Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Leven met een hond met een chronische ziekte?
Moderator: moderatorteam
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Goh, wat ontzettend lief dat je daar naar vraagt! Dank je wel!Addy schreef:Hoe is het nu met Dante ?
Het is ook net of je het hebt aangevoeld want het ging al maanden heel goed. We deden weer echt leuke dingen, het gaf weer het gevoel of ik een 'normale' hond had. Maar zondagochtend liep hij weer mank

Dus dat betekent dat we weer aan huis gekluisterd zitten met kleine wandelingetjes aan de lijn..
Ik wilde het niet alwéér melden hier want ik lijk zodoende wel een jojo

Het ene moment enthousiaste verhalen, het andere moment diep in de put

Gr. Marijke

- Maxiem
- Zeer actief
- Mir@n
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
- Contacteer:
Het leven bestaat uit pieken en dalen... Nu heb je even een dalletje, maar dat betekent wel, dat je het weekend gepiekt hebt. 
Wij hebben een chronisch zieke hond. Hij heeft Erlichia. Het verloop daarvan is niet te voorspellen, maar als IK vind (door veel naar 'm te kijken) dat hij er weer meer last van heeft, gaat hij weer op een ab-kuur.
Ik heb mezelf ook voorgenomen om het kwaliteit van leven te geven, geen kwantiteit. Dat zou egoïstisch zijn.
Voorlopig doet hij het nog prima en is hij zichzelf, maar dat kan op een gegeven moment omslaan. En dan is het moment ook gekomen, dat je als mens je gevoelens opzij moet zetten.
Sterkte met je manneke. Geef 'm maar een dikke knuf.

Wij hebben een chronisch zieke hond. Hij heeft Erlichia. Het verloop daarvan is niet te voorspellen, maar als IK vind (door veel naar 'm te kijken) dat hij er weer meer last van heeft, gaat hij weer op een ab-kuur.
Ik heb mezelf ook voorgenomen om het kwaliteit van leven te geven, geen kwantiteit. Dat zou egoïstisch zijn.
Voorlopig doet hij het nog prima en is hij zichzelf, maar dat kan op een gegeven moment omslaan. En dan is het moment ook gekomen, dat je als mens je gevoelens opzij moet zetten.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
- Moon
- Zeer actief
De ellende is (of eigenlijk het fijne!) dat het al een hele poos goed gaat. Dan ga je steeds een stapje verder (mag ook) maar dit weekend ben ik echt over de schreef gegaan, blijkt. Hij leek de laatste tijd weer een haast normale hond. Had echt weer lol in het leven. Gisteren had ik weer een hond die de hele dag lijkt af te wachten tot 'het' gebeurt. Dan kan ik spelletjes met hem doen (ook niet teveel want hij moet tenslotte rust houden) maar dat vervangt niet het enige waar echt zijn hartstocht ligt; lekker buiten struinen.Eukalipta schreef:Het leven bestaat uit pieken en dalen... Nu heb je even een dalletje, maar dat betekent wel, dat je het weekend gepiekt hebt.
Daar blijf ik moeite mee houden, hoewel ik er onderhand wel aan gewend zou moeten zijn

Bij Dante's ziekte komt er ws. geen omslagpunt. Hij kan er oud mee worden (of zijn epilepsie zou ernstige vormen aan moeten nemen, dat kan, maar hoeft niet altijd).
Bedankt voor de knuf; is doorgegeven! En jij ook sterkte met je hondje!
Gr. Marijke

- Moon
- Zeer actief
- Moon
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ja, na dat "vergeten"krijg je wel weer een domper.......Moon schreef:O, maar dat doen we; met volle teugenranetje schreef:Ik sluit me aan bij *Eukalipta![]()
Geniet van de goeie dagen Marijke. Helaas 'vergeet' ik tijdens die goeie dagen dat er ook slechte kunnen komen (+ het schuldgevoel; had ik maar niet.....).
Maar dat schuldgevoel moet je toch maar proberen in de vuilnisbak te gooien

Weet je nog dat na de vorige "uitspatting" het een paar dagen duurde voor Dante weer mank ging lopen?

De vraag is dus.............ligt het aan die zgn uitspatting of speelt de SLE hem parten?

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Zo'n 'rollercoaster-gevoel' is voor vele mensen met een hond met een chronische aandoening of een langdurige kwaal wel herkenbaar, denk ik.Moon schreef:Goh, wat ontzettend lief dat je daar naar vraagt! Dank je wel!Addy schreef:Hoe is het nu met Dante ?
Het is ook net of je het hebt aangevoeld want het ging al maanden heel goed. We deden weer echt leuke dingen, het gaf weer het gevoel of ik een 'normale' hond had. Maar zondagochtend liep hij weer mank. En hoewel ik dit proces nu al een paar keer heb meegemaakt ben ik er toch weer heel verdrietig en opstandig van
. Waarschijnlijk zaterdag in mijn overmoed toch Dante teveel laten doen; we waren een weekend weg.
Dus dat betekent dat we weer aan huis gekluisterd zitten met kleine wandelingetjes aan de lijn..
Ik wilde het niet alwéér melden hier want ik lijk zodoende wel een jojo.
Het ene moment enthousiaste verhalen, het andere moment diep in de put.
Nou ja, ik herken het in ieder geval wel!

Het kan natuurlijk best zo zijn dat Dantes kreupelen van tijdelijke aard is. Puur een reactie op het weekendje weg met wat meer beweging als andere dagen.
Als wij mensen een middagje gaan tennissen of flinke wandeling in de heuvels gaan maken, hebben we ook (spier)pijn.
Probeer vertrouwen te hebben, Marijke. Het is verder immers al die tijd - voor het weekendje weg - hartstikke goed gegaan!

- Moon
- Zeer actief
Ja, het ligt ook wel aan mijn karakter hoor om direct het zwartste scenario tevoorschijn te halenRami schreef:Zo'n 'rollercoaster-gevoel' is voor vele mensen met een hond met een chronische aandoening of een langdurige kwaal wel herkenbaar, denk ik.Moon schreef:Goh, wat ontzettend lief dat je daar naar vraagt! Dank je wel!Addy schreef:Hoe is het nu met Dante ?
Het is ook net of je het hebt aangevoeld want het ging al maanden heel goed. We deden weer echt leuke dingen, het gaf weer het gevoel of ik een 'normale' hond had. Maar zondagochtend liep hij weer mank. En hoewel ik dit proces nu al een paar keer heb meegemaakt ben ik er toch weer heel verdrietig en opstandig van
. Waarschijnlijk zaterdag in mijn overmoed toch Dante teveel laten doen; we waren een weekend weg.
Nou ja, ik herken het in ieder geval wel!![]()
Het kan natuurlijk best zo zijn dat Dantes kreupelen van tijdelijke aard is. Puur een reactie op het weekendje weg met wat meer beweging als andere dagen.
Als wij mensen een middagje gaan tennissen of flinke wandeling in de heuvels gaan maken, hebben we ook (spier)pijn.
Probeer vertrouwen te hebben, Marijke. Het is verder immers al die tijd - voor het weekendje weg - hartstikke goed gegaan!
voor Dante en voor jou.

Nogmaals ik zou het niet gemeld hebben als Addy er niet naar gevraagd had (wat ik heel aardig vond

Het heropvoed-programma staat in ieder geval weer op een laag pitje, vrees ik...
Vanmiddag Dante weer in het karretje gehesen en naar de waterkant gefietst. Heel even laten zwemmen en verder daar een tijdje gezeten. Dante scharrelt dan wat rond; beetje grashappen, rollen enz. Niet echt heel opwindend voor hem maar toch voor ons allebei het idee dat we weer wat gedaan hebben. Verder maar weer geduld hebben..
Gr. Marijke

- Moon
- Zeer actief
- Maxiem
- Zeer actief
- Moon
- Zeer actief
Dante mag nu wel zwemmen maar heeft dat een tijd niet gemogen; daarom nu maar even voorzichtig. Het is ook geen hond die baantjes gaat trekken. Hij gaat alleen te water met een balletje oid. De kunst is dan om hem tussendoor rustig te houden, het liefst springt en danst hij dan; gooien!, gooien!Maxiem schreef:Ik weet niet precies wat Dante heeft, maar als Max last heeft van haar pootje laat ik haar altijd baantjes trekken. Er rust geen gewicht op het pootje, en Max kan wel haar energie kwijt.
Kan dat niet bij Dante?

Gr. Marijke

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Is ook heel toevallig (en idd ook aardig!) dat Addy er nu naar vroeg en natuurlijk vertel je dan hoe het op dit moment gaat.Moon schreef: Ja, het ligt ook wel aan mijn karakter hoor om direct het zwartste scenario tevoorschijn te halen; hoge bergen/ diepe dalen...
Nogmaals ik zou het niet gemeld hebben als Addy er niet naar gevraagd had (wat ik heel aardig vond), maar ik vond het zo toevallig dat ze het net nú vroeg!
Het heropvoed-programma staat in ieder geval weer op een laag pitje, vrees ik...
Vanmiddag Dante weer in het karretje gehesen en naar de waterkant gefietst. Heel even laten zwemmen en verder daar een tijdje gezeten. Dante scharrelt dan wat rond; beetje grashappen, rollen enz. Niet echt heel opwindend voor hem maar toch voor ons allebei het idee dat we weer wat gedaan hebben. Verder maar weer geduld hebben..
En dat: Himmelhoch jauchzend bis zu Tode betrübt - nou ja, een wisselend gemoed dus

Het aan de waterkant zitten, scharrelen en door het gras rollen klinkt toch heel goed en waardevol. Billy heeft daar altijd enorme lol in maar Dante is natuurlijk een ander type hond, die wil waarschijnlijk gaaaaaan!
Hoop enorm dat het manken van tijdelijke aard is, Marijke. En als je het toch niet vertrouwt, gewoon even bellen met Crama. Je weet dat ze goed zijn in hun nazorg.
Gewoon wel melden hoor, dat neemt ook een beetje de zorgen van je af.Moon schreef:Goh, wat ontzettend lief dat je daar naar vraagt! Dank je wel!Addy schreef:Hoe is het nu met Dante ?
Hier drie ernstig chronisch zieke honden, twee met leishmania en hartkwaal en eentje met leishmania en erlichia.
In het begin was ik steeds doodsbang dat er eentje dood neer zou vallen tijdens een wandeling. Nu kijk ik er anders tegenaan, ik ga voor kwaliteit en niet voor kwantiteit. Ze hebben een heerlijk leven en we zien wel waar het schip gaat stranden ?
Ook jij gaat er je weg nog in vinden hoor maar dat heeft even tijd nodig.
Jammer dat het nu weer even minder met Dante gaat