. :mrgreen: Wat ik ervan zie is leuke, open hond die goed naar de baas luistert.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

crazyjanita schreef:hier zijn de jackrussell black en tan nog niet goedgekeurd als jr maar in engeland en ierland al wel heb er zelf 1 ;)
In Engeland is alleen de parson Russell goedgekeurd, met je Jack Russell kun je daar niet eens naar een show, dus ik kan me helemaal niet voorstelen waar je deze onzin vandaan haalt
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Paulala schreef:
What the f*ck!
Waarom mag ik niet eens meer vragen over een fokker en of iemand ervaringen heeft met deze fokker?
Sinds wanneer is deze regel hier ingevoerd zeg.
Ik zeg toch niets verkeerds, ik ben de fokker toch niet zwart aan het maken of iets dergelijks.
Ik vind het maar klinklare onzin wat hier gebeurt.
Het zijn al een hele tijd de regels. Jij maakt de fokker niet zwart, maar dan zegt die weer dit en die weer dat, ik vind het geen rare regel op zo'n groot openbaar hondenforum.

In principe kan ik als antwoord op jou heel gewone vraag zeggen: "wat een vervelende, slechte #$%# die fokker" omdat ik er een pesoonlijk appeltje mee te schillen heb. Vervolgens tikt iemand die "geen namen" fokker in en krijgt dat voor zijn neus. Dat is zo ongeveer smaad en dat mag niet :wink:

Zo al met al lijkt me dat je je geen enorme buil kunt vallen aan de fokker die jij op het oog hebt, maar er zijn altijd mensen te vinden die daar dan ook weer niet zo'n leuke ervaring mee hebben. Het is een klein en onbekend ras, bij de meeste fokkers die zo keurig fokken als dit eruit ziet, zit je dan wel aardig goed.

Je kan ook eens bellen natuurlijk en gaan kijken wat voor fokker dat is, misschien fokt hij/zij nog over een paar jaar.

Wat je weer wel kan doen is een oproepje plaatsen of er mensen zijn die een Manchester terrier hebben o.i.d, en dan vragen of die je een pb'tje willen sturen, daar steekt volgens mij geen kwaad in en dan heb je toch je informatie.

Anne
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Hey bedankt voor je antwoord!
Dat ga ik dan idd maar eens doen.
Misschien kan ik ook wel via marktplaats in contact komen met mensen die een manchester terrier hebben.
Hoe meer hoe beter toch?
:zweep:
workingdog
Actief

Ongelezen bericht door workingdog »

fes/lou schreef:
In Engeland is alleen de parson Russell goedgekeurd, met je Jack Russell kun je daar niet eens naar een show, dus ik kan me helemaal niet voorstelen waar je deze onzin vandaan haalt
vertel het goed of zeg niks
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

workingdog schreef:
fes/lou schreef:
vertel het goed of zeg niks
en wat zegt ze verkeerd dan? :denken:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Snap het ook niet helemaal. Mogelijk dat ie in de war is met het feit dat voorheen hier het een Parson Jack Russell terrier was en dat dat ras in 2-en is gesplitst. Simpelweg de hoogbenige Parson Russell terrier en de laagbenige Jack Russel terrier.
Maar als ik zo vlug even kijk op de site van The Kennel Club dan klopt de info die gegeven wordt.
Ben ook wel benieuwd wat Workingdog er zo verkeerd aan vindt.
Afbeelding
workingdog
Actief

alle hoogpotige russels krijgen parson papieren
dus om te zeggen dat je niks met je russels aankunt is niet helemaal waar
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

workingdog schreef:alle hoogpotige russels krijgen parson papieren
Ze heeft het over de Jack Russell die niet in Engeland is erkent i.t.t. de Parson Russell die wel erkent is. En daar heeft ze volgens mij toch echt gelijk in. Dus wat is er nu zo fout aan haar bewering daarover?
Afbeelding
workingdog
Actief

Branka schreef:
Ze heeft het over de Jack Russell die niet in Engeland is erkent i.t.t. de Parson Russell die wel erkent is. En daar heeft ze volgens mij toch echt gelijk in. Dus wat is er nu zo fout aan haar bewering daarover?
dat meer dan de helf van de parsons niks meer dan jack russels met parson paieren zijn
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

workingdog schreef:
Branka schreef:
dat meer dan de helf van de parsons niks meer dan jack russels met parson paieren zijn
:denken: uhh, nou.. vroegah, toen het nog 1 ras was, waren de hoogbenen parsons en de laagbenen jack russells dit is al jaaaaaaaren niet meer en omgekeurd worden gebeurd ook niet meer.

engeland is geen FCI land, en daar word de JR dus niet erkend enkel de parson, en dat zijn echt geen JR's met parson papieren, het was eerder andersom, dat er JR 's rondliepen ( als JR dus, met parson papieren, denk aan de foxwarren lijn bv)

de JR is een ras naar australische standaard, dus ook al zijn ze "broertjes"tegen woordig toch echt een eigen ras.

en wat fes/lou dus alleen maar zegt, is dat engeland de jack niet als ras erkend en je qua echt ras ( als in showen bv) niks kunt met de JR en dat is gewoon waar :wink:
workingdog
Actief

ja de F.C.I heeft jullie allemaal mooi in de tang met deze geschriedenis
maar kloppen doet het niet
als ik een jack russel ga halen bij een maat van me vraagt ie wat voor papieren ik dr bij wil jack of parson
en meneer de dominee zal zig omdraaien in zn graf als die weet hoe zn foxterriers "doorontwikkeld"zijn
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Toevallig kwam ik het weekend ook een blach and tan JR tegen :pffff: :pffff:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

workingdog schreef:ja de F.C.I heeft jullie allemaal mooi in de tang met deze geschriedenis
als ik een jack russel ga halen bij een maat van me vraagt ie wat voor papieren ik dr bij wil jack of parson
en meneer de dominee zal zig omdraaien in zn graf als die weet hoe zn foxterriers "doorontwikkeld"zijn
Tsja, als jouw maat wil frauderen moet hij het doen, maar kloppen doet het niet.....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
workingdog
Actief

fes/lou schreef:
workingdog schreef:ja de F.C.I heeft jullie allemaal mooi in de tang met deze geschriedenis
Tsja, als jouw maat wil frauderen moet hij het doen, maar kloppen doet het niet.....
wie zegt dat het fraude is... dat heeft de kennelclub zelf zo gewild
zij zijn de gene die zeggen dat hoogpotige russels parsons zijn en daar dus die papieren bij willen terwijl het gewoon jack russels zijn
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”