Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat zeggen jullie hier van? ( mishandelingen!)

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Pak-de-bal

wat zeggen jullie hier van? ( mishandelingen!)

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Wat zeggen jullie hiervan?:
Ik wist dit niet, maar vermoedde wel zoiets, dat dit "achter de schermen" gebeurd, helaas.
Citaat uit de krant:

’Pitbull vaak door baasje mishandeld'

DEN HAAG - De vaak verguisde en als agressief te boek staande pitbulls worden door veel baasjes mishandeld.

Dat concludeert de Haagse dierenbescherming naar aanleiding van de jaarcijfers. Zij kreeg vorig jaar 130 meldingen binnen (2005: 114). In 22 gevallen ging het om pitbulls.

Linda Ploemacher van de Haagse dierenbescherming: „Pitbulls worden als modeartikel en statussymbool aangeschaft. Buiten de ’flaneeruren’ worden ze verwaarloosd en hard aangepakt om indruk te maken binnen de eigen vriendenkring. Niet alle baasjes doen dat, maar we komen het geregeld tegen.’’

Ploemacher wijst er op dat pitbulls vaak illegaal zijn, omdat ze geen juiste stamboom hebben. „Ze zijn dan ten dode opgeschreven als de politie er achterkomt, en die controleert sinds enige tijd streng.’’
Mede door de ’pitbull-mode’ is het aantal gevallen van dierenmishandeling de laatste jaren toegenomen.

:19:

Vanmorgen in het AD
.
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 03 mei 2007 19:02, 2 keer totaal gewijzigd.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

wat moet je ervan zeggen.. ik vind het heel erg...
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

:boos: :boos: :boos: :boos: ze moesten sommige mensen verbieden :19:
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

jah en als ze dat nou es even associeren met de baasjes.. dan weten ze ook dat ze de baasjes moeten straffen..
die idioten..
:evil:
Afbeelding
Pak-de-bal

Het gebeurd niet alleen met Pitbulls, maar ook met er op lijkende:

Laatst was ik zèlf getuige van een schopperij in de buik, door een eigenaar, :evil:
wiens honden net een andere, aan de lijn zittende, hond hadden aangevallen. :evil:
Een hele jaap uit die hond zijn buik gehapt, doodeng en met veel gejank.
Mevrouw was ten einde raad, omdat die 2 honden los ( !) liepen.

Als antwoord op "kijk , ik heb mijn honden goed onder controle"
schopte de eigenaar zijn 2 honden nog eens eventjes stevig in de buiken ! :eek: :eek:

Gelukkig kwam de politie erbij, en wij , als omstanders,
hebben ook maar even vermeld, dat hij zijn eigen honden mishandelde !
Dus .. nòg maar een boete erbij, graag! :ok:
.
Minhie
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:Het gebeurd niet alleen met Pitbulls, maar ook met er op lijkende:

Laatst was ik zèlf getuige van een schopperij in de buik, door een eigenaar, :evil:
wiens honden net een andere, aan de lijn zittende, hond hadden aangevallen. :evil:
Een hele jaap uit die hond zijn buik gehapt, doodeng en met veel gejank.
Mevrouw was ten einde raad, omdat die 2 honden los ( !) liepen.

Als antwoord op "kijk , ik heb mijn honden goed onder controle"
schopte de eigenaar zijn 2 honden nog eens eventjes stevig in de buiken ! :eek: :eek:

Gelukkig kwam de politie erbij, en wij , als omstanders,
hebben ook maar even vermeld, dat hij zijn eigen honden mishandelde !
Dus .. nòg maar een boete erbij, graag! :ok:
.
zwaarder dan een boete erbij graag..
doe maar enkeltje cel graag!
Afbeelding
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Erg...misschien wel goed dat mensen inzien dat pitbulls niet zo geboren worden, maar zo gemaakt worden.
Maar dat doet niks af aan de verschrikkelijke situatie waarin dus sommige pitbulls verkeren.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Pak-de-bal

minhie schreef:zwaarder dan een boete erbij graag..
doe maar enkeltje cel graag!
Helaas weet ik niet hoe dit afgelopen is, want ik ben heel kwaad op die jongen ( man eigenlijk) weggelopen.
Eerst een onschuldige hond aanvallen en dan mishandelen :evil:
.
Pak-de-bal

Maxiem schreef:Erg...misschien wel goed dat mensen inzien dat pitbulls niet zo geboren worden, maar zo gemaakt worden.
Maar dat doet niks af aan de verschrikkelijke situatie waarin dus sommige pitbulls verkeren.
Het is ook het soort wat daarbij hoort, met een teckel hebben ze geen aanzien bij hun vrienden.
En als ze deze honden zo blijven behandelen, wordt het alleen maar erger.
De meeste hebben geen idee, hoe je een hond goed opvoed, dat is het hem jùist !
:eek:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Helaas worden bepaalde soorten honden door bepaalde 'type' mensen met de foute reden aangeschaft.
Het verbaast me niks deze uitkomst eerlijk gezegd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Minhie
Zeer actief

Stang schreef:Helaas worden bepaalde soorten honden door bepaalde 'type' mensen met de foute reden aangeschaft.
wat me verbaast is dat het zo lang duurt voordat die knapkoppen daar achterkomen :roll:
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Verbaast bij ook dat ze daar nu pas mee aankomen. De meeste "stoere honden" die om alle fouten redenen worden aangeschaft, hebben met mishandeling te maken. In triest.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Snap ook niet dat dit nu ineens als krantennieuws bedacht is. Ik zie het al jaren en dat gaat inderdaad zeker niet alleen op voor pitbullachtigen. Ik denk nl itt een hoop mensen dat er in NL vrijwel geen echte pitbulls rondlopen. :19: Ik heb nog nooit een pitbull gezien in NL itt de massa's amstaffs zonder boom en kruisingen met Ambull ed.
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Martijn schreef:Ik vind het altijd erg als honden slecht behandeld worden maar de focus wordt hier weer erg naar staffachtige honden getrokken.
Het sterft hier van de westies en de yorkies die zo goed als nooit langer dan 2 minuten buiten komen.
Het sterft hier ook van de kruisingen die bagger- , baggervet zijn.
Nee, dan de honden die totaal vergeven van de tumoren bij de albert heijn buiten zitten te gillen of de pups bij de dierenwinkel.

Ik vind het erg doorzichtig om nu wat met cijfers te gaan jongleren en daar dan weer mensen met staffen uit te trekken.
Natuurlijk is ook daar van alles mis, maar dat is bij de rest van de hondenwereld toch ook?
Helemaal mee eens. :ok:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
*Daantje*

Ongelezen bericht door *Daantje* »

Martijn schreef:Ik vind het altijd erg als honden slecht behandeld worden maar de focus wordt hier weer erg naar staffachtige honden getrokken.
Het sterft hier van de westies en de yorkies die zo goed als nooit langer dan 2 minuten buiten komen.
Het sterft hier ook van de kruisingen die bagger- , baggervet zijn.
Nee, dan de honden die totaal vergeven van de tumoren bij de albert heijn buiten zitten te gillen of de pups bij de dierenwinkel.

Ik vind het erg doorzichtig om nu wat met cijfers te gaan jongleren en daar dan weer mensen met staffen uit te trekken.
Natuurlijk is ook daar van alles mis, maar dat is bij de rest van de hondenwereld toch ook?
Ja, ook ik ben het helemaal met je eens......Laten ze daar ook eens naar gaan kijken.
Pak-de-bal

Stang schreef:Helaas worden bepaalde soorten honden door bepaalde 'type' mensen met de foute reden aangeschaft.
Precies, daar gaat het om.
Wie stopt deze trein?

Vanmorgen gehoord, van die aanval met die 2 honden, die ik gezien heb?
Die man die daarna zijn eigen honden schopte?

Het waren wèl pitbulls ( !) , is bevestigd ! :eek:

En dat zomaar los laten lopen in een badplaats ( kijkduin). :eek:
echt belachelijk, laten ze eerst maar eens een cursus doen , en NIET meer hun honden loslaten in een gebied waar het aangelijnd behoord te zijn. !!
.
.
Burnie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Burnie »

Ja jongens, wat er in NL allemaal met honden (en andere huisdieren) gebeurt, je wil het niet weten.
In dit land regeert alleen het geld. Van dierenbescherming is geen sprake. En die flut PvdD met muts Thieme zitten vooral aan hun wachtgeld en declaratienota's te denken.
En dan maar kakken op de US of A. Daar worden dierenbeulen i.i.g. hard aangepakt!
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Pak-de-bal schreef:
Precies, daar gaat het om.
Wie stopt deze trein?

Vanmorgen gehoord, van die aanval met die 2 honden, die ik gezien heb?
Die man die daarna zijn eigen honden schopte?

Het waren wèl pitbulls ( !) , is bevestigd ! :eek:

En dat zomaar los laten lopen in een badplaats ( kijkduin). :eek:
echt belachelijk, laten ze eerst maar eens een cursus doen , en NIET meer hun honden loslaten in een gebied waar het aangelijnd behoord te zijn. !!
.
.
Lieten ze hun stamboom papiertje zien? :roll:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
laeken
Zeer actief

Het waren wel pitbulls? En wie zegt dat dan? Een pitbull is een rashond met stamboom en ik garandeer je dat deze honden die niet hadden.

Het zijn stamboomloze Amstaffs of evt een kruising daarmee. Dat ze dat pitbulls blijven noemen zegt helemaal niets en ik weet dus ook vrijwel zeker dat het in dit geval niet om pitbulls ging. Diegene die dit zegt kan dat alleen maar volhouden als de honden bv Belgisch gechipt zijn en een stamboom hebben met daarop American pitbullterrier :19:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

minhie schreef:
wat me verbaast is dat het zo lang duurt voordat die knapkoppen daar achterkomen :roll:
Die moeten alles eerst wetenschappelijk onderzoeken wat een mens met gezond verstand gewoon zo meteen ziet of weet.
Minhie
Zeer actief

MARC_S schreef:Het waren wel pitbulls? En wie zegt dat dan? Een pitbull is een rashond met stamboom en ik garandeer je dat deze honden die niet hadden.

Het zijn stamboomloze Amstaffs of evt een kruising daarmee. Dat ze dat pitbulls blijven noemen zegt helemaal niets en ik weet dus ook vrijwel zeker dat het in dit geval niet om pitbulls ging. Diegene die dit zegt kan dat alleen maar volhouden als de honden bv Belgisch gechipt zijn en een stamboom hebben met daarop American pitbullterrier :19:
Dank u..
Afbeelding
Skye
Actief

Ongelezen bericht door Skye »

Voordat ik skye had, had ik het er met een jongen over (vriend van een oude vriendin) Hij had dan net een nieuwe hond (pup, am staf. zonder stamboom) Ik zei dat ik een mechelse herder wilde en hij zei: NOU, DIE VIND IK NIET LEUK. MIJN HOND KAN IK HARD TEGEN ZIJN NEUS TRAPPEN EN BIJ EEN MECHEL BREEK JE ZO'N NEUS METEEN!!! :kotz:

Stond ik daar met mijn bek vol tanden!!!

Die hond is overigens pasgeleden afgemaakt. Reden.....geen stamboom. Ik had ze al gewaarschuwd, maarja niet luisteren he!!!!!
Afbeelding
Skye
Actief

Ja, maar het blijft wel zo dat am staf zonder stamboom hier verboden zijn. en ik heb het nu niet over een mechelaar, maar over die gozer die zijn hond kon trappen omdat hij een sterke neus had. Het ging hier over mishandeling volgens mij. En daarom schreef ik dit stuk. en niet om reactie op de mechelse herder. Dus ik snap jou reactie niet helemaal
Afbeelding
Pak-de-bal

minhie schreef:
MARC_S schreef:Het waren wel pitbulls? En wie zegt dat dan? Een pitbull is een rashond met stamboom en ik garandeer je dat deze honden die niet hadden.

Dank u..
geen idee, hoor, wie dit heeft bevestigd , ik heb het alleen gevraagd aan een winkelier daar , hoe dit was afgelopen.
Ik weet niet , en hij ook niet, wat er mee gedaan is ,en hoeveel de boete was, èn..
of ze de mishandeling nog in die boetes hebben meegenomen,
dat weet ik ook niet.
.
laeken
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
minhie schreef:

Dank u..
geen idee, hoor, wie dit heeft bevestigd , ik heb het alleen gevraagd aan een winkelier daar , hoe dit was afgelopen.
Ik weet niet , en hij ook niet, wat er mee gedaan is ,en hoeveel de boete was, èn..
dat weet ik ook niet.
.
Waarom zeg je dan doodleuk dat het is bevestigd en dat het WEL pitbulls waren etc? Jij zegt het, ik reageer daarop en nu blijkt het allemaal vaag viavia gedoe te zijn :denken: Een boxer wordt in de telegraaf nog een pitbull genoemd als het zo uitkomt :roll:
Afbeelding
Minhie
Zeer actief

MARC_S schreef:
Pak-de-bal schreef:
minhie schreef:

Dank u..
dat weet ik ook niet.
.
Waarom zeg je dan doodleuk dat het is bevestigd en dat het WEL pitbulls waren etc? Jij zegt het, ik reageer daarop en nu blijkt het allemaal vaag viavia gedoe te zijn :denken: Een boxer wordt in de telegraaf nog een pitbull genoemd als het zo uitkomt :roll:
Nou inderdaad
Ik had vroeger ergens een site waarop zon 40 plaatjes stonden..
En je moest dan kijken welke niet pitbullachtigen waren..
En ik weet toch zeker echt wel hoe een pitbull eruit zag.
maar het was ontzettend moeilijk O.o en had er toch zeker heel wat fout..
Net als vele andere hondenkenners.
Afbeelding
Burnie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Burnie »

Martijn schreef:
Skye schreef:Ja, maar het blijft wel zo dat am staf zonder stamboom hier verboden zijn. en ik heb het nu niet over een mechelaar, maar over die gozer die zijn hond kon trappen omdat hij een sterke neus had. Het ging hier over mishandeling volgens mij. En daarom schreef ik dit stuk. en niet om reactie op de mechelse herder. Dus ik snap jou reactie niet helemaal
Met jouw (ietwat ongeloofwaardige) voorbeeld probeer je aan te geven dat er imbecielen zijn die staffords nemen om ze te mishandelen en omdat ze harder zouden zijn dan andere rassen.
Natuurlijk zijn die er maar die zijn er bij andere rassen net zo.
Of het nu de standaard verwaarlozing van de huis-tuin en keukenlabrador is, het hardcore showgezeul met de shih-tzu of een vergeten mechelaar in een kennel is maakt toch niet uit? Waarom dan weer dat gefocus op mensen met staffords. Het is iedereen duidelijk dat dat ras geen uitzondering is en er ook daar een aantal imbecielen rondlopen. Ik zou het alleen weleens interessant vinden als ook de andere idioten eens aan bod kwamen.
Helemaal mee eens!!!!!!
Skye
Actief

Dit slaat echt weer helemaal nergens op!!!Waarom ongeloofwaardig verhaal??? Ik geef hier toch gewoon een voorbeeld. Had dit geval met een boxer geweest, had ik dit ook gescrhreven, en dan had het wel goed geweest.

Ik heb het nu niet over de amstafs, maar over zo'n sukkel die dat tegen mij zei.

Ik heb niks tegen amstafs en vind ze mooi om te zien en het kunnen echt schatjes zijn. Niks ten nadele van de amstaf. Prachtige beesten. daar ging het mij helemaal niet om.

Maarja, als het zo weer gezien wordt, laat dan maar!!!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”