Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik ben op zoek naar leuke aanlijngebieden waar het liefst een beetje streng wordt gecontroleerd en waar routes zijn aangegeven. De duinen van Schoorl ken ik al Het maakt me verder niet uit waar in Nederland behalve dan de kop van Groningen en het zuiden van Limburg, dat is net ietsje te ver
Zelf heb ik een keer gegoogled op uitlaatplaatsen hier in de buurt en toen kwam ik het Twiske tegen. Over het algemeen moeten honden daar aangelijnd worden, alleen in de echte uitlaatzones mogen ze los, maar er staat precies aangegeven waar dat is.
Ik ben er zelf nog nooit geweest en weet dus ook niet in hoeverre er streng gecontroleerd wordt en of de honden in het aanlijngebied ook écht aangelijnd zijn, maar misschien is het een idee.
Reini schreef:Ik ben op zoek naar leuke aanlijngebieden waar het liefst een beetje streng wordt gecontroleerd en waar routes zijn aangegeven. De duinen van Schoorl ken ik al Het maakt me verder niet uit waar in Nederland behalve dan de kop van Groningen en het zuiden van Limburg, dat is net ietsje te ver
Hier moeten ze eigenlijk ook aan gelijnd... Alleen niemand doet het maar je komt ook zelden iemand tegen.En de honden die je hier tegen komt lopen dichtbij de baas,naast paard of kar.Dus gewoon hier heen komen!Alleen niet nu want tess is loops!
Als je langs de Leidschevaart van Haarlem naar Vogelezang rijdt kom je een prachtig bos mee, wat eigenlijk bestaat uit 3x een groot landgoed, daar kan je heerlijk wandelen en is een aanlijngebied, jaren heb ik daar met Fangio gelopen
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
cloris schreef:Als je langs de Leidschevaart van Haarlem naar Vogelezang rijdt kom je een prachtig bos mee, wat eigenlijk bestaat uit 3x een groot landgoed, daar kan je heerlijk wandelen en is een aanlijngebied, jaren heb ik daar met Fangio gelopen
schumie schreef:Hier moeten ze eigenlijk ook aan gelijnd... Alleen niemand doet het maar je komt ook zelden iemand tegen.En de honden die je hier tegen komt lopen dichtbij de baas,naast paard of kar.Dus gewoon hier heen komen!Alleen niet nu want tess is loops!
Als Tess straks loops-af is gaan we het een keer proberen
De Lochemse Berg (of Kale Berg) is een prachtig bos.
Door de week kom je vrijwel niemand tegen wat dieper in het bos, en er wordt de laatste tijd nogal streng gecontroleerd op loslopende honden, dus de kans dat je loslopende honden tegenkomt is erg klein.
(er zijn altijd mensen die een boete voor lief nemen)
Ben je afhankelijk van de weekenden? Want bij de Oldeneyer kom je ook noooit iemand tegen, (bijna nooit dan), ik loop er wekelijks met FritZ en Huts. Als ik al iemand tegen komt dan zijn er uitwijkmogelijkheden genoeg, en ik ben nog nooit een loslopende hond zonder baas tegen gekomen. In het weekend is het daar ook vrij rustig, trouwens. Verder kun je ook nog naar de Wilsumerberge, daar kom je echt nooit een hond tegen. Dit zijn dus geen aanlijngebieden maar ik neem aan dat het erom gaat dat je geen loslopende honden tegenkomt.
Hutsje schreef:Ben je afhankelijk van de weekenden? Want bij de Oldeneyer kom je ook noooit iemand tegen, (bijna nooit dan), ik loop er wekelijks met FritZ en Huts. Als ik al iemand tegen komt dan zijn er uitwijkmogelijkheden genoeg, en ik ben nog nooit een loslopende hond zonder baas tegen gekomen. In het weekend is het daar ook vrij rustig, trouwens. Verder kun je ook nog naar de Wilsumerberge, daar kom je echt nooit een hond tegen. Dit zijn dus geen aanlijngebieden maar ik neem aan dat het erom gaat dat je geen loslopende honden tegenkomt.
Ik ben afhankelijk van de weekenden ja, helaas Zijn beide plekken overzichtelijk? Ik vind het op zich wel fijn om in een officieel aanlijngebied te lopen omdat ik dan gewoon eis dat een hond direct wordt aangelijnd als deze los loopt, in een losloopgebied kan je dat eigenlijk niet eisen. Maar aan de andere kant kan Vegas daar dus wel ook weer eens loslopen want dat zit er nu al een hele tijd niet meer in.
Flip schreef:De Lochemse Berg (of Kale Berg) is een prachtig bos.
Door de week kom je vrijwel niemand tegen wat dieper in het bos, en er wordt de laatste tijd nogal streng gecontroleerd op loslopende honden, dus de kans dat je loslopende honden tegenkomt is erg klein.
(er zijn altijd mensen die een boete voor lief nemen)
Er zijn daar geen losloop zones.
Bedankt voor de tip Loslopende honden hou je inderdaad overal maar met de wetenschap dat ze aangelijnd hóren te zijn, loopt dat een stuk fijner
Hutsje schreef:Ben je afhankelijk van de weekenden? Want bij de Oldeneyer kom je ook noooit iemand tegen, (bijna nooit dan), ik loop er wekelijks met FritZ en Huts. Als ik al iemand tegen komt dan zijn er uitwijkmogelijkheden genoeg, en ik ben nog nooit een loslopende hond zonder baas tegen gekomen. In het weekend is het daar ook vrij rustig, trouwens. Verder kun je ook nog naar de Wilsumerberge, daar kom je echt nooit een hond tegen. Dit zijn dus geen aanlijngebieden maar ik neem aan dat het erom gaat dat je geen loslopende honden tegenkomt.
Ik ben afhankelijk van de weekenden ja, helaas Zijn beide plekken overzichtelijk? Ik vind het op zich wel fijn om in een officieel aanlijngebied te lopen omdat ik dan gewoon eis dat een hond direct wordt aangelijnd als deze los loopt, in een losloopgebied kan je dat eigenlijk niet eisen. Maar aan de andere kant kan Vegas daar dus wel ook weer eens loslopen want dat zit er nu al een hele tijd niet meer in.
De Oldenmeyer is heel rustig, ook in het weekend, en op de Wilsumerberge kom je echt nooit andere honden tegen en daar is het overzichtelijk. Plus dat mocht je een andere hond tegenkomen men deze direct aanlijnt, dat doet iedereen hier in Dld.
Hutsje schreef:De Oldenmeyer is heel rustig, ook in het weekend, en op de Wilsumerberge kom je echt nooit andere honden tegen en daar is het overzichtelijk. Plus dat mocht je een andere hond tegenkomen men deze direct aanlijnt, dat doet iedereen hier in Dld.
Nou, dat klinkt wel hartstikke goed Als ik een route uit zou willen printen, wat kan ik dan het beste invullen? Dan kan ik even kijken hoe ver het rijden is. Is de weg daar makkelijk te vinden tijdens het wandelen of is er veel verdwaalgevaar, daar ben ik nogal gevoelig voor namelijk
Hutsje schreef:De Oldenmeyer is heel rustig, ook in het weekend, en op de Wilsumerberge kom je echt nooit andere honden tegen en daar is het overzichtelijk. Plus dat mocht je een andere hond tegenkomen men deze direct aanlijnt, dat doet iedereen hier in Dld.
Nou, dat klinkt wel hartstikke goed Als ik een route uit zou willen printen, wat kan ik dan het beste invullen? Dan kan ik even kijken hoe ver het rijden is. Is de weg daar makkelijk te vinden tijdens het wandelen of is er veel verdwaalgevaar, daar ben ik nogal gevoelig voor namelijk
De route naar de Wilsumerberge is erg moeilijk uit te leggen, maar ik wil wel een keer met je mee, met Huts. Kan ik je laten zien hoe je moet rijden en de routes uitleggen. De Oldenmeyer is makkeijk, zie topic van de laatste wandeling daar. Ik zoek het anders nog wel even op. Daxcht dat het de Oldenmeyer weg was? Of je kunt de Larishof opzoeken, = begraafplaats.
Hutsje schreef:
De route naar de Wilsumerberge is erg moeilijk uit te leggen, maar ik wil wel een keer met je mee, met Huts. Kan ik je laten zien hoe je moet rijden en de routes uitleggen. De Oldenmeyer is makkeijk, zie topic van de laatste wandeling daar. Ik zoek het anders nog wel even op. Daxcht dat het de Oldenmeyer weg was? Of je kunt de Larishof opzoeken, = begraafplaats.
Ik zou het leuk vinden om een keer samen bij Wilsumerberge te wandelen Ik zal je daar binnenkort dan wel even over pben om een afspraak te maken
Hutsje schreef:
Ik zou het leuk vinden om een keer samen bij Wilsumerberge te wandelen Ik zal je daar binnenkort dan wel even over pben om een afspraak te maken
Prima, gezellig . Vanaf 15 april tot 1 juli moeten honden vast, vanwege het broedseizoen (het is een Vogelschutzgebiet, en er zit veel wild, waaronder reeen). Bij de Oldenmeyer mogen ze op zowel de rode als de gele route altijd los, en vast op de blauwe route.
cloris schreef:Als je langs de Leidschevaart van Haarlem naar Vogelezang rijdt kom je een prachtig bos mee, wat eigenlijk bestaat uit 3x een groot landgoed, daar kan je heerlijk wandelen en is een aanlijngebied, jaren heb ik daar met Fangio gelopen
Dat ziet er leuk uit zeg Dat ga ik zeker binnenkort proberen!
is erg mooi daar, en de honden die er lopen( als ze er al lopen) zitten altijd aan de lijn. is een wildrijk gebied en als je er tegen de schemer gaat lopen heb je grote kans om reeen tegen te komen!
eventueel zou ik ook wel mee willen wandelen daar!
lijkt me erg gezellig! maar ik geloof dat jij niet zo blij bent met reutje of wel? Quireste is een erg makkelijke en sociale hond die nog nooit de confrontatie is aangegaan.
Hier in de buurt heb je Schans Spinola (breda). Kan je heel leuk lopen, maar de honden moeten aangelijnd. Ook zie ik er nooit veel mensen wandelen. Je kan er zeer mooi wandelen.
Je mag altijd een keer meelopen. Dan neem ik alleen Pasha en Zaba mee.
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15 True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10 Candy, voor altijd in mijn gedachten http://www.greyblessings.nl
laura23 schreef:
is erg mooi daar, en de honden die er lopen( als ze er al lopen) zitten altijd aan de lijn. is een wildrijk gebied en als je er tegen de schemer gaat lopen heb je grote kans om reeen tegen te komen!
eventueel zou ik ook wel mee willen wandelen daar!
lijkt me erg gezellig! maar ik geloof dat jij niet zo blij bent met reutje of wel? Quireste is een erg makkelijke en sociale hond die nog nooit de confrontatie is aangegaan.
laat het maar horen,
gr laura
Aan de riem maakt het me niks uit hoor Vegas valt niet uit aan de riem en kan dan prima met andere reuen wandelen. Ik zal Alma2 binnenkort een pbtje sturen wanneer zij kan wandelen en dan stuur ik jou ook meteen een pbtje, ok
Fochteloërveen; super mooi en uitgestrekt natuurgebied, op de meeste plaatsen is het aangelijnd wandelen maar er zijn een paar gebieden waar los ook mag (o.a. bij de uitkijktoren). Het ligt op de grens van Drenthe en Friesland, op de kaart iets links/linksonder van Assen (ter hoogte van Smilde).