Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
LongFields schreef:Ik heb nog even een foto van Sjefke opgezocht, toen zij 5 weken onderweg was van Nozem en haar broers en zussen. Bij Sjefke zie je eigenlijk helemaal niets in dat stadium:
Vind de tepels wel erg knopperig hoor....
Bij Sjefke bedoel je (die je hierboven gequote hebt?)
Die was hier dus echt wel drachtig hoor, ze heeft 5 pups gekregen namelijk die keer.
Ik help je hopen hoor, vorig jaar heeft een tollerteef ook pups gekregen waar ze bij de echo zeiden dat ze leef was gebleven.
Het kan inderdaad ook schijndracht zijn, Caja heeft nu ook gezwollen melklijsten maar wat betreft gedrag merk ik verder eigenlijk ook niets van een schijndracht.
LongFields schreef:
Die was hier dus echt wel drachtig hoor, ze heeft 5 pups gekregen namelijk die keer.
Daaraan is wel al een beetje zien dat ze zwanger is wordt er bedoeld denk ik.
<
Anne
LongFields schreef:
<
Anne
Ik dacht juist dat er bedoeld werd dat haar tepels nog erg klein waren. Maar ik denk dat jij gelijk hebt.
LongFields schreef:
Ik dacht juist dat er bedoeld werd dat haar tepels nog erg klein waren. Maar ik denk dat jij gelijk hebt.
Bij nozem blijft het een twijfelgeval, destijds bij het nestje van yamie had ik bij de foto's echt "die is zwanger, dat kan niet anders", maar nu blijft mijn kristallen bol wat troebel Het wel, het kan niet. Maar als het wel zo is, moet het over een paar dagen echt wel duidelijk zijn. Ik zou het zo leuk vinden als er toch nog puppies kwamen.
Mijn dochter komt langslopen en zegt: Kan net zo goed schijnzwanger zijn
LongFields schreef:
Bij nozem blijft het een twijfelgeval, destijds bij het nestje van yamie had ik bij de foto's echt "die is zwanger, dat kan niet anders", maar nu blijft mijn kristallen bol wat troebel Het wel, het kan niet. Maar als het wel zo is, moet het over een paar dagen echt wel duidelijk zijn. Ik zou het zo leuk vinden als er toch nog puppies kwamen.
Mijn dochter komt langslopen en zegt: Kan net zo goed schijnzwanger zijn
Bij Noor had ik dat inderdaad ook, bij Nozem heb ik het zelf niet. Ik heb geen kristallen bol en geloof daar ook niet zo in, maar de feiten en voorgeschiedenis geven een veel grotere kans op niet drachtig zijn dan wel. Daar ga ik dan ook nog steeds van uit. Maar het kan geen kwaad om in ieder geval te blijven monitoren op veranderingen. Heb ik ook mooi vergelijkingsmateriaal voor de toekomst.
Het blijft voor een DA erg moeilijk om vast te stelen dat er niets zit dan dat er wel iets zit. Geloof me ik heb dat parcour al eens doorlopen
En zat met een schijnzwangere hond, die op de 63e dag nog een wandeling had meegelopen.......................
Je kent 't verhaal
Een kleine slag om de arm kan nooit verkeerd zijn
LongFields schreef:Ik heb 2 verschillende foto's, op 1 zou je kunnen denken dat ze drachtig is, de andere vind ik weer een ander beeld geven. Het is net hoe ze zit denk ik.
Hier zie ik eigenlijk niets.
Hier lijk je wat opgezette melklijsten te zien.
Nou ja, ik maak gewoon over een week weer foto's, mocht er dan veel verschil zitten tussen deze foto's en die van over een week, dan zien we wel verder.
het zijn niet alleen de achterste tepels die wat opgezet zijn
ben heel benieuwd naar een foto van volgende week om te vergelijken
LongFields schreef:
Hier lijk je wat opgezette melklijsten te zien.
Ik ben nu even helemaal kwijt of zij al eens een nest gehad heeft. Ze lijken zo op elkaar Voor een teef die al eens zwanger is geweest, zien de melklijsten er niet spannend uit nog, ben benieuwd naar volgende week.
Anne
het is net andersom : voor een teefje niet nog niet eerder een nestje heeft gehad heeft ze behoorlijke melklijsten .
maar dat kan ook bij schijndracht horen natuurlijk .
ja dat vond ik dus ook maar ik weet dus niet hoe ze er normaal met een schijnzwangerschap uitzien, wat ik dus zei bij mijn teef zijn bij een schijnzwangershap alleen de achterste tepels opgezet...
malinois schreef:
ja dat vond ik dus ook maar ik weet dus niet hoe ze er normaal met een schijnzwangerschap uitzien, wat ik dus zei bij mijn teef zijn bij een schijnzwangershap alleen de achterste tepels opgezet...
Bij Buffy wel en op zijn ergst (8 weken na de loopsheid) leek het wel wat op deze foto. Dit is een graagdje erger, maar Buffy is gemiddeld volgens mij. Ik ben ook heel benieuwd naar een foto over pak hem beet een dag of vier, dan zou je het moeten kunnen zien naar mijn idee.
malinois schreef:
Bij Buffy wel en op zijn ergst (8 weken na de loopsheid) leek het wel wat op deze foto. Dit is een graagdje erger, maar Buffy is gemiddeld volgens mij. Ik ben ook heel benieuwd naar een foto over pak hem beet een dag of vier, dan zou je het moeten kunnen zien naar mijn idee.
Anne
ja nu is het gewoon koffiedik kijken
bij mijn teef kon je dus ook niks zien met 5 weken zelfs de DA niet... en 6 weken zag je op de foto... :N: dat kan ineens heel snel gaan...
LongFields schreef:
<
Anne
Spannend hoor maar goed als ze wel drachtig is zie je vrij snel meer uier zo langzamerhand en bij schijndracht blijft dat een beetje hangen zeg maar.....
Groetjes Angela
Sommige mensen hebben een Rottweiler.....wij hebben er drie
Ben benieuwd naar je foto van volgende week! Kun je ook iets aan Nozem haar gedrag merken? Is ze anders dan "normaal" of merk je helemaal geen verschillen? Als ze drachtig zou zijn, dan zou je denk ik ondertussen wel iets aan het gedrag moeten kunnen merken. En met 6 weken is mijn ervaring dat het buikje wel wat strakker gespannen is. De keer dat Sjefke één pup had, hoe dik was ze toen? Misschien wil Nozem wel rustig beginnen met 3 pups in plaats van 5 .
Nozem is al een poos wat knuffeliger dan normaal, verder is ze actief zat, maar binnen slaapt ze wel veel. Dit kan natuurlijk allemaal net zo goed een teken van schijndracht zijn.
Toen Sjefke 1 pup had, was ze eigenlijk dikker dan bij het eerste nest. Waarschijnlijk omdat het haar 2e nest was, en ze toch nog tijdens haar dracht 2 "pups" is kwijtgeraakt (ik heb er namelijk zeer duidelijk 4 gezien destijds op de echo).
Angelique25 schreef:Stel dat er 1 of 2 zitten, dan zie je daar qua groei amper iets van
Verliest ze slijmdraden? DAT is voor mij ondertussen wel het ultieme teken van wel/niet zwanger zijn.
heb ik bij mijn teef niet gezien en ze was wel zwanger
Niet gezien wil niet zeggen dat het er niet geweest is. Als ze slijmen wijst dat wel op een dracht en dat is betrouwbaarder dan een echo die niks laat zien.
Slijmen doen ze vanaf de 4de week meestal. De ene hond natuurlijk meer als de ander. Bij mijn honden blijven die slijmdraden altijd heerlijk in de vacht hangen. Is dus nooit te missen
Tara was ook nauwelijks dikker en zwaarder. Alles bij elkaar is ze een kleine kilo aangekomen, maar dat kon evengoed van het extra voer zijn dat ze kreeg. Uiteindelijk bleek ze dus drachtig van twee pups.
Qua gedrag was ze inderdaad ook wat knuffeliger en sliep ze in huis meer, maar was er verder weinig aan haar te merken.
Ik zou toch nog steeds nioet uitsluiten dat ze drachtig is van een klein nest Suzanne, ik blijf doorduimen.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe